Pont erre gondoltam, mármint hogy a viszkozitás az a sűrűség, akár ásványi, akán nem. Úgy tudom, a szintetikus azért "is" jobb, mert ezt az értéket tarja hidegen, melegen egyaránt. Az ásványi meg olyan mint a kacsazsír. Hidegben túl sűrű, melegben túl híg.
De lehet hogy KMT-nem is igaza van, mégpedig abban, hogy a szinti ajalk általában 0 , 5 , vagy 10 W-sek. De , gondolom én, van 15 -ösben is. Elvégre piac van.
Még egy gondolat,.... - Forceindiának, amiért ennyi embert összeszervezett már. Alapító ülés március , ugye?
Igazad van, azonban a kereskedelemben, az én ismereteim szerint vásárolható szintetikus olajok számjelölésében az alső szám vagy 5-ös, vagy 10-es. Ezek azonos hőmérsékleten jóval hígabbak az ásványi eredetű olajoknál. (15 / 20).
Az emilcímem: kmt.mernokiroda@t-online.hu, egy 500-as Standardom van.
Szia!
Nem akarok szakértőt játszani, de az olaj viszkozitását a ..15W40-esnél ..az első számjegy /15/ jelenti.
Minél nagyobb ez a szám annál "sűrűbb" az olaj. /Nagyobb a viszkozitása./ Ez független attól, ásványi avagy szintetikus-e az olaj. Tehát szerintem egy ..15W..ásványi, vagy egy ..15W.. szintetikus olajnak a viszkozitása ugyanolyan. A mi motorjaink veteránnak látszanak, de különböznek az 50 éve gyártott Royaloktól. Azokba nyilván nem 15W50-es olajat kell tenni, hanem amit a gépkönyvük előír, jóval sűrűbbet.
Más... A hozzászólásod szerint, te is Royal Enfield tulajdonos vagy?
Küldj egy eemail címet, ha igen, és érdekel a fórumon emlitett RE klub szervezkedésünk.
Imre
Még egy dolog, amin érdemes merengeni. A nagyobb viszkozitású olajoknak nem csekély zajcsillapító hatása is van. A mi blokkjainkat meg ugye nem német precizitással gyártják, és rakják össze.
Itt most az illesztésekre, és az alkatrészek gyártási tűrésére gondolok.
Nem szállnék vitába a szakértővel, neki ez a szakterülete. Azért azt ellenőrizzétek le, hogy az olajpumpa mit kezd a szintetikus anyaggal, eljut-e mindenhova az anyag. Veterán négyütemű motorokba nem szabad szintetikus olajat tenni, mert bár a kenési tulajdonságok megfelelőek, az anyagot a pumpa nem nyomja el a kellő helyekre. Ha a mechanikusok kijelentik, hogy a szerkezet megbirkózik a "híg" olajjal, ám legyen. Én maradok a hagyományosnál.
Beleolvastam az Imre által ajánlott fórumba. Végül is nem árt neki, sőt, ritkábban kell cserélni majd. De az is kiderült, hogy elég egy "good" minőségű többfokozatú is. A lényeg, hogy minőségi olaj legyen, és előírt viszkozitású. A többit a pénztárca határozza meg.
Hát akkor most mi legyen?
A viszkozitás meghatározza a sűrűséget , nem? Viszont a szintetikusnál ez a sűrűség elvileg nem változik, legyen hideg, vagy meleg.
Mindenképpen körülnézek, mik a lehetőségek. Ha találok esetleg félszintetikusban , akkor legyen az?
A fenébe is, hát akkor mire jó ez a modern technológia?
Ti már voltatok garanciális szervizen. ott mit raktak bele?
Szia!
Szerintem nyugodtan beteheted, ezt a kérdést tették fel egy Royal-os szakértőnek a
.....http://www.team-bhp.com/forum/....... oldalon,
aki azt írta válaszként ....természetesen szintetikus is beletehető az ásványival viszont nem keverhető...
De ezt viszont tudtuk.
Imre
Szerintem ne tegyél bele szintetikus olajat. A blokk az 50-es évek konstrukciója, a szintetikus olaj túl "vékony" bele. Nem gondolnám, hogy a gyártás során olyan illesztéseket használnak, amelyek lehetővé tennék, hogy a szintetikus olaj előnyeit ki lehessen használni, sőt talán még ártasz is vele.
Köszönöm az infót. Végül is itt csak azt írja, hoy jó minőségűt. Sajnos ahhoz nem értek, hogy az ásványi helyett használhatok-e szintetikust. Szívem szerint bnem sajnálnék tőle jó minőségű ojalat, mert nem szándékozom eladni, és amennyire vigyázok rá, olyan lesz a későbbiekben.
A motorom még csak két éves (sajnos) ! 2500 Km van benne. Azért más mint a többi, mert én Indiából kaptam. Mumbayban lett vásárolva, minden extrával és pótalkatrésszel együtt. (persze újonnan)
Tervezem, hogy beszerzek pár cumót még hozzá (kipufogó, könyök, főtengely, stb.) mert megvan még a kapcsolat.
Más: ..jó lenne már ha valaki kigondolna egy nem túl hosszú túrát a nyárra. Javaslom erdélyt, ami már "majdnem" India.
Sziasztok!
Bocs, hogy megint írok, de találtam egy linket ahol le van írva részletesen, hogyan lehet az Enfieldünket Dizelmotorossá átalakítani. http://www.altmann.haan.de/rid...
Imre
What oils should I use in the engine, gearbox and transmission?
A. Engine oil should be a good quality 20W-50 multigrade but you can use 15/50 as this is usually more easily available. The four speed gearbox is grease filled and should not require topping up for a number of years, and the 5 speed gearbox uses EP 90 grade oil. The primary chain case should have 10W-30 grade but you can use TQF /ATF fluid with some benefit in lighter clutch action.........
Persze a te géped ha jól emlékszem veterán korú........
Mindenesetre ezt a linket érdemes átnézni
Imre
...."Bullet 350, 500, Sixty-5, Oil Filters. Standard Oil Filters for all 350cc and 500cc Iron Barrel Bullets. Genuine Royal Enfield oil filters, not pattern parts.
All Models including, classic, sixty-5, 500T, 350T, etc.
Supplied in sets of three.
Price per 3 £10.00 including free UK P&P ".........
Tehát 3db kb 3eFt. Szerintem akkor itthon sem lehet több 2-3 eFt-nál darabja.
Imre
...és még egy kérdés! A gyári könyv nem írja hogy ásványi, vagy szintetikus olaj kell-e bele. Mi a véleményetek?
Én nem sajnálnám tőle e full szintetikus olajat sem.
A szűrőt csak azért kérdeztem, mert nekem még van egy tucat.(kaptam a motorral)
Üdv. mindenkinek.
Hát igen, majd meglátjuk, hogy mi sül ki a végén...
A kiejtésük amúgy tényleg szinte érthetetlen (hind-lish :) és persze angolul csak a hindi szöveget feliratozták a Riding Soloban is, azzal nincs előrébb az ember. Úgy gondolták a többit megértik a népek :)
Nem beszélve az árakról! Gondolom rendesen lesz emelés is.