Dehogy robban max belobban, de folyamatosan injekciós tűvel adod be neki a benyát akkor jó lesz az, amúgy meg raksz egy szép nagy tábortüzet és belerakod... aztán kész, de sokat segít ám ha fújod kompresszorral mert akkor rendesen kiég a koksz, sokkal gyorsabban és alaposabban...
Na akkor leírom!
Haverral régen mi 2X kiégettük a kiput! Szedd szét teljesen mind 3 felé! Ha az első könyököt akarod tisztítani az nem nagyon lényeg, mert az csak kokszos, ha nagyon vastag már rajta a koksz (2-3mm min) akkor vegyél egy könyököt kb 2-3e FT! A középső dobot azt mondtam, h nézz bele! Haverrral nap felé (nyári déutánon) belenéztünk! Hát vmi halvány reménysugár(egy gombostűfejnél nem vastagabb) pislákolt vhol messze! A vékonyabb felől nézd a vastagabb felé! Na akkor vékonyabb felét megkötöttük egy dróttal és felógattuk! Ezután ha van otthon disznópörzsölőtök, vagy ehez hasonló szerkezet amit gázpalackra feltudtok szerelni, akkor azzal alágyujtasz a vastagabb felének és otthagyod 15-20 percre! Ha szutymákos akkor eléggé fog füstölni, szomszédok lehet nem örülnek majd neki! Ne ilyedj meg, h ha a kipu alul belülről már esetleg izzik és akár magától is ég! Ebben az esetben se hagyd abba az égetést! Akkor jó, h ha már épp, h füstöl, annyira sem mint, ahogy a mocid füstölne alaphelyzetben!
Ha nincs disznőpörzsölő, akkor van más megoldás is! Mi így csináltuk annó, ha más meglátná tuti lelőne! Benzinálló edénybe a mociból kis brenyát engedtünk! Majd 2 db hosszabb hasított fadarabot tettünk bele ázni, de csak az 1ik végüket, csak pár centit! Ezt persze megfelelő távolságra mind a mocitól és mind a kipitól!
Így csináld: Az 1iket kiveszed és óvatosan meggyujtod! De figyelj, h te nehogy brenyás legyél! Miután meggyujtottad a kipu alá rakod és te égeted! Mikor elég a benzin róla meg kicsit a fa is félreteszed kihülni! akkor kiveszed a másik benzinest megygujtod azt és azt teszed alá, majd félúton visszateszed az elsőt a brenyába és így váltogatod! Arra nagyon figyelj, h ne ízzon a fa vagy hasonló!
Természetesen én ezt nem ajánlom, eléggé sufnis falusi megoldás, de nekünk nem volt más, hajunk és szőrünk is van a kipufogó is tiszta lett, de akkor sem! Inkább kérj seggítséget vkitől! Vagy ami még most jutott eszembe, h fákját is alátehetsz! Mikor kész akkor megvárhatod, h kihüljön, mi beleengedtük 1 hordó vízbe! Persze ez nem mindenkinek van kéznél! Ezekután frankón áttkell rajta láss és látnod kell benne a rácsot. A kihülés után elképzelhető, h fognak kiesni belőle koksz darabok, rázni rázhatod 1000el, de sztem ne ütögesd mert csak összevissza fog horpadni!
De a kiégetéssel mindenképp legyél óvatos és legyen meletted vki, akár barát is! Egyébként nem tudom, h hány éves vagy!
Azt semmiképp nem ajánlom, h beleöntögess dolgokat és meggyujtsd, mert csak berobbanni fog kiégni meg egyáltalán nem, mert a kiégetésnek hosszútávú hő kell!
A hátsó részből meg kiveszed a sípot lemosod ecsettel meg benzinnel vagy drótkefével is takaríthatod, kilötykölöd a hátsó dobot és megszárítod, h ne legyen benzines!
Hát kb ennyi ha átlátsz rajta akkor nincs mit kiégetni!
Sok sikert!
Amúgy nem jönne ki egyben, mert mindem mágnes darabokba tört. Kicsit nagyon kapta az áldást földúton, ledobta a láncot és a lánc törte szét, mivel 17es a lánckerék és nem fért el a lendkerék közt mert tekeredett is, megálni meg már késő volt amikor észrevettem. Csak azt nem értettem, hogy helyszínen szétkaptam, belőttem az alaplapot mer az is elmászott, amik kijöttek mágnesek belőle casvarhúzóval kiszedtem és hazatudtam menni vele, pedig 1épp mágnes sm volt, kb mindegyik fel hiányzott.
Egy hozabb felső szárral a motor magasságát növelheted, a rugóutat nem,mert azt az alsó határozza meg.
Hátőőő, a robogóé pár centivel rövidebb, nemtom, valameyik régebbi modellé talán hoszebb, de nakem olyan rég volt már shwallbém, hogy nemtom
Tehát ezt mondod, h a simson robogó becsuszószárait vagy komplet simson robogó elsőtelót tegyek bele!? Én nem pont vmi merevre gondoltam hanem még rugóra! Csak egy 11-12 cm-es darabot teszek a gyári rugó tetejére, kb 2 cm-re összecsavarom őket a többi 10 meg pluszba rájön!
Más! Mindeggyik típusnak egyformahosszú a hátsó lengőkarja? Vagy van ami esetleg hosszabb mint az enduróé? Nem kéne csak egy 5 cm! Köszi előre is!
A le egyszerűbb telószár magasítás, ha betesszed a robogó elsőteló felső szárait, mert azok némieg hoszabbak.
Alapból a zéger akadályozza meg a szétugrást, ha felül magasítasz, akkor csak hoszabb rugó kell, vagy a rugó fölé egy darab merev akármi a telóba.
őszintén megmondom, én még nem láttam olyan házi készítéső magasítást,amivel el mertem volna menni terepezni, kivéve a már említett robogó felső szárat.
Elméletileg oda vannak ragasztva, és csavarozva, a javkönyv szerint "oxidkerámia mágnes" ami gyakorlatilag azt jelenti, hogy bárium -ferrit anyagu cucc van megsütve és megköszörülve, ez kb olyn törékeny mint a kerámia, vagy a porcelán. Nem biztos, hogy kijön egyben, mindensetre törékeny az biztos. A babszi lendkerekében például nem ez van, abban valamilyen acélmágnes van, vélhetőleg alnikó(aluminium-nikkel-kobalt)
A lányeg,hogy szerintem jól nem tudod megoldani a cserét, még akkor sem, ha kijön egyben, és be is megy a helyére, mert a lendkerék kis fémlapocskákkal ki van egyensúlyozva(némileg)
Én simán vennék egy használt de jó darabot, de semmiképpen sem ismeretlentől postán.
Van az asztalomon egy lendkerék- mágnesnek- de köszönő viszonyban sincs a Simsonéval és fordított a forgásiránya is. Még te sem tudnád ráhermegelni. Valami orosz cucc.
Üdv! Szilánkosra tört a lendkerékbe a mágnesem. A kérdés: lehet cserélni benen a mágnest külön? És mennyibe kerülne az összes mágnes? Vagy valakinek nincs egy eladó nagyon olcsón pesten? Nem kell, hogy nagyon jó állaőpotba legyen csak ne üssön, a lendkerékleszedő mente sem fontos rá. (l zöldi, jó lenne ha neked lenne):)
Haverral régen mi 2X kiégettük a kiput! Szedd szét teljesen mind 3 felé! Ha az első könyököt akarod tisztítani az nem nagyon lényeg, mert az csak kokszos, ha nagyon vastag már rajta a koksz (2-3mm min) akkor vegyél egy könyököt kb 2-3e FT! A középső dobot azt mondtam, h nézz bele! Haverrral nap felé (nyári déutánon) belenéztünk! Hát vmi halvány reménysugár(egy gombostűfejnél nem vastagabb) pislákolt vhol messze! A vékonyabb felől nézd a vastagabb felé! Na akkor vékonyabb felét megkötöttük egy dróttal és felógattuk! Ezután ha van otthon disznópörzsölőtök, vagy ehez hasonló szerkezet amit gázpalackra feltudtok szerelni, akkor azzal alágyujtasz a vastagabb felének és otthagyod 15-20 percre! Ha szutymákos akkor eléggé fog füstölni, szomszédok lehet nem örülnek majd neki! Ne ilyedj meg, h ha a kipu alul belülről már esetleg izzik és akár magától is ég! Ebben az esetben se hagyd abba az égetést! Akkor jó, h ha már épp, h füstöl, annyira sem mint, ahogy a mocid füstölne alaphelyzetben!
Ha nincs disznőpörzsölő, akkor van más megoldás is! Mi így csináltuk annó, ha más meglátná tuti lelőne! Benzinálló edénybe a mociból kis brenyát engedtünk! Majd 2 db hosszabb hasított fadarabot tettünk bele ázni, de csak az 1ik végüket, csak pár centit! Ezt persze megfelelő távolságra mind a mocitól és mind a kipitól!
Így csináld: Az 1iket kiveszed és óvatosan meggyujtod! De figyelj, h te nehogy brenyás legyél! Miután meggyujtottad a kipu alá rakod és te égeted! Mikor elég a benzin róla meg kicsit a fa is félreteszed kihülni! akkor kiveszed a másik benzinest megygujtod azt és azt teszed alá, majd félúton visszateszed az elsőt a brenyába és így váltogatod! Arra nagyon figyelj, h ne ízzon a fa vagy hasonló!
Természetesen én ezt nem ajánlom, eléggé sufnis falusi megoldás, de nekünk nem volt más, hajunk és szőrünk is van a kipufogó is tiszta lett, de akkor sem! Inkább kérj seggítséget vkitől! Vagy ami még most jutott eszembe, h fákját is alátehetsz! Mikor kész akkor megvárhatod, h kihüljön, mi beleengedtük 1 hordó vízbe! Persze ez nem mindenkinek van kéznél! Ezekután frankón áttkell rajta láss és látnod kell benne a rácsot. A kihülés után elképzelhető, h fognak kiesni belőle koksz darabok, rázni rázhatod 1000el, de sztem ne ütögesd mert csak összevissza fog horpadni!
De a kiégetéssel mindenképp legyél óvatos és legyen meletted vki, akár barát is! Egyébként nem tudom, h hány éves vagy!
Azt semmiképp nem ajánlom, h beleöntögess dolgokat és meggyujtsd, mert csak berobbanni fog kiégni meg egyáltalán nem, mert a kiégetésnek hosszútávú hő kell!
A hátsó részből meg kiveszed a sípot lemosod ecsettel meg benzinnel vagy drótkefével is takaríthatod, kilötykölöd a hátsó dobot és megszárítod, h ne legyen benzines!
Hát kb ennyi ha átlátsz rajta akkor nincs mit kiégetni!
Sok sikert!
Egy Simson első kerék
Nem-e tudja valaki, hogy hány kg. egy simson kerék, és hogy hány mm-es tengely kell hozzá?
Hátőőő, a robogóé pár centivel rövidebb, nemtom, valameyik régebbi modellé talán hoszebb, de nakem olyan rég volt már shwallbém, hogy nemtom
Más! Mindeggyik típusnak egyformahosszú a hátsó lengőkarja? Vagy van ami esetleg hosszabb mint az enduróé? Nem kéne csak egy 5 cm! Köszi előre is!
Alapból a zéger akadályozza meg a szétugrást, ha felül magasítasz, akkor csak hoszabb rugó kell, vagy a rugó fölé egy darab merev akármi a telóba.
őszintén megmondom, én még nem láttam olyan házi készítéső magasítást,amivel el mertem volna menni terepezni, kivéve a már említett robogó felső szárat.
A lányeg,hogy szerintem jól nem tudod megoldani a cserét, még akkor sem, ha kijön egyben, és be is megy a helyére, mert a lendkerék kis fémlapocskákkal ki van egyensúlyozva(némileg)
Én simán vennék egy használt de jó darabot, de semmiképpen sem ismeretlentől postán.
"Még te sem tudnád ráhermegelni."