nem érted, manapság már nem a teljesítmény növelés a legfőbb cél általában ennél fontosabb a reakcióidő és az egyenletes teljesítményleadás ehhez pedig kis tehetetlenség kell azt pedig......... ha tudod mirő beszélek érted mit mondok
a 2T-t pedig soha nem fogja utolérni a 4T
nem baj, de nem ertek egyet. a titan szelepek drasztikusan lerovidult szervizintervallum es jelentosen megnott alkatreszar mellett nyujtottotta fel loerot barmilyen mas modon is el lehetett volna erni, ami kevesbbe penztarca gyilkos. ezert gondolom, hogy nem a teljesitmeny volt az elsodleges cel.
Egyebkent az egesz nagy fordulatu 4T technologianak is eppen ez a celja. mestersegesen gerjesztett al-verseny, a teljesitmenynoveles pedig csak egy kamu indok. ezek a motorok mai napig sokkal gyengebbek a 2T valtozatoknal, amik konnyebbek, olcsobbak es a szervizintervallumaik sem rovidebbek.
Persze ha van ra keret nincs gond. Magyarorszagon viszont nem csak a hobbistaknak, hanem sokszor a versenyzoknek sincs ra keret, igy lehet, hogy az endurokrossz OB-n tudomasom szerint sokan hasznalnak acelszelepelt motorokat. sok mas ilyen dolgot is elvetnek, pl. az en Yamaham megintcsak 2 tized loerot nyujto szarazkarteres olajzasat is vissza szoktak alakitani hagyomanyosra. de mindez ez mar nem technikai kerdes, csak megjegyzes.
Az hogy jobb a titan, nem vitas. Ha rosszabb lenne, azt mar tenyleg nehez lenne megmagyarazni, hogy miert kerult a mociba 4-szer annyiert.
ugye nem baj ha megint rávilágítok hogy nincs itten semmi féle pazarlásról szó,
ha a vasból má nembírnak többet kihozni akkor egy jobb tulajdonságú anyaghoz nyúlnak ennyi
Kértelek már, hogy ne személyeskedj, főleg rólam szakadj már le...annyi hülyeséget írtál le itt az előbb, csak nem volt kedvem azon élcelődni, hogy mennyire műszaki analfabéta vagy...
gondolom valami űber szakik lehetnek aki már elpukkantottak több tucat motort azért mert nem cseréltek benne időben alaktrészt és végül kaptak egy ilyen átlagszámot amit te is ideírtál
halgass a gyári adatokra, vagy kockáztassá a saját bőrödre és végül ne adjál úgy tanácsokat a másiknak hogy igazából jómagad se tudod hogy mirő beszész mer nem értesz hozzá
En nem irtam, hogy szarabb. A versenysport pazarlo anyagfelhasznalasarol es az ezt gerjeszto uzleti erdekekrol volt szo leginkabb. A tobbit a tobbiekkel vitasd meg.
Mindenesetre ugy fest, ezen a forumon konnyu az emberek lelkebe taposni. A szelepeknek pl. nem sok koze van ahhoz, hogy kanyarban nyelezzuk-e a motort eszembe nem volt ide kilyukadni. Megintcsak bocs mindenkitol a galibaert.
értem. az rendben van amit az előbb írtál,benne van minden. nagyobb teljesítmény,jobb gázreakció,ahogy én leszürtem. nekem megfelel ez a szar titán :):)
Mindig magam szerelem a motorjaimat, de a Yamahat meg nem kaptam szet (bar ideje lenne).
A titanszelepekkel a baratomnak (aki kollega is) voltak gondjai a CRF-ben. O szervizben jart a mocival, ott mondtak, hogy gyakori a problema a CRF szelepekkel es az acelszelep a megoldas. Akkor utanajartunk a hengerfejnek a CRF forumson, ami amerikai oldal. Onnan ertesultunk arrol, hogy egybe cserelnek mindent inkabb (nade ok megtehetik). Itt volt leirva az is, hogy nincs persely, de mostmar tudjuk, hogy van. Nyilvanvaloan a tobbi is lehet hulyeseg.
Az elmelet az elobbi kommentben van, az bizonyosan nem hulyeseg. Termeszetesen a nehezebb szelep rosszabb, de erosebb rugoval ugyanolyan jol mukodik nagy fordulaton. Igaz, hogy igy elvesz a motorteljesitmenybol, de ezt szerintem nem lehet eszrevenni. A kikopott titanszelep miatt elment hezag gyengito hatasa sokkal szembetunobb lesz.
Nem, hulyeseget irtam! Utanajartam most, tevedes amit a CRF forumson irtak. Acel perselybe megy a Titan szelep is. Igazad van!
Viszont a nem kemeny! A titan lenyege, hogy konnyebb az aluminiumnal es joval nagyobb a szakitoszilardsaga, a hoallo kepessege, meg minden parametere. De nem nagyobb, mint az edzett acelnak! Magyaran a titan nem bir tobbet az acelnal! Nagyon sokat kibir (de az acelnal nem tobbet) es emellett az acel tomegenek toredeke. Ez a lenyege. Szelepeknel a kis tomeg a gyorsabb reakciora van aldasos hatassal, de ugyanez elerheto acelszeleppel es erosebb szeleprugoval (gyartanak is ilyen szettet minden tipushoz). A bajok altalaban megszunnek, a szelep tobbe nem szakad szet, nem verodik szet, cserebe meg olcsobb is.
miért fognám rád,mert egy kötekedős fasz vagy?egy centivel se jobb amit irtál....a többí smr tulaj miért nem szól ehez hozzá?kíváncsi lennek kinek mi a véleményre...főleg az olyanéraáki használja is azt a motort,ahogy illik(Luki,Jocó...)
és akkor mivan azzal,hogy a vas nehezebb,,és nem pörog úgy a motor? én nem tom ti milyen hobbísták vagytok,de az egyenesben csak nyelezitek már azt a kurva motort nem? amugy cápa,vannak netán szerelő vagy szervizes ismerőseid amerikába?
ezekkel a dolgokkal csak az a baj, hogy pl. amerikaban (mivel megtehetik) mar nem cserelnek szelepeket, csak komplett hengerfejet, tudvan a frankot: csere utan az mar sosem lesz tokeletes. amig par eve meg teljesen jo volt az acel szelep bronz kagyloba, most titan szelep megy direkt az aluba. szetveri rovid ido alatt es mondom megegyszer: foldi halando nem veszi eszre a kulonbseget, a konnyebb titanszelep nyujtotta elony nem jon ki a hasznalatkor. kizarolag uzleti megfontolasbol kerult a motorokba. semmi ertelme nincs, pontosabban az az ertelme, hogy surubben kelljen cserelni a dragabb alkatreszt.
Megcummantottam a balnabrokit. A Bridgestone nem szallitja azt a gumiparost egyforma keverekkel, amit rendeltem volna.
Mivel nemigen valogathatok a tipusokbol a meret miatt lehet, hogy megis megveszem Toled, azt a gumiparost, amivel gyozkodtel. Elvegre arra az egy palyanapra mar telleg mindegy mi van fenn...
Legyszives ird le megegyszer, hogy milyen marka milyen tipus milyen meret van (dunlop GP 209 remlik) es mennyiert van a par? (nem talalom a korabbi kommentedet )
én pedig azt mondom,persze nem sajtát kútfőből,,, hogy 7-8 óránként olajcsere,2-3 cserénként szelephézagellenörzés/állítás, 90 körül mehet a csere,persze titánra,és a hozzavalókat is cserélni persze. ha valaki ugy megy,hogy 5óránál már olajat kell cserélni,az a szelepet is kb 70 nél cserélje le.. nem fogom elmondani,hogy kik tanácsolták ezt,de szerintem rendben van.inkább adog az ő véleményükre :)
Ragaszkodhatnánk a szentíráshoz, de hobby szinten nincs értelme. Mehet bele a vas szelep a hozzávaló szeleprugóval, és kész. Ugyanaz a hengerfej, mindkét szelep esetében...ellenőrizni kell a szelephézagot időközönként, és figyelni kell az üzemóra mérőt is...
Akkor miért mondod azt, hogy 90 óra? Ez milyen használat mellett értendő? Ha viszont versenymotor, akkor kerek-perec le van írva, hogy hány az annyi. Nem kell újra feltalálni a meleg vizet...
90óra körül kell cserélni,függ a használattól.
Zsiráf , nem mondtam hogy nem számít,de annyit megérdemel motor 3-4 évente. ez versenymotor. mindenki tudja,amikor megveszi. nem egy xt,vagy sorolhatnám. de én nem szeretnék ezen vitatkozni,mert nincs értelme.elmondtam a véleményem a dologról,nekem mindegy ki mit rak és mibe :D:D
a 2T-t pedig soha nem fogja utolérni a 4T
Giraffe voltatok múlt héten tesztelni azt a Yamahát ami szintén nagy port vert fel?!
Egyebkent az egesz nagy fordulatu 4T technologianak is eppen ez a celja. mestersegesen gerjesztett al-verseny, a teljesitmenynoveles pedig csak egy kamu indok. ezek a motorok mai napig sokkal gyengebbek a 2T valtozatoknal, amik konnyebbek, olcsobbak es a szervizintervallumaik sem rovidebbek.
Persze ha van ra keret nincs gond. Magyarorszagon viszont nem csak a hobbistaknak, hanem sokszor a versenyzoknek sincs ra keret, igy lehet, hogy az endurokrossz OB-n tudomasom szerint sokan hasznalnak acelszelepelt motorokat. sok mas ilyen dolgot is elvetnek, pl. az en Yamaham megintcsak 2 tized loerot nyujto szarazkarteres olajzasat is vissza szoktak alakitani hagyomanyosra. de mindez ez mar nem technikai kerdes, csak megjegyzes.
Az hogy jobb a titan, nem vitas. Ha rosszabb lenne, azt mar tenyleg nehez lenne megmagyarazni, hogy miert kerult a mociba 4-szer annyiert.
ha a vasból má nembírnak többet kihozni akkor egy jobb tulajdonságú anyaghoz nyúlnak ennyi
gondolom valami űber szakik lehetnek aki már elpukkantottak több tucat motort azért mert nem cseréltek benne időben alaktrészt és végül kaptak egy ilyen átlagszámot amit te is ideírtál
halgass a gyári adatokra, vagy kockáztassá a saját bőrödre és végül ne adjál úgy tanácsokat a másiknak hogy igazából jómagad se tudod hogy mirő beszész mer nem értesz hozzá
Mindenesetre ugy fest, ezen a forumon konnyu az emberek lelkebe taposni. A szelepeknek pl. nem sok koze van ahhoz, hogy kanyarban nyelezzuk-e a motort eszembe nem volt ide kilyukadni. Megintcsak bocs mindenkitol a galibaert.
Mindig magam szerelem a motorjaimat, de a Yamahat meg nem kaptam szet (bar ideje lenne).
A titanszelepekkel a baratomnak (aki kollega is) voltak gondjai a CRF-ben. O szervizben jart a mocival, ott mondtak, hogy gyakori a problema a CRF szelepekkel es az acelszelep a megoldas. Akkor utanajartunk a hengerfejnek a CRF forumson, ami amerikai oldal. Onnan ertesultunk arrol, hogy egybe cserelnek mindent inkabb (nade ok megtehetik). Itt volt leirva az is, hogy nincs persely, de mostmar tudjuk, hogy van. Nyilvanvaloan a tobbi is lehet hulyeseg.
Az elmelet az elobbi kommentben van, az bizonyosan nem hulyeseg. Termeszetesen a nehezebb szelep rosszabb, de erosebb rugoval ugyanolyan jol mukodik nagy fordulaton. Igaz, hogy igy elvesz a motorteljesitmenybol, de ezt szerintem nem lehet eszrevenni. A kikopott titanszelep miatt elment hezag gyengito hatasa sokkal szembetunobb lesz.
Szoktam adni gazt kanyarban is.
Viszont a nem kemeny! A titan lenyege, hogy konnyebb az aluminiumnal es joval nagyobb a szakitoszilardsaga, a hoallo kepessege, meg minden parametere. De nem nagyobb, mint az edzett acelnak! Magyaran a titan nem bir tobbet az acelnal! Nagyon sokat kibir (de az acelnal nem tobbet) es emellett az acel tomegenek toredeke. Ez a lenyege. Szelepeknel a kis tomeg a gyorsabb reakciora van aldasos hatassal, de ugyanez elerheto acelszeleppel es erosebb szeleprugoval (gyartanak is ilyen szettet minden tipushoz). A bajok altalaban megszunnek, a szelep tobbe nem szakad szet, nem verodik szet, cserebe meg olcsobb is.
ez is
Mivel nemigen valogathatok a tipusokbol a meret miatt lehet, hogy megis megveszem Toled, azt a gumiparost, amivel gyozkodtel. Elvegre arra az egy palyanapra mar telleg mindegy mi van fenn...
Legyszives ird le megegyszer, hogy milyen marka milyen tipus milyen meret van (dunlop GP 209 remlik) es mennyiert van a par? (nem talalom a korabbi kommentedet )
Zsiráf , nem mondtam hogy nem számít,de annyit megérdemel motor 3-4 évente. ez versenymotor. mindenki tudja,amikor megveszi. nem egy xt,vagy sorolhatnám. de én nem szeretnék ezen vitatkozni,mert nincs értelme.elmondtam a véleményem a dologról,nekem mindegy ki mit rak és mibe :D:D