Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Törődj a minél jobb minőségü alkatrészekre ,meg a minőségi cuccokról meg hálálja ez a kis motor hidd el ! Sok sikert ;)
Hello, sziasztok! A csapágyak berágódása több mindentől is függhet,nem kapott elég kenést (amit kétlek) vagy már eleget kapott a csapágy az élettől és ugy gondolta megadja magát de még rengeteg lehetőség van de mindenek előtt én javaslom a Koyo vagy SKF csapágyak vásárlását de inkább a Koyo-t mert olcsóbban ugyan az a minőség mint az SKF ,és ha ilyet vásárolsz próbálj meg műanyag kosaras csapágyat szerezni bele mert annál nincs ilyen gond hogy berágódik vagy valami mert ott a műanyag kosár roszabb esetbe berágódik de nem lesz semmi komolyabb gondja!Plusz nem tudom milyen keverékkel használtad eddig gondolom 1:50-essel próbálj meg neki egy kicsit (de tényleg csak egy kicsit ) több olajat adni hogy legyen rendes kenése!A Simsonnak ez a lelke hogy a főtengelynél lévő mozgó alkatrészek(csapágy,tűgörgők) kapjanak rendesen kenést akkor teljesen biztos vagyok benne hogy nem lesz baja a motornak!A lendkerekes témára térve ebben biztos vagyok hogy a lendekerék csavarját nem rendesen huztad meg véletlen és gondolom kapta a fordulatot és idő alatt ugy gondolta hogy a deknibe esik és ott marad,és az hogy elnyíródott az ék az emiatt volt hogy nem volt ráhúzva a főtengő kúpjára a lendkerék kúpja és nem is tudott hozzá illeszkedni szórítás hiánya miatt emiatt mikor nagyobb fordulatról kisebb fordulatra állt a motor rövid idő alatt az csak előre hátra akart mozogni és eltörte az éket majd elkezdett rajta forgni.Lényeg a lényeg jó minőségü műanyag kosaras golyós csapágyat vegyél bele adj kenést a motornak rendesen hogy ne adj neki lehetőséget hogy megszoruljon és huzd meg a következőbe a lendekék csavarját!( ha kell van egy eladó lendkerekem teljesen jó állapotban van nincs ütve verve )
Így igaz, csak jelölés dolga van! Esetleges kúpprobléma azonnal látszott volna! De gondolom ezt megtették, hiszen ez a megoldás közismert !
be kellett volna zsírkrétázni a főtengely kúpját összenyomni és megnézni mennyire lesz krétás a lendkerék kúpja
egy jó kúp párosnál az ék addig kell míg össze van húzva, hogy pozícióba tartsa, utána semmi szerepe nincs
Inkább azt nézd meg, miért mentek tönkre a csapágyak, mert azok tönkremenetele miatt aztán rázódott le a lendkerék. De javaslom a sebváltó csapágyakat is ellenőrizd!
Annak ugyanis oka van, hogy lerázódott!
Igen, ezt kaptam és alátét is volt. Igazából az zavar, hogy miért most tekeredett le az anya, 1,5 évet ment a motor eddig hiba nélkül.
És azt is kaptad? Mert ez egy olyan robosztus darab, arról nem szabadulhat el a lendkerék! És az anya alatt remélem volz rugós alátét?!
Nem lehet, hogy nem típus-azonos főtengelyt kaptál-vettél??
Szia!

Először erre gondoltunk, de a lendkerék nélkül is akadozott a motor ha a gyertya bent volt a helyén, ellenben kivéve simán átfordult a főtengely. Lényegében olyan érzés volt, mintha gyűrűtörése lett volna és elakadna időnként, mindezt levett lendkerék esetében is produkálta. A csapágyak viszont biztos, hogy berágódtak, sajnos ezt már kiszerelve lehetett ellenőrizni, akadoznak ha forgatni akarom. A lendkerék lelazulására nekem is olyan gondolatom támadt, hogy a kúposság nem egyezik a lendkerék és a főtengely között. Más hibát eddig nem találtunk, ezért érthetetlen mitől ment tönkre.
Átgondolva a dolgot alighanem igazad van!! De most legalább rendesen meg lesz csinálva! Mindenesetre , mi az, hogy a lendkerék anya letekeredett??!! Két eset lehet! Vagy nem lett meghúzva, vagy szar vilt a kúp a tengelyen vagy a lendkerékben! Most legalább majd kiderül!
Szerintem meg elkapkodtad a szétszedést ! Egyszerűen elnyíródott a lendkerék ék , a lendkerék meg fellazult , beleért valamelyik tekercsbe az adta a darálós hangot rúgáskor ! Mivel a lendkerék elfordult , a gyújtás rossz helyre került , ezért is állhatott le , ezért nem tudod berúgni sem ! Szerintem !
Szép jó reggelt kívánok Neked is! Azt a néhai főtengelyt hasznosíthatod az ócskavas -telepen! Mostanra jött össze, hogy a sok kopott szar feladja a harcot! Ezért cseréltem ki a kopott vacakokat újra, és azokkal most egy darabig megy . Szinte örök! Nem mai gépek ezek , de amíg szépen 50 -el lehet haladni vele , és olcsóbban mint pl. autóval, mert nem másfél tonna ócskavasat kell vinned magaddal , csak a Simson 50 kilóját! Nem mindegy
Jó reggelt!

Pár napja kilehelte a lelkét a motor. Munkába menet pár száz méter után egyszerűen leállt, minden különösebb előzmény nélkül. A berúgókar lenyomásakor akadozott a főtengely, ezért nem kísérleteztem tovább, hazatoltam. Henger lehúzása után nem találtam semmi rendellenességet ( kb. 1,5 éve lett felújítva, főtengelycserével egyetemben, mert a gyárin megforogtak a csapágyak és olyan mértékű kopás keletkezett a főtengelyen, hogy gyakorlatilag ráestek a csapágyak ) így visszatettem, majd az ezt követő kísérletnél azt tapasztaltam, hogy a főtengely simán átfordul ha nincs bent a gyertya, ellenben helyére csavarva ismét csak akadozva fordul át a főtengely. A blokk azóta szét lett húzva és a főtengely csapágyak ( FAG ) berágódása okozta az akadozást, legalább is úgy tűnik. A másik probléma amivel szembesültem szétszereléskor, hogy a gyújtásoldali deklit levéve a lendkerék anyáját letekeredve találtam és a lendkerék rögzítő retesze elnyíródott, illetve a lendkereket kézzel le tudtam emelni a főtengelyről. A felújítás óta nem lett szerelve és ezidáig rendben működött, így nem igazán tudom értelmezni miért ennyi idő után jött össze a meghibásodás. Kizárólag munkába jártam vele, semmi nyélgázas terhelést nem kapott a motor. A kopott gyári főtengellyel lehet valamit kezdeni vagy kidobandó?
Benéztem, nem kellett volna:)

Van aki még mindig ott tart hogy 80w90..
hihetetlen, hogy ezt a faszságot nem lehet kiirtani..

A gyári Német előírás 80as egyfokozatú hajtóműolajat ír elő, ami 100 sct folyósságú
Az átlag 80w90meg minima 125de inkább 130sct feltti (a valavo például 150:)
Olajfürdős kuplunghoz ez nyilvánvalóan teljesen alkalamtlan, CSAK a magyar fordításban szerepel,egyszerű fordítási hiba.

80as hajtóműolaj hiányában a normál 30-40 körüli motorolajat ajánlja még a gyár.

Amúgymeg lehet ma már kapni olajfürdős kulpunghoz adalékolt váltóolajat, ez volna a legjobb.
Sziasztok!

Olyan problémám lenne, hogy a Simson S 51 N üresben veszi szépen a fordulatot, alapjárat is van, de terhelés alatt kihagy akadozik mitől lehet ez?
Minden kitakarítva gyertya jó. Okozhatja kondi+ megszakító beégés? Kicseréltem a kondit, mert volt itthon egy új ,de ezzel semmi, még szikra sincs.
Ami benne volt az fekete elejű kis csavar ment bele, amit beleraktam sárgás és erre már anya ment, Milyen kondit érdemes venni bele?
A megszakítót cseréljem, az is van egy új MZA felirat van rajta.
Ja,és tiszta 95-öst...ne adalékkal kevertet tegyél bele...
Én nem baszakodtam a lamellák kiszedésével...olaj le, benzin bele,picit járattam és közben be- be húztam a kuplung kart , le engedtem a benzint és felöntöttem olajjal a blokkot.
Egy egyszerű válto dob csere után jártam úgy min Te,pedig vadi új olajat öntöttem bele és nem volt kuplung...azaz nem emelt ki. Most azóta semmi gondom vele.
Amint elég erőt gyűjtök, hogy megint leengedjem az olajat és megint hajtóműolajos legyen még a fültövem is, megpróbálom. Szerinted úgy is jó, ha csak simán beáztatom a lamellákat benzinbe?
Értem,de szerintem próbáld csak meg amit leírtam....veszteni nem vesztesz vele,és amint említettem nekem ez segített.
A kuplunglamellákat a simson.hu-n leírt módon megreszeltem, szerintem nem szorulnak, eléggé szabadon mozogtak. Namost azt nem tudom, hogy az a holtjáték pontosan 0,3mm de van egy kis játéka a tengelyen, szerintem az is rendben van. A lamellák, nem hiszem hogy összetapadtak, mert amikor behúzom a kuplungkart, akkor szétmozdulnak, csak nem eléggé.
Így már én is jártam miután kicseréltem a váltódobot. Engedd le az olajat,tegyél bele benzint és sztenderen járasd egy fél percig. Közben huzogasd a kuplung kart. Utánna engedd le a blokkbol a bengát, párperc múlva töltsd fel olajjal és jó lesz. Nálam valamiért össze tapadtak a lamellák....de miután ezt meg csináltam vele,semmi gond a kuplungal. Máig sem értem miért ragadtak össze.....de ez segített.
Lamellák nem szorulnak a kosárban? Kuplung kosár és az agy között megvan a 0.3mm holtjáték?
Hát ezt igencsak elkiabáltam. A kuplung akkor sem emel ki teljesen, amikor nem is húzom a kart és forgatom a kereket sebességben! (Vagyis csúszik mintha nem lenne holnap és átviszi a hajtást behúzott kuplungnál is.)
Én még ilyet nem b*sztam, nem tudom hogy mi a bús francot fogok ezzel csinálni, de szívem szerint belökném egy gödörbe és felgyújtanám.
Butaságot irkálsz! Ha arra vagy kíváncsi, hogy van-e holtjátéka a dugattyú-hajtókar rendszernek akkor vedd le a hengert és úgy nézd meg ! Én így csinálom. De az , hogy "kottyanása van" nem mond semmit. Olyan csak a tiszta újonnan összeépített rendszernek nincs. Keress a közeledben egy hozzáértőt! Aki ha nem is motorszerelő, de legalább egy gépipari szakközepet elvégzett.