Ma a bolhapiacon sikerült megvennem az elveszett, azóta is hiányzó Kappa dobozom utódját .
Egy vadonatúj Givit a platnijával,csavarokkal, ami még ki se lett bontva a gyári csomagolásból . Plussz még egy fekete fékkar is volt a dobozban .Ráadásúl festenem se kell, mert a színe is olyan mint a motoromé .
Majnem meg se kérdeztem az árát, mert mondom ez biztos nagyon drága lesz .Aztán talán először majdnem megtörtént velem az, hogy elfelejtek alkudni amikor mondta hogy 5 ezer .A rutin segített, és 4 ezerért elhoztam . Most nagyon happy vagyok !
Gondoltam hogy drága lehet, mert elég profi cuccnak tűnik a Praktikerben látottakhoz képest, és azokat is jól megmérik árban .
Egyszer motorozás után meglátogattuk a kipufogógyáros Martin barátunkat, és a nagy melegben kihozott nekünk a kertbe egy literes üveg eper pálinkát . Az üvegen vastagon volt a jég .A pálinka meg isteni finom volt . Csak azért maradt egy kevés neki az üveg alján, mert hegyeknek keresztül még haza kellett motoroznunk .
Hasznos linkek,köszi!
Én nyáron néha teszek 20-50-es olajat a bandiba,kb semmi különbséget nem észleltem,de ezek szerint jobb ha a 10-40-nél maradok...............mondjuk kb 20 hidegindítás után olajat cserélek....
Azért a hidegindítás tényleg árt, nem az a normál állapot.....csak éppen egy fűtetlen helyen inkább beindítom havonta legalább egyszer és ha tudok megyek is vele...
Nekem nem volt jó a 15W-50 fuchs a békába....nem akarom leírni sokadjára, hogy miért használom a gyári előírás szerintit inkább linkelek erről 1-2 cikket: link
mindkettőt érdemes átnézni oszt úgy dönteni ahogy akarsz.... ....a "sűrűbbet" nem véletlenül szeretik a szervizek mert azzal csendesebb lesz, de a kenés rosszabb....
A 15w és a 20w olajat a ladára írtam és a 70-es 80-as évekre gondoltam akkoriban milyen megmunkákási minőséggel készűltek a gépjárművek motorjai és maga az olaj milyen minőségű volt?. Még is bírták 1-2-300e km et sokszori hidegindítás ide vagy oda. Mikor a 80-as években ( légolajos) motor feljesztése volt az akkori csúcs olajat, szerintem a mai olajok simán űberelik! Normál használtat mellett ( túra) bármely olaj teljesíti vagy túlteljesíti a bandit igényeit. NORMÁL HASZNÁLAT.Tény és való vannak specifikus oljaok az igénybe vételnek megfelelően! Krossz, pálya, stb... Lehetne még ragozni részeről ennyi.
20 éve jó volt neki az ásványi 10w-40 sima sg ..... nem hokusz pokusz ...és ment ,, és jó volt
szerintem max félszinti a többi olaj ,talán ha a karbi soványra van állitva van értelme 50-60 olajoknak de evvel csak egy + adsz a motordnak ........ mert szereted és biztos akarsz lenni abban ,hogy ha a Balatonba fór a víz, te neked akkor is van kenésed .
a15- 20w olaj van akinek be jön föleg kopotabb gépbe ,az biztos halkabb a váltó ,halkabb a motor de nehezebben jut el a kenőanyag
főleg a vezérműhöz . Mindenkinek más jön be !
dupla észteres motul ? marketing ? ki tudja ? xadó 10w-60 al a big gsx -r em váltoja mint a vaj, fülre is jobb ,meg érzésre is .
Hidegindításról csak annyit, hogy....
Havi egy indítás az holtszezonban 4-6 hidegindítás. Az 10év alatt mondjuk átlagban 50, ha ez kimutatható kopást eredményez akkor kuva fos anyagokkal dolgoznak a járműiparban! Anno a ladák ,moszkvák napihányszor lett hidegindítva aruszkiknál ? Vajon az összes szét esett az 50-100-ik hidegindítás után? Jah és mézszerű 15-20w ásványi cuccal ami kb 1 perc után kezdett folyósodni, kenni: Ez az Én véleményem.
Ángárd TUSÉ......
Ez hihetelen, ez csak marketing duma! Nem érted meg ,csak Ő és Matyi bá tudja a tutit! Mindenki más csak bringázik! Azt sem tudjátok mi a bringa és a motor közt a különbség!
Tavasszal ezt a Givit vettem ott 1500 ft-ért .