Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Köszi szépen, hogy összefoglaltad, amiket tudtam.
Ennek ellenére nem változott a hozzáállásom sisak ügyben.
Az berugós "móka" nekem is meg van SR 500-al! A múltkor mikor kinyomta az olajat...30-40 percen keresztül rugdostam, de hol sisakban hol annélkül, mert féltem, hogy nem lesz idöm a fejembe nyomni ha elindul, vagy a sisakhúzás közben újra leáll...
Zolti ha a horvát tengerpartra menne, én is autópályára küldeném, mert egyszerűbb (motorral más a helyzet, ugye), De Montenegró geci nagy kerülő úgy, és a Boszniáról általad említett pletykák eszméletlen nagy hülyeségek (vagy hazugságok, kinek hogy tetszik). Nem csak, hogy sokat jártam ott, hanem eredetileg szerbiai születésű vagyok (ami anno ugyebár egy ország volt Boszniával, meg még párral), ismerem is a mentalitást. Nagyon vendégszerető emberek, és nemhogy a kutyahús a baromság, hanem a roston, nyárson sütött húsoknak ők a királyai. Én alig várom mindig, hogy beérjek Boszniába enni. Ha átutazóban megyek is (pl. horvátba), mindig úgy csinálom, hogy ott enni kell...
Szevasztok Banditák!A sisakhoz szólva én csak annyit tudok mondani,hogy végig jártam a sisak "létrát"!Kiskörös ,Uvex,Levior,AGV, .Most Schubi S1 pro-m van.Bűn drága volt de ezt az egyet nem sajnálom,mert ha van pénzem egy motorra cullangokkal kb 2,5 milláért ezen nem spórolok.Lehet,hogy "érdekes"fejformám" van XL-es sisak kell,de annyit szenvedtem pl.az Uvex-el,hogy visszagondolni is egy rémálom.Mikor még az "átkosban"Bécsben megvettem minden szép és jó volt.Itthon 50 km motorozás után a fejtetőm úgy elkezdett hasogatni,hogy majd be szartam.De nem is azért írok a tanácsotokat kérném.Többször olvastam jártatok Albánia felé.A kollegám 2 hét múlva indul Kaposvár környékéről a Kotori öbölbe autóval.Itt mindenki lebeszéli,hogy ne Bosznia felé menjen,mert egy horror.Rá akarják dumálni igen nagy kerülővel a Horvát autópályára,csak én vagyok ellenzékben.Legyetek szívesek pár sort írni a tapasztalatokról Bosznia felé.Van valami buktató?Itt egy-két kollegám még azt is mondja,hogy az út szélén a vendéglőben nem birkát hanem kutyát sütnek össze-vissza beszélnek minden baromságot.Köszi a tájékoztatást.
Milyen jó hogy a schubi gyárt fx zárt sisakot.Ha az megáll szem előtt akkor tényleg baj van.
Eddig ez a az egy Schubim volt, de csak jót tudok mondani, és ráadásul Schubi tulajdonosoktól sose hallottam panaszt. Lehet, h mégse kéne váltanom? Egyébként igen, az a vad az állrészben, hogy nem teljesen csapódik le, mert azt még kibírná az ember, hanem az áll alatti zajcsökkentő háló megakad az állon felül, és a szem előtt pont a műanyag marad... Váááá, félelmetes... Persze, aki Schubit hord, már nem indul el nyitott sisakkal... :D Amíg az xt600-am volt (csak berúgókaros), elejében berúgásnál csapódott mindig. Aztán már vagy sisak nélkül indítottam (direkt nem azt írtam, hogy rúgtam be ), vagy lecsukott állrésszel. Egyébként Lajcsiban akciós a C3, de még így is 399 A 499 helyett...
A subi concept-jét nyuzom 6-7 éve, de mára egy kicsit elhagyta magát. Az idei alpok túrán sok esetben nem maradt nyitva a plexi, meg a felhajtás mechanikája már kicsit oda van. Nem az a baj vele, hogy nem akad meg , hanem majd ha féluton a szemed elött megáll!
Ennek ellenére vennék most is subit, de nincs annyira leárazva ( vagy volt csak lecsútam, már csak cetfejre volt). A mostaniakat sok éve 250€ körül vettem, mikor még az euro is annyi volt...egyszer Sem éreztem hogy mellényúltam volna vele, nem úgy mint a barátom a Nolan 103-assal...
Én is azt hiszem, hogy megéri drága sisakot venni. Egy Schubert C2-t nyúzok 4 éve. Nem párásodik (mondjuk pin-lock-os, tehát csak fizika), a szellőzés első osztályú. A belsejében deformálódásnak nyoma sincs,és kényelmes. A zajt meg ugyebár ne is említsem, mert abban a Schubi a bajnok. 160-170-nél még akkor sincs semmi zajveszély, ha a plexi két oldala ki van pattintva szellőzés gyanánt (ugyebár akkor a plexi kb. 0,5-1 centire eltávolodik a sisakhéjtól). Ha meg normálisan, a helyén van a plexi... áááhhh... mint a fül melletti ágyúlövés után: csend... Jelzi a csendességét, hogy ha felnyitott állrésszel rajtam van (nem motoron, motor mellett állva, csendben), nem hallom a másik mit beszél hozzám. :D Nem vagyok fanatikusan a Schubertre izgulva, de le a kalappal előttük. Egyetlen negatvumot tudok felhozni ellene, ami miatt szerintem sok ember nem veszi meg (habár nálam nem oszt, nem szoroz). Ha felnyitod az állrészt, gyenge az "akadása". Satuféknél lecsapódik. Engem azért nem zavar, mert sose motorozom nyitott sisakkal (féltem a görög isteni államat, és fogsoromat), de sokan szeretnek úgy gurulni. Egyébként nálam 5 csillag a C2. A következő sisak más lesz, de nem kifogás miatt, hanem hiszem, hogy mást is ki kell próbálni. Én marafok a felnyithatónál, és azt hiszem, leginkább a Nolan és a Shark felé kacsingatok.
Ezt szépen összefoglaltad.
Èn részemröl igen szerényen még annyit tennék hozzá, hogy addig amíg valakinek nem volt értékesebb, konfortosabb, minöségibb cucca, addig nem tudja elképzelni, mire föl mérik azokat drágábban...
Azért mert elsö fogásra nem esik le valakinek mire az értékkülönbség, még nem kell elvetni a kockát.

Èn bevallom szivesen nézelödök a prémium cuccok határmezsgyéjén, mikor azok már jóárasítva vannak. Ezért nézegetem most a N104 Nolant is, mert 30%-al olcsóbb.
Csak néhány példa más területröl: Angliában járva szivesen veszek second Hand levi´s farmert (boot cut a mániám, németben meg ilyet nem árulnak, csak csönacit) 20-25 font, én nem látom rajta hogy használták volna...persze lehet ennyiért , vagy feleért is már nadrágot venni, de én nem az vagyok akik tesz rá hogy úgy áll rajta mint a tehénen...
Vagy mivel sokat tervezek PC-n. erös gép kell. Egyszer 2005-ban rakattam össze egy jó gépet, ami mára már meg Sem mozdítja a modelleket. Ìgy látva fönököm sikeres választását én vettem egy DELL laptopot, melynek fénykorában 3000€ körüli ára volt, kifejezetten CAD-as alkalmazásra épitették. Használtan most már igen parányi töredékét ha éri, és az elsö munkámmal visszajött az ára.

Az Ikea butorhoz adott imbuszkulcsokkal is lehet szerelni, de ha valakinek volt már jó szerszáma, akkor a csomagolással együtt hajítja ki azokat a "kelléket" is.

Eddig ilyen stratégiáju vásárlásokkal, még nem igen fogtam mellé. Egyetlen bajom vele általában hogy mire tökremegy, már nem tudok venni még egyet, mert annyi idö telik el hogy már nem gyártják. Ìgy jártam Cameron tanktáskámmal is, amit 10éve vettem, szinte majdnem velem volt 60-70 Ezer km -en keresztül. Most hogy egy kicsit rendetlenkedik a zipzár , már nem kapok ugyan olyan modelt. Tele vannak a motorboltok táskával, de ennek használata után, mely annyir a Praktikus tulajdonságokkal volt ellátva, és kellemes formája is volt, igen szutyoknak és használhatatlan tunik az összes ami a polcokon van (a legtöbb úgy néz ki mint egy B30-as falazóelem).

Ez a baj a jó cuccokkal...
Teljesen jogos és pontos a hozzászólásod sisakügyben... Nekem pont most 10 éves a Shoei: még mindig iszonyat pontosan (hézag nélkül) záródik a plexi, esőben nem belül folyik rajta a víz, mint sok más olcsó társánál.. A belső része is még csak most kezd szét esni, kismilló le- és felvétel után..:-)
Akkor itt velem együtt elég sokan sisak nélkül járnak !
Sosem a biztonságban van különbség az árnál mert az EGB szabályt a kínai műanyagbili is megugorja annyira gyenge a szabályzat.
Hanem a kivitelben,ergonómiában,felhasznált anyagokban,tervezés gondosságában.
Ezért a "nem ér meg a fejed ennyit" szlogen tényleg hülyeség.

De egy sokkal könnyebb,kényelmesebb,kevésbé zajos,nem annyira párásodó,10 év múlva is gond nélkül működő mechanikával rendelkező,nem széthulló,mérettartó belű küblik sajnos pénzbe kerülnek.
Manapság sajnos egyre jobban ül az a kijelentés hogy amennyit fizetsz azt kapod.
Szó szerint.
PL az olcsóbb termoplaszt héjjú sisak ugyanolyan védelem mellett vastagabb tehát nehezebb mint az üvegszál vagy kompozit társa.A felnyíló tipusok napszemüveggel tovább nehezítik ezt.
És ha tényleg időtáló mechanikát akarsz beépíteni az fémből lesz ami még nehezebbé teszi.
A kevésbé áramvonalas formát nem kell annyit tesztelni,könnyebb gyártani ergo olcsóbb de esetleg zajosabb lesz és jobban rángatja a fejed.
A minőségibb,drágább tipusokra lehet 2-3 fére hélyméretet kapni többféle párnázással.Ettől is drágább lesz de sokkal jobban alkalmazkodik a fejhez mint az amit olcsóbban nesze neked ez van alapon veszel.És még sorolhatnám.

Persze voltam én is úgy hogy olcsó legyen nem adok én ennyit egy darab műanyag szarért.
Vettem is egy csodás fényes fekete grex-et.Robogóra jó lesz alapon.
3-4 hónap után (persze állandó párásodás mellett) full meleg nyári napon ráfordultam egy csinos lányzóra mint a mienium falkon lézerágyúja.Füttyentek majd visszafordulva azt vettem észre hogy a jó grex még mindíg a lányt nézi én meg már inkább előrefelé tenném ugyanezt.Ami nehézségekbe ütközött.

Nya még fél év és elhagytam mindkét takaróműanyagját.
Ezek után rá 2 hónapra már csak a szíj tartotta a fejemen kemény 60 Km/h után.És azt is csak néha mert kikapcsolódott.

Szal megérte az uszkve 1 év alatt tizenezret?Olcsó volt.
Kinek hogy, és pont!
Ha - ha - ha.
Gyenge poén volt.
Igen.
Ez így egyben 20e?
Üdv! Eladó 1200-es Banditra eke idom szürke színű. 20000ft
4db fehér index bura 4db sárga e jelzéssel mindegyik
Sisak = Shoei. És pont. :-)
Az N86 Nolan 56e. Nekem is kb ez a felső határ. A jelenlegi már kissé lötyög a fejemen (kitágult), karcos a plexi, meg 7 éves, de legjobban a napszemcsi hiányzik belőle, szóval muszáj valamit venni már. Maxxy meg betette a bogarat a fülembe ezzel a cikkel: link
A minap láttam igen dizájnos eredeti vietnámi bambusz salátáskészletet.
Talán 2 rugóért.
Tudok adni bútorok közti hungarocellt asszem 2 centist táblában,meg van valahol még kanapék csomagolásából 1,5 centis szivacsom vagy 3 négyzetméter,akad redőnygurntnim méterben.
A szegecseket te állod.És van 6 kicsi meg 1 nagy sisakod 2 rugóért.
Az egész családot felszerelted vele.
Zoli vagyok nem hülye.64e-ret fizettem egy füst plekóval együtt.
100eret adjon ki a fene.
Előtte egy 777-es volt pont 25 rugóért.Amit asszem 20-ért passzoltam el. Vagy 18-ért.