összepakoltam a simson blokkot
kipróbáltam a váltóját simán felváltott 4.be de nem akar visszaváltani
4. sebesség van meg a 3. 4. közötti üres
ha teljesem összerakom és beindítom akkor jó lehet majd?
váltóját nem szedtem szét csak csapágycsere volt
Csá lenne egy kérésem.
a Supermoto topicba irtam egy bizonyos adalékolajról vagy miről és lenne pár kérdésem, ha megtenéd hogy megnézed az 12351 és 12353-as hozzászólást hátha tudsz valamit mondani.
Nah a polírozással úgy haladok hogy eddig 2X kentem át és ha még 1X-2X átkenem holnap abba sminkelem ki magam xD. Amúgy meg elgondolkoztam egy 60-as hengeren, csak ugye mostanság olyan alkatrészeket lehet kapni simsonhoz hogy még a régi rosszabb is lehet jobb nála... De akkor ezek szerint nincs olyan baj vele mint a noname égőkkel meg spirállal. (jó nem egy kategória, noname égőket 2 naponta cseréltem, majd vettem narvát és 1 éve boldogan világít ami 20-30E km ). Nah de a leglényegesebb kérdés hogy akkor a tirisztornak mind1 hogy 6 vagy 12 voltos a tekercs? Mert már borzalmas a gyújtás. És olyan érdekes dolgot csinál h világítás nélkül egész tűrhetően megy, ha rákapcsolom a világítást borzalmasan kihagy. :S
Nekem 60-as van! Igaz ez már akkor rajta volt mikor megvettem (2002), de sztem jó! 2003-banmeggyűűztem, met már nagyon csak fordulaton akart menni, azután sokkal nyomatékosabb lett. Most ugye 2008 van, az elmúlt 2 évben mondjuk annyit motoroztam mint máskor tavasztól őszig. Most lett fúrva és kapott egy plusszos dugót, még bejáratós nem mentem még 1 tank benzin se, de sztem nagyon jó és baromi nyomatékos. Alapjáraton elindulok vele és nincs feltekerve az alapjáratom és 65 kg vagyok! Nekem 15 fogaskerék vann fenn elől, mert 14es nagyon pörgős volt. Haver az kb olyan 3 éve rakott a gépére neki is király volt, hát sztem sokat nem változtak a mostaniak úgyh bizti jók! Ja és a sima mezei 2 felömlős semmi extra hengerről meg dugóról van szó!
simsonhoz lehet kapni prox dugattyút?
havernak generálozom az s51esét de ami dugókat hozott az katasztrófális
csörög benne a gyűrű már akkor amikor a berúgókart lenyomom......
Volt pár 6 voltos elektronik, mint ahogy volt megszekítós enduró is.
Maga az elektronika, teljes egészében készen volt már a 70 es évek végén, bizonyíték erre az s50 b elektronik, fogalmam sincs, hogy miért kellett a szar, primitív, elavult megszakítóst eröltetni még 10 évig, azt az s51 kizozásával egy időben el kellett volna felejteni.
Az tényleg igaz hogy a tirisztornak mind1 h 6 vagy 12 V-os tekercsről megy, mert tirisztoroshoz csak olyat lehet kapni. A simsonboltba tőlem hallot először olyat az eladó hogy 6 V-os Elektronik.
Tegnap gondoltam egyet, mondom kitakarítom a kipufogót, 1 évente nem hátrányos dolog. Életembe nem láttam ilyet. Az olaj és korom úgy bele volt keményedve h megfogtam egy csavarhúzót meg a kalapácsot és úgy vertem ki. Elmentem kerülni egyet kicsit szebb hangja volt, úgy 2 km után megállt. Ma reggel nézem nem jön ki füst. Szétszedem, látom a hangtompító tömhette el, mivel eltört. Visszaraktam a kipuff végét hangtompító nélkül, sokkal hangosabb nem volt és így 13-as fogaskerékkel 70-et mentem. Úgyhogy úgy döntöttem lehet holnap visszarakom a 15-öset megnézem úgy mennyi a vége. És ha így folytatom a polírozást a blokkon reggelente a blokkon fogom sminkelni magam.
Ja és még 1 kérdés: Valakinek van vmi tapasztalata a ma kapható 60-as hengerekről?
Höh esőben nem hagyom a gépet:D Akármilyen is legyen... megcsinálom akkor azt amit mondtál. Amúgy milyen állapotúnak kell lennie egy főtengelynek hogy ne csörögjön pl 60 köbös hengerrel? ja és ha 60 ast akarok akkor mit kell átalakítani? be lehet őket szerezni boltban, vagy úgy kell saját kézzel legyártani? Ja és mitől mehet olyan szarul a haver S51B szimója hogy a Vehómmal simán oda tudom verni még végsebességben is? (előtte 60 köbös volt a gép most meg rárakta az 50 est azóta lett ilyen szar) szerintem fúvókát vissza kell cserélni meg a HF et na jóccakát!
Például Gecsei szakinek van ilyen légszűrője, mondjuk neki nem telógumi az összekötő, de a lényeg ugyan az: http://nutria.uw.hu/
A motorok/ autóknál keressed a légszűrőház átalakítást. Talász it még pár érdekes dolgot:)
Semmiylen véleményem nincs, mert mondtam, hogy a tuning, az nem az, hogy innen, onnan 5letszerűen leesztergáltatsz, meg kireszelgetsz. Ez nem tuning, hanem pénzkidobás.
A noném légszűrők kb a dögéött egeret, meg a féltéglát szűrik meg, a por az zavartalanul belemegy a motorba(a leginkább koptató hatásúak a 3-4 mikron körüli részecskék) esőben még roszabb a helyzet, mwert akkor az a kevés amit megfoogott, az is belemosódik egyenesen a karterba.
Naked motorra szerintem nem való direktszűrő, ha mégis, az is csak valami nagy felületü, ami be van dobozolva, és nem ázik meg. Persze akkro meg kérdés, hogy mennyivel jobb, mint ez eredeti:)
Simsonra a leg értelmesebb megoldás 40mm esre felbővíteni a dobozon a likat, elsőteló gumoval bekötni a karbit, a légszűrőt meg szétfurkálni, és egy ellenedarabot csinálni perforált lemezből,a kettő közé, meg lészűrőzivacs.
Ez a leg olcsóbb, és legjobban szűrő, és leg időjárásálóbb verzió
Aha am még ott leírja hogy a gyári kipuffot is kicsit át kell alakítani és valami sportlégszűrőt is kell rárakni. Előző kérdésből mi a véleményed a boltban kapható noname sportlégszűrőről és a hengerfejsíkolásról? (pl fél milliméter)
Az ilyen"kivágok innen, lereszelek onnan" sufnizásokban én nem hiszek, mint ahogy abban sem, hogy 5 loerőt az egy kis szíváskeresztmetszet. A 2t motor (is ) összefüggő egész, ha valamit itt megváltoztatsz, az amott is érződni fog. Példa: Ha nagyobb szögü kiput használsz, lehül a karbi!(nagyobb vákuumot csinál kisebb sávban, ettől megnő a szívásteljesítmény, és a párolgás is, ettől hidegebb a karbi)
Az innen onnan begyűjtött, ki tudja kik által felrakott tuningok, meg olyok amilyenek, nem garntálnak semmit.
Jepp ahogy néztem vannak elég egyszerűnek látszó tuning leírás a retrotuningon S51 2Felömlő 5LE az a lényeg nem tudom mit kell csinálni a kipuffogóval. És pár milimétert le kell vágni a dugó szívó szoknyájáról ezt mihez kell mérni. Ja és mi a véleményed a hengerfej síkolásáról és a boltban kapható sportlégszűrőhöz? Amúgy van a Cobra fórumon egy szűrő amit én csináltam eddig bevált nekem kb 50 forint volt:D
Jeti hengerét nem Jeti faragta, hanem egy MIhu nevü polgár.
S50 es tuningot kevesen csinálnak, aki meg csinál, azzal nem mindenki van megelégedve.
A mwenetjavító meg gány megoldás, olyan mucsai fuser, a korrekt szakszerű javítás a hegesztés, menetvágás, viszont ez nem olcsó, kb 3500 forint.
Hát ez a "mennyiből lehet tuningolni" kérdés nehezen megválaszolható, egy kis reszelgetés pár ezer, de árulnak bagyon drága hengerszetteket is.(melleseg mostanábah jött meg németországból a nemmondommeg melyik neves tuningcég terméke egy havernak, az ára 3 kiló volt, de aminősége... Magyarországon 10 etzerért szebben hegsztik a kiput, a hengert meg nem is kommentálom, talán csak annyi, hogy a drága námet hengeren ki van lukasztva a felömlő a bordák közé,és be van taknyolva valami ragasztóval.... amikor én likasztok, azt behegesztetem.... kicsit olyan érzésem van, hogy elküldták a hanzik a selejtet, hogy a "büdös balkáni magyaroknak jó lesz" 20 éve meg még itt grsszáltak krisztus.saruban, most meg arc akkora, hogy na!
Szóval lehet drágán is szart venni, és vannak magyar tuningszakik, akinek a munkája arányos az árral.
kipróbáltam a váltóját simán felváltott 4.be de nem akar visszaváltani
4. sebesség van meg a 3. 4. közötti üres
ha teljesem összerakom és beindítom akkor jó lehet majd?
váltóját nem szedtem szét csak csapágycsere volt