Szeged-Sopron-Szeged vonattal és biciklivel pont ugyan annyiba kerül mintha motorral tennénk meg az utat... cserébe lassú, kényelmetlen, és nem lehet az utat megszakítani (pontosabban lehet, de akkor több kisebb távra szóló jegy kell, és akkor még drágább lesz az egész)
A vonat annak akinek nincs valamilyen kedvezménye, nem nyújt alternatívát
Jah, és én külföldön szeretek kikapcsolódni, nem itthon.. és nem megy mindenhova vonat..főleg a balkánon nem
Egri lányka koromban a vonatokon volt kerékpárok szállítására kijelölt hely. És így csillagtúra. A két túra közötti fenntartási, üzemeltetési is jobb így.
Részben fillérbaszási szempontoktól, részben pedig a biciklizés szeretetétől vezérelve számolgattam a komoly biciklis túrázás költségeit is (természetesen a 10 éjszakából 8-9 vadkempinges stílusban), és arra jutottam hogy nem olcsóbb lebiciklizni 1500 kilométert, mint ugyanennyit 2 nap alatt lemotorozni.. ugyanott.
Eddig a motorra pakolt bicikli, biciklivel csillagtúrázós majd továbbállós műfaj tűnik a legolcsóbbnak (már ha ez valakinek számít)
15eFt a kétnapi kaja + 1 éjszaka ágyban alvás.
2 nap mehetsz 700km.
A helyedben én a 30000-ből vennék egy bakancsot és vonat meg bicikli. Ezt én minden cikizés nélkül mondom. A fiaimmal csináltam.
Pl nekem semmi kedvem nem volt újraindítani az ízületeimet szombat reggel. A város határából nincs kedvem besétálni kilométereket a város központjába.
De Kerch környékén mi is vadkempingeztünk.
Legutoljára osztrákoknál 7100.-/fő/éjjel volt a panzió reggelivel és zuhannyal ágyban.
Nem a megfizethetetlen kategória.Szerintem.
A többi meg ugyanaz.
én úgy szoktam menni hogy a hütő táskát bebaszom hátra, kaját, meg még pár dolgot, oldalra mennek a ruhák, matracok és egyébb kemping cuccok, plusz tanktáskába iratok, fényképező stb.
Pedig a hűtő nélkül nem túra a túra.
Meg a kempingszék.
Meg 40 pár zokni gatyástul,pólóstul.
És a tütüt is csak szépen kibontva lehet vinni.
Hogynézne ki összegyűrve?
Ha majd egyszer Én is több napos túrára megyek, jön utánam az asszony a Fiat Doblóval, plafonig pakolva.
Így legalább a motorozást is élvezni fogom.
Na ezt űbereljétek.
Ma reggel volt szerencsém-szerencsétlenségem menni egy VFR1200 automata váltós géppel.
A motor nagyon jó benyomást tett rám amíg szemléltem, alaposan összerakottnak tűnt, bár néhol már túlbonyolított (garázsban a szomszéd Simsonos Pistivel ne állj neki babrálni mert csak berhelés lesz!) érzetet keltett .
Még valami ami szemet szúrt. Műanyag borít műanyagot.
Felülve a szemből meglehetősen harcias gépezetre volt egy olyan félelmem, mi lesz ha sokkal jobb mint a Bandit? Ó én szerencsétlen. Forgolódhatok majd megint egy másra , egy újra vágyakozva az ágyamban.
Az automata váltó előnyeként a motorral szűk helyen megfordulás robogós érzést adott.
Nem kellett a váltóval, a kuplungkarral vagy egyébbel bűvészkedni. Először nagyon furcsa volt. Vártam hogy lefulladok Ez nem történhet meg ugyebár, de a bal lábamnál a váltókar nem léte, olyan szellős érzést adott mintha mezitláb lennék.
Elindulás természetesen egyből S azaz sport fokozatban . A Városi fokozatot túlontúl tatásnak mondták. Lehet hogy csak engem akart meglepni Gyula úr ahogyan a százhetven valahány lóerőt egyből a nyakamba rakta azzal a beszúrással megfűszerezve hogy a 4.5 millás motort nem kéne elhajítani , így eszembe ne jusson nagy gázt rántani indulásnál bármennyire is robogósnak tűnik a dolog.
Óvatosan indult tehát a tesztkarika.Nem sokáig tartott az illedelmes bemutatkozás, mert bár tisztában voltam az anyagiak kockáztatásával, de mégiscsak unatkozni kezdtem a nyeregben.
Állítólag „ilyettololyattolbecsinálszolyattol!” Na lássuk hát! Megrántom a gázkart…hé….Na mi van? Semmi? Van egy kis idő mire a teszetosza computer megengedi hogy újragondoljuk a dolgokat! Mint a számítógép aki a biztonság kedvéért megkérdezi: „Biztosan törli? „ Biztosan Gyorsít? Enter. Pukk…..ennyi? A váltó csörög , kluttyog, kattog mint a trolibusz. KIÁBRÁNDÍTÓ! Már hatodikban járok és megyek…de csak megyek hé! Én meg akartam tudni milyen az száguldani ezzel a géppel. A biztonság kedvéért visszaengedem a gázt, és újra odarántok! Klutty-katt…pillanatnyi szünet. A computer doklgozik és a sebességfokozatot 3-asba dobja. Megindul. Na végre! De csak a nem rossz kategóriáig jut. A futómű ellenben parádé, a fékek messze felülmúlják azt amit vártam! Csodálatos!
Az üléspóz nekem nagyon bejön!Az ülések kialakítása átgondolt, ergonomia a magamfajta pincefestő termetű legénykének pont jó (175cm) !
A pocsék utak nem is olyan pocsékok ebben a nyeregben!
Lassítást , gyorsítást a trolibuszok kattogása kíséri és ettől valahogy az az érzésem hogy mindjárt szétrepül valami de nagyon , odabent a blokkban , vagy a váltóban.
Tudom hogy nem, de azért mégis zavarja az én technikai paranoiás fülemet. A váltások lennének legalább simábbak ha már kattog-zörög. De nem! Megtorpanások, apró billenések.
Visszatérek a kiinduláshoz és sértetlenül adom vissza a masinát.
Nem vagyok elájulva! Egy Váci garzon áráért nem kéne köszönöm!
Nem azt mondom hogy rossz motor, de zsiráf kategória! Szép, meg minden, de otthonra nem kell!
Ui:Bele sem szeretnék gondolni milyen az amikor a kanyar közepén gondol egyet a computer őnagysága, és vált egyet a megtorpanós, megbillenős fajtából! Köszi
Az injektoros 1.8-at fogyaszt vegyesben, viszi a 115-öt végre, légszűrő 1200, láncszett 6000, tokozott hajtás...pizzafuti üzemben is megfut 70 ezret baj nélkül.