105 kg vagyok, asszony 50 kg-ja nem lesz annyira gáz.
Habár robesznél azt látom, hogy lassú tempónál nagyon is igaz az, hogy instabilabb lesz. Mozgás közbe, pedig nem vészes.
Kap felszerelést persze, bármi történhet, elég csak szarul leesni álló motorról.
Kiszámoltam, hogy 85e lesz a motor átírása, ebből egy tök vállalható alap felszerelést lehetne venni az utasnak. De nem, papírmunkára bazze 85e-et gecc..
Akkor csak óvatosan!
Nekem az utsmotoroztatás elég furca volt első körben... Néhán km alatt meg lehet szokni, de megváltozik minden. Máshol van a súlypont, hátrébb is, feljebb is. Olyan instabilnak tűnt az egész motor. Mondjuk az igazsághoz hozzá tartozik, hogy én az uramat vittem, van köztünk 25-30 kg differencia súlyban, 25 centi magasságban. A tükrökben sokat nem láttam...
Mindenképpen pozitív, hogy gondolsz az asszony védelmére is, sokan köethetnék a példádat. (Ha már sokszor a némbernek magától nem jut eszébe... ) Én személy szerint beöltözetlen utast nem vinnék egy métert sem.
Nekem is LARGE van, nekem is teljesen végigér, mint DrBear-nek (189 cm vagyok, vagy 187; valamelyik a 2 közül, már régen mértek ). De komolyan, ha hasalok, a bukómat hátrahajtva akár be tudom nyomni az alsógatyámba. Ja és az alsó rész sem csak gumi, az csak pont a farkcsonthoz behajlás miatt van külön. Bár persze a legnagyobb védelmet ott adja, ahol a "háromszöges" rész van, és lehet nem teljes a lefedettség, de így is sokkal több, mint a legtöbb kabát gyári "hátvédő" betétje.
Másik meg, hogy ennél jobb ütéselnyelő képességűt nem találsz. Az az Alpinestars pl. CE level1 minősítésű, a Forcefield CE level2 (ami a legmagasabb). Az Alpinestars 2x annyi energiát enged át a hátadba. Itt egy jó teszt mérésekkel:
De persze inkább ne jöjjön az az oszlop. De ha jön, szerintem nem pár centi anyagon fog múlni.
Amúgy én le is teszteltem, 130-cal sikerült ráesnem egy karvastagságú láncra, semmi bajom nem lett. Mármint mindenem fájt, csak a hátam nem, azon egy kék folt se esett, semmi.
Inkább ne jöjjön az az oszlop.
Oszloppal szemben jó eséllyel nem számít, hogy protektor vagy nemprotektor. Ha hánykolódsz, gurgulázol a földön, akkor számít. Ha elkapsz egy oszlopot, akkor nemigen...
De amúgy értem mire gondolsz, csak kötözködöm.
Nekem a "legnagyobb" Forcefield van, L-es méret, de XL, XXL nem létezik belőle.
Ezek a méretei. 180 cm vagyok, ez szerintem full átlagos magasság, nem értem, hogy miért nincs nagyobb.
(Ha szarul lehetne látni, akkor 43 cm magas a nagyobb része, az alsó rész az 7 cm, de szerintem az csak sima gumi, a szélessége pedig a legszélesebb helyen 27 cm)
Szia!
Igen, én vettem nemrég alpinestars gerincprotektort 16ezer+postáért. S-es méretût vettem, mert ez a legkisebb. 164 cm magas vagyok, nekem jó. A protektornak a hossza kereken 50 cm, a legszélesebb pontján (lapockánál) pedig 24 cm széles. Megvan még a doboza, azon van mérettáblázat, és egyéb plusz infó. Ha gondolod, akkor lefényképezgetem Neked ezeket.
Ha jól emlékszem, akkor te vettél múltkor a hirdetések között lévő Alpinestars gerincvédőt 16k-ért.
Ha igen, akkor mekkora méretűt vettél? Le tudnád nekem mérni a hosszat a protektornak?
Asszonynak akarok beszerezni egy ilyet, elég jó árban van.
Mondjuk a nyitott plexivel motorozást lehetőleg kerülöm, szemüveg ide vagy oda - volt élményem, 80 körül becsapódott egy cserebogár az arcomba, a sisak állrésze és a szemüvegem között megtalálta a rést... Feledhetetlen.
Köszönöm mindenkinek a tippeket, tapasztalatokat. Mindenképp érdekel a szemműtét, el fogok menni egy kivizsgálásra, igazából már csak el kell szánnom magam (meg kiválasztani hogy hol és milyen fajtát).
Jól elvittem a témát a bukóról, sorry...
Amúgy az én szemem alapból ilyen hülye fényérzékeny, műtét nélkül is, ha egy erdős részen megyek, ahol a nap áttűz a levelek közt, és felváltva vannak világos meg sötét foltok, akkor alig látok valamit, egyszerűen nem áll be a világos fényre, marad sötét üzemmódban, amikoris elvakít a fény. Nekem a napszemüveg ezen is segít valamit, tompítja az éles fényt.
A szaruhártya vastagsága a döntő!
Még pont belefértem, de éppencsak!
Nemrég voltam az 1 éves kontrolon, és egész jól olvastam az egyre kisebbedő m betűket.
Bár sztem nem lett totál százas az eredmény, de elvagyok okula nélkül.
A sötétben glória megvan nekem is a fényforrás körül, de nem zavaró+a bal szememen a műtéti területen kis homályos folt maratt ami drnő szerint felfog szívódni.
Na ezt most kiveséztem orvosilag !
JJaa kontrolon aszongya a dokinő mikor brutálfelbontású nagyítóval kukkerlolt bele szemembe., nini idegen test!
Hát igen ., előző nap db killert faragtam flexe, s a védőszemüveg ellenére is belement pici vasszilánk, amit eltávolított.
Habár robesznél azt látom, hogy lassú tempónál nagyon is igaz az, hogy instabilabb lesz. Mozgás közbe, pedig nem vészes.
Kap felszerelést persze, bármi történhet, elég csak szarul leesni álló motorról.
Kiszámoltam, hogy 85e lesz a motor átírása, ebből egy tök vállalható alap felszerelést lehetne venni az utasnak. De nem, papírmunkára bazze 85e-et gecc..