Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

kössz az ábrát! megtudtam miért folyik az olaj a gyertyánál! nincs alatta tömítés!
A teljes javítási útmutatót innen töltheted le.
hali. valaki 50-es szimóhoz nem tud szerelési utmutatót linkelni? olyat amibe van robbantott ábra a blokkról.
mivanitt?
Jaaaa hülye vagyok Te a 3500Ft-os szett-re (hajtókar, tűgörgő egyben) írtad, hogy nem csinálnád meg. Jóóóó megyek aludni inkább.

Yeti
Nekem annó nyáron a 60-asba 3500Ft volt a hajtókar meg 3000Ft a tűgörgő.
14500km után semmi baja.

Yeti
Kicsit fáradt vok már :) Ezt nem neked akartam írni, hanem az alattad lévő Mikey-nek.
Hiszen te tudod mit megy a vas, mert te faragtad :)
Pár kép a vasamról :

Yeti
Látom itt feljött a 13-as lánckerékkel mit megy a motor
Csak írok már pár sort mertnem bírom ki
Enyém 13-as elsőfogassal 5.-ben 110-et megy 12700-as fordulaton.
Persze 70-es a motor, meg kicsit alakítva van .
Cateye Velo5-ös órával mérve. 169cm-re beállítva az óra.

Yeti
Hát eggen, nagy pofáraesés szokott lenni, amikor felkerül a bringaóra:)
Rendesen ki szokott derülni, hogy pont annyit megy,mint amit a gyár a könyvben leírt
50ccm 60 kilométeres tipus( ez a B-s) 70ccm-es 75 km es tipus. (s70)
Ennyi,és nem több.

Ugyan ilyen cifra sebeségeket lehet olvasni különben a kis sportmotoros topikokban is, pl kis cbr :140, rs 125 :190 satöbbi. Kb annyi köze van a valósághoz, mint az 50 es simsonnak a 80 hoz.
Nagyon kassa méretező programok vannak arra, hogy mennyit kellene forognia a motornak 13-as lánckerékkel 3.-ikban(4sebisnél negyedik) ahhoz,hogy 80-nal menjen TÉNYLEGESEN.
Csak az összehasonlítás kedvéért, 16 os lánckerékkel,majdnem pont annyit megy, mint amennyit forog.
Tehát a 80-hoz, harmadikban, 8 ezret kellene fororgnia,márpedig nem forog a gyári motor még 7-et sem!
Ahhoz,hogy neked 80 at menjen a motorod, 13-as lánckerékkel, számold ki, hogy mennyit kellene forognia...

a 13-as lánckerék, meg nem gyári méret.
Látom vigyázol a Simsonodra
Miért nem szerelsz fel rá egy bicigli km-mérő szerkenytyüt. Nekem a nagymotoron is van, igaz az 300km/h-ig még. Küllős gépre meg pláne könnyü ezeket felszerelni. És ugye sok infot ad nem csak sebesség, , megtett ut tankolás óta stb.
nem akarok beleugatni.. de nekem minden gyári a blokkkomban, kivéve a 700 ft-os Berta :D dugót gyűrűkkel, tűgörgővel, 3 sebis , 13as gyári lánckerék elöl, km óra nuku..de eddig bárkit kértem meg h mérje meg a végét, mind 80 körül alakult +- 2 km/ h , ha kiviszem főútra 3/4 gázon kenem neki végig..és 3. szezon óta bírja.. nem zörög, nem csörög
Jólvan, bizonyára úgy van, ahogy mondod, én egyeltel "nagybudapesti" szakembert sem ismerek, aki 3500 alatt hozzányúlna egy főtengőhöz, nem hogy egy áprilishoz, de egy rigéhoz sem.
lassan már kezdem megszokni, hogy bizonyos dolgok sokkal olcsóbbak vidéken.
Ilyen pölö az aluhegesztés is, pesten, ha csak bemész egy szinesfém hegesztő műhelybe, az élből 3 rugó, és akkor a manusz még nem húzott csak 5 centi varratot.
Ez van, de arról meg nem tehetetk, hogy a sanyaru sorsu bépestre születtem:)
az ezer forintos centírozás, és főtengely szét-összepréselés annyira szar, hogy Rotax 123 blokkba ment a főtengely, azaz 125-ös apriliaba... Annyira szar volt, hogy miután 25 e km után újra elkopott, oda vittem még egyszer... Szóval csak óvatosan! Igaz, nem a nagy Budapesti szakemberhez ment, hanem "vidékihez"....
monnyuk lehet, hogy nem szertném kipróbálni, milyen a 3000 forintos hajtórúd ,kanáldugóval, 1000 forintos centrirozással....
Még a keystone dugó közelíti a leg jobban a gyári dugó minéségét,, ennél rosszabbat én nemigen szeretek berakni.
A gyári főtengő, és a hajtórúdja,messsze jobb minéségő, még a 15 ezer forntos utigyártinál is, az ilyen 6-7 ezer forintos főtengők fele annyit sem mennek el, mint az eredeti.

Kétség kívül össze lehet rakni, nagyon olcsó alkatrészekből egy simsont, csak akkor kb olyan lesz a minőége, és a tartóssága, mint egy keeway robogónak.
legjobb a szem-mérték. ennyinél még elég pontos
Naaa azért hétköznapi hasznáűlatra tökéletsen elégnek kell lennie a normál alkatrészeknek!
Mofeker.hu...
Hajtókarszett 3500 Ft, Dugó 1000 Ft, hajtókar beszerelés 1000 Ft (varró művek) Fúrás kb 3500 de ezt csak tippelem, csapágyat meg tuti, hogy kapsz 1500-2000 Ft/ db áron, és ebbe még a szimemring is belefér kb, jó, talán nem Koyo, de elbírja... Ha az NDK csapágy bírta, ez is fogja....
Persze talán kell a 6000 -es csapágy a váltóhoz, van vagy 500 Ft, egyébként bírja még sokáig! Persze nem lesz midnen gyári méretű, és? Így nagyon elkedvetleníted a fiatalságot! Úgyse kell nekik olyan hűde faragott motor, csak még nem jöttek rá!
A 3,2 -es rugó nekem bevált mindenféle más változtatás nélkül! Igaz, az eredeti rugó már elgyengült, és robogó, tehát kicsit nehezebb, mint a sima S széria, és énis vagyok 80 kg, de sokkal jobb, nem hintázik be kanyarba, kevésbé hajlamos kicsúszni! Igaz, nem voltam vele soha pályán, de ez nem gátol meg abban, hogy kanyarokban le-leérjen a kipufogó, vagy a trepni!

Szóval én azt modnom, egy nehezebb embernek igenis jótékony lehet az erősebb rugó, minden más módosítás nélkül!
nem 3-as, hanem 2-es.
Asimson eredeti felnije, 1,6-os, erre a 2,75 ös(80/xx es) gumit lehet feltenni, esetleg a 70/80 ast.
90/xx es gumihoz már minima 1,85 ös felni kellene, de inkébb 3-as.
Az átlag 100-as simson óra 16-o lánckerékkel 45-50 felett kezd el durván többet motatni.
Egy 50 es motor ami kifogástalan, max 65-öt megy, egy 60-as 70 körül,és a széria 70-es sem szokott 80-at menni. Eddig akárháyn motorom volt az emlyített 16-os lánckerékkel mindegyik 70-74-et ment, amikor 80-at mutatott az óra.
15 ös lánckerékkel majdnem pontosan 10 et le lehet vonni a kilométeróra által mutatott értékből.
Gyakori, hogy hencegnek emberek, hogy az 50 ccm-es motorjuk 80-at megy. Ilynekor ki szokott derülni, hogy 13-as lánckerékkel mutat ennyit az óra, nemigen szokták elhinni, hogy az 60 sincs.
A rotyogó órája is szokott csalni, simsonba meg nincs olyan szerintem ami pontos mert ahány simson annyiféle áttétel, ha jól tudom még az órából is többféle áttételű volt. Legjobb a bicikli óra: vagy a semmi)
Sziasztok! Nemrég vettem egy 1979-es Simson S50N-t, megy mint az állat, 3 sebességes. Az lenne a kérdésem, hogy a Simsonok kilométerórája mennyire pontos mert az enyémmel óra szerint mentem már 65-68 km/h-t is. Van mellette egy robogóm is, az is megy 60-65-öt de az sokkal lassabbnak tűnik.