nemkívánok nagyon hosszasan értekezni a leületeésől,mert egy baromság.
A simson egész futóműve úgy van kitalálva,hogy eléggé egynesúlyban van az eleje a hátuljával,primitívsége ellenére egészen jól motorzható.
Mivel a teljes futóműcsillapítást a hátsó teló csillapítása adja,, mindennenű rövidítés jelentősen ront a menetteljesítményen.
Pályázáshoz kissé le szoktuk rövidíteni a rugóutat,és egyúttal felkeményítjuk, de ezzel egyidőben CILLAPÍTÁS KERÜL AZ EREDETILEG CSILLAPÍTATLAN elsőtelóba. Ennek van értelme,bár így a terepezésre alkalmatlanná válik, mert terepen pattog, mint kecskeszar a deszkán.
Az eredetileg 2,4-2,6mm vastag rugót le lehet cserélni 3,2mm-es re,ettől némileg felkeményedik, de mondom, ehhez már csillapítás kell előre, mert ugyan keményebb lsz, viszont, ha egyszer berugózik, akkor nagyobbat is út visza,ami előnytelen volna csillapítás nélkül.
Szerintem ez a leültetés balhé, egy hülye divat, olyanmint a tank alatti neon,meg a feltört ülésvas.
Hali!
Hát sztem első nekifutásnak annyit biztos megtehetsz, h ha szétszeded a telót, akkor ugye találsz benne egy rudat ami a spirálrugót "tartja". Ennek a rúdnak mind a 2 fele menetes az alsó részén egy csavar van, ha ezt a rúd közepe felé amíg a menet van becsavarod már azzal nyersz pár centit, a másik végén van az a basz amivek a "seggítségével egymásba csatlakozik" a rugó és ez a rúd, ezzel a basszal csak annyi probléma van ugye, h nem tudod addig letekerni amíg a menet tart, mert nem lyukas/üreges. Hát erre most így hirtelen olyan gondolatom támad, h esetleg kilehet fúrni és a menet legalján és a tetjén egy csavarral meg alátéttel tudod rögzíteni! Sztem ezzel egy 5 cm +-1cm nyerhetsz!
Remélem érthető!
Hello! Nemrég vettem egy Simsont.. már alakítgattam rajta. most nem a blokk a lényeg, az jól egyben van, hanem inkább látványra megyek :D először is tudja valaki hogy lehet beültetni a Simson elejét? szóval értitek :D a telót ^^ előre is köszi :)
Hát igazából az én simsonom de az öcsémnek akkarjuk megcsinálni hogy megtanuljon motorozni .Szerintem marad 50cm3 semmi tunning de felújitjuk azért.Arra jó lesz hogy elmenjen vele motorozni nem kell neki tuning mert a múltkor induláskor kirepült alola még elindulni sem tzd pedig 14 éves.
hali mindenki.
Éccsapám kb egy éves állás után újr beröfentette a Simson S51-esünk és az a probléma hogy a berúgókar racsnija a berúgás után nem old szét és így darálja.
20 rugóból egy tisztessséges motprfelújíás nem jön ki, alaphangon a duplája csak maga az anyagár.
persze össze lehet kókányolni a legszarabb utánygátrott vackokból is, csak azt meg minek?
A leg olcsóbb hlyen(rolling csapágyüzlet) simsonklubos kedvezménnyel(10%) a kolyo csapágykészlet a kétviton főtengőszimeringgel 6 rugó. Egy normáli dugó 4 ezer(keystone) fúrás 3500 hőkiegyenlített felső görgő 2000.
És akkor még szó sem volt, aszinte garantáltan döglött alső görgő csere/ hajtókarcsere/ centrírozás műsorról , amiből csak a görgő 4000.
Ami még szinte biztosan cserére szorul, az az egyes fogaskerék pár.
Ha meg bármelyik tengelyen megforgott akor az is csere, szóval repkednek a 10 ezrek vidáman
A 60ash azt hiszem megoldható még hüvelycsere nélkül is, nekem tábori 70es van krómgyűrűvel meg valami sportdugóval és nagyon bírja a kiképzést, a gagyi beta dugó gyűrű már ilyenkor törik. Sztem a legegyszerűbb ha veszel egy 60as 4felömlőset, rendes dugót és az elég is.
Na a 70-es hengernél a blokba is belekell faragni, mert nem megy bele, mivel tudtommal nagyobb hüvely van benne! Az 50-es felfúrása az pedig sztem azért netces, mert korlátolt a a ccm elérés vmint elég vékony lesz a hüvely és baromira fog melegedni! Na most kérdés, h mezei 2 felőmlős 70-est szeretnél, vagy vmi komolyabbat! Mert ha csak sime 2 felömlőset, akkor vegyél 60-ast vagy 70-est és tegyétek rá, annyi, h a 70-esenél kicsit kell faragni!
Ha pedig komolyabbat, akkor meg sztem ez olyan, h egy dolog vonja magaután a többit! Pl 4 felömlős 60-as vagy 70-es hengerhez illik már vmi normálisabb főtengely meg csapágyak, meg dugó, meg akkor már egy rezó is!
Sztem azt dönts el, h mennyire akarsz komoly tuningot!
Nekem 2 felömlős mezei 60-asom van, már 6 éve én mentem vel mindenhol, nyúztam is, állta a próbát, pörög is jobban mint az 50-es, de nyomatékos is!
Van egy simsonom 4 sebességes és elégé gyengécske meg amugyis szeetném fúratni 70cm3 asra ez tönkre veri a omtort vagy elég a 60 cm3 is ?Hallottam erről a Táboriról és asztmondják ő a legjobb motor felújitásban .Na ha odavinném neki a blokkot hogy kompletten csinálja meg mindent cseréljen és esetleg fűrja 60 cm3 asra akkor munkadijal együtt kb mennyibe kerülne ? Biztos van aki már csináltatta nála .
VAgy tegyük fel megcsinálja tesóm de ő nemfúrja fel ,az alkatrészek mennyibe kerülnének egy komblett motor felújitáshoz ?
A kluboldalon a hiredtések között megtalálod Varga robi hirdetését,ő gyárt leo vince másolat kiput,ha nem kell nagyon csicsás,akkor 10 rugóból megáll tokkal vonóval, ennél olcsóbban magadnak sem tudod megcsinálni.
A simson egész futóműve úgy van kitalálva,hogy eléggé egynesúlyban van az eleje a hátuljával,primitívsége ellenére egészen jól motorzható.
Mivel a teljes futóműcsillapítást a hátsó teló csillapítása adja,, mindennenű rövidítés jelentősen ront a menetteljesítményen.
Pályázáshoz kissé le szoktuk rövidíteni a rugóutat,és egyúttal felkeményítjuk, de ezzel egyidőben CILLAPÍTÁS KERÜL AZ EREDETILEG CSILLAPÍTATLAN elsőtelóba. Ennek van értelme,bár így a terepezésre alkalmatlanná válik, mert terepen pattog, mint kecskeszar a deszkán.
Az eredetileg 2,4-2,6mm vastag rugót le lehet cserélni 3,2mm-es re,ettől némileg felkeményedik, de mondom, ehhez már csillapítás kell előre, mert ugyan keményebb lsz, viszont, ha egyszer berugózik, akkor nagyobbat is út visza,ami előnytelen volna csillapítás nélkül.
Szerintem ez a leültetés balhé, egy hülye divat, olyanmint a tank alatti neon,meg a feltört ülésvas.
Egyébként emzoli a szaki, bizti fog rá reagálni!
Hát sztem első nekifutásnak annyit biztos megtehetsz, h ha szétszeded a telót, akkor ugye találsz benne egy rudat ami a spirálrugót "tartja". Ennek a rúdnak mind a 2 fele menetes az alsó részén egy csavar van, ha ezt a rúd közepe felé amíg a menet van becsavarod már azzal nyersz pár centit, a másik végén van az a basz amivek a "seggítségével egymásba csatlakozik" a rugó és ez a rúd, ezzel a basszal csak annyi probléma van ugye, h nem tudod addig letekerni amíg a menet tart, mert nem lyukas/üreges. Hát erre most így hirtelen olyan gondolatom támad, h esetleg kilehet fúrni és a menet legalján és a tetjén egy csavarral meg alátéttel tudod rögzíteni! Sztem ezzel egy 5 cm +-1cm nyerhetsz!
Remélem érthető!
Hívd fel és megmondja neked...
Éccsapám kb egy éves állás után újr beröfentette a Simson S51-esünk és az a probléma hogy a berúgókar racsnija a berúgás után nem old szét és így darálja.
persze össze lehet kókányolni a legszarabb utánygátrott vackokból is, csak azt meg minek?
A leg olcsóbb hlyen(rolling csapágyüzlet) simsonklubos kedvezménnyel(10%) a kolyo csapágykészlet a kétviton főtengőszimeringgel 6 rugó. Egy normáli dugó 4 ezer(keystone) fúrás 3500 hőkiegyenlített felső görgő 2000.
És akkor még szó sem volt, aszinte garantáltan döglött alső görgő csere/ hajtókarcsere/ centrírozás műsorról , amiből csak a görgő 4000.
Ami még szinte biztosan cserére szorul, az az egyes fogaskerék pár.
Ha meg bármelyik tengelyen megforgott akor az is csere, szóval repkednek a 10 ezrek vidáman
Ha pedig komolyabbat, akkor meg sztem ez olyan, h egy dolog vonja magaután a többit! Pl 4 felömlős 60-as vagy 70-es hengerhez illik már vmi normálisabb főtengely meg csapágyak, meg dugó, meg akkor már egy rezó is!
Sztem azt dönts el, h mennyire akarsz komoly tuningot!
Nekem 2 felömlős mezei 60-asom van, már 6 éve én mentem vel mindenhol, nyúztam is, állta a próbát, pörög is jobban mint az 50-es, de nyomatékos is!
VAgy tegyük fel megcsinálja tesóm de ő nemfúrja fel ,az alkatrészek mennyibe kerülnének egy komblett motor felújitáshoz ?
Én is a tavalyi motyóval megyek, olyan amilyen.