Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Na igen, amikor új sisakot akartam venni (kb. 3 éve talán?), akkor tényleg az volt az egyetlen bolt, ahol találtam, de ott is csak 1-2 régebbi modell volt, én meg persze az akkori legújabb modellt néztem ki magamnak.
Aztán kiköltöztem Belgiumba a német határ mellé, ahol egy köpésre van Aachen, ahol 4 nagy mega motoros áruház is van, hatalmas készlettel, jó árakkal, úgyhogy minden gondom megoldódott. :)
az okaleybe egy 40 forintos csavar is 6 ezer
az 1000 forintos védőszemüveg is uv400as már
pl.
Mi a helyzet az Airoh utcai zárt sisakjaival?
Én krosszban a legnagyobb márkának tartom és gondoltam, mivel csak most kerültem az utcára a krosszozás után, itt is legjobb lesz a bevált márkánál maradni, de látszólag vannak huszonezres sisakjaik, meg száz fölött, de épp a középkategóriás 50-60 ezres típusok nem nagyon vannak. Főleg nem napszemüveggel...
Sajnos még nem vagyok olyan gyors, mint szeretnék , de dolgozom az ügyön. Szóval már csak a bőrruhában bízhatok.
A beépített napszemüveg hiánya nekem is kizáró ok, azt viszont nem nagyon hiszem, hogy ezek megbízhatóak-e 100%-ban.
Úgy értem az Oakely Julietembe 30 ezerért vettem lencséket egy hónapja.
Na, most egy 60 ezres AGV K3-ban, vagy akkor épp, egy 30 ezres NOX-ban milyen minőségű lehet a beépített napszemüveg?
Milyen szűréseket tud és ilyenek? Vagy ez itt nem fontos?
Eddig ez az első olyan márka, két termékével is ami:
-nem párásodik
-kényelmes
-időtálló tartós
-birja a nagy tempót
-atombiztosan helyén marad a plexi
-esés után se pattog le a lakk és festék, sok olaszon karcmentesről is mállik le a lakk 5-6év után
-minden időjáráshoz hozzá tudom kattintgatni a sok sok sok szellőzőt
-mivel két egyforma esés nincs így nem mondom jobban is véd, de fogjuk rá...

Sharkon elrepült esés közbeni bukfencnél a plexi(benyomta valami a zárat) innentől azon csoda nem ment egy kő a pofámba...
nekem ezeket az olcsóbbakat kötelező hordani a melóhelyen
amikor nincs rajtam akkor úszik össze-vissza egy zacskóban a hátizsákban-zsebben és kibír 2-3 hónapot is
ha vigyázok rá akkor akár fél évet is
volt hogy ráültem és kiterült mint a béka a kamion alatt és semmi baja sem lett
kicsit olyan mátrixos de ha elég gyors vagy senki sem fogja látni
amúgy meg ha kellően passzentos a bőrruha akkor szerintem észre sem fogják venni hogy van rajtad napszemüveg
És ha nem áll jól?
A yamahaworldben többet talász belőlük mint vidéki kutyán bolhát.
Mondjuk ez borsodból nem vígasztal.
napszemüveg
vannak ezek az egész nap hordható munkavédelmi szemüvegek, ilyen 3-5 ezres kategória már egész jó(én teszteltem egy 1000ft körülit abban se szédültem) ezeknek vékony-lapos az a baszás ami a fül mögé megy észre sem lehet venni és nem sérülékenyek
érdemes kipróbálni, egyrészt olcsóbb mint a plexi másrészt meg seperc alatt le-fel lehet venni
és ha valami gebasz éri akkor sem több tízezres "márkás" cucc amit sajnál az ember
Igazad van, vannak olcsóbb típusok is. Én mondjuk csak az XR sorozatot nézegettem. (Zárójelben megsúgom, hogy az XR-1000 sisakomat újonnan 45 ezerért vettem , beszorult darab volt, XXS-es ) Biztos vagyok benne, hogy -ha nem éri "trauma" - akkor ez még 20 év múlva is használható lesz. Van egy XR-800-asom is, az most a tartalék sisak, annak sincs semmi baja, pedig elég régi darab szegény. (Azért is lett leselejtezve.)
Napszemüveg nekem nem kell, mert számomra az csak plusz zajforrás, meg plusz egy mechanika ami tönkremehet. Inkább sötét plexi párti vagyok, de azok meg baromi drágák. Na, majd télen...
Pont azért nem mindegy, mi van a fejeden, mert a biztonságot nem csak a törésállóság adja, hanem a komfort is: ha nehéz, és hosszabb utakon leszakad a fejed a súlytól, ha zajos, ha igazgatni kell, dörzsöl, elfordul, párásodik, nem látsz ki jól stb. - biztos, hogy hamarabb bekövetkezik a baleset.

Ezért drágábbak a komfortosabb sisakok, nem feltétlen amiatt, hogy egy tényleges balesetnél hogy teljesítenek (SHARP teszten látszik is, hogy nem a legdrágábbak kapják a legtöbb csillagot sokszor).
(Csak így zárójelben: azért Shoei sem csak 100e fölött van már, nézegettem a Shoei QWEST-et is, nekem nagyon tetszik, jó kis sisaknak tűnik, a törésteszt is 5 csillagos, a RevZilla-n 373 értékelésből szintén 5 csillagos, és legolcsóbban 80e-ért láttam... Az már viszonylag emberi ár, főleg ha a pinlock-ot is nézzük, meg persze a minőséget, hogy 20 év múlva is használható lesz várhatóan... Az egyetlen ok, amiért nem vettem meg, hogy nincs napszemüveg benne, nekem az meg muszáj.)
K3-ról úgy tudtam eddig, hogy profi a zajszigetelése.
3 különböző sisakban motoroztam az elmúlt hetekben, de lassan már süket vagyok...
Bár ebből egyik egy M Robert, állítólag drága volt pár éve, bár mintha a márka teljesen eltűnt volna. Az szinte leesik a fejemről, olyan kicsi, az állam kilóg belőle.
Van egy régi GREX-em, az süvít, mint állat, de legalább bírja a nagy sebességet.
Meg van egy Airoh krossz sisakom. Azt szerettem a legjobban, de a sild letépi a fejem, hogy kinézzen valahogy, visszafordítva hordtam, mint a Freestyle-osok. Úgy meg a leszorítóerő miatt tépte a fejem, ezen kívül a szemüveg mellett 170-től a szél is nagyon besüvített.

Szóval bármi normális, mai modern sisak áldás lenne a számomra...Ezek után szerintem mind csendes és halk lenne. Az AGV K3 már ránézésre is profi...
Én is bocs, hogy belevau, de ha már szóba került a Marushin, én mindenképp ajánlanám, szerintem abszolút ár-érték bajnok (nekem is olyan van). Nem kínai, egész pontosan japán márkaként kezdte, majd német tulajdonba került. Fő specialitásuk a kis súly és a nagy ütésállóság, a SHARP teszteken kimagaslóan teljesítenek, pedig ott ritka az 5 csillag még a neves márkák közt is, a csúcs sisakjaik meg 1000g körül vannak, ami iszonyat könnyűnek számít; de a többi sisakjuk is könnyű. Az MX sisakjaik is jók.

Egyetlen hátrányuk, hogy Magyarországon nehéz beszerezni őket, magyar boltokban nem nagyon találtam, próba nélkül rendelni meg sisakot szerintem tilos. (Németeknél vettem végül.)

Szóval én az 50e-s kategóriában erősen ajánlom őket, nem drágák (tényleg ki lehet fogni akár 30e alatt is), és az összes kínai sisaknál nagyságrendekkel jobbak.
Na igen
Nálad a pont. Bizonyos tempó felett gyakorlatilag majdnem mindegy mi van a fejeden (azért jó ha nem törik szét egy kis ütődéstől).
Amit én fontosnak tartok még a súlya, mert azok a grammok a sebességgel nőnek ám, és a komfort.
Érdekes, hogy a sisakgyártók pl HJC, aki gyárt többféle árkategóriában sisakot, hogy terelgeti a drágább sisak felé a vásárlót, menni ugyan nem mentem benne,de próbáltam olcsóbbat és drágábbat és az árral nő a kényelem is.
Ha Arai lett volna az első sisakod (is), akkor nem lenne negatív tapasztalatod rossz(abb) sisakokkal, és nem fényezhetnéd (hitelesen) az Arai-t, és nem köpködhetnéd (hitelesen) a többit.
azért a méregdrága sisak mellé egyéb kiegészítő is kellene ám
mert hiába fejel le a jóember egy ifa pótot olyan bukóba ami nem törik szét, a nyaka attól még nem lesz strapabíróbb
" Te sem Arai sisakkal kezdtél."

Sajnos :(
...de ha tudtam volna, hogy milyen.
50000-es kategóriából én a Marushint választanám.
45000-től indul, de YamahaWorld-ben láttam már 25000-ért is mérethiány illetve beragadt szín miatt.
Pancser teszt: http://youtu.be/9LfEFhBelTY
Pont az Arai-t akartam hozni példának a gömbölyűségre, de a Suomy is elég gömbölyű és egyik sem a kommersz kategória. Ki kell próbálni egy gömbölyűbb sisakot meg egy K3-at meglepő, hogy ha nagyobb tempónál oldalra fordítod a fejed mennyivel jobban rángatja a menetszél egy olyan sisakban amibe jobban bele tud kapni.
A 2. mondatot már HagaNRG-nek szántam.