A futársrácnak a 400-as verziója van,de a dolgos évek alatt még semmi baja sem volt az SR-nek.Érdekesség,hogy az SR500-ra ugyanaz a láncméret való,mint a régi Z1000-re.Örök élet,a 34 lóerő nem nagyon teszi próbára...
Köszönöm a válaszokat, nem is reméltem, hogy ennyien siettek a segítségemre!
Tetszik a gép, de valami kisebb hibája azért van. Mindenesetre megpróbálkozom majd egy indítással, amiből kiderülhet, hogy hány darabra esett szét a főtengely...
Ahogy a reakciókból kiveszem, nem egy elátkozott konstrukcióról van szó azért, ez megnyugtató. Ahogy képeket nézegettem, egyedül a hátsó sárvédő tűnik egy kicsit ortopédnek az 500-asokéhoz képest. De ez a legkevesebb.
Azt nem gondoltam volna, hogy az SR-ek emlegetése bármi visszhangra talál, de ezexerint egy srófra jár az agyam a stílus más barátaival. :)
Ajándék!Ha nem jön be(ugyan mért ne jönne be),ki tudsz belőle szállni simán.De imádni fogod! Ha tanácsolhatom,mindenképp eredetvizsgával együtt vásárold meg,ne szívózzanak vele később.
Helló Halálmegvető!
Üdv. a fórumon.
Szerintem is nagyon-nagyon baráti ár, a \"kéccáz\", jól nézd meg nincs-e valami hiba a menyasszony körül, de az is lehet, minket Enfieldeseket akarsz zrikálni.
Hallottam valami mendemondát, évekkel ezelőtt valaki hozott be néhány darabot, lehet ezek közül való ez a gép.
A Szikszaif-on kívül nemigen tudom van-e valakinek 350-ese, annyira különbözik az 500-astól, hogy legjobb ha ő mondja el tapasztalatait. 2,3,4,5 számú kérdésed ezzel kipipálva , megjegyezve az 500-as Re-hez láttam kittet amivel 535 -re lehet felfúrni, ez plusz 3 LE-t jelent./ára kb 500 dollár/
Az exportra készitett motorok természetesen metrikus menettel készülnek.
A dorogiakról csak jót tudok mondani, mindent be tudnak szerezni. Érdemes odamenni.
Ha nem csak odaérni akarsz valahova, hanem útközben élvezni a motorozást feltétlenül ajánlom.
Az SR500 is egy remek gép, ha az fogott meg nem csodálom.
Ezeken az oldalakon, még nem olvastam RE tulajdonostól, hogy ne dícsérte volna a gépét, ahogy szokták mondani, magad döntsd el melyiket veszed, /\" hallgass a szívedre, szavazz az Enfieldre\"/, de ilyen ár mellett
tök igaza van a Szikszaif-nak, "ne gondolkozz"!
Mindenkit üdvözlök.Az SR500 a szívem csücske,ezért szeretném megosztani a tapasztalataimat,mivel kettőhöz is volt szerencsém az utóbbi 15 évben.Az elsővel 70000 km-t mentem,használtan vettem és soha nem hagyott ott.Kényelmes,karakteres,egyszerű masina,megfelelő menetteljesítményekkel.A 110-et szereti,afölött hirtelen úgy elkezd rezegni,hogy lenézően mosolyoghattam volna az amerikai legenda reszketésén... Szuper motor!És minden tiszteletem a királyi márka tulajdonosainak!Ne gondoljátok,hogy nem gondolkodom egy Deluxe-n...
Amennyire tudom, SR500-at '87 utánit érdemes venni (és '93 előttit, az utániak mind 23 lóerősek), ha lehet 32 lóerőset, azt nem hiszem, hogy a jawák megszorítanák és azt sem, hogy 15 ezrenként dugócserés lenne.
200e körül a 350-es Enfield naggyon baráti, ez már a minőségi váltás után van.
De tudomásul kell venni, hogy az utazó sebessége max 70-80.
Nem tudom miért, de az oldal automatikusan felajánlotta a halálmegvető nikket egy jelszóval. Ez nekem jó, mert regelni utálok, viszont ha valami furmányos úton lenyúltam volna tudtomon kívül valaki nevét, attól elnézést!
Bemutatkozásnak annyit mondanék magamról, hogy a veterános irányt kedvelem, van pár háború előtti, de főleg szoci bringám, szigorúan 2T gépek.
Kilátásban van egy 350-es Enfield, ami most 6 éves, de nem tudom érdemes-e belevágni. Kéccáz alatt odaadnák, a futott km-ek száma 1000 alatt van. Nekem eszméletlenül tetszik a masina, a 350/500 kcm, egy henger, múltidéző küllem a kedvenc kombinációm. Jó ideje fenem a fogam egy dobfékes SR500 jamahára, vagy egy Enfieldre és most nagyon közelinek tűnik a dolog, de félek, hogy nagy falat lesz a kevés szabadidőmnek, ezért pár kérdésre, ami felrémlett bennem nagyon jó lenne választ kapnom.
1. metrikus, vagy collos?
2. milyen a minősége? olyan hullámzó, mint a kínai termékeké, vagy mindegyik elfield nagyjából ugyanott, ugyanúgy és ugyanakkor szokott megrogyni (ha megrogyik egyáltalán)?
3. mik a feltűnően gyenge pontok? ezeket meg lehet tanulni/hozzászokni, vagy barkácsolni kell?
4, mennyit fut el egy főtengely és egy henger?
5. simán felfúrható 500-ra, esetleg hengercserével átalakítható a gép, vagy a 350 és az 500 két külön világ?
6. nem problémás a szervizelése, tehát van Dorogon mindig minden? Érdemes odamenni? Alkatrészárak?
7. milyenek a menetteljesítmények? Gondolom 0-tól 3000-ig húz, akár utassal is hegyen-vülgyön át nyomatékból, de 100 fölött már alig történik valami. vagy nem?
8. összegezve: ajánlanátok jó szívvel a masinát egy minden téren kezdő kocamocisnak? Mondjuk egy fogorvosnak, vagy közjegyzőnek? :)
Lehet, hogy furának és néhol akár még bántónak is tűnnek a kérdéseim, de asszem nagyjából ezek írnak le jól egy ilyen kategóriájú gépet. Az SR-ről olyanokat olvastam pl. hogy hiába 500 kcm, a 350-es Jawa már állva hagyja, a kutyák előszeretettel veszik üldözőbe a motorosát az irritáló kipufogóhang miatt és hasonlók. Ezek számomra nem minősítő jellegű tények persze, mert motort sose vettem még racionális érvek alapján.
A megbízhatóságot firtató 3. pontnál olyanokra gondolok, mint mondjuk az MZ Trophym különcségei: 3000 alatt gyakorlatilag nincs töltés, a berúgásnak külön rituáléja van, a főtengely 20000-nél többet gyárilag sem bír stb.
Ezek egy része hozzászokással ugye orvosolható, de pl. az alacsony blokk-élettertam már egy elég negatív előjelű objektív tény és nem lehet hozzáidomulni.
Jó ideje nekigyürkőztem a fórum végig olvasásába, de valahogy ezekhez az alapkérdésekhez még nem jutottam közel. A válaszokat előre is köszönöm.
Hello Imre!
Gratulálok! Értelmes ember felismeri az értéket, csak néha előbb rá kell ültetni. Kezdhetsz készülődni arra az időre, amikor egy tulajdonostársunkhoz hasonlóan a családtagok elviszik a gépet! Még pár év és a kisunoka egy jól bejáratott Enfield-del hasít majd!
Jó egészséget addi is!
Sziasztok!
Ezt el kell mesélnem!
Az idősebbik leányom, /ő szülte áprilisban az első unokámat, a Tomikát/, eléggé szókimondó, még nem ült a Royalon, egészen ma du-ig, mikor is ,meglepetésemre, az első hívó szóra felült mögém a motorra és mentünk vele egy kört.
" Na milyen volt?" kérdeztem.
"Hát apu, nem értettem mi a fenének kellett neked ezt a sz.. motort venni!De most már értem, hát ez csodálatos, mintha az ember lelke szállna, ez egy csoda jó érzés !
Hát mit mondjak, nagyon jólesett amit mondott, és ugye nem baj, hogy megosztom veletek érzéseimet?
Imre
Sziasztok!
Hát nálam nappali fénynél, a km órában lévő index visszajelzőt nem lehet látni, viszont a töltésjelző lengedezése jól mutatja, ha az index bekapcsolva maradt. Este az első lámpa fényereje a fordullatszántól függ...
Imre
nem majrés, van esze és gondolkodik.
Tudom hogy az Enfieldesek nem a száguldozós kategóriába tartoznak, de akkoris. Attól még fellökhet bárki, elcsúszhatsz egy olajfolton, kijöhet eléd valami állat... Láttam itt a régebbi képeken is hogy full védőruha nélkül nyomják egyesek. Nos én ezt nem javaslom, vagy csak lehet hogy fiatal korom ellenére mocsok sokat estem már, és azóta nem indulok el full bőrruha sisak kesztyű csizma teknőspáncél nélkül
az öreg terminátor is így járt (Arnold a hőős) aztán összekellett varni a száját zako után szal vagy fullface vagy semmi (sztem) de ez csak tanács egy majrés motorostól
Neharagudjatok meg rám, de én nem ajánlom az ilyen nyitott sisakokat bármennyire is szép munka, meg tradícionális. Hogy miért?
Az első pofáraesésnél mindenki rájön. Nem kívánom senkinek hogy arccal nyalja fel az aszfaltot ilyen bidli hoki sisakban. Vegyetek fel rendes védőfelszerelést, 80nál is lehet nagyot zakózni!
Széles utat!
Szemezgettem én is azzal a csavarral . Kipróbálom hogy hol megy át puhába.
Ami az aksit illeti nem egy hosszúéletű darab. Én azt vettem észre, hogy ha úgy állok meg és járatom üresben a motort, hogy közben megy az index vagy motorfékkel megyek hosszan lefelé akkor megfeleződik a töltés a mutatón. Persze ez már lehet hogy az én agyonkombinálásom. Tényleg lelke van
Neked is köszönöm a választ. Ami a sisakot illeti én egy Bandit sisak mellett tettem le a voksomat (szerelem első látásra ). Mivel viszonylag vékony az arcom és a sisak pereme közötti rész a menetszél sem játszik annyira rajta. A szemüvegem nekem is problámát okozott. Ezt úgy oldottam meg, hogy vettem egy krosszmotoros szemüveget ami alá vígan befér az okuláré is.
Más. Nagypapám Csepel motorjából csak a duda maradt meg amit nemrég megtaláltam a katonaládájában. Hétvégén felteszem az Enfieldre
Irígykedve figyeltem ahogy angol barátunk Enfiledje mellett feszítettél a képeken. Gondolom más érzésekkel olvasod a blogját így hogy kezetrázhattál vele. Nem semmi dolog az amire vállalkozott, de az unokái biztosan nem fognak unatkozni mellette, lesz miről mesélnie.
A válaszodat köszönöm. Egy dolog miatt nem hibáztatnám a levegő benzin keverék beállítást. Mégpedig azért, mert ezt csak araszoláskor csinálja, sem előtte sem utána. Azért kifaggatom a szerelőket hogyan is megy ez a keverék beállítás.
Tetszik a gép, de valami kisebb hibája azért van. Mindenesetre megpróbálkozom majd egy indítással, amiből kiderülhet, hogy hány darabra esett szét a főtengely...
Ahogy a reakciókból kiveszem, nem egy elátkozott konstrukcióról van szó azért, ez megnyugtató. Ahogy képeket nézegettem, egyedül a hátsó sárvédő tűnik egy kicsit ortopédnek az 500-asokéhoz képest. De ez a legkevesebb.
Azt nem gondoltam volna, hogy az SR-ek emlegetése bármi visszhangra talál, de ezexerint egy srófra jár az agyam a stílus más barátaival. :)
Üdv. a fórumon.
Szerintem is nagyon-nagyon baráti ár, a \"kéccáz\", jól nézd meg nincs-e valami hiba a menyasszony körül, de az is lehet, minket Enfieldeseket akarsz zrikálni.
Hallottam valami mendemondát, évekkel ezelőtt valaki hozott be néhány darabot, lehet ezek közül való ez a gép.
A Szikszaif-on kívül nemigen tudom van-e valakinek 350-ese, annyira különbözik az 500-astól, hogy legjobb ha ő mondja el tapasztalatait. 2,3,4,5 számú kérdésed ezzel kipipálva , megjegyezve az 500-as Re-hez láttam kittet amivel 535 -re lehet felfúrni, ez plusz 3 LE-t jelent./ára kb 500 dollár/
Az exportra készitett motorok természetesen metrikus menettel készülnek.
A dorogiakról csak jót tudok mondani, mindent be tudnak szerezni. Érdemes odamenni.
Ha nem csak odaérni akarsz valahova, hanem útközben élvezni a motorozást feltétlenül ajánlom.
Az SR500 is egy remek gép, ha az fogott meg nem csodálom.
Ezeken az oldalakon, még nem olvastam RE tulajdonostól, hogy ne dícsérte volna a gépét, ahogy szokták mondani, magad döntsd el melyiket veszed, /\" hallgass a szívedre, szavazz az Enfieldre\"/, de ilyen ár mellett
tök igaza van a Szikszaif-nak, "ne gondolkozz"!
200e körül a 350-es Enfield naggyon baráti, ez már a minőségi váltás után van.
De tudomásul kell venni, hogy az utazó sebessége max 70-80.
Sr 500 ról azt halottam 15 ezer kilóméterenként dugócserés...
Nem tudom miért, de az oldal automatikusan felajánlotta a halálmegvető nikket egy jelszóval. Ez nekem jó, mert regelni utálok, viszont ha valami furmányos úton lenyúltam volna tudtomon kívül valaki nevét, attól elnézést!
Bemutatkozásnak annyit mondanék magamról, hogy a veterános irányt kedvelem, van pár háború előtti, de főleg szoci bringám, szigorúan 2T gépek.
Kilátásban van egy 350-es Enfield, ami most 6 éves, de nem tudom érdemes-e belevágni. Kéccáz alatt odaadnák, a futott km-ek száma 1000 alatt van. Nekem eszméletlenül tetszik a masina, a 350/500 kcm, egy henger, múltidéző küllem a kedvenc kombinációm. Jó ideje fenem a fogam egy dobfékes SR500 jamahára, vagy egy Enfieldre és most nagyon közelinek tűnik a dolog, de félek, hogy nagy falat lesz a kevés szabadidőmnek, ezért pár kérdésre, ami felrémlett bennem nagyon jó lenne választ kapnom.
1. metrikus, vagy collos?
2. milyen a minősége? olyan hullámzó, mint a kínai termékeké, vagy mindegyik elfield nagyjából ugyanott, ugyanúgy és ugyanakkor szokott megrogyni (ha megrogyik egyáltalán)?
3. mik a feltűnően gyenge pontok? ezeket meg lehet tanulni/hozzászokni, vagy barkácsolni kell?
4, mennyit fut el egy főtengely és egy henger?
5. simán felfúrható 500-ra, esetleg hengercserével átalakítható a gép, vagy a 350 és az 500 két külön világ?
6. nem problémás a szervizelése, tehát van Dorogon mindig minden? Érdemes odamenni? Alkatrészárak?
7. milyenek a menetteljesítmények? Gondolom 0-tól 3000-ig húz, akár utassal is hegyen-vülgyön át nyomatékból, de 100 fölött már alig történik valami. vagy nem?
8. összegezve: ajánlanátok jó szívvel a masinát egy minden téren kezdő kocamocisnak? Mondjuk egy fogorvosnak, vagy közjegyzőnek? :)
Lehet, hogy furának és néhol akár még bántónak is tűnnek a kérdéseim, de asszem nagyjából ezek írnak le jól egy ilyen kategóriájú gépet. Az SR-ről olyanokat olvastam pl. hogy hiába 500 kcm, a 350-es Jawa már állva hagyja, a kutyák előszeretettel veszik üldözőbe a motorosát az irritáló kipufogóhang miatt és hasonlók. Ezek számomra nem minősítő jellegű tények persze, mert motort sose vettem még racionális érvek alapján.
A megbízhatóságot firtató 3. pontnál olyanokra gondolok, mint mondjuk az MZ Trophym különcségei: 3000 alatt gyakorlatilag nincs töltés, a berúgásnak külön rituáléja van, a főtengely 20000-nél többet gyárilag sem bír stb.
Ezek egy része hozzászokással ugye orvosolható, de pl. az alacsony blokk-élettertam már egy elég negatív előjelű objektív tény és nem lehet hozzáidomulni.
Jó ideje nekigyürkőztem a fórum végig olvasásába, de valahogy ezekhez az alapkérdésekhez még nem jutottam közel. A válaszokat előre is köszönöm.
Gratulálok! Értelmes ember felismeri az értéket, csak néha előbb rá kell ültetni. Kezdhetsz készülődni arra az időre, amikor egy tulajdonostársunkhoz hasonlóan a családtagok elviszik a gépet! Még pár év és a kisunoka egy jól bejáratott Enfield-del hasít majd!
Jó egészséget addi is!
Ezt el kell mesélnem!
Az idősebbik leányom, /ő szülte áprilisban az első unokámat, a Tomikát/, eléggé szókimondó, még nem ült a Royalon, egészen ma du-ig, mikor is ,meglepetésemre, az első hívó szóra felült mögém a motorra és mentünk vele egy kört.
" Na milyen volt?" kérdeztem.
"Hát apu, nem értettem mi a fenének kellett neked ezt a sz.. motort venni!De most már értem, hát ez csodálatos, mintha az ember lelke szállna, ez egy csoda jó érzés !
Hát mit mondjak, nagyon jólesett amit mondott, és ugye nem baj, hogy megosztom veletek érzéseimet?
Imre
Hát nálam nappali fénynél, a km órában lévő index visszajelzőt nem lehet látni, viszont a töltésjelző lengedezése jól mutatja, ha az index bekapcsolva maradt. Este az első lámpa fényereje a fordullatszántól függ...
Imre
http://cgi.ebay.de/Enfield-Bul...
Tudom hogy az Enfieldesek nem a száguldozós kategóriába tartoznak, de akkoris. Attól még fellökhet bárki, elcsúszhatsz egy olajfolton, kijöhet eléd valami állat... Láttam itt a régebbi képeken is hogy full védőruha nélkül nyomják egyesek. Nos én ezt nem javaslom, vagy csak lehet hogy fiatal korom ellenére mocsok sokat estem már, és azóta nem indulok el full bőrruha sisak kesztyű csizma teknőspáncél nélkül
Az első pofáraesésnél mindenki rájön. Nem kívánom senkinek hogy arccal nyalja fel az aszfaltot ilyen bidli hoki sisakban. Vegyetek fel rendes védőfelszerelést, 80nál is lehet nagyot zakózni!
Széles utat!
Szemezgettem én is azzal a csavarral . Kipróbálom hogy hol megy át puhába.
Ami az aksit illeti nem egy hosszúéletű darab. Én azt vettem észre, hogy ha úgy állok meg és járatom üresben a motort, hogy közben megy az index vagy motorfékkel megyek hosszan lefelé akkor megfeleződik a töltés a mutatón. Persze ez már lehet hogy az én agyonkombinálásom. Tényleg lelke van
No para
C
Neked is köszönöm a választ. Ami a sisakot illeti én egy Bandit sisak mellett tettem le a voksomat (szerelem első látásra ). Mivel viszonylag vékony az arcom és a sisak pereme közötti rész a menetszél sem játszik annyira rajta. A szemüvegem nekem is problámát okozott. Ezt úgy oldottam meg, hogy vettem egy krosszmotoros szemüveget ami alá vígan befér az okuláré is.
Más. Nagypapám Csepel motorjából csak a duda maradt meg amit nemrég megtaláltam a katonaládájában. Hétvégén felteszem az Enfieldre
Minden jót
C
Irígykedve figyeltem ahogy angol barátunk Enfiledje mellett feszítettél a képeken. Gondolom más érzésekkel olvasod a blogját így hogy kezetrázhattál vele. Nem semmi dolog az amire vállalkozott, de az unokái biztosan nem fognak unatkozni mellette, lesz miről mesélnie.
A válaszodat köszönöm. Egy dolog miatt nem hibáztatnám a levegő benzin keverék beállítást. Mégpedig azért, mert ezt csak araszoláskor csinálja, sem előtte sem utána. Azért kifaggatom a szerelőket hogyan is megy ez a keverék beállítás.
Minden jót
C