Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nekem a lyukacsos trikó aza amire vágyom.Szocikékben.
Olyan bőrnacit régen vadászok, de nem találok anniyért, amennyit fizetnék érte (sima bőrnacim van, 8 rugó volt 9 éve a louisban.)
Anyám.
Remélem oldaltfűzős bőrnaci és vasalt crosscsizma van hozzá.
aha :D
Határozottan machos...............tied?
Szerintem , felismerte a virusírtó, azért nem engedte feltölteni!
Nekem hiányoznak róla azok a matricavirágok, amit valamelyik nap itt láttam!
Buzi fórummotor
Ezt kukkoljátok, stricis mi? :D
Üdv!
Nincs kedve valakibek jövő hét kedden elmotorozni graz mellé?
Megnyílt ott az Arnold múzeum, és tudom, hogy gyerekes, de engem érdekel. Kedden mennénk, magyarban aludnánk, másnap ausztria kirándulás, utána alvás letenyénél, és irány haza harmadnap.
Ha valakit érdekel, legalább nem megyek egyedül...
Többször említettem, hogy a Tribológia (a súrlódás, kopás, kenés tudománya) kemény falat. Nekem semmilyen képzettségem tapasztalatom nincs ezen téren. Olvashattunk korábban már remek olajteszteket, többünknek van tapasztalata mostanság forgalmazott motorolajokkal. Elvileg előfordulhat ugyan azon motornál hogy egyik olajból jó étvággyal falatozik, másikkal meg semmi hiány nincs cserekor. Azért azt is tudni kell, hogy többek között azért cseréljük az olajat, mert a nem csak az öregedés jelei lelhetők fel, hanem benzin is víz is is "lebeghet" benne. Ès akkor már ugye nem is olyan biztos, hogy a leengedett fáradt olaj, az valóban pont ugyan azon térfogat -e mint amit beletöltöttünk, hanem esetleg ebből is fogyott, csak közben van benne egy kis üzemanyag vagy víz is...
Banditnál elvileg ismert dolog a olajlehúzó gyűrű kopása is...Kedves barátom a 2003-al a váltó csere után ebbe is belefutott. A horvátországi túráján kb kétüteművé vált a motor benzin olaj fogyasztás tekintetében... De állítólag gyűrűcsere után megoldódott a probléma (eladta). A társaság másik banditja (ebben is volt váltócsere) nem eszi az olajat, kivéve azt az esetet, mikor hegyeshalmi határtól elmondása szerint (két személlyel) 200-250 ment végig az egyesen. Az kb 120 km volt. Na akkor regisztráltam nála tetemes olajfogyást szintén.
Èn azt vallom, hogy attól még hogy pl 11000 (vagy hol van nektek) piros, az nem jelenti azt hogy ezen tartományban üzemeltetve szereti a motor terhelést. Lehet hogy azonnali károsodások nélkül túléli, de hosszabb távon mint már írtam biztos megrövidíti a problémamentes időszakot. Meg talán az is kézfekvő hogy a nagyobb sebességgel egymáson elmozduló felületeknél megnő a lehetősége hogy rosszabb hatásfokkal dolgozik a olajlehúzó, vagy egyszerűen olajködként elpárolog.
Az egyik érvem mindig ez hogy miért érdemesebb egy nagyobb teljesítményű gépet választani, hiszen fél 2/3 teljesítménnyel is elegendő élvezet nyújt az átlagnak, vagy mindennapokban, míg ha mondjuk az a 125-ös "csúzlimra" gondolok, mindig padlón jártam (85-100) , széllel szemben meg...

Összegezve:azért nem biztos hogy mennyiségre ugyan annyi folyadékot engedünk le, de vajon az tényleg az amit bele is töltöttünk?
Esetenként ha nagyon zavaró olajcserekor érdemes más típust kipróbálni.
Ha valaki sportosan használja a gépet akkor ne csodálkozzon , ha "futamonként kell felújítani".
(Nem vagyok rá büszke hogy tudomásom van róla: de kedves barátom akinek öreg YZF 1000 -jét egyszer felújítottam, akkor lecsökkent az olajfogyasztása 1000 km /fél literre. De nem hallgatva rám tovább használta, és mivel "csipegette" hát olcsó olajat vett bele. A diselesek ismerik talán a Liqui Moly turbó diesel motorolajat -autóba való. Na mostanság ö azt tolta bele, hiszen volt hogy Münchenből nem jutottunk el Villach-ig úgy hogy előtte ne kelljen 1 litert rátölteni, mert már jelzett az olajnyomáslámpa.)

("Zizis" barátunk értette valaki, vagy egyedül vagyok vele megint? )
Hát nemtom. Én most fogom feltenni a harmadik 190-es BT021R-t és nem vettem észre, hogy nehezebb lenne döntögetni, mint a Conti Road Attac-al, pedig az 180-as volt.
Nekem semmi bajom vele, de az is lehet, hogy túl érzéketlen vok.
Hurrá, hurrá ! A mai naptól szőrös gumikkal vágtunk neki a Bandittal a 42000 ezer km-nek ! Délután mentem vele egy kis csöcskoptatásra és mivel a kiba....tt 190-es után a rávaló 180-as került rá, olyan érzésem volt, mintha csak vissza ültem volna a gixxeremre . Ráadásúl a pilot sport hegyes profilú, így olyan könnyen fordul, mint egy bicikli .
Csupa öröm, bódottá !
Az enyém is csipegeti, mint alant írtam, de az is hozzátartozik az igazsághoz, hogy szeretem pörgetni.
Forszírozott tempó+nyitott dob= két, három deciliter/6000 km.
Szerintem nem sok.

A sokak által szidott Fiat Doblóm (1,9 JTD) 250.000 kilométer után nem eszi.

Az 1,9 pdtdi Seat-om (még nincs benne 100.000 km, és kímélve van) újkora óta 1,5 liter/15.000 km.
Na ezt nem keveslem
én szivesen szoktam olvasni a motorokkal való hozzászolásaidat,igaz többször jeleztem, felhasználó vagyok,itt többen is bevalják,hogy csipegeti az olajat kissebb-nagyobb mértékban. Én gépem is csipegeti vagy inkább eszi,igaz nem zavar,de érdekelne a témában való meglátásod,hogy mitől csipeget vagy eszik olajat a blokk ,és hova tünik.
köszi a beszámolót,ezek szerint mégegyszer elmegy ennyit a gépállat nálam, különösebb gond nélkül
Van egy ismerős fuvarozó..................esküszik a régi zsukjára.

De néha látok egy pár morét lovasszekérrel.

Na azokból még nem spórolták ki az anyagot ezek a régi embörök.............a két megtermett hidegvérű ló alig birja húzni a berohadt ruszki tengelyekkel a gépest.
A Márkatárs által lejegyzettekért, maximális tisztelet!
Én személy szerint nagyon élveztem a leírást, és örülök neki hogy valaki ki merte ma Magyarországon jelenteni hogy IGEN, 130000 km felett van a motoromban, és semmi baja. 10évig még használni szeretném. Ez a kis föld a harminpárezret futott (kam) jószágok hazája, és kiveséztük már egycsilliárdszor az ezzel kapcsolatos dolgokat.Mindenesetre megsüvegelendő a márkahűség.
Ettől függetlenül pro és kontra is meg tudom érteni az érvelőket.
A tulajdonos aki meg van elégedve a jószággal, és tudja a teljes életét, már nem csak annak örülhet hogy megbízható-bizonyított gépe van, hanem a rengeteg közös emlék, számtalan szép gurulás is érzelmi nyomokat hagy. Ebben az esetben ha az érzelem megjelenik, az esetleges csere ésszerűségét emlegetni, szerintem felesleges. Természetesen pusztán racionális oldalról közelítve a kérdést, megértem a frisebb gépre voksolókat, de mivel magam is érintett vagyok a régi vasak szerelmének ügyében, megértem a másik oldalt is. Ha csak az ésszerűséget venném alapul, nem költenék régi kormányváltós Vespákra egy forintot sem De mégis költök, még akkor is ha időnként bosszankodok is ilyen -olyan technikai probléma okán. Nem egy Japán motor és pont.
Ami még az én olvasatomban a csere ellen szól, az nem más, mint amit naponta sajnos magam is látok. Emberünk bejön, "Egy liter olajat szeretnék..." Mikor megkérdezem milyet szeretne a válasz: "Mittudomén..Nem akarok olajat cserélni, már csak ősszel, addig rátöltögetek, mert csipegeti. "
Amennyiben külsérelem nem esik ezen a "jól karbantartott" motoron, akkor X év múlva röntgenszemünk nem lévén beleszaladhatunk a "tutiba" ...Nem tudja milyen olaj van benne, továbbmegyek nem is érdekli, tölti és jónapot. Ezzel szemben ha valaki 0km-es korától ismeri a motort, rengeteg kellemetlenségtől kímélheti meg magát.
Régebben amikor derékproblémáim még nem voltak, gondolkodtam rajta hogy veszek egy hárlit, és csókolom. A hárli ugyanis a végletekig felújítható, mindenhez mindenféle alkatrészt kapni akár évtizedes távlatban is. Igen ám, csak aztán elgondolkodtam rajta. A mai motorokkal sokkal könyebb motorozni, mint az öreg csocseszekkel, és minden különösebb fáradtság nélkül be lehet a fülünkön fordulni a kanyarokban. És itt jön viszont az, hogy ha lehet, időszakosan nem baj ha az ember vesz valami újat...Miért küzdenék a régi technikán, amikor már az űrkorba lépünk lassan, és minden technikai újítás azon dolgozik hogy minnél kevesebb gépészkedéssel, minnél több élményt zsebeljünk be. Akkor amikor majd légpárnás soros huszasokon krúzolnak az emberek széles vigyorral a sisakuk alatt, ki akar majd napi szinten egy régi vassal röfögve - böfögve küzdeni?
A hobbyjármű kategóriát nem veszem ide, mert ott természetesen más a fekvés. Vasárnapi "ünneplő"-nek használom én is a régi csetreszeket. Mert arra viszont kiválóak
Szóval van érv ezer, de ha valaki meg van elégedve azzal amit használ, azzal nehéz vitába szállni...Meg ugye az érzelmek...
Ez így igaz ! 100% osan egyet értek !
Gizit át faragtam 1342 cm -re , fő tengelyen 193,7 Le , és le ment már 6000 km, Jól érzi magát a fogyi is be ált 7-7.5 re .Még a 2 sorral nagyobb olaj hűtött is le kelet venni róla , /mert nem melegedet üzemi hőfokra/
Egyedül a lassabb olaj pumpa marat benne ! .
A gyári 15/48 Lánc átét 16 /44 re modosúlt STB STB

Csak azt akartam ecsetelni ,hogy valamikor tényleg oda figyeltek .
Egy autó egy motor model piacra dobása előtt és bele rakták az anyagot ......... azt az anyagot amit a maiakba .......... már nem
Fogyasztás ! Lehúzás !
Olvastam valahol ,hogy összes az ÚJ 1000 rr hívják vissza ,
mert nagyobb fordulaton elengedi a hajtórúd az alját , 5,5 milláért
simán . De olvastam ilyet is .Az Új 1.4 kawa is a 12-13 ezres fordulatnál belépő többlet levegő miatt . A szelepek zárófelületét a mérnökök nem tudják 30-40 ezer kilométernél tovább garantálni ,
Ez is szép !

A nagy mama forgótárcsás mosógépe , még mindig mos !

Üdv Tasi
Tényleg nem értünk egyet...

Bizony a motorn is szétrohad a váz. Nem ugrik be, de bizonyos gépeknél külön probléma volt. Legveszélyesztetettebb hely az aksi környéke... Sok helyen kidörzsölik az alkatrészek, aztán hosszabb állásnál megindul a rohadás. A régi felnikröl lerohad a króm , az alut a só eszi meg...Semmivel nem különb az autók helyzeténél.

A veteren autó hasonlat meg azért sántit egy kicsit, mert két komoly dologban különböznek a mai csokispapir jármüvektöl. Sokkal vastagabb anyagból készültek a kaszni elemei, felfüggesztés, stb. A motorblokk sem volt kihegyezve annyira mint mostanság. Nem forogtak gyémánthangon. Erre az amerikai modellek még a fénykorból a legjobb példák. Itt a cég szomszédjában van az öregnek számos ilyen fröcsögö hangu V8-as blokkos gépe, mind a 70-es évekböl. Azt tartja hogy mivel nulla a szervizigénye, még mindig kifizetödöbb fenttartani ilyen üzemanyagárak mellet is, mintha az itteni óradijakkal kéne folyamatosan egy mostani pár éves gépet szervizbe hordani. (Csak egyet nem értünk, miért nem gázosítja el?)

Más részröl a motor láttán mindekinek elgurul a gyógyszere, és szinte verseny fordulaton akarják járatni öket. Amiz tudnak is mostani gépek, csak hát a élettartam oltárán komoly áldozatot kell hozni. Ha valaki "öregurasan" (de helyes kuplungolással) használja a motorját, az több problémamentes kilométert tudhat majd magának, feltéve ha a tipus nem szenved néhány tervezési hibától...
Másrészröl megfordítanám azt a nézetet is ha már itt vagyunk, hogy nem igen korrekt az feltételezni, hogy egyes "hibákat" szándékosen beleterveznek a jármüvekbe. Inkább azt kell látni, hogy oly mértékben lerövidült a marketing agyhalott ötlettöl, a kivitelezésig-piacradobásig terjedö idöszak, és közben ürhajónyi müszert akarnak beletuszkolnyi az új generációba, hogy bizony sok olyan van ami még nem kiforrott design. 20-40 évvel ez elött 10 év is eltelt egy-egy új generáció között, és erösen ráépitkeztek az elödre, most hogy szinte szetségtörés a régi bevált konstrukciókat használni, ennek isszuk a levét. Néha vak tyúk is talál szemet alapon születik egy két megbízható konstukció, de valójában egy 2 éventeúj gépet vásárló egyed pont nem lesz érintett ebben , hiszen az alatt nem jön elö, vagy összetöri a gépet idö elött, az utánuk jövö gazdák, meg max ráfogják hogy széthajtották...
Nyílván az alkalmazott anyagok és technológiák is sokat fejlödtek, de szerintem nehezen tartják a lépést a sok pontagyú marketinges-sel.
Másik érdekesség ennek kapcsán, hogy pl az a ürtechnikában olyan ösrégi elektromos áramköröket-computereket használnak, hogy a már a "földön nincs is ilyen"! Hiszen oly drágák a minösitések, tesztek, hogy senki nem kockáztatja meg, hogy elbasz egy missziót csak mert az új IBM PC tud pár új okosságot...
Naná, hogy lesz, hiszen köcsögök vagyunk...
Lehet,hogy egy idő után még a váz is veszít a merevségéből és sokkal nagyobb lesz a torziós rugózása- hajlása,főleg ezek az újabb modern agyonra kikönnyített gépeknek.....persze ezért ez normálisan használt gépeknél tuti nem 5-6 év.Viszont pár/100/ jó nagy kátyú megfogása után ahol esetleg még a felni is sérült többször,lehetséges a gyengülés a váznál is akár 10 éves gépnél is már.
Kivételesen nem értünk egyet
Illetve olvastam egy arcról, akinek az a mániája, hogy veterán alfát gyűr napi használatban. Egy 75-be rakott 700e kilométert, addig készült egy kétajtós 3000-es V6 a restaurátoroknál, csavarig felújítva. Most pedig a V6-tal nyomja, a 75 pedig születik újjá, úgyanott, úgyanúgy.
És egy motoron pl sosem rohad el a váz...
Na)))))) Romantika lesz?