Az M72-es is csak az házunk udvarára volt hitelesítve. Egyszer már nagyon úgy éreztem hogy messzebbre is elmerészkedhetek vele. Ez kb 3.5 km-t jelentett. Visszafele a kis utcánk sarkán lelazult a kb 5 kg-os lendkerék-kuplung... onnan emberi erövel történt a mozgatása... pedig fémszórattam a fötengely végén kúpot, magnéziummal kentem a felületet, csapágyragasztót használtam rögzítésre ... Aztán áttervesztem, és egy kb 3 kg-os darab került e helyére...
Ha meghajtom talán 80 -at is megy a soloáttétellel (oldalcsokissal még ennyit sem). 60-al biztos kimenne a világból, csak azt nem lenne türelmem kivárni...
Lehet a helyedben ha már nagyon zavar, mondjuk feldobnám az MZ forumra bontásra. Jól járna mindenki, mert kiárulva "rendes árat" kapsz érte, jó helyre kerül (jobb mintha valaki elviszi a határba crosszozni), és ök meg eredeti Mz alkatrészekkel tuningolhatják a gépet. Ami valamelyest szerintem jobb mint az u.gy. kisipari cuccok. Èn lehet ezt hangsúlyoznám ki. Ebböl a fényezett részek , tuti kelendöek, váltó, szintén könnyen kidobálja a sebességeket, így az is, kuplung sem volt az erösége, alapmértes bejárott henger, ha nincs már ennyi állas után szétrohadva, fötengely szintén zenész, generátor, telok, kerekek, gumik, láncvédö, lámpa, kipu
Szerintem ha nem ezen akarsz meggazdagodni, akkor lehet egy jótéteményed több emberrel is, és még te is jól jársz, csak szakszerüen kell szétbontani... (ilyenkor azért néhe kiderül, hogy nem minden van oly jó állapotban, de valami meg szemetgyönyörködtetöen fog csillogni még mindig...)
Szinte alig kopott, 84-ben a zsaruk azért tudtak megfogni az erdőben, mert jött egy pár fokos emelkedő és a lánckerék kicsit megforgott a láncon Utánam jöttek az erdőbe a bóbitás taxival
Még mindig rémálmaim vannak a Verhovinás korszakomból. Városhatáron kívülre kész életveszély volt elmerészkedni, alapfelszerelés volt az ülés alatt a gyertyakulcs, a drótkefe, gyufa, 4-5 tisztított gyertya. Teljesen rapszodikus volt hol, miért döglött le. Baszott indulni, beköpte a gyertyát, tököm tele volt vele. Épp megtaláltam az első lánckerekét, lefotózom és belinkelem elrettentő példának. Pár perc és fent lesz....
Ezek a kétségek vannak bennem is, hogy pénzt energiát nem sajnálva levizsgáztatom és utána megint nem ülök rá tíz évig, mert egy 150-es ETZ-n a motorozás élménye egyenlő a nullával.
Ki kell ilyenkor venni a fékbetéteket, és akkor nem súrlódik, ha motorozól akkor meg visszarakni!
A betétek már csak tehetetlenségüknél fogva is hozzáérnek a tárcsához, mivel mint láthatod a dugattyúk csak egy irányba nyomják, de visszafele nem huzzák!
Hogy dugattyúk vissza tudjanak menni a "alapállapotba" a kint levö dugattyúfelületnek tisztának kell lennie. Különben a karmanytyú nem tudja fékezés után "a deformációból való visszalakulása közben" visszanyomni. ha nem lenne bent a féktárcsak akkor meg egymáshoz kocognának... Az még idegesítöbb!Még jó hogy adtak hozzá tárcsákat, kettöt is!
a túlságosan melegedne tolás közben, érdemes féktisztítóval a dugattyúkat elmosni. a rárakodott szutykot eltávolítani. Ezeket a müveleteket egybe szoktuk kötni a fékfolyadék cserével, vagy betétcserével is...
Az elején leszögezném, hogy ez kb 10-15 éve történt. Annak idején gyerek fejjel minden tetszett ami rozsdás volt, és egyszer fényessé lehett varázsolni. Szóval ahol leltem motort, vagy alkatrészt összeszedtem, ennek következménye kb az a 0,5-1 tonna cucc a padláson, pár összerakot- befejezett motor, és pár darab ami a jövöt várja.
A lényeg, hogy soha semelyikhez nem volt még egy klotyópapír sem.
De mivel lelkes voltam, akkor még a rendörségen intézték az gépjármü ügyeket, és ott egy kedves elöadó hölgy utánanézett a váz és motorszám alapján az adatbázisban , hogy nyilván vanna e tartva még. Persze egyikröl sem volt semmi. ( Ekkor az M72 ural, a T% pancsi; és egy Izs Planéta 3 volt a lepapirozás tárgya.) javasolták hogy ìrjak egy "kérelmet", hoyg büntetöjogi felelöségem tudatában a motort roncs, alkatrész állapotban vettem...bla-bla-bla...Ezek után akkor még nem volt a rendszer része, de már létezett az eredetiség vizsgálat. Kelenföldön kipakoltam a samarából a 3 db motort. (vázat blokkot vittem)Ott írtak egy eredetiségi jegyzökönyvet, meg kapott egy mindegyik egy levágott sarkú forgalmi szeletet... Igaziból inenn már nyitva lett volan az út a rendszámozásig. Biztositás, vizsga kellett volna, és mennének az országúton...
De akkor még ugyen nem volt sok, de egyetemista ként ennyi motor után nem akartam adót, névreiratási illetéket stb, stb fizetni. Kettö megmaradt, az udverban gurigázok vele. (annyit pont elég hogy libabörös legyek) Az Izs-t pár éve eladtam, mert már nem fért a többi motor (haveroké, meg a javításra váró gépek miatt). Nem adtam hozzá a levágott sarku forgalmit, hanem paprirok nélkül adtam el. A fickó veteánozott, és felesége volt a hátszél az okmányirodában. Mondta hogy simán lepapirozza...
Hogy azóta mennyit változott , és lehetetlenedett el a rendszer nem tudom...
Két apró dolog...manapság szerintem Magyarosrzságon egy motor fenttartása is luxus. Èn magam sem vagyok halandó azért fizetni, és vizsgáztatni járni a gépekkel, hogy egy éveben egyszer egyszer guruljak vele egyet, még akkor is ha 10 évem munkája fekszik benne... és láttam már mikor valakinek pl a haverom 250-es Csepelje (ami vegül forgalomba lett helyezve, bár több éve rohasztja valahol, miután kb 5 évig volt nálam tárolva-gondozva) könnyt fakasztott egy két régi motorosból...
Meg tudni kell hogy hozzászokva mostani motorok megbízhatóságához, pillanatok alatt felbosszantja az embert a régi vasak szerelési igénye. (Öcsém Mz-jét minden tavasszal és összel az elsö lámpától a hátsóig rendberaktam jó néhényszor. Mégis mindig úgy jött haza hogy valami megint nem jó, pár alkalom után mondtam, hogy elöveszem a "népszavát", és rendberakom örökre ha nem szabadul meg töle.)
Ha nagyon akarjátok használni akkor inkább néznék egy papiros szakadt alanyt, és szépen átpakolám rá a cuccokat...
Pálinkás jó reggelt! Még valami eszembe jutott, hogy megkérdezzem: ha tolom a vasat (pl. garázsból ki), elöl a fékektől enyhe súrlódó hang jön. Páran mondták már, hogy ez normális, de engem azért elég rendesen dühít. Szerintetek?
Az enyémet azért sajnálom, mert full gyári az egész.
Csak egy aksi kell bele, és minden műkszik rajta.
Régen is ez fogott meg benne, csak nem volt egy nagy élmény vele a motorozás.
Nagy lóvét nem áldoznék rá, de néha jó lenne kerülni vele egyet.
Forgalmi nélkül ahogy nekem mondták: mehet a kirakatba......
Én is felszívtam magam, mert ugye mi van akkor ha találtam a rokonnál egy vázat.....szereztem hozzá kerekeket, gumit, tankot, blokkot....stb.
A válasz: akkor a számlákat kérjük......
És mi van akkor ha Én építettem?
A válasz: KPM, Mozaik utca, beviszgálás, engedélyeztetés....stb.
Kicsit komolytalan. És ebben a pillanatban dühítő is.
Vehetsz egy robogót akármennyiért. Nem kell vele semmi tenned. És simán megy 90-et. Pedig némelyik műszaki állapota egyenesen katasztrófális!
Itt van egy veterán.....megcsinálod szívvel-lélekkel, tudod hogy minden pöpec rajta - erre majdnem egy robogó árát elkérik érte - másrészt megy a bürokrácia.... Amúgy ilyen lett......de tényleg nem tudom hogy foglalkozzak e vele tovább:
Az enyém sem tudott többet, 200 km/h. környékén, már nagyon függött a körülményektől.
Karburálás után (kapott anyagot rendesen) egyszer mentem vele 220-at, és még lehet, hogy ment volna, de utolértem a többieket.
Én azért vettem nagyobbat, mert rendszeresen 160 km/h környékén túráztunk. Szegény bandi ment hősiesen, de én sajnáltam. .
Ui.: Akit érdekel a Bandit-tali, ne fogja vissza magát, mert szépen gyarapodik a regisztráltak száma, de még van hely.
Az a baj, hogy a forgalmit sem találom. Lehet, hogy édesanyám nagytakarításkor kidobta.
Az öreg nevére sem emlékszem, ezért most megpróbálom kinyomozni, hogy mit tud róla a nyilvántartó.
(Srácok mielőtt köcsögözés lenne már megint itt egy 400-as...)
Sajnos rossz helyen kérdezel, RF club topicban fáradj át...ott okosak ebben a gépkategóriában.
Igen a gyári kipufogóval 206 a vége, de nekem sport dob van rajta és így többet megy. Egyébként havernak is 600-as van azzal nagyon egyformán megyen, igaz nem gyorsultunk csak gyorsítottunk kifele.
Akkor egy súly csoportba vagyunk, és még az utas is közel egyforma, de nekem elég nagy szélben is megy 190-el, egyedül nyitott dobbal legtöbb 226, de ennek már semmi értelme, egy kezemen meg tudnám számolni hogy hányszor mentem 210 felé
Ha meghajtom talán 80 -at is megy a soloáttétellel (oldalcsokissal még ennyit sem). 60-al biztos kimenne a világból, csak azt nem lenne türelmem kivárni...