Igen, mint lát6juk, megoszlanak a vélemények.
Én részemről csak annyit írnék még, hogy nem csak akkor "óvatoskodok" ha nem vagyok beöltözve "védőruhába".
Lengébb szerelésben is ugyan úgy megyek, mint beöltözve.
Próbálok előrelátó, defenzív lenni.
Az X faktort meg ugye nem láthatom előre sem beöltözve, sem lengén...
Nem fikázás.................tény..................van elég hason/hátoncsúszásos tapasztalatom hogy kérdezzek.
Bár megmondom őszintén igen jó vérszívó szemétláda vagyok hogy ha esetleg bekövetkezne (sose legyen ,nem kívánom senkinek) akkor tuti én lennék aki elsőnek megy tunkoli a vért.
Amúgy a gixxer topikban motorbogyó képeit látva erősödött meg bennem az elhatározás hogy egy métert nem megyek rödnaciban meg ujjatlan pólóban.
Irtó szarul festett pár hétig............bár most sem az a kimondott nőideál azzal a sárga rémmel.
Megint lehet fikázni, mert a nadrágom sima fűzős bőrgatya protektorok nélkül (még lágy sincs benne) a dzsekiben van deréknál könyöknél és vállnál egy kis szivacs.
Egész héten nem vettem észre a figyelem semmiféle koncentrácielterelést és kényem miatti balesetveszélyt.
Pedig bőr kabát és motoros protis kevlarbetétes bélelt farmer volt rajtam.
Nekem az a véleményem, hogy a nagy melegben történő fullra beöltözés olyan mértékben rontja a motorozás élményét hogy az valami borzasztó. És nem csak az élményt rontja, hanem nagymértékben megnöveli a baleseti kockázatot az által, hogy a figyelmedet elvonja. Az egészségügyi problémáidra fogsz figyelni, mi az ami zavar, ami nagyon nem jó, csökken a koncentráció, csökken a figyelem -mert másra terelődik. Én inkább ilyenkor előveszem a dupla figyelem faktort és kétszer annyira próbálok vigyázni vezetés közben, a szaunát utálom........
Tasi!
Egyet értek veled.
Én még nem estem komolyat és nem azért mert olyan faszán motorozok, hanem azért, mert szerencsém volt és nem bízom meg senkiben.
Vallom azt, hogy nem annak van elsőbbsége, aki a védett úton halad, hanem annak, akinek megadják.
Az tény, hogy amikor beöltözök, sokkal bátrabb vagyok, de mindig ott lebeg a szemem előtt a látomás, hogy ha hetekig nyomnám a kórházi ágyat, akkor éhen halnék.
"De én változatlanul azt állítom, hogy nagyon nem mindegy hogy van-e rajtad normális ruha, rettentő sok kellemetlenséget megspórolsz egy kisebb esésnél."
Ezt nem is vitatom. Ez az a kockázat, amit felvállalok ha egyébként nem tudom elviselni magamon a göncöt :)
Egyetértünk. Mindenkinek mondom, hogy gyorsabban kell menni, mint a környező forgalom, mert akkor szembe jönnek a dolgok, lehet előre tervezni. Ha hátulról is jönnek, arra sokkal nehezebb felkészülni és szemmel is tartani az eseményeket. Forgalomban húzós helyzetbe eddig csak olyankor kerültem, ha együtt haladtam a forgalommal.
Félreérthető volt amit írtam. A lényege, amit itt lentebb tasi is írt: a védőfelszerelés egy része a védelemnek. Nagyon előrelátóan és körültekintően kell motorozni, mindig figyelve a forgalmat, és megpróbálni "előre látni" hogy a másik mit fog csinálni. Ez, és jó sok rutin sok mindentől megvéd. Na és ehhez jön a rendes ruha mint elengedhetetlen, ami pedig akkor véd meg, ha mégis elcsúszol egy kanyarban, vagy nem túl gyors tempónál. Nyilvánvalóan a nagy esésektől ez sem véd meg, ha hatalmasat buksz akkor törik a csont, ha meg nekicsapódsz valaminek akkor jó eséllyel kampó. De én változatlanul azt állítom, hogy nagyon nem mindegy hogy van-e rajtad normális ruha, rettentő sok kellemetlenséget megspórolsz egy kisebb esésnél. Ez a véleményem. (de tudom, a vélemény olyan mint a segglyuk... mindenkinek van, de senkit nem érdekel a másiké )
maga a protektor a védő ruha 95 % ban csak bátorságot ad neked hogy majd ha baj lesz ... ő a ruha ....meg véd ...... nem nem
pályán ahol a bukások 80 % ki csuszás ott véd hogy maradjon rajtad bőr , télen véd a hidegtől egy jó ruha meg véd az esötöl és a széltől
De a toréstöl nem véd meg egysem ... 1986 ban estem az elsö igazi nagyott , már 15 éve motoroztam 400 vrf 110 .nál be kanyarodtal elém 27 m repűtlem , 6 helyen törtalábam ,2 db borda , a kormány törte szará a lábamat fulra be voltam öltözve ... teli vertek vasal 2 év mulva ujra motora ültem ... Ovatosabb letem , meg vetem magamnak a kor legjobb védelmi fel szereléseitt , 1988 ba gpz 900 ra űltem be tartotam a szabályokat még 1988 -ba Érden megint nagyott buktam mind két lábbam tört , a kezem és a könyököm
a korházban amputálni akkartak .... stb stb
egyik esetben sem én voltam a hibás , motorozni tudok nem is szarul ...... 1993 ba újra motora ültem gsx-r 750 az utcánkba lakott egy öreg pannoniás .... el magyarázta nekem ... hogy kell úgy motorozni ,hogy el kerüljem a bajt ............ keresztezödések .... az előre látás , a sebbesség a ki kerülés ... ha már hirtelen fékezni kell .. 60 % bukás stb stb
nyáron fullra be öltözve 50 % csőken a felmérö képeséged , nem a motorozásra koncentrálsz , stb stb
Azota is volt buktám nem egy ... mind az én hibámbol kisebbek , kicsuszások ...
amire rá jőtem ! úgy kell haladni az utakon hogy a forgalomtól 30-40 % gyorsabban , minél jobban észre vegyenek fény kürt ,duda , világos feltünö motor stb mindig az út közepén a leg kisebb tutyi- mutyi nélkül ... ha fel veszed a forgalom ritmusát .... elöbb utobb rád huzzák a kormányt , vagy el bambulsz és teli versz egy buszt hátulról .....
2005 ota egy ki csuszásom se volt .. hála az istenek
nem minden ható a ruha ........... buko és a csizma ,kesztyű nagyon sokat véd a kelemetlen dolgoktol de nincs az a protektor a mi meg védi a gerinced a lábad a töréstöl ... még egy gondolat ... ha úgy ülsz a motora skafanderbe, hogy most aztán el is eshetek mert 500 000 ft védö felszerelésem van ..... el is esel barátom !
Nem estem. Illetve bocs, egyszer igen, álló helyzetben eldőltem motorostól, az oldaldeknin most is látszik az aszfalt benyomódás :)
Amit leírtál az többé kévésbé egyezik a tapasztalataimmal, csak éppen én pont arra próbáltam ráirányítani a figyelmet, hogy az ilyen eseteket elég jó eséllyel el lehet kerülni. Ha nincs rajtam védőgönc, akkor úgy megyek, hogy ilyen esetek - kavicsos kanyar, stb - ne okozhassanak gondot. Ha nem látom be magam előtt féktávolságon belül az utat, akkor lassítok. Ebbe belefér országúton egyenesben akár a 160-170-es sebesség is, de abban a pillanatban, amikor nem látom előre pontosan, hogy mi várható, akkor fék van.
A bringás példa is pont ilyen. Ha egy úton haladunk, akkor folyamatosan figyelem, hogy nem bizonytalan-e, stb. Ha keresztbe jönne, akkor eleve úgy közelítem a kereszteződést, hogy csak addig húzom neki, amíg biztosan nem tudom, hogy nem jöhetnek keresztbe. De mindegy is, mert ezek csak önvédelmi technikák. Ha nem muszáj, akkor nem hagyom otthon a védő cuccokat, mert azok is növelik az esélyeket, de nem ragaszkodom mindenáron (35+°C) hozzájuk. Hosszabb túrárat még ilyenkor is elviszem. Én csak arra próbáltam rámutatni, hogy nem kell mindenáron mindenre felkészülni, mert nem lehet. A legjobb cuccal is simán el lehet patkolni és az ésszerű kockázatokat is lehet minimalizálni is és felvállalni is. Kb. ennyi.
Jó lenne már egy kimutatás arról, hogy akik meghaltak az úton, azokon milyen ruha volt és ha nem megfelelő, akkor mennyivel növelte volna az esélyüket egy igazán jó gönc. Szerintem sokan meglepődnének egy ilyen kimutatást nézve. Ezzel együtt én is fontosnak tartom a védelmet, csak nem hiszem, hogy mindig minden körülmények között ragaszkodni kell hozzájuk. Pl egy bolti fuvar, stb. De ez még mindig csak az én véleményem, nem akarom senkire ráerőltetni, csinálja mindenki ahogy neki tetszik. Leginkább gondolatébresztőnek szántam. Még ha nem is annak tűnt :)
Na igen, aki elköltözik ugye... Megkaptam a cuccot, tökéletes, köszönöm szépen! Fel is szereltem, igaz hogy még nem áll rendesen, mert gyári lánckerék van fent, így csak "elé" tudtam pozicionálni a tűt, de így is a láncra csöppen, szóval már most is látszik hogy jóféle...
Ha megyek 60-80-al akkor meg semmi bajom.Ki érti ezt.