na az olajom max 60 fok de akkor fullig húzom...a 32 AMAL-ról meg sok minden rossz mondható, de hogy keveset adna enni a motornak az tuti nem. PAV system kiiktatva dugózva, folytás eltüntetve... sajna a könyök már rég óta kék...
Így van. Ha nem kékül a cső, ha az olaj normális üzemben 100 fok alatt van a karterban, akkor biztosan nem szegény a keverék és nem ég minden alkatrész szarrá a motorban.
na de a keverék szegényítését a "hülye" PAV (pulse air valve) systemmel illetve az elhangolt karbival érték el.. ha ez nincs, leanburn sincs szerintem.. nem?
Ha így lenne, nem lennének kékek a csövek a Standard-eken.
Ez a fránya Euro akárhány.
Diesel-korom jöhet bármilyen mennyiségben, a dízelek olyan kategóriát kapnak, amelyikről benzines motorral álmodni sem lehet. Pedig a korom sokkal károsabb, bármilyen benzines égésterméknél, mert a korom az ugye marad, mikroszemcséit pedig csak kavarja a szél...
Szóval azért van elszegényítve, mert így valahogy átcsusszanhatott még az utolsó pár darab Enfield, mielőtt Európa végleg lehúzta volna a rolót a karburátor előtt.
...és amely témakörben végre ki lehetne vesézni azt is, hogy egy termék életciklusa nem a boltban kezdődik, hanem a nyersanyagok bányászatánál-előállításánál, és nem ott ér véget, hogy kiteszem az ajtón, hanem ott, amikor a termék megsemmisült vagy feldolgozta valaki. Sajnos a mai, növekedő_gazdaság központú "környezetvédelem" az első és a végső ciklusról, annak energiaigényéről és környezetszennyezéséről mélyen hallgat. Az ésszerű használat ugyanis nem tejel annyit, mint a vásárlás...
Hosszú lenne, de az egész ügy alapja a
"Környezetvédelem? - Tévutakon!"
című, általam, még meg nem írt, de mélyen belül, egyre jobban megérő esszé tartalma.
az nulláról feltöltésnél mehet bele, mikor az épp összerakott blokkot töltöd fel gépkönyvben nem három mennyiség van felírva? első feltöltés, szűrő nélkül, szűrővel.
HA valakit érdekel továbbra is eladó Avon első hátsó újszerű állapotú gumiköppeny,sportkipuffogódob,csomagtartó,bukócső,kétszemélyes ülés. Érdeklődni jawzsef @freemail.hu
Értelek, igazad is lehet, de sajna már benne van, nem eresztem le, de a következő olajcserénél 10W 60 teszek bele. Mesélj erről a leanburn dologról, úgy látom Te képben vagy
Úgy gondolom, hogy mivel az Enfield-en gyárilag nincs olajhűtő, nyugodtan megkaphatja a legjobb olajat, ami van, ez pedig jelenleg a 10W-60-as. Hidegen is elég híg és a meleget szinte extrém körülményekig bírja. Mivel árban szinte semmi különbség nincs, miért ne tennénk bele a legjobbat? Akik még leanburn üzemben használják a gépet (a Standard-ek is nagyon szegényesre vannak beállítva gyárilag, ezt mutatják a kék színű könyökök), azoknál a hőtűrő olaj használata (szerintem) fokozottan ajánlott.
Üdv.
Hát például azért, mert a Snidal könyvben ezt láttam, nekem veteránoknál (és azért felépítésében ez is az) ez vált be a legjobban. A 20W mondjuk mínusz öt fokig kenőképes alsó tartományban, de mikor motorozok -5 be... mivel nem vagyok egy sportos vezető, így az 50 es ís már túl soknak tűnhet, de ez még ilyen illesztésekkel nem jelent komolyabb üza fogyasztást. A 60 már igazán sportos gépekhez való, nem mondom hogy az általad "felturbózott" elektra nem az.
ma lecseréltem az olajat, olajszűrőt.. kb 4000 km volt az olajban, de.... egysóval nem nézett ki jól. Most 20W-50 Castrol ment bele, meg egy új szűrő. Ami érdekes hogy nem egész két litert tudtam beletölteni, pedig melegen leengedtem mindenhonnan, még a motort is átforgattam. Utána (csere után) járattam is, hagytam lehülni a nívó tetején van... hát hogy fér ebbe 2.25?
Na meg festegettem kicsit a koponyahasítót is..
Sziasztok!
A RE Classik-nál, tényleg olyan gumik vannak az akku kábelvégéken mint amit Endre írt, de az RE Electrá-nál más milyenek. Az akku is más, nekünk jobbos akku kell, az Attilának balos.
Egyébként gondolkodtam én is balos akkun, be lehetne tenni, csak fordítva, hátul/belül lennének a csatlakozások. Van ott hely bőven, a kulccsal zárható akku fedél is könnyedén feltehető. Mindig is attól féltem, hogy pont a rámasszírozott fedél fogja letestelni a pozitív kapcsot. Volt lehetőségem a próbálkozásra, mert amikor megjött az új akku, persze balos volt, ami még az előzőek szerint nem is lett volna baj, de 2 cm- szélesebb is volt. Szerencsére a rendelési papíromon jól volt a típus felírva, csak más jött. Vissza a feladónak, már itt is van a jobbos , jó méretű akku.
A defektes belsőn pedig egy kb 3 mm-es vágás volt, egyébként a gumi maga jó állapotban volt. Tehát nem volt "porózusos".
Azaz valószínűleg kisebb volt a nyomás benne és egy gödörbe belecsattanva,/ ilyen aztán van épp elég,/ 2 személlyel, kicsipte a belsőt a felni.
Lehet a télen felszedtünk pár kilót?
Mindenesetre a guminyomást is ellenőrizni kell mérővel nem csak szemre.
Üdv: Imre
Köszi a tippet. Ezt már én is nézegettem, csak az a baj vele, hogy a kép alapján inkább az indítómotor relére való kábelsapkának látszik. Ami nekem az akkunál van, az "ráhajlik" felülről az akku pólusokra is. Ez azért fontos, mert a váz nagyon közel van a "+" pólushoz és fontos lenne a biztonságos szigetelés.
A mellékelt képen mindez jó látszik, beleértve az indítómotor relé kábelsapkáját is.
Üdv.
Szia,
A hátsó kerékre való gumin REAR felirat van, de pontosítok, nem mindig tüntetik fel a gumin. De ha csak FRONT (első) felirat van rajta, akkor biztosan nem tehető fel hátra. Sajnos az említett három márkán kívül továbbra sem találok utcai, 3,5x19, vagy 100/90x19 hátsó kerékre rakható gumit.
Köszönöm a kedvező véleményt. Remélem, idén találkozunk motorral is.
Ja, és még valami:
Ha már úgyis lekerül a külső, ez jó alkalom egy kis felni karbantartásra. Ha van rozsdásodás belül, (mért ne lenne?), akkor érdemes passziválóval lekenni, és ha megszáradt, az egész felni belsejét befújni szilikonnal, mert az taszítja a vizet és nem kezdődik újabb rozsdásodás. Így konzerválva van a következő gumicseréig és nem egy halom rozsdán jár a motor.
2009 az árulkodó könyök