Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Igen, csak itthon néztem.......a házi szereléssel ugye a bajom a nyomatékra húzás hiánya a fittingeknél aminél azért meg lehet roppantani a menet környékét és lehet, hogy csak 1 év múlva fog elengedni egy vészféknél.....,de mint írtam ez csak én hóbortom, aki bízik benne használja egészséggel.
ne is mond! szinte fizikai fájdalmaim vannak ha kinézek.és nem motorozhatok,szörnyű!
csinos darab!

és ettél is?
A fagyizó előtt.
Bent pöffeszkedtünk a családdal.
Maradnék a saját példámnál... Én az előző motoromnál (Hornet 600) az "összeszerelős" fékcsövet választottam. Kicsit paráztam hogy milyen lesz, de 6(!) évet volt rajta a legkisebb hiba, szivárgás és probléma nélkül. Jó, mondjuk magamnak szereltem és az ember magának mindig jobban dolgozik szerintem. Nem "agyonhúzva" szétbaszva, szétrepesztve a roppantógyűrű, lelkiismeretesen eligazgatva az acélszálak a hollandi alatt. Szóval száz szónak is egy a vége, szerintem a hanyag, nemtörődöm, "jóleszazúgy"szereléssel inkább van gond, mint az anyagminőséggel. Viszont én csak előnyét éreztem a "fém" fékcsőnek a gumival szemben, ezért a Banditon is lecseréltem azonnal a gumi fékcsövet. Nyáron megjártuk a Großglockner-t, szinte csak nekem nem volt gondom a fékkel, volt olyan chopperes kolléga akinek "eltűnt" az egyik féke a hegy aljára, pedig előtte cseréltek neki betétet, fékfolyadékot....ott pislogott mint a vett malac hogy most mi van. Jó mondjuk nálam a fékfolyadék csere is úgy megy hogy fék szétkap és eltávolít minden régi fékfolyadék maradvány. :)
Csak összerakottat használok.
Én tettem fel.
Sosem folyt,sosem tört,igaz a légtelenítőt már húztam meg túlságosan de a fékcső valahogy mindíg jó.
Sőt.................pofára is csak saját hiba miatt estem.
Ezek ha jól értem magyarországi példák?

Egy ebay-es tipusbizonyitványos cucc paraméterei:

Technische Daten Stahlflexleitungen:
* Fertigung nach Internationaler ECE-Regelung und EG-Richtlinien des europäischen und deutschen Straßenverkehrsrechts
* Erfüllt US Norm FMVSS 106 und DOT
* Nahezu unbegrenzt haltbar
* Zugfestigkeit über 240 Kp
* Berstdruck 1080 bar
* Minimaler Biegeradius 25mm
* Durchmesser 3,2 x 6,1
* Nicht entflammbar
* Betriebstemperatur -75°C bis + 260°C
* Resistent gegen fast alle Witterungseinflüsse
* Stahlgewebe nach Luftfahrtnorm
* Original TEFLON® Innenseele

A gyári kontra fémfékcső élöregedéséről is lehetne ódákat írni. Elő van írva a 4 éves ciklus. Autóknál is van ilyen? Ki nem látott nem csak Mo-on, de külföldön is 15-20 éves motorokat a gyári fékcsövekkel érvényes műszaki vizsgával...
Èn személy szerint nem szeretem ezeket a legendákat eldurrant, szivárgó fékcsövekről, lehet van igazságtartalmuk, de legtöbb esetben szakszerűtlenség nyomai fedezhetőek fel.
Ezért emelek szót esetenként a "maszekban" készült cuccokról. Sok esetben az "után gyártó" nem veszi figyelembe az összes kritériumot, nem rendelkezik megfelelő minősítési eljárással, leinformálható műbizonylatos anyagminőséggel, szigorú gyártási technológiával, stb...

"többnyire felhívják a figyelmet arra, hogy ez nem használható az utcán, pályára való"
Ezt sem olvastam, se nem hallottam még... az én szememben a versenykörülmények valahogy magasabb elvárást támasztanak mint az utcai körülmények legalábbis az igénybevétel szempontjából.
Megint csak a sok éves goodridge fémfékcső...az hogy számlát nem kaptam hazai sajátosság, típusbizonyítvány hiánya, garancia levél hiánya...a válsz egy mondat: Mit akarsz, örök gari van rá?!

Ès ebben az esetben tökéltessen megértem a vizsgaállomásokat, hogy mondjuk nem engedik át ilyen csövekkel gépjárművet, megint más kérdés, hogy nem kéne átengedni a 20 éves gyár csővel sem, meg az 10 éves mézzel ami fékrendszerben visszamaradt...

Igazából csak annyit, hogy én nem jelenteném ki kategorikusan a fémfékcsőröl, hogy kár lenne vele a gyári rendszert felváltani, de mondjuk itt jön be, hogy akkor csak a gyári vonalvezetésnek megfelelően, nyomáspróbás típusbizonylatos cuccal...
Csak úgy mindenkihez és senkihez sem szólva leírom, hogy én miért nem használok (már) fémhálós fékcsövet. Anno évekkel ezelőtt amikor foglalkoztam vele kerestem olyan céget aki garanciával, nyomáspróbával (!) és persze papírral adna ilyet, egyet találtam ahol a fittingeket saját maguk gyártották minta alapján és nem összeszerelőset hanem egy darabból állót, a fémhálós teflon csövet rásajtolták és a lényeg, hogy nyomáspróbálták is amiről papír volt (eredetileg rally autókhoz kezdték gyártani, de az igény miatt motorokra is). Elfogadható ára is volt, de csak fekete színben így nem lett nagy siker a már akkor is kapható csiricsáré csövek miatt. Sajnos ők is váltottak az összeszerelhetőre mert az igény nagy lett és miután pár szettet felszereltem szinte mind elkezdett az összeszerelés mentén szivárogni (a nyomáspróbát elhagyták és már papír sem volt) ezért lemondtam róla......mondjuk ettől még akár csinálhatnám továbbra is, de inkább mégsem mert a nyomáspróbát 300 bar fölött végezték mivel vészféknél ekkora nyomás sokszor előállhat így mivel ezt már nem kapom meg ezért bizalmam sincs a kézzel összerakott szerelékben ...ehhez még annyit, hogy a bizalmam erősen csökkentette egy eset ami a Hringen történt pár éve (pálya topicban előkereshető), hogy egy futam alkalmával egy német versenyzőnek elszállt a neves fékcső fittingje és csúnya maradandó sérüléses balesetet okozott.....és akkor még nem beszéltem az élettartamról ami úgy hirlik, hogy örökös...pedig nem, ezt is elvileg ugyanolyan gyakran kéne cserélni mint a gyárit (talán gyakrabban is) hisz egy kemény teflon csőre van ráhúzva a fémháló, de ahogy mozog az is képes megtörni......azok a cégek akik összeszerelnek ilyen fékcsöveket többnyire felhívják a figyelmet arra, hogy ez nem használható az utcán, pályára való...........no meg egy saját tapasztalat, magamnak feltettem az ezres sv-re és az első horvát túrán utána orra estem, tudom tanuljak meg motorozni .....,de azért a cső is közrejátszott valamelyest mer4t eltűnt az érezhető nyomáspont vagy legalábbis lecsökkent, sokkal hamarabb fogott "be" vele a fék mint a gyárival, persze megszokható, de vészhelyzetben rátaposás van .....
piti 1!

Hol?
Nincs gond. Privátban sem, merre mit?
neked is jó reggelt
Ahogy Zöldi szaktárs mondja. Érdekes, ez a gyári dob valahgy kellemesebb a szemnek, mint amit 2005-től raktak fel. Lehet, a végén az a kis lehajlás teszi? Magam sem tudom, de nekem tetszik.

Süt a nap, jó reggelt mindenkinek!
az egy gyari dob, pont mint az enyem
Nem tudom, de engem erdekel! Erdekes dolgok es nem feltetlen kell mindig a valto pittingrol meg a nyitott/gyari dobokrol beszelni :-)
Láttalak.
A kipuff honnan?
Olyan mintha Hando lenne.
Ennek mi köze a Bandit fórumhoz?Nem kötekedésként,de így mindig van egy csomó nem ide illő dolog,aztán ezt átolvasni.....Ez tényleg Bandit fórum lenne. Ezt inkább a gsx1400-re.
Az asszimilalodas szukseges es egyben veszelyes dolog is. En, az emlitett felresikerult mondattal csak annyit szerettem volna mondani, hogy vigyazz arra az ertekre amit a gondolkodo kepes magyar mernok kepvisel, mert konnyu a szabalyok "csapdajaba esni". Biztos vagyok erted hogy mire gondolok!
Ezenkivul elnezest szeretnek kerni, mert igy visszaolvasva valoban szemelyeskedonek tunt az irasom! Nem akartalak megserteni (szerencsere nem is vetted talan annak), csak tenyleg sok volt a palinka :-).

A munkahelyrol nem szivesen beszelnek itt es nagyon banom hogy kicsuszott egyaltalan, mert nagyon kerkedesnek tunik.
Megegyszer elnezest es schones Tag :-)
Sok sok éve volt egy Kalivoda nevű fickó. Neki meg volt a megfelelő padja, tudása, tapasztalata ezekre a gépekre. A barátok odavitték nyitott dobbal, rakott bele ma már szentségtörésnek számító sportszűrőt is (főnököm ilyen szűrökkel járta meg sokszor a sivatagot, ma itt ez akkor is eretnekség már), kiiktatta a környezetvédelmi tiltást egy protech-es dobozzal, elbeszélés szerint felbővítette a fúvókat, bemérte fékpadon, és kész volt 120 lovas 120 Nm-es gép.

Nem mondtam, hogy hagyd fent a gyári dobot, csak hogy cseréld vissza egy kísérletre, hogy azzal is durrog -e...
Azt csinálsz vele amit akarsz, csak mondom, hogy nyitott rendszert nem lehet rendesen a gyári dobhoz kalibrált fúvókákkal behangolni. Lehet használni, de az eredményét láthatod...többet ehhez távgyógyítással nem lehet hozzátenni.

"Ja es vigyazz, mert nemsokara "nemette" valsz, marmint a gondolkodast illetoen :-)"
Egy rendes neveltetésű ember "vendégségben" asszimilálódik valamelyest, különben kiváltja a "vendéglátó" ellenszenvét...ezek olyan dolgok amiket az otthoniak kifelejtenek nyugati fizetések átváltásakor...mit jelent beleékelődni vagy próbálni beleolvadni egy másik társadalom testébe.

Az Audiban ügynökösködsz?Hol van máshol ekkora mérnökgárda?
Igen, elvileg egy 750-re való, remélem passzol az 1100-re is. A könyökök elég jó állapotban vannak, legalábbis az 1100-éhez képest.
Istvan,

Bocs, de megmondom oszinten eszembe sem jutott hogy valaki fennt hagyja a gyari hurkatoltot! Tudom vannak ervek mellette, de megmondom oszinten nekem lof.szt sem er a motorozas a gyari dobbal. Az a nulla hanghatas az minden csak nem elvezet. Aztan johettek a lerngeshullamokkal, rezonanciaval meg minden csodalatos dologgal konkretan lesza.rom. Egyebkent koszi az otletet megprobalom!
Ja es vigyazz, mert nemsokara "nemette" valsz, marmint a gondolkodast illetoen :-)
Mondta ezt egy kotsog magyar gepeszmernok aki par szaz mernokot iranyit ebben a szar orszagban! :-)
Lehet sok volt a palinka?
Ez az új szerzeményed az 1100ES-hez?

Kerékpár kipufogó:
http://www.youtube.com/watch?v...