Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Milyen volt a tegnapi dolog?
van a kulpungtengyely furatában 3 darab pálca, két hoszú, és egy rövid, azt nyomkodja a kiemelőkar, a másik vége meg emelgeti az állítócsavaron keresztül a nyomólapot, ami neked hiányzik:)
Akkor tudod berakni a kiemelőkart, ha a 3 pálca nincs a helyén, azokat utólag kellene betenni.
Ha meg hiányzik a kuplung fele, mitől is működne?
:)
Abban a két furatban furatonként 2 darab 4mm-es golyónak kell lenni, azt nyomja a zsinórrugó, így reteszeli a vonóéket. Ha csak két golyót raksz be, ki fogja dobálni a sebességeket,et kettő nem retezel, mivel a rugó nem nyomja.
kép lemaradt, szal ezek hiányoznak
Nah sikerült beindítani a gépet , viszont nincs kuplung, berakom helyére a kuplungkart és csak ugy forog bent, de ott a lyuk alján van egy kis tengely, az csak ugy lötyög ott... Meg a kuplung tányérnak sincs meg az összes alkatrésze (képen bekarikáztam) ennek lehet köze, h abszólút nem működik? Lehet most sok hülyeséget kérdeztem de a kuplungnak sose értettem a müködési elvét.
Persze, szét van húzva a blokk, de am az a rugó csak 2 golyót tud befelé nyomni, mert ugye két lyuk van a tengelyen, a másik kettő meg csak simán bent van akkor a tengelyben?
Szét van húzva a blokk? Mert ha nincs, túl sok reményt ne fűzz hozzá, hogy mindet be tudod rakni... Amúgy a picik a stabilizáló golyók... ÉS rugó nyomja őket befelé, kivőlről szerelhetőek, majd utána jön a rugó...
Be tud ragadni!

DE szétszedni se ügy... Kiveszed a telószárakat, kixcsavarod az alján egy 10-es csőkulccsal az anyát, majd széthúzod. Teszel be új szimmeringet, összerakod, (becsavarod alul a csavart) majd félig újra széthúzod (ehhez a tetejébe nem szabad, hogy benn legyen a csavar) és ott töltesz bele 40 cm3 olajat. Természetesen speciális villaolaj se rossz, de drága, hidraulika olaj tökéletes! (Sőőt én azt mondom, valami váltóolaj is, úgyis csak ken!)

És igen, tönkremehetnek a becsúszószárak, és az alsó papucsok is, azután pedig sose lesz tömített....
haver avval cseszegtet ne szedjük szét az első telókat hanem a száron lévő lyukakon töltsünk olajat bele
lefolyna az aljára?
szereztem teló rajzot de azon nem látok olyan furatot ahol lefolyhatna
mert valami iszonyat a telója
kopog zörög csattog meg ha lenyomom leragad
lehet még rugót is kellene benne cserélni
tud még valami elromlani a telóban?

más: lábtartót tudott valaki úgy meghegeszteni hogy ne törjön el 2 hónap alatt ismét?
Hát pesze, úgy van, ahogy mondod.

én arra akartam célozni, hogy a madár széria, még abszolut az élmezőny volt, amikor kijött, az s50 már erősen korszerűtlen, az 51-es meg egyenesen nevetséges. 20 évnyi fejlesztés elmaradádását azzal próbálták kompenzálni, hogy csináltak egy faék egyszerűségű motorblokkot, beleálmodva a sachs-zündapp elcsellózott golyós váltóját, de még azt is a végtelenségig leegyszerűsítve, primitivizálva.
Csakhogy, amikor az 51 es kijött dobfékkel, és3 sebivel,a konkurencia modelljei tárcsával, öntöttkerékkel, 5-6 sebivel membránnal voltak felszerelve. Még a szintén szocialista jellegű gazdaságban gyártott tomosnak is volt 5 sebis 4 felömlős nicasilos hengerü motorja 8 loerővel, korszrű, jó vázzal, sokkal jobb futóművel. és az sem egy verenymotor, az is csak hétköznapi járkálós cucc.
A simson gyárban fejlesztettek már az s 50 esből is komolyabb cuccot, de a gyártás elmaradt, jött a technikailagegyértelmű visszaláőést jelentő 51-es, és szt az egyértelműen elbaltázott blokkot nyomták egészen a gyár bezárásáig, szinte változtatás nélkül 10 évig.
kössz a segítséget, így már menni fog! Egyébként az h a picsába lehet h a 12+4 golyóból 5 volt meg?
bocs!
azt ólvastam hogy "nemtudom h hol van"
A négy kicsi abban a tengelyben volt amin a kihajtás van. Van benne két lyuk egymással szemben, a rajzon jelölt helyen, csak belülről. Kiscsavarhúzó vagy mondjuk egy küllő és némi gépzsír segítségével ügyeskedd be őket, majd kend be zsírral hogy amikor rakod össze ne peregjen ki.
*gyártanak
ott van ahól szét szórtad
Na hali, most olvastam vissza, nekem az a véleményem a simsonról, hogy a maga idejében is voltak már nála jóval precízebb és jobb dolgokkal felszerelt gépek, de szerintem ezt a motort népmotornak szánták sőt szerintem az is, ami elérhető áron van illetve volt, szerelése, javítása olcsóbb mint pl. egy akkori hondáé. Én úgy vagyok vele hogy egy 10-13-as csavarkulcsal és egy csillag meg egy lapos csavarhúzóval meg lehet szerelni. Én még nem nagyon emlékezhetek azokra az időkre amikor a simsonok MZ-k és a többi népmotor ideje volt, de amit sógorom és apa mondtak nekem régen ezekből volt a legtöbb, mert jó áron lehetett őket kapni, nem csillagnyi összegekért (meg többen használták a motorokat közlekedésre és volt kereslet a "népmotorokra"). Én csak azt sajnálom hogy mára nem igazán gyáranak már ezekhez hasonló gépeket. :S
a végén volt egy rugós valami mint ami a szimmeringben is van
vagyis egy rugó
na oda tedd a kicsiket
Hy! Srácok szétszedtem a 3 sebes simo váltóját, és kiestek a golyók, 9 nagy és 4 kicsi, és a 4 kicsi egyszerüen nemtudom h hol volt Tudna valaki segíteni?
milyen olajat kellene tenni első teleszkópba?
motorolaj jó? pl 10w40
vagy hígabb kell bele?
tegnap kacsába mentem
lehet hogy lemegyünk ma (fényképezni)
Csöcs!
Semmi kül! Nem jársz le pályára! Merre mentél tegnap olyan korán?Most megyek, mert át kell ugranom dágra, de majd mg késöbb benézek!
azért hozzá kell még tenni a favorit 10-13-as kulcsot és megvan a teljes szerszámkészlet a full javításhoz
hát teszek fel képet rola ma vagy holnap h megnézzétek aztán majd megmondjátok!sztem egész jó!papáméhoz képest ami a képen van velem!
hali
MIújság?
Hali!
Örülök, h ha tudtam seggíteni!
Ennyire seggen van a blokk, h inkább másikat keresel bele? Hát ha tényleg olyan a simson amilyennek leírtad, akkor sztem sem érdemes összefarikcsálni, arra vannak rosszabb álapotúak!