Na had peregjen ez a fórum is ! Ma is ekecseltem valamit , mivel unatkoztam , elővettem két doboznyi Simsont , azt ha már úgy vóót összedobtam egy 50-es blokkot ! Kezdtem a blokkal , amelyik párba volt , valamelyik csúcs szerelő kitörte a gyújtás dekni első csavarjánál lévő részt . Sebaj , egy másik félből amiben rosszak már a csapágyfészkek kiflexeltem azt a darabot , és behegesztettem abba ami nekem kellett . Aztán a főtengely 3 ból lett egy , mert amelyiknek rossz volt a tengelye mert csúszkált rajta a csapágy , azon volt egy jó hajtókar egyszer . Aztán egy másiknak jó volt a csapágy illesztése , de rossz volt az alsó tűgörgő csapja , ezért szétszedtem egy harmadikat ! Szóval 3 ból lett egy fasza , ki is centíroztam ha már így össze ekecseltem ! Aztán a berugó fogasív volt egy szar amin el voltrak nyalva a fogak , de a ricni a végén jó volt , nosza levágtam róla az ívet , és ráheggesztettem a másiknak az ívét , de abból is leköszörültem két fogat mert kezdett hegyesedni , szóval kettőből itt is lett egy fasza ! A kuplung is több darabból lett válogatva , amit lehetett az eredeti DDR alkatrészeket mentettem ! Ja és a blokk belseje csupa Star alkatrész , és ebből lett most egy 50-es . A csapágyak szimeringek újak lettek rakva . Ezek a blokkok mind a kuka elől lettek megmentve , mint ahogy az egyik Simóm ami ha nem veszem , meg másnap MÉH telepen végezte volna , 35e-ért nyertem , meg , egy kis ekecselés , és pontosan 3-éve megy télen-.nyáron , pöc-röf ! Se állítás se gyertya csere nem volt ez idő alatt !
Persze ezt mind meglehetett volna venni nem sok pénzből de hát az alkotás az teljesen más , meg aztán így kopik is a sok lom ! Na így lehet a szarból várat !
Csak annyit számít hogy a tingli tangli vázból motort farag , és ugyanúgy laptyán lehet fordulni mint bármilyen komoly mocival , akár virsli 2, 75 ösökön is !
A lendkerék 12volt,égés föld a különbség a régi és ez között,a régibe már a mágnes szegmensek naggya ki volt,tehát megmozdult maga a ledkerék háztól.
Tudom ujra lehetett volna ragasztani de gyenge volt.
A kuplungba új lamellákat tettek,jobb lesz ha arra is ránézek mert sajnos fiatalok és csak kókányoltak.
Most a lengővilla szilentjeit és a motortartó lemez szilenteket cserélem,és most jön egy kérdés ujra,a főváz és a 2db motortartó lemez között ugye gyárilag van 1-1 db alátét?Mert ezt is kihagyták szerintem és ha gugolok a motor mellett bal kezemmel a kórnmányt fogva jobbal pedig húzom és tolom a lábtartót magamtól el az egész nyeklik nyaklik.
Nincs valakinek egy jó robbantott rajza?
Megköszönném.
Nem egy túl pörgős topik ez már évek óta, de ha kérdés van érkezik válasz is. A lendkereket lehet delejeztetni, talán 20 rugó körül lehet az új (vagy tévedek?) , sokkal olcsóbb is.
Kőbányára vittem (http://www.borsmagnet.hu/index.html), egy ezresért megcsinálta az ember, teljesen jó. A gyári kuplung kb. mindent kiszolgál, lehet megégtek a lamellák vagy rossz az olaj, vagy egyszerűen be kell állítani.
az új nem mindig jobb
pl sok éve a váltókar visszahúzó rugóm kicsit gyenge volt nem mindig ment vissza alapállapotba
vettem új rugót és még szarabb lett.......
kicsit kikoptattam a szimeringet és ment vissza bele a gyári rugó és jó is lett
Sziasztok.
Mindenki motorozik ilyen hidegbe hogy nem megy a fórum?Tökéletes lett a moci,kivágtam belőle a 6V-os gyujtótekervset és a trafót és gyengének találltam a lendkereket igy azt muszály volt újat venni,igy fél rúgásra indul és szép igen kövér szikra van.
Viszont még lenne egy kérdésem:Egy erősebb motorhoz milyen kuplungot ajánlotok?mert picit meg csúszogat pedig vadiúj tárcsákat tettek bele.
Meglátáaom hogy a régi elfáradt helyett egy jobb erősebb kuplung tányér rugó kellene bele.
Igen most olvasgatom hogy ki kellene mérni a trafót.
A kondi bent van az alaplapba.
Beleszoruljon rendesen hogy legyen kontakt,jól gondolom?
Rámértem a gyujtótekercsre,kivett gyertyánál egy izmos rárúgásnál 5,2-5,5V ot produkál,szerintem ez is soványka,hiszen egy ilyen izmosabb rárúgás szerintem már elér egy kissebb alapjárat fordulatszámát.
Olvstam hogy 0,85 Ohm ellenállást kellene mérni de én 1,3 Ohm ot mérek.
Ezt nem tudom hogy ez még belefér e a normálisnak mondhatónak.
A trafó egy kimérést megér minimum, a kondenzátor ki van vezetve vagy még mindig az alaplapon van? Mert ha nincs belepréselve (/zömítve) a lapba akkor nem lesz jó.
Nem néztem,nincs másik pipa.Hogy tudom megnézni hogy zárlatos-e?Azt hiszem megnézem úgy hogy a pipát kiveszem és simán a kábelt vsatlakoztatom a gyertyára.
Az előgyújtás gyárilag 1,8 mm, a hézag az jó. Nekem évtizedek óta megy hagyományos gyújtással, napi használattal, semmi gondja nincsen. Igaz néha érdemes ellenőrizni, szükség szerint állítani ha kell.
Kimentem most rárúgtam még párat és durrant egy nagyobbat,ha valaki tudja legyenszives világositson fel hogy ilyenkor mi van.
6V-os a gyujtása,én cserélném a gy.tekercset és a trafót 12-es re.
Sziasztok.
Hozzátok fordulok tanácsér, javitgatom az öcsém simson-ját ami friss 70/4 es Amal karbival és egy fos kalapácsos gyujtással.Ezt a gyujtást kellene megcsinálni egyenlőre mert nincs lóvéja egy rendes tirisztoros gyujtásra.
Szóval még mikor 50 es full gyári volt akkor is gyujtás baja volt,kissebb alapjáraton mintha ki-ki hagyott volna de valamikor úgy hagyott ki hogy le is állt.
Most átnéztem a vezetékeket rendben vannak,cseréltem kalapácsot és kondit,ránéztem az ő beállitásukra,1,5 mm es előgyujtása van,úgy hagytam,0,4 es kalapácshézag,nagy nehezen életre kell ujra,pár percet járt de leállt és elkezdett durrogni (hozzáteszem huszonéve mikor én simsonoztam nekem sosem volt kalapácsos gyujsásos simsonom)
Most ha rugdosom néha durran egyet (kicsit) ez egyértelmű gyujtáshiba szerintem,ha a gyertya és a kábele jó akkor én csak a gyujtótekercsre tudok gondolni illetve a trafóra.
Szerintetek??
Szevasztok. Nemrég vettem egy original BVF 16N3-2 karburátort Simson SR50-hez. Infó kéne,hogy az úszószint be van e állítva gyárilag,vagy be kell állítani?
Nem vontam be. Benzincsapból direkt olyat vettem aminek már a tankban is van egy szűrője + az "ülepítő" a csap alján, rendes szűrő meg kb mindig volt rajta. Nem lett tökéletes, de mindenképpen jobb mint volt.
Felületet tényleg ne vond be semmivel, egyetlen házi felületkezelést sem láttam, ami egy idő után nem a blokkban kötött ki, besütve a hengert és ráégve a csapágyakra.
Ha egyszer kicitromsavazod, utána vagy 10 évig nem lesz gondod vele.
Azért a karbi és benzin csap közé egy kis benzinszűrőt érdemes tenni.
Én oxálsavval csináltam, nagyon tuti lett
Előtte lemezcsavarokkal rázogatva kiszedtem a nagyját, kb 1 nagy marok rozsda volt benne
Utána egy nap alatt az oxálsav kieszegette a,maradék rozsdát
Persze ezt mind meglehetett volna venni nem sok pénzből de hát az alkotás az teljesen más , meg aztán így kopik is a sok lom ! Na így lehet a szarból várat !
Közbe megtalálta otthon ezt a bizonyos 2db alátétet,most frankó lett ;)
Komolyan mondod hogy annyit számit az a két első merevités?
Tudom ujra lehetett volna ragasztani de gyenge volt.
A kuplungba új lamellákat tettek,jobb lesz ha arra is ránézek mert sajnos fiatalok és csak kókányoltak.
Most a lengővilla szilentjeit és a motortartó lemez szilenteket cserélem,és most jön egy kérdés ujra,a főváz és a 2db motortartó lemez között ugye gyárilag van 1-1 db alátét?Mert ezt is kihagyták szerintem és ha gugolok a motor mellett bal kezemmel a kórnmányt fogva jobbal pedig húzom és tolom a lábtartót magamtól el az egész nyeklik nyaklik.
Nincs valakinek egy jó robbantott rajza?
Megköszönném.
Kőbányára vittem (http://www.borsmagnet.hu/index.html), egy ezresért megcsinálta az ember, teljesen jó. A gyári kuplung kb. mindent kiszolgál, lehet megégtek a lamellák vagy rossz az olaj, vagy egyszerűen be kell állítani.
pl sok éve a váltókar visszahúzó rugóm kicsit gyenge volt nem mindig ment vissza alapállapotba
vettem új rugót és még szarabb lett.......
kicsit kikoptattam a szimeringet és ment vissza bele a gyári rugó és jó is lett
Mindenki motorozik ilyen hidegbe hogy nem megy a fórum?Tökéletes lett a moci,kivágtam belőle a 6V-os gyujtótekervset és a trafót és gyengének találltam a lendkereket igy azt muszály volt újat venni,igy fél rúgásra indul és szép igen kövér szikra van.
Viszont még lenne egy kérdésem:Egy erősebb motorhoz milyen kuplungot ajánlotok?mert picit meg csúszogat pedig vadiúj tárcsákat tettek bele.
Meglátáaom hogy a régi elfáradt helyett egy jobb erősebb kuplung tányér rugó kellene bele.
A kondi bent van az alaplapba.
Beleszoruljon rendesen hogy legyen kontakt,jól gondolom?
Rámértem a gyujtótekercsre,kivett gyertyánál egy izmos rárúgásnál 5,2-5,5V ot produkál,szerintem ez is soványka,hiszen egy ilyen izmosabb rárúgás szerintem már elér egy kissebb alapjárat fordulatszámát.
Olvstam hogy 0,85 Ohm ellenállást kellene mérni de én 1,3 Ohm ot mérek.
Ezt nem tudom hogy ez még belefér e a normálisnak mondhatónak.
Szerintem kivágom belőle a 6V-os gyujtótekercset és a trafót 12-es újra.
6V-os a gyujtása,én cserélném a gy.tekercset és a trafót 12-es re.
Hozzátok fordulok tanácsér, javitgatom az öcsém simson-ját ami friss 70/4 es Amal karbival és egy fos kalapácsos gyujtással.Ezt a gyujtást kellene megcsinálni egyenlőre mert nincs lóvéja egy rendes tirisztoros gyujtásra.
Szóval még mikor 50 es full gyári volt akkor is gyujtás baja volt,kissebb alapjáraton mintha ki-ki hagyott volna de valamikor úgy hagyott ki hogy le is állt.
Most átnéztem a vezetékeket rendben vannak,cseréltem kalapácsot és kondit,ránéztem az ő beállitásukra,1,5 mm es előgyujtása van,úgy hagytam,0,4 es kalapácshézag,nagy nehezen életre kell ujra,pár percet járt de leállt és elkezdett durrogni (hozzáteszem huszonéve mikor én simsonoztam nekem sosem volt kalapácsos gyujsásos simsonom)
Most ha rugdosom néha durran egyet (kicsit) ez egyértelmű gyujtáshiba szerintem,ha a gyertya és a kábele jó akkor én csak a gyujtótekercsre tudok gondolni illetve a trafóra.
Szerintetek??
Ha egyszer kicitromsavazod, utána vagy 10 évig nem lesz gondod vele.
Azért a karbi és benzin csap közé egy kis benzinszűrőt érdemes tenni.
Előtte lemezcsavarokkal rázogatva kiszedtem a nagyját, kb 1 nagy marok rozsda volt benne
Utána egy nap alatt az oxálsav kieszegette a,maradék rozsdát