Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Tess.... ugyan az...csak burkolat...........
Pár MOLos olaj.......



Viszkozitási fokozat SAE 5W-60
Teljesítményszintek, jóváhagyások API SL
JASO MA2
Minőségi jellemzők Tipikus értékek
Kinematikai viszkozitás 100°C-on [mm2/s] 23,6
Kinematikai viszkozitás 40°C-on [mm2/s] 150
Sűrűség 15°C-on [g/cm3] 0,859
Folyáspont [°C] -39


Viszkozitási fokozat SAE 10W-50
Teljesítményszintek, jóváhagyások API SL
JASO MA2
Minőségi jellemzők Tipikus értékek
Kinematikai viszkozitás 100°C-on [mm2/s] 18
Kinematikai viszkozitás 40°C-on [mm2/s] 123
Sűrűség 15°C-on [g/cm3] 0,856
Folyáspont [°C] -33



Viszkozitási fokozat SAE 10W-40
Teljesítményszintek, jóváhagyások API SG
JASO MA2
Minőségi jellemzők Tipikus értékek
Kinematikai viszkozitás 100°C-on [mm2/s] 14,5
Kinematikai viszkozitás 40°C-on [mm2/s] 95
Sűrűség 15°C-on [g/cm3] 0,870
Folyáspont [°C] -33




Tehát forróságban jobb a "keményebb" olaj............
Hasonlóan gondoltam én is.

Kösz a tippet.
Nem.....


Nyáron a sűrűbb olaj a jó.....
pont a viszkozitás miatt.........
Elméletileg a 10w40 40 fokos külső hőmérsékletre ajánlot.....de ugye idén nyáron volt 42 fok is...........de a 39-40 szinte hetegik tartott (volt olyan nap, hogy még kedvem se volt motozoni)

A Gs-nek pl iszonyat volt a váltója 10w40-el nyáron......

Szóval nyáron simán mehet bele a 50-vagy akár a 60-as olaj is.............
Persze ennek az alsó szám nagyon ne emelkedjen, hiszen az már bajos lehet.........


Nekem pl.....
20w50-es olaj...........nyári túra..........Szlovénia Bohinj, Zlatoro kemping
Lefelé menet 35-38 fok...........
A tónál viszont szakadó eső fogadta a népet.......
Másnap lehettet reggel kb 10 fok.............
A moci a 10. inditásra kezdett csak el dadogni - és vagy 10 percig kellett melegíteni.............

Télen? egyszerűen kinyirta az akkumat.............hiszen annyira be van állva ilyenkor az olaj, hogy nem elég hogy el kell indulnia, még az olajat is "tépnie" kell............


Szóval léghütésesnek tényleg javasolt a téli 10w40, nyáron 10-50, 20w50......
Lég-olajosnak - Én azt mondom szintén, hiszen a meleg olajat keringeted meg........és ugye ha a levegő is forró akkor mi hűt?
Vízesnél meg tényleg mindegy, hiszen a víz miatt max 100 fokos lehet az olaj..............utána ugyis leálsz, mert elgőzőlt a moci:-)
Nekem itt nem úgy tűnik. Inkább, mintha a a blokk lenne kicsit más. Nem találok egy normális (nagyobb) képet a neten.
gsxf mindigis gsf volt ruhában:-)

csak régen a váza is tök más volt...

(újét nem ismerem)

Mit teszek jól? a 20W-50-et, vagy hogy hígabbra cserélem?

Olajos szakmabeli:-)

Tényleg érdekel mit szólsz.

A Castrol GP-vel hidegen van hogy kicsit szoros a váltó, amire hallottam, hogy hígabb olajjal jobb lenne...

Amúgy tökéletesen megy vele.

Talán elvesztek egy vagy két lovat, mert sűrűbb, és nehéz szivattyúzni?



Húha...

:-)

Az egyik GSF a másik GSXF
Legalábbis nagyon sok helyen ezt hallottam:-))))))))))





Ha tudom hogy csak 50 ropival lesz drágább a GSXF...hát lehet hogy várok 4 hónapot inkább..........hiszen ahogy Én néztem egy GSF ruhába
nyak = nyarak
Jól is teszed!


Szerintem is a mai nyak már nem épp szolgálják a 40-es olajat...............(mellesleg az olajos ipar a szakmám).....

Nekem a következő belővendő témám a benya lesz...........
edig nem nagyon néztem (nem akartam:-)))) mert amikor néztem akkor az első körnél 6,8 jött ki........utána egyszer 5,8..............
Szóval majd kiváncsi leszek mostanság hogy mennyit eszik, mert ugye a nagy általánosság az 5L
Mi a különbség a K7-es és K8-as nagy Bandita között?
Banditnak az 5000ren nem töltöttem utána egy egész kupakkal se:-)

Pedig volt benne egykerék, motorosfelvonulás egyes csúsztatott kuplungon, meg tartós 140, valamint lenyelezés 6-ban is...

És milyen olajjal?

:-D

Castrol GP 20W-50:-D

Kövezzetek meg, nekem bevált:-)

És mielőtt elkezdenétek, hogy 10W40 való bele, nézzetek utána a viszkozitástáblázatnak, meg annak, hogy milyen időjárási körülményekhez írják elő a 10W-kezdetű olajokat;-)

Mivel nem fogyasztott szinte semmit, tavasszal lehet megpróbálok azért egy hígabb félszintetikust...

Mit mutat vele.



Csak összehasonlításképp: haver 2 évvel fiatalabb 1200ese (1998) megevett közel fél litert csak KRK-ig, és visszafele is töltött aztán rá...

(ugyanúgy kétszeméllyel, csomaggal jött)

Ennyi.
OK ok.....de csak pályán?
Blue!

"Nyáron ha felmentem a pályára akkor olyan 500km/fél litert evet a dög" ?

Nem csodálom, hogy eladtad...

az 100km-en 1 dl...

Amin ha 6 litert evett, akkkor 6literhez egy deci

--- 1:60as keverékkel mentél:-)

Amivel egy kopottabb tarbant sem állna be:-D



ezért van hányingerem az okosoktól, akik többek közt azért utálták ki a trabantokat, wartburgokat az utakról (törvényhozóinkra gondolok), mert "különösen környezetszennyezőek", stb...

Közben azoknak az 1:40-es keveréke nem sokkal durvább, mint a Te GS-ed 1:60-asa volt.

Vicc.

Csajom ideji céges vectrájának (1.8 benzin) azt írja a könyve, hogy 1000km-enként még egy liter! olajfogyasztás is elfogadható.

Na ezt nevezték a gyártók fejlődésnek!

Vicc...

:-S
Ezzel csak egy a gond................a z oldalt a kutya se nézi tőlük...........


Én legalábbis már vagy 3x kérdeztem mailben a HUANGJIA dobozokat, de válasz 1x se jött.............ez pedig nálam sok sok fekete pont..........
Én úgy vélem hogy aki felmegy a netre, az felelőséget vállal - hiszen azért csinálta
Ennek kéne a linkje ha van.
Milyen infó kell?


7-es főút Kápolnásnyék, Castrol benzinkút............
Van láncspray és Lánctisztitó spray is....... Én mint írom ha jól emlékszem akkor 2300-ért vettem


Vagy!
Gs500 topic....és ott Nyuszikuszt kell keresni....Ő 2000-ért tud szerezni (tavalyi ár)
Természetesen itt azért az is számít hogy milyen az olaj, de az is hogy milyen a gép?


A gs-nél tlen 10w40....nyárn viszont 20w50...........
Erre már a szervízek is rááltak............tavaly óta már nekik is ez van kiadva (infó: Fehérvár Full GAs)


Mikor vittem le 1000-re a ménest, erre rá is kérdeztem - és ugye meggondolatlanul.....hiszen a válasz egyértelmű volt: VÍZHÜTÉS..............Tehát elméltileg nekem ilyen gondom nem lesz......Persze oszt majd meglátjuk
..már érdemes volt ide benézni!
Van esetleg linketek is róla?
Mert itt : http://www.gsx1400.hu/index.ph...
gyüjtjük, gyűjtöm az olyan dolgokat amivel egy kicsit olcsóbb a motorozás.
Hát fogalmam sincs mikor kezdte.............
Én csak azt fucsáltam hogy tényleg csak nyáron csinálta és CSAK pályán (illetve olyan esetben, mikor 6-7000-rel mentem 100-200km-ert egyhúzóra

Én amugy 3 évesen 68.000-rel adtam el
De mint írtam ez egy GS500 volt

A Bandikámba még csak 1630 van
Eghaveréban 107 ezer volt télen, az övé majd egy litert benyel 1000-en ha hajtja(170+) a blokkban minden gyári.
Nekem érdekes mód olajfüggő. Legnagyobb megdöbbenésemre ette az actevot, kb 1-2dl/1000. Aztán kipróbáltam az Rs4T 10W60-at, abból 1dl/1000 ment le. Aztán véletlen Shell advance Vsx került bele, abból gyakorlatilag 0 fogyott. Most procycle teilsynt van benne, maradok ennél(4L/16euró), nem fogy ez sem.
Ez az amiről tegnap írtam. nagyobb terhelésnél fordulaton a olajlehúzó átengedi az olajat, de olyan tökéletes "beporlasztja" hogy nem is fustől igazán. Ha most szétszednéd a és megmérnéd még kopáshatáron belull lennének a gyűrűk értékai, de valójában csak egy új olajlehúzó gyűrű segít az olajfogyást eltüntetni.
Hány km van a gépben, mert a havaroknak ez ~30-35 ezernél jött elő.
Viszont ha már Bandi és olaj kérdésekről dumálunk......

Olajfogyi?


Nekem a GS-nél semmi bajom nem volt.............egészen nyárig............
Nyáron ha felmentem a pályára akkor olyan 500km/fél litert evet a dög...............


Hogy értsék az olvasni nem értő emberek:-)


Mentem le Szlovéniába...... Pályán evet fél litert...... 2-3. nap a hegyekbe szorakotam....semmi fogyasztás...... hazafelé megint megette a fél litert.............
De ezt csak nyáron müvelte................
bezony!

Én is lestem csak, mikor kiderült hogy idehaza van valami ami olcsóbb mint kint..............