Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

nemtommit, de mindedj is :)
Namosmánynavízalá:)

Há nekevergessed ide a zelektroyosat.)

merthogyugye a megszíkítóvezérelt fos vilalnygula az rendszerint a megszakító zárására, a gerjesztett baszás meg a nyitására szikrádzzik:)
(a tiris, meg impulzusra :)
(Pipa:)
(akkor így mondom: elírtad. olvasd csak vissza, végtére is elbasztad )
Mind1, a lényeg hogy ennek a gyújtástípusnál a tekercsben tárolódik az energia(simsonnál a gyújtástekercsben, de ha ezt elektronyosan vezérled, akkor a trafóban).

A másik fajta a CDI a kondezátor kisüléses, ott egy kondiban tárolod az energiát. De az egy elég erős kondi :)
nem bazstam el.

A rendszer ugyan az, mint az akkumulátoros gyulánál.
ottan zárt megszkítónál a trafó primer körében X áram folyik.
A megszakító nyitásakor, a trafó vasában a mágneses mező nem tud végtelenül gyorsan összeomlani(mivel uyge megszünt az áram foylása) ezért a jelalak egy lassan felfutó izé lenne ami nem váltana kis gyújtószikrát.
Ezzel szemben, ha a rendszerben vagy egy kondi, az szépen "leszívja" a trafót, és a márneses mező gyorsban összeomlik aminek a következméyne egy meredek felfutású gyel.
ez már alkalmas szikraképzésre.
Hogy közben a megszakító szikrázása is csökekn(mert azért az van:) az csak járulékos előny.

A z álalndómgneses rendszer uygan ez csak kifordítva:
Nem egyenáram, hanem váltóáram, nem a trafó, hanem a gyulatekben folyik áram zárt megszakítónál.
egyéb tekintetben tök uygan az mint az akkus.
Te is elbasztad
Igaz. Nem kéne pofáznom tanulás közben Gyújtótekercs töltődik fel, és az sül ki a nyitás pillanatában. Stimm.
forog a cucc, megszakító zárva x fokon át.(zárásszög mondjuk)

Trafó primer testelve
Gyulatek testelve.

Hol tölti a gyulatek a trafót?
Sehol:)

A mágeneses pólusváltás pillanatában hirtelen indukálódott fesz (az eddig vidáman zárlatban lévő gyulatekről)a megszakító nyitásának pillanatában a gyulatekre "sül"

HA kiveszed a rendszerből a kondit, a folyamat egy lassú felfutási görbéjű jel, ami a gyújtás szempontjából előnytelen.
ez is ezt írja.
Ha nincs akkor szikrázni szokott.

Tudom miért van a kondi. A gyújtótekercs a gyújtótrafót tölti fel elektromossággal, amint hirtelen megszakad a kör a trafó kisül, és öröm és boldogság van. De a megszakítóhézag kicsi, és ezen át tud ütni, nem hirtelen szakad meg a kör, és szikrát húz a megszakító is. A kondi azért van a körben, hogy ne a megszakító "felé menjen" az áram, hanem a kondi felveszi a terhelést.

Elég szarul írtam le de így van.
Zárt megszakító mellett, a gyújtótekercsben kis feszültség van, és gyakorlatilag zárlai áram folyik .
"azért kell a kondi hogy ne szikrázzon a megszakító."

Annyira nem, hogy ez konkrétan tévedés:)

uygan elterjedt tévhit, de tévhit.

Az, hogy a kondi hatására a megszakító nem szíkrázik, az úgyszólváán csak járulékos hatása a kondenzátor jelenlétének, de az OKA nem ez.
A kondi azért van, hogy a trafó lmezében létrejövő mágneses mező minél gyorsabban "összeomolhasson"

De kétség kívül, ha a kondi átüt, akkor a megszakító szikrázik.
(és akkor is, ha megszakadt, vagy ha egyszerűen csak nem érintkezik)
akkor írd, szerinted hogy van. kiváncsi vagyok
Szerintem meg nem így van.
a levegő is szigetelő. ha jól emlékszem 1mm levegő átütéséhez 10000 volt kell. lehet gondolkozni hogy a gyujtókábel 1 centiról áthuz akkor mekkora feszültséget termel a gyujtás
ez így nem telljes hogy azért kell a kondi hogy ne szikrázzon a megszakító.
a gyujtótekercs a forgás hatására feszültséget generál, amikor a megszakító zárva van a feszültség letestelődik, amikor nyit a kondi feltöltődik és kisül annak megfelelően mekkora a kapacitása. ez a kisülés egy megszakításon belül lehet 2x is
a megszakító meg azért szikrázik mert a kondiban a szigetelő valahol átjukadt és nem képes elég feszültséget leadni a gyertyán hanem áthúz a megszakító sarkain
Ha szikrázik a megszakító akkor szar a kondi, arra való benne a kondi hogy ne szikrázzon a megszakító, és a meghasadásaid ne egyék meg
Szerintem?Mozgatja a kis pöcköt a bütyök a lendkeréken?Egyszerű beindítod hogy ha szar és megszakítós akkor villmámlik olyat hogy majd megilyedsz.NAgyon látványos azis nem tudom mitől van de tud villámlani a megszkító olyat hogy bevilágíta a hejséget sötétben!
Olyan fénye van mint az atomvillanásnak.Nemtesz jót a megszkítónak mert a mikro maghasadások leválasztanak részecskéket a megszakítókalapácsról és az üllőről és úgynevezett kikráteresedés figyelhető meg de ez a túltott megfúzió következtében anyagleválás ermészetes.A wolframkarbidurán WFQ instabil állapotába képes reagcióbalépni a környezeti levegővel ezért megkell olajozni a filcet.
Csapból szépen, egyenletesen folyik.
Gyújtás szerintem megszakítós.
ha karbi tiszta, cső és szűrő új, gyertya új akkor mondtam benzincsap. gyujtás simán el tud fordulni. megszakítós vagy jeladós egyébként?
Na még nagy simsontuningos korszak is ittvan:-D
Höhh most nézegetem valami hasonló kuplungom volt nekem is 2 darab.
Midjárt betolok egy hagymát nyersen:-D
Nem.