"Az olajleersztő csavart, kicsavarodás ellen biztosítani kell (kífúrással és drótozással, vagy egyéb módon)"
Ez a kifúrás és drótozás hogy is néz ki?
Valamiféle elképzelésem van, de nem szeretnék hülyeséget csinálni.
Tegnap értekeztünk vízhűtéshez való szivattyúról szófosiban. Mihu írta, hogy 15-20 l/min szállítású szivattyúkat szoktak alkalmazni. Én találtam is egyet. Ráérdeklődtem a cégnél, hogy mi az a maximális hőfok amit üzemszerűen elviselne a szivattyú. Ezt a választ kaptam:
"60 C fok a max hőmérséklet. 30 percig használható folyamatosan, utána pihentetni kell, és újra lehet használni a szivattyút."
Szerintetek ha a hűtőnek a kimenő ágára kötném akkor azt bírná? Ott szerintem nem lenne több 60°C-nál.
Figy. Ez minden sportágban így van szerintem. Az új az alkalmazkodjon a szabályhoz. Idén van széria kategoria is.. Asszem ezzel nyíltabb ez az egész téma.
Azokat az embereket se feledjük, akik évek során kaparták össze a motorjukat. Az én váltóm is pl fele annyi volt, mint a boltban, és készült is pár hónapig.
Itt az a baj, hogy jön egy tök kezdő, béna fakezű (Nem, nem Csiga... ), aki mondjuk menne versenyezni, de labdába sem rúghat, mert a mi motorjaink kicsit el vannak "szállva".
Egy majdnem gyári motorral meg szerintem még Talmácsi sem tudna kikerülni egy kilóhuszat tudó tuningot, amin mellesleg tárcsa, meg mittoménmilyen lengővilla van.
Az elmaradó siófoki verseny helyett adódott egy lehetőség.
Euro-Ring kupa néven megrendezésre kerülő versenysorozat egyik időpontja 05.22. Ez elméletileg kapóra jönne Siófok helyett, ha van elég érdeklődő.
Előzetes egyeztetés szerint a nevezés 10.000 forint lenne, ebben benne van minden, tehát mentő, időmérés, stb. Nagy, tehát a teljes pálya.
Kategóriák a szokásosak, várom az érdeklődéseket.
Én alapvetően azt gondolom, semmilyen fejlesztést sem kellene tiltani(kivéve az idegen vázat, hengert és blokkot) szóval aki bár mit reszel, tegye, ez mind előrevisz, a tiltás meg fékezi a fejlődést.
Ha mást nem, és nagyon nagyok lesznek az aránytalanságok, akkor 2011 re még egy kategória lesz.
Nehogy félreértsetek, nem magamat védem. Ha jövőre az lesz a szabály, hogy max 70 ccm, akkor olyan hengert faragok, mindegy, hogy vizes vagy levegős. Nem biztos, hogy a tuning a legdrágább tétel. Ha valaki a motor külsejére is ad, az nagyon sokat tud rákölteni(pl. Baga, Tóth Atti). Ha valaki viszont a motor külsején spórol, viszont a blokkon-hengeren fejleszt azt miért kellene tiltani? Mindenkinek lehetősége van dönteni, hogy mire költ inkább.
Nem is ezzel van a baj, hanem azzal, hogy egy 100-ast simán rá lehet költeni a motorra úgy, hogy nem lesz erősebb egy fikarcnyival sem. Lehet olyan konfigurációt csinálni, ami gyári négyes váltóra épül, Babetta gyújtással és kevesebbe kerül, mint egy 5-ös váltó ára. Ennek ellenére ütős. Ha valaki megveszi az 5-ös váltót, a Vape gyújtást, attól még semmivel sem lesz ütőképesebb a motorja. Ezért mondtam, hogy mindenki arra költ, amire akar és olyan dolgokat épít be a motorjába, vagy olyan irányba fejleszti, ami számára célravezetőnek tűnik. Egyszerű a történet, vagy mindent tiltani kell, mert minden drága, vagy semmit. Vagy marad így, ahogy eddig volt.
mennétek ott simóval 05-22-én.