Ugyanez a metodus szamos mas dologban is tukrozodik. A sportmocikra nem azert csinalnak okadek kipufogot, hatso traktust es indexeket, hogy jobb legyen a gazreakcio, hanem hogy el lehessen adni a meregdraga kiegeszitoket. Vagy mas pelda: van egy jo sportmoci, atfaragjak a blokkjat nakedbike-nak. Anyu eletere eskusznek, hogy direktebb lett a reakcio, nyomatekosabb lett a blokk, egyenletesebb es erosebb kis fordulaton. Aztan raulsz a Z1000-re, a CB1000-re, vagy az FZ-1-re es egy alul-felul gyengebb, nyomatekszegeny szart kaptal, ami raadasul tobbet fogyaszt, mint a sportmotor valtozata. Miert? Hogy vagy vedd meg bele a tuningszettet, vagy megiscsak vedd a sportmotort, ami dragabb. Legalabbis mast nem tudok elkepzelni indoknak, mikor egy eredetileg jo blokkot nagy fejlesztgetesek utan jol elb...nak. Ha nem nyulnak hozza, akkor raforditas nelkul lehetett volna jo, igy plusz fejlesztessel lett rossz. Kizart, hogy ez veletlen lenne.
Kb. ugyanez a szisztéma amúgy az aluváznál: a felhasználónak leginkább csak hátrányt jelent, mert sérülés esetén gyakorlatilag csak cserével javítható, a gyártónak viszont valszeg még megtakarítása is keletkezik, mivel az aluvázak gyártása jobban gépesíthető mint az acélcsövek hegesztése (de ebben azért még várnám a tanultabb/tapasztaltabb kollégák véleményét is)
akkor lehet hogy megmaradsz ,majd a motorzás meggyógyít