Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Azért szerelöként meg lehet mondani egy alaposabb vizit után vétel esetén hogy mire használták a kiszemelt példányt. Ezt szerintem te is tudod. Szóval a tudás tapasztalat birtokában minimális a kockázata belenyúlni egy megzavart gépbe. Persze érzelmi alap az más!
Tisztában vagyok miröl beszélsz...
Azért eljön egy idö után a pillanat (a családi 22 éves szamaranál az idén,mikor azt mondod: elég volt nem foltozon tovább). Azt tapasztalom hogy egészséges használat mellett, kb egyformán használódnak el az egyes elemek, így egy idö után azzal szembesülsz, hogy minden már a határon van, ugyan még megy, de...A 400-as yamahám volt ilyen. Egy kicsit oda volt már kuplung, a váltó, de enyhén lógott a futómü, az elején kicserélt csapágyak (pl kerekek) is újra csereéretté váltak, megevett két szabadonfutót, meg a láncát, az elektronika is kezdett bizonytalankodni...Még utánam biztos belezavartak pár 10 ekm-t, de az én lelkemnek már nem volt kedves...21 évesen adtam el...
Azért ilyen szempillarezegtetősen nem....
Igen, még írhattam volna sok mindent, de az már nekem kicsit nyögvenyelős lett volna..:-) Hogy adtam volna el és cseréltem volna fiatalabbra..? Eszem ágában sem volt.. Szerelőként sokszor találkozom más fiatalabb, kevesebb km-t futott, igen szarul összegányolt - és mondanom sem kell, használatában sem kímélt, pl. állandóan egykerekezésre használt stb.. - motorkerékpárjával, ezért sem merült fel bennem a csere gondolata. (Azt az apró tényt, hogy jelen pillanatban nem igen van a piacon olyan motor, ami fazonra annyira bejönne, mint az 1200S, 01-05, de hát ez meg ugye szubjektív). Ez a paripa nekem már bizonyított, tudom hogy bántam vele, mi van benne, kössz, de nem akarok más után javítgatni..:-) Lehet, hogy én kifogtam egy csoda példányt, aminek semmi olyan apró nyűgje sincs, mint a többieknek motorjának:itt ereszt, ott szivárog, amott folyik, kattog, lötyög, zörög..:-) De komolyan..:-D
Nagy sebességnél nem szitált (az a szar mintázatú Macadam miatt volt, pikkpakk kagylósra kopott és rázta az elejét, de az új gumi, pl Dunlop D208 - és társai - már tuti) hanem ún. kígyózó mozgást adott elő nekem: nehéz volt úgy menni vele, mintha zsinóron húznák.. ez most viszont meg van.. :-)
Szóval lelki okokból sem akartam megválni tőle: hűséges társam 11 éve, soha nem hagyott ott sehol, - még a Korfu városban sem a 47 fokban - remélem, még laza 10 évet elgurulgat alattam..:-)
Egyet értek. Ilyen helyzetben nem kell.

Azonban: tavasszal, ősszel elég könnyű hosszabb esős havas esős etapot elcsípni. Hiába megy a markolatfűtés ezerrel mert a menetszél a vizes kesztyűt kívül durván lehűti. Azon kívül hogy az ízületek ezt nem szereik a reakció idő is jelentősen nő. Sokkal nehezebben tudok rányúlni a fékre pl. Nekem ezért került fel.
Lehetett volna egy kicsit részletesebben is!
Nem írtad le hogy... remek anyag!
Mégis végig olvasva, az jut eszembe, hogyha törötten eladod, meg hozzárakod a gépmunkára fordított , meg az alkatrészekre költött összeget, akár egy fiatalabb kevesebbet futott példány gazdája is lehettél volna. Tudjuk mindketten hogy attól függetlenül hogy az alkatrészek többsége jó állapotban van, azért a kifáradás, öregedés nyomai hamar elkezdik felütni a fejüket egy ennyi használat után.
A nagyobb tempójú szitálás szerintem meg a telo csimmák belső átmérőjének kitágulása miatt van. Hiába mérted meg a csúszógyűrűket attól még alul a szárban lóghat, ezért tud táncolni. Nekem az 1400-el ez lett a tapasztalatom. Kapott előre két bontott keveset futott telot. Most már stabilabb.
Elismerésem az írásodhoz.
Bandit mítingre felszerelem én is, lássanak csupasz füles bálnát a népek
Szerencsére csak rövid teszt volt, de az általam támasztott követelménynek megfelel.
Barátkozni akarsz?
Hát lehet, hogy az olajat előtte is csipegette, csak nem vettem észre.
Nem sokat mentem gyári dobbal.
Egyébként jelentéktelen a fogyás, 2-3-dl./6000 km., ezért különösebben nem érdekel.
Van aki azt mondta, hogy a nyitott dob miat megnőhet az olajfogyasztás, mert kisebb a motor visszaöblítése.
De ez lehet, hogy hülyeség.
Sziasztok!
Mennyi hűtővíz kell egy 1250-es Banditba?
Nem tudja véletlenül vki?
Néztem a servic manual leirásban,de nem találtam semmit.
Köszi.

Geri
Rudi? ;)
Na ugye.
Még egy ok!
Ezért felrakni?
Libidódnak még anélkül is jónak kel lenni, hisz fiatal vagy!
Olajat csipegetni?
Hm...
Semmi baj, ettől függetlenül továbbra is csak a bandit.hu-s jelentkezés az elfogadott
Pont a hangja miatt!
Szeretem a csendet!
Szia Gyuri!

Szerintem király volt!
Legalábbis nekünk érdekes!
=
Ha kérhetnénk tegyél fel képet a felújított állapotról, azonnal!
Remélem mindent dokumentáltál! Létrehozhatnál neki egy galériát, szerintem sokan kíváncsiak lennének rá!
Na, miután itt a fórumban (meg máshol is) állandóan a 600/1200 Bandit élettartamáról meg tartósságáról sok szó esik, így első kézből - ha megengeditek - elmondanám az általam tapasztaltakat.
A Bandit 2001-ben, 0 km-es korában került hozzám, és az elmúlt 132e km-t teljesen hibátlanul (a két, saját hibámon kívül bekövetkezett totálkáron kivételével) gyakorlatilag komolyabb javítás nélkül teljesítette. (Csak átlagos szervizmunkák lettek rajta megcsinálva, azok sem rendszeresen!)

Az őszi, teljesen banális firka után úgy döntöttem, hogy a motort megnézem belülről, mert bár semmi komolyabb hiba nem jelentkezett, azért szerettem volna látni, mi lakozik odabenn. Itt most nem térek ki az általam használt olajra meg fékfolyadékokra, mert locsoltam bele mindent és soha semmi változást nem tapasztaltam, hogy bármelyik is jobb lett volna a másiknál..

Szóval a boncasztalra ill. emelőpadra került a gép, és a futóművek, blokk kitépése után kezdődött a darabokra szedés.. Amit jelen esetben a szó szoros értelmében kell érteni: kb. 6 tejes ládába szortíroztam szét a gépből kikerült darabokat..:-) és néztem át töviről hegyire, mit kell cserélni és rendelni a felújítás során..

Első futómű: a perselyek alul-felül, ill a szimering+porvédő szett teljesen hibátlanok voltak, a gyári rugók helyére egy Wirth rugó szett került, 10W olajjal majd összeszereltem, remélve, hogy ezzel megoldódik a nagy sebességnél (200 felett) jelentkező instabilitási probléma. A felni - a magyar utaknak köszönhetően - a görgőzés után fekete szinterbevonatot kapott. (A Banditnál anno - 2001-ben - bizonyos sebességhatároknál - 60-90 között - a kormányt elengedve azonnal beszitált. A régi Macadam gumit jobb, inkább hosszanti mintázattal rendelkező gumira cserélve ez a gond megoldódott, ugyan így történt most is progresszív rugószett beépítésévél: probléma kilőve..

Motorblokk: a szétszerelés után a blokk és részei ultrahangos tisztításon estek át, itt már több alkatrészt cseréltem, bár nagyobb hibákat nem láttam rajtuk, én mégis úgy döntöttem, hogy pár 10e km után nem akarom újra szétszedni miattuk a motort. Cseréltem a főtengely és hajtókar siklócsapágyait, vezérműláncot (bőven a gyári értéken belül voltak!) a vezetősíneket, az összes létező tömítést, szimeringet, gumigyűrűt és az 5. fogaskereket (fognál kezdődő kipattogzás miatt) valamint a váltó kihajtótengelyét, mert a végén lévő menet (amivel a kis lánckereket rögzítem) már nagyon ramatyul nézett ki..

A hengerfej már kicsit csúnyább volt, mert az alapos vizsgálatnál kiderült, hogy 3 hengernél már bizony nem zártak rendesen a szelepek, amit a karbisorban időnként hallható "cöcögésből" már előre sejtettem, ezért gépműhelyben teljes hengerfej generált rendeltem meg. Ez kb. 3-4 nap alatt el is készült, a szelepek patyolattisztára letisztítva, összecsiszolva kerültek beépitésre, a szelepfészkek is átestek egy maráson (minden kizárólag a gyári javítási technológia és mérethatár szerint lett elkészítve!), ill a összes szelepszárszimmering is megújult..:-) (A síkba húzást - mint alap műveletet - már nem is említem..)

Henger: itt tulajdonképpen csak egy leheletfinom hónolás történt, a dugattyúk új, alapméretes gyűrűszettet kaptak.
A komplett blokkon belül minden más alkatrészek pl. kuplunglamellák, stb. minden bőven a gyári értéken belül voltak, ezért nem nem cseréltem semmit.

Tapasztalt hibajelenség a blokknál:
a blokk és az esetleg vezérműlánc felől hallható, megállapíthatatlan eredetű csörgés valójában a generátorból érkezett. Az ebben található agyban helyet foglaló gumi rezgéscsillapítók (csak úgy mint a hátsó lánckeréknél) megkeményedve már nem hozták a formájukat, ezért újakat hajigáltam bele. Csörgés megszűnt :-)

Hátsó futómű: a meghajtólánc alapos tisztítás - hogy úgy mondjam - folttisztító benzines, előáztatásos mosáson esett át, retek kb. 100 kiló volt benne, rajta..:-) Amit itt cseréltem: a hátsó rugóstagban a gyárit egy Hyperpro rugóra, a lánc vezetősínjét, ill a keréknél egy komplett csapágy szettet porvédővel és a hátsó lánckerék rezgéscsillapító gumijait. A felni itt is (csak úgy mint az első) selyemfényű fekete szinter bevonatot kapott. A rugóstag himbarendszere szintén rendkívül alapos mosáson, tisztításon, zsirzáson esett esett át

Fékrendszer: az első hátsó féknyergekből a dugattyúkat kiszedtem, felpolíroztam, a féknyergeket - úgy hogy a tömítőgumikat is kiszedtem! - és a nútot, tömítőgumikat is alaposan letisztítottam majd az egészet ATE fékpasztával szereltem össze. A fékbetétek hátulja ATE fékcsikorgásgátló(!) pasztával lett bekenve. Alapfelszereltség lett elől-hátul, valamint a kuplungnál a fémhálós teflon fékcső, fékbe DOT 5.1, kuplungba DOT 4 fékfolyadék került. A kuplung főmunkahengernél a szétporladt külső porvédő szintén repült a kukába, csere gyári újra.

A váz és részei: A gyári plexi helyére MRA magasított plexi, az ülés alatti idom helyére, Bodystyle idom került, a gyári alu láncvédő helyett pedig karbonmintásra fényezett Bodystyle hátsó kerék idom figyel. A tükröket a saját ízlésem szerint sötét metálszürkére fényeztem (könnyebb tisztán tartani). A gyári piros hátsó lámpa helyett egy fehér LED-es hátsó lámpa, a gyári narancssárga indexbúrák helyett pedig fehérek vannak beépitve..

Fontos! Olajhűtő... én két teljes délután töltöttem el az olajhűtő karbantartásával.. Az évek során beleégett rovarmaradványok, egyéb szennyeződés miatt már nem teljes keresztmetszetben áramlott a levegő a hengerfejre. Először nagyon alaposan belülről tisztítottam meg (alkatrészmosóban!), majd kívülről eltávolítható szennyeződés miatt rovaroldós, mosószeres vízben áztattam 1 nap egy éjszaka, közben többször forgattam, lötyögtettem/lögyböltem és cseréltem a halál retkes folyadékot tisztára, miközben zuhannyal finoman kiverettem a felázott szennyeződést. A végén 0,20-as hézagmérővel átszurkáltam az összes létező lamellasort..:-) Mindezt azért, hogy elősegítsem a két középső henger minél jobb hűtését..:-)

Üzemanyagrendszer: a karbisor is alapos tisztítást kapott, cserélni semmit nem kellett !

Kipufogórendszer: sokan panaszkodtak a leömlőcső viszonylagos tisztíthatatlanságára.. Az OPTIGLANZ nevű csodaszert kifejezetten rozsdamentes acél kipufogók tisztítására fejlesztették ki, használata gyakorlatilag mindent leold róla, nekem gyári ezüst színű lett újra az amúgy retkes, évek alatt erősen arany szinűre átalakult leömlőm..

Minden, ami kicsit is sérült, kopott volt, új fényezést kapott: motorblokk, (gyönggyel letisztitott - ) váz, idomok..:-) (Nagyon ráértem, na..)

Egyéb: gyári japán levegő- és olajszűrőszűrő, iridiumos NGK gyertyák, olajhőmérő a blokkba.. Mindenhol minden menet átvágva, menetrögzítővel ill. kenőanyaggal bekent csavarok.. :-) Majd hogy nem fehér kesztyűben raktam össze..

Összegezve: nekem nagyon bejött az 1200S Bandit, soha semmi hiba nem volt, mindig hazahozott minden honnan. Most, a teljes felújítás után is (mint mindig) szinte azonnal pöccre indult. Amiket cseréltem, azokat én a saját lelkiismeretem megnyugvása céljából tettem, sokszor nem feltétlenül kellett volna.. Én részemről csak ajánlani tudom mindenkinek, aki ilyen gép megvásárlásán töri a fejét..
Én is.
Már regeltem is!
Mikir ezt írta a bandit.hu-n (remélem nem veszi le a fejemet, hogy bemásoltam ide):

"Urak!
Megalkudtunk a kajára is, így a tali részvételi díja az alábbiak szerint alakul:
szállás: 2500,- Ft/fő/éj
kaja: 1700,- Ft/fő/nap reggeli+vacsora
Ez összesen 8400,- HUF a két napra.
A végleges létszámot az esemény előtt egy héttel kell megadnom, így a részvételi díjak utalását szept 21.-ig kérem rendezni szíveskedjetek!
Szlaszám:
11991119-96395286-00000000
Név: Röckl Miklós
Közleménybe írjátok be a bandit.hu-s nickneveteket."
Nagyon szép hangjuk lesz tőle, az nem kétséges...
De összekötőstől minimum 50 papír, az azért nem kevés.Azon sokat motoroznék
Pedig kéne.................én is csipegetem a kekszesdobozt..............és ha muter nem töltené fel...................
Nekem egy Arrow dob van fent. Semmilyen változást nem érzek a menetdinamikában, viszont a hangját imádom.
Talán egy kicsit csipegeti az olajat amióta fent van, de rátölteni nem kell.