Big bore kit, 535 cm3, kovácsolt alumínium dugóval, érdekes, ez nincs úgy átvágva az olajlehúzó gyűrű hornyába, mint a gyári, csak furatok vannak rajta, mint minden dugón általában. Kíváncsi leszek rá. Ha esetleg valaki még váltott eredeti Mikuni karburátorra, kíváncsi lennék, hogyan vált be, beállítás, fúvókák, menettulajdonságok.
Szia,
Elvileg a lánc cseréjéhez dukál a két lánckerék cseréje is. 80-100 LE-s gépeknél szinte kötelező, de a mi veterán technikánknál egy-két-három lánccserét kibírnak a lánckerekek, ha nem lettek a láncok sz_arrá nyújtva. Előre, a Hitchcocks-tól lehet kiváló TALON márkájút rendelni. 18, 19, vagy akár 20, 21, 22 fogút is. Hátra, fékdobbal egyben, az íbéjen kb 50 dollár. Az első lánckerék cseréje egy szép hosszú műszak, mert az egész primer oldalt le kell bontani, indítómotorostul, generátorostul, kuplungostul (4 célszerszám is kell hozzá). Ha már szét van kapva, akkor érdemes az összes tömítést és szimmeringet is kicserélni, ami a belső dekli alatt van. Szóval ezt érdemes szakemberekre bízni.
A patentszemre és a biztosító gyűrűre vigyázz, mert azt nem adják az új lánchoz. A csapokat könnyen megszámolhatod, ha felállítod a motort és a patentszemtől végigszámolod őket a kerék forgatásával. Az enyémen 96 csap van, de mindenképpen ellenőrizd. Pontosan ilyen hosszú láncot nem árulnak, célszerű a hozzá legközelebb eső hosszúságot választani. Egyébként általában nincs választék, azt veszed, amilyen van (sajnos). A szükséges hossznál ki kell nyomni a csapot a láncból (sohasem ütni!) A legegyszerűbb célszerszám:
1db átm. 8.0-as (20-21mm hosszú) hosszúanya, vagy 10-es crova betét, vagy bármilyen hasonló 20-25mm hosszú csődarab, amiben 6mm-nél nagyobb a furat, és egy M5-ös 20-25mm hosszú csavar.
Ha ezek megvannak, csak be kell helyezni a satuba, úgy, hogy a kinyomandó csap a csőbe jusson, a túloldalról pedig a csavart beállítani a csaphoz és az egészet érzéssel elkezdeni a satuval préselni. Jó esetben a csavar szépen kinyomja a láncból a csapot, bele a mögötte elhelyezett cső furatába.
A láncméret 530-as. Én a DID-et használom, mert általában ezt „osztják” az óriási kínálatban. Csak a normál, fapados lánc jó, mert a szélesebb „O”, vagy „X” gyűrűsek nem férnek el egy épp ott lévő blokk összekötő csavar miatt.
Üdv.
Tisztelt Royalisták!
Apró gondom merült fel és hátha tud valaki tippet adni: Elérkezett a lánccsere valaki túl van e már rajta, ha igen akkor milyen láncszettet ajánlotok? 500 Electra.( Hány szemes lánc van rajta, esetleg a fogaskerekek méretezése.)
Üdv : Tamasbattya
Főtengely, vezérlés, karburátor, kipufogó, kislánckerék, olajszivattyú ... ?
Big bore kit, 535 cm3, kovácsolt alumínium dugóval, érdekes, ez nincs úgy átvágva az olajlehúzó gyűrű hornyába, mint a gyári, csak furatok vannak rajta, mint minden dugón általában. Kíváncsi leszek rá. Ha esetleg valaki még váltott eredeti Mikuni karburátorra, kíváncsi lennék, hogyan vált be, beállítás, fúvókák, menettulajdonságok.
A nap süssön mindenkire!
csend és "hullaszag"?
Ma este a Barátok közt újabb epizódjában szerepel Sir Bernie! A 6046-os részben lesz! Jó szórakozást!
Rubens
Elvileg a lánc cseréjéhez dukál a két lánckerék cseréje is. 80-100 LE-s gépeknél szinte kötelező, de a mi veterán technikánknál egy-két-három lánccserét kibírnak a lánckerekek, ha nem lettek a láncok sz_arrá nyújtva. Előre, a Hitchcocks-tól lehet kiváló TALON márkájút rendelni. 18, 19, vagy akár 20, 21, 22 fogút is. Hátra, fékdobbal egyben, az íbéjen kb 50 dollár. Az első lánckerék cseréje egy szép hosszú műszak, mert az egész primer oldalt le kell bontani, indítómotorostul, generátorostul, kuplungostul (4 célszerszám is kell hozzá). Ha már szét van kapva, akkor érdemes az összes tömítést és szimmeringet is kicserélni, ami a belső dekli alatt van. Szóval ezt érdemes szakemberekre bízni.
Én is, de ezúttal a keresztrejtvénynek csak egy sora van meg..
Szóval, merre, meddig, miért Jawa?
Imre
bírom a lénygretörő "dióhéjban" stílusod
Köszönöm a gyors tippet, még egy kérdés, hogy milyen fogaskerekeket raktál csereként a motorra?
Üdv: Tamamsbattya
Ezt ajánlom elolvasni:
http://yzf-thundercat.atw.hu/c...
A patentszemre és a biztosító gyűrűre vigyázz, mert azt nem adják az új lánchoz. A csapokat könnyen megszámolhatod, ha felállítod a motort és a patentszemtől végigszámolod őket a kerék forgatásával. Az enyémen 96 csap van, de mindenképpen ellenőrizd. Pontosan ilyen hosszú láncot nem árulnak, célszerű a hozzá legközelebb eső hosszúságot választani. Egyébként általában nincs választék, azt veszed, amilyen van (sajnos). A szükséges hossznál ki kell nyomni a csapot a láncból (sohasem ütni!) A legegyszerűbb célszerszám:
1db átm. 8.0-as (20-21mm hosszú) hosszúanya, vagy 10-es crova betét, vagy bármilyen hasonló 20-25mm hosszú csődarab, amiben 6mm-nél nagyobb a furat, és egy M5-ös 20-25mm hosszú csavar.
Ha ezek megvannak, csak be kell helyezni a satuba, úgy, hogy a kinyomandó csap a csőbe jusson, a túloldalról pedig a csavart beállítani a csaphoz és az egészet érzéssel elkezdeni a satuval préselni. Jó esetben a csavar szépen kinyomja a láncból a csapot, bele a mögötte elhelyezett cső furatába.
A láncméret 530-as. Én a DID-et használom, mert általában ezt „osztják” az óriási kínálatban. Csak a normál, fapados lánc jó, mert a szélesebb „O”, vagy „X” gyűrűsek nem férnek el egy épp ott lévő blokk összekötő csavar miatt.
Üdv.
Apró gondom merült fel és hátha tud valaki tippet adni: Elérkezett a lánccsere valaki túl van e már rajta, ha igen akkor milyen láncszettet ajánlotok? 500 Electra.( Hány szemes lánc van rajta, esetleg a fogaskerekek méretezése.)
Üdv : Tamasbattya
http://www.bokor.hu/wp/
Azaz, május 19 szombat!
Udv: Imre
A W kawasaki meg a triumph nem rossz, de az enfield az ROYAL!