Itt a tapasztalat a lényeg és nem az egyedi....lehet, hogy valaki többszázezret(van akinek a castrol actevo bejött) is elmegy egy olajjal baj nélkül és jogosan isteníti, de többek ugyanazzal pórul járnak.....igazad van, hátha több vélemény is azt tükrözi amit mondasz, nem lehetetlen......mindenesetre amit én tapasztaltam az az, hogy a racsing olaj nem tesz jót a váltónak.......és itt nem 10-20000km-es tapasztalatra gondolok hanem akik már elmentek egy motorral 100000 közelébe.....
Nna igen! Az ilyen "veszedelmes" alakokra le kell sújtani a törvény öklével!
Száguldozunk-száguldozunk?
Esküszöm az ilyen dolgok nálam a vicc kategóriába tartoznak!
Após is kapott tavaly karácsonyra egy kis "ajcsit" .
A rettegett gyorshajtó, a notórius száguldozó vidéken a szántóföld mellett kint felejtett 30-as táblánál 43-al suhant... 30 mínusz!
a serviz manual az írja: benzin a karbiból le , gyertya ki csavar , kis olaj bele , át terekés , futomű terheletlen állapotban , kuplung behúzz és rögzitt stb stb ..........
Ha már öreg az O gyűrű a karbikban ,tavasszal indításkor ,tuti túl folyik 4-5 hónap behúzott és rögzített tengelykapcsolo , tuti csusza ,... stb stb
szerintem nem kell semmi ......... két hetente kiásod , inditasz ha az idő engedi , egy kis karika . Ha nem ,hát járatod míg az olaj hűtőt nem égeti a kis kezed ,kicsit meg mozgatod elejét -hátulját fékeket huzigálod és nyomod , kuplungot jó párszor be húzod és közép állványon végig váltod a sebbeségeket , . Így semmi nem ragad le, tavaszal nem ereszt a telo szimering , a lánc is át forog és még a benzinbe se kell semmi szar .
sokan le csere az olaj , a sav miatt így még azt sem kell .
Nekem van egy cipzáros motortároló ponyvám, abban tárolom a motort télen, + beleteszek egy páramegkötőt. A benzinbe teszek adalékot és megjáratom vele a motort, óvandó az üzemanyagrendszert. A motor középsztenderen áll, elöl pedig a kipufogónál alá támasztom, hogy az első futómű a levegőben legyen..:-) Az aksit a szobámban tárolom és néha 3-4 hetente feltöltöm..
üdv
Sziasztok!
Téli motortárolással kapcsolatban szeretnék tőletek segítséget kérni.
(A motor fűtött tárolóban van.)
A neten több helyen is olvastam, hogy a karburátoros motorok benzincsapját el kell zárni és a karbi úszóházából le kell engedni a benzint. A probléma csak az, hogy a benzincsapot nem lehet elzárni. Viszont, ha jól tudom, akkor "RES" benzincsap állásnál nem folyik a karburátorba benzin, csak akkor ha beindítom a motort. Ha jó az elméletem, akkor az lenne a kérdésem, hogy hol lehet leengedni a karbiból a benzint? Ha havonta beindítanám és üzem melegre járatnám, akkor érdemes egyáltalán leengedni?
Ha a motort letakarom ponyvával az most jó vagy sem?
Ti tesztek valamilyen stabilizáló adalékot a benzinbe? Ha igen, akkor milyet és azt hol lehet kapni?
Sok okosság van a neten, csak az a baj, hogy mindig van ellentmondás.
(Cseréljek olajat, beindítsam, letakarjam, gumit kicsit leengedjem, vagy ne? stb.)
Előre is köszi a segítséget.
Etz-n rákenten egy nagy doboz zsírt,jól szétszórta a tokban,de így mindig valahol mindig beleér automata kenést megoldottam számítógép nélkül,igaz lehet kicsit sokat kap
Sziasztok!
Szia!
Olyan nincs, hogy melyik évjáratot érinti.. Nekm már majdnem 140e km van benne semmi gondom a váltóval.. DE! Szereltem Bandit váltót kb. 40e km-rel az órában 5.fogaskerékpár csere miatt, mert a gazdi hightech 10w50 olajjal járt, mert jót akart a motorjának.. Aztán a szerelni/karbantartani nem tudó tulaj miatt kihajtástengely csapágyat kellett cserélni, mert atom mód feszesre állitotta a láncot.. Tehát egyértelmű ok nincs, ha kinéztek egy motort, el kell menni megnézni és a próbaút dönt, mit hallotok..:-)
A sógorom levegő-olajos 1200-es Bandit vásárlásán töri a fejét, (amiben elvileg én is segítek neki ) szóval a váltó körüli problémákról érdeklődnék: pontosan melyik évjáratokat érinti ez a dolog, kb milyen km állásnál szokott előjönni, hogy lehet vásárlás előtt kiszűrni, illetve milyen gyakorisággal fordul elő?
Légyszi világosítsatok fel erről a dologról, mert annyi mindent lehet halllani, meg mindennek az ellenkezőjét is.
Elvileg azért mert a modern láncok nem igényelnek olyan karbantartást a gumigyűrűk miatt.....ami persze nem igaz, ha tokban lenne legalább 3X annyit elmenne szerintem.....na meg akkor nyugodtan lehetne olajozni is ami még jobb....
Inkább kisebb sebességnél csapkod a lánc,ha gyorsabban forog kiegyenlítődöttebb a mozgása sztem.............szarnék az esztétikára ha lehetne ilyen védőt kapni.....
jol erzem, piaci rest talaltunk?
szerintem valahol ket dolog miatt nem terjedt ez el: a hatso lanckerek meretebol fakadoan nehezen kepzelek el barmilyen kicsit is esztetikus megoldast. A masik, hogy a simoe bakelitbol volt meg valami gumiszeru anyagbol. Ma szinte barmilyen nagymotor viszi a 200at. Aki merne garantalni, hogy olyan temponal nem olvad meg, nem csap bele a lanc, az jelentkezzen.
Pont erről beszéltünk mi is ma Most, hogy elkezdtünk cross-ozni is, és ott ugye fele annyit bír egy láncszett mint közúton. Miért nem csinálták meg úgy mint egy Simsont?
Magam részéről a gyári 10-40-es ajánláshoz ragaszkodnék, aztán annyi.
Száguldozunk-száguldozunk?
Esküszöm az ilyen dolgok nálam a vicc kategóriába tartoznak!
Após is kapott tavaly karácsonyra egy kis "ajcsit" .
A rettegett gyorshajtó, a notórius száguldozó vidéken a szántóföld mellett kint felejtett 30-as táblánál 43-al suhant... 30 mínusz!
1M egy szép nagy vizesért?
Hát ez már tényleg a "gyöngyökért-gombokért " kategória.
Nekem van profi szerszamtervezõm...
a serviz manual az írja: benzin a karbiból le , gyertya ki csavar , kis olaj bele , át terekés , futomű terheletlen állapotban , kuplung behúzz és rögzitt stb stb ..........
Ha már öreg az O gyűrű a karbikban ,tavasszal indításkor ,tuti túl folyik 4-5 hónap behúzott és rögzített tengelykapcsolo , tuti csusza ,... stb stb
szerintem nem kell semmi ......... két hetente kiásod , inditasz ha az idő engedi , egy kis karika . Ha nem ,hát járatod míg az olaj hűtőt nem égeti a kis kezed ,kicsit meg mozgatod elejét -hátulját fékeket huzigálod és nyomod , kuplungot jó párszor be húzod és közép állványon végig váltod a sebbeségeket , . Így semmi nem ragad le, tavaszal nem ereszt a telo szimering , a lánc is át forog és még a benzinbe se kell semmi szar .
sokan le csere az olaj , a sav miatt így még azt sem kell .
Hát ennyi üdv Tasi
Nekem van egy cipzáros motortároló ponyvám, abban tárolom a motort télen, + beleteszek egy páramegkötőt. A benzinbe teszek adalékot és megjáratom vele a motort, óvandó az üzemanyagrendszert. A motor középsztenderen áll, elöl pedig a kipufogónál alá támasztom, hogy az első futómű a levegőben legyen..:-) Az aksit a szobámban tárolom és néha 3-4 hetente feltöltöm..
üdv
Sziasztok!
Téli motortárolással kapcsolatban szeretnék tőletek segítséget kérni.
(A motor fűtött tárolóban van.)
A neten több helyen is olvastam, hogy a karburátoros motorok benzincsapját el kell zárni és a karbi úszóházából le kell engedni a benzint. A probléma csak az, hogy a benzincsapot nem lehet elzárni. Viszont, ha jól tudom, akkor "RES" benzincsap állásnál nem folyik a karburátorba benzin, csak akkor ha beindítom a motort. Ha jó az elméletem, akkor az lenne a kérdésem, hogy hol lehet leengedni a karbiból a benzint? Ha havonta beindítanám és üzem melegre járatnám, akkor érdemes egyáltalán leengedni?
Ha a motort letakarom ponyvával az most jó vagy sem?
Ti tesztek valamilyen stabilizáló adalékot a benzinbe? Ha igen, akkor milyet és azt hol lehet kapni?
Sok okosság van a neten, csak az a baj, hogy mindig van ellentmondás.
(Cseréljek olajat, beindítsam, letakarjam, gumit kicsit leengedjem, vagy ne? stb.)
Előre is köszi a segítséget.
Szia!
Olyan nincs, hogy melyik évjáratot érinti.. Nekm már majdnem 140e km van benne semmi gondom a váltóval.. DE! Szereltem Bandit váltót kb. 40e km-rel az órában 5.fogaskerékpár csere miatt, mert a gazdi hightech 10w50 olajjal járt, mert jót akart a motorjának.. Aztán a szerelni/karbantartani nem tudó tulaj miatt kihajtástengely csapágyat kellett cserélni, mert atom mód feszesre állitotta a láncot.. Tehát egyértelmű ok nincs, ha kinéztek egy motort, el kell menni megnézni és a próbaút dönt, mit hallotok..:-)
A sógorom levegő-olajos 1200-es Bandit vásárlásán töri a fejét, (amiben elvileg én is segítek neki ) szóval a váltó körüli problémákról érdeklődnék: pontosan melyik évjáratokat érinti ez a dolog, kb milyen km állásnál szokott előjönni, hogy lehet vásárlás előtt kiszűrni, illetve milyen gyakorisággal fordul elő?
Légyszi világosítsatok fel erről a dologról, mert annyi mindent lehet halllani, meg mindennek az ellenkezőjét is.
szerintem valahol ket dolog miatt nem terjedt ez el: a hatso lanckerek meretebol fakadoan nehezen kepzelek el barmilyen kicsit is esztetikus megoldast. A masik, hogy a simoe bakelitbol volt meg valami gumiszeru anyagbol. Ma szinte barmilyen nagymotor viszi a 200at. Aki merne garantalni, hogy olyan temponal nem olvad meg, nem csap bele a lanc, az jelentkezzen.
Zsidóság