Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ja a számom:-))

70-373 4670
ZÖLDI!

SOS-be kellene nekem 525-ös, 15 fogas első lánckerék.
tudsz ebbe segíteni?
vagy csörgess meg, vagy adj egy számot és hívlak


előre is köszi!
Én nem csak cseréltem, hanem szét is szedtem kimostam (lent is) anno.
Én a kuplungnál lecseréltem a folyadékot, de ismét fekete, vagy valami nem jó, vagy valami rossz :)
De mivel 32 fok van a garázsban ezért eszem ágában sincs most ott cucálni a dolgot, majd ha lesz egy esős nap akkor utána járok, bár lövésem sincs mi az okozója, de nem fogy belőle csak szinesedik!
Lehet, hogy nem a kor, hanem a km számít? Én két éve cseréltem májusban akkor volt 28e benne, és 4 éves a motor. Most további 2 év után 50e van benne, és tegnap vettem észre, hogy megint kezd sötétedni. Szezon végén le is fogom cserélni, meg a csövet is fémre.
Nekem 4 éves gyári folyadék van benne, és ugyan olyan világos, mint amikor kihoztam a szalonból!
Újat=nekünk új, érted na
Nekem nemsokára két éves lesz a kuplung folyadék és majdnem teljesen világos. Érdekes módon a gyári folyadék fél év alatt befeketedett. Ez meg nem.. Ki érti ezt?
Köszi!
Jármi-Őr közt
Ha újat, akkor talán nem kell.
Használtnál ildomos...
Ezért nem kell bennehagyni...
A fórum egy igazi görbe tükör, mindenki fényezi magát hogy én igy vigyázok rá meg úgy kimélem...aztán mikor ott áll a romhalmaz felett akkor pár szóban levágod, hogy a vigyázok rá annyi tesz, hogy csak az egyenesekben pörgeti gyémánton a fötengelyt kanyarba mindig visszavesz...

Segétkeztem egy 750 imazuma vásárlásnál... 25 ekm volt az órában. Papír vékonyak voltak a féktárcsák...amit alátámasztot az hogy csávó városi motornak használta...de össze is csukták egyszer...szóval lehet cserélve is volt...
Nem voltál ott nem tudod, csak találgatsz... jelen esetben meg ha le vagyon írva hogy elhanygolt a külseje, akkor nem mesélném be magamnak, hogy cserélték a folyadékot féknél kuplungnál, vagy akár a teloban...
Nem beszélve arról hogy mondjuk idény végén biztos kitépném a hátsó futót, és átzsiroznám a lengövillát himbarendszert, még be nem rohad, meg be nem verödik...
Hol van most az M3-as vége felétek?
Egyébként pont emiatt ha új járművet vásárolunk, minden folyadékot kicserélünk benne. Ez szerintem alap. Az a tuti...
Jóvanna Természetesen én arra gondoltam, hogy ha szép tiszta sárga, akkor nem lehet benne 2 éve. De nyilván meg kell kérdezni. Bár szerinted mennyire jellemző Magyarországon az a hozzáállás (általában) az eladók részéről, hogy mindent bevallanak?
Neked nikkelezett szemmérték van hogy szin alapján meg tudod mondani egy fékfolyadék forráspontját?

Ezeket illik megkérdezni az eladótól, ha nem bizunk benne, nem tudja igazolni, akkor meg cserélni...
A sportlégszűrő csak macera, állandóan tisztogatni... Gyárit bele és kész. Szerintem... Olajnak Motul 5100 ahogy többen írták, ha a kuplung folyadék világos, akkor azt nemrég cserélték.
A sportszürök önmagában nem olyan rossz dolgok, de hozzá kell hangolni a karbikat, ha nem lennének, meg ha túl sokat használod városban akkor igen gyakran kell tisztítani, ha csak esöben, meg tiszta levegöjü vidéki utakon járkálsz akkor nem koszolódik oly mértékben...
Volt barátom akinek pesten 6000 alatt úgy eldugult, hogy nem indult el már a motor, a másiknak meg tiszta volt mosólé, mert csak vidéken poroszkált.

Magyarországon igen rossz a megitélése, ugyanakkor a fönököm a bömösével keresztülszelte a sivatagot ilyen sportszürökkel, és nem igen volt gondja vele, és azóta belecsavart még pár km -t a motorba...
Hja az enyémben meg 82 ezernél és 0,25 mm volt a kopás...

Azt senki nem fogja megmondani hogy mennyit futott... esetleg azt hogy nem vág egybe motor állapota a mutatott futásteljesitménnyel.

Amúgy 37 ekm-alat is szét lehet rúgni egy váltót, és le lehet amortizálni egy motort, de van akinek még ennyi sem kell. Ezzel senkinek nem mondunk újat.
Akkor meg föleg sok jóra nem kell számítani, ha már kivülröl is le van harcolva, mint az itt le is van írva.

Igazából nem tudom hogyan sikerült az a megállapítást kiagyalni, hogy kivülról szakadt , de motorikusan rendben van?

Engem addig nem is érdekel motorvásárláskor a "motor hangja" amíg a gumi-lánc-futómü-fékek-elektronika-fényezett elemek-vázgeometria-csapágyazások-tömítések nem mutatnak elégséges állapotot...
A "megyek vele egy kört "-böl túl sok minden nem fog kiderülni...

Ha rámutatunk vételkor, hogy be van rohadva a fék, kagylósan kopott a gumi, lóg a kormánycsapágy, vagy a lengövilla, szakaszosan nyúlott a lánc, kotyognak a kerek, rohad a váz,... akkor még magunk is meggyözödünk róla hogy egy romhalmazra nincs szükségünk...és akkor még ott van amit majd csak késöbb vennénk észre...
Eredeti,alig kopott markolat.Gyujtàskulcs környéke sincs csak épphogy megkopva.
Rámérek ha a motor közelében leszek..
Köszönöm! Szerdán délútán vettem, tegnap átírás, müszaki, eredetvizsga volt és időm már nem volt az olajcserére. Amugy Motul 5100 megvéve és mihelyt lesz időm le is cserélem. Valamint a fék és kuplung folyadék ahogy néztem szép világos volt valószínűleg nem olyan rég cserélhettèk vagy ennek nincs jellentősége?
+ még 1.. K&N sportszürő van benne maradjon ez vagy jobb a gyári? Nem száguldozni, gyorsulni akarok csak cruzolni, túrázni..
Az én gépemben 38000 van,első féktàrcsa alig kopott(saccra 0,2mm)
sose tapasztaltam, legalábbis, olyan szinten, hogy problémaként észleljem, csak actevot használok bele....
Elöször is rúgjál bele a váltóba rendesen, nem olyan lányosan, másodszor, ha most került hozzád a gép, akkor illik olajat cserélni, és lehetöleg ne Castrol actevot-t tegyél bele, hanem mondjuk egy Motul terméket. Ha ez sem oldja meg a problémád akkor cserélheted a folyadékot a kuplungnál, mivel 2evente ildomos, de 3-4 évente szükségszerü volna. Sima DOT4 jó bele nem kell azt túlmisztifikálni...
Ha még mindig elégedetlen vagy, meg kell nézni a kuplunglamellákat, mert lehet el vannak deformálódva, vagy a kosár beverödve, ha ütötték vágták...