Hallottam olyat hogy a karbiban hangsebesség közeli sebességgel áramilk a cumó.Amúgy azt is halottam hogy a cső falán a nyomás kisebb mint a közepén.De most akkor nem mindegy mi van rajta?A szar rigára felteték a fos karbit aztán örültek neki.
Most a cobra nem GP-motor ezért fölös ezen vitázni.A lényeg hogy tegyél rá böszme karbit ne szívjon félre osz jóéjszakát azt hogy sima-e a felületed azt majd az áramló anyag kitalálja.
Nem kell lelkiéletet élni ezen a szinten az iylen dolgokkal.
HA felpolírozod, kb semmivel nem lesz rosszabb, és ha a ppolírt visszamatíttod, akkor sem lesz jobb:)
A csatornákban nagysebességű áramlás van, de a szívóban azért annyira nem nagy, hogy a határrétegben a lamináris áramlás legyen a kívánatos.
A szívóban a kissé érdes felületen, a a határrétegben az áramlás kissé turbulens.
Ettől aztán a gáz, a csatorna ívét jobban képes követni.
HA lamináris a határréteg, akkor meg nem, mert az áramlás a falról leválik, és hiábanagy a lik, a valós áramlási keresztmetszet leszűkül.
egyrészt ez az ok.
Másrészt meg az, hogy a gáz jobban csúszik saját magán, mint a csatornák falain.
Namost, ha a cucc a falhoz tapad, akkor saját magán csúszik, ha meg leválik(mert tükörsima) akkor meg megintcsak a keresztemtszet csökken, valamit ahol még nem vált le, ott is nehezebben áramlik, mivel a falon kellene elcsúsznia.
Az egészet kb úgy kell elképzelni, mintha mondjuk lenne egy 20 mmes cső, annak e belső felületén a felület közelében, a határrétegben máshogy folyik az áramlás, tehát mintha egy cső lenne a csőben.
Igen ezt mondták többen is. De amúgy miért? Mert eddig senki sem tudta megmondani a választ. Amúgy kíváncsi vagyok, te biztos tudod. De amúgy sok tuningolt tárcsás meg mittudomén milyen kreidlereknél hogy karbi tükörpolírozott. Meg A GP racingon is a Dellorto versenykarbik tükörpolírosak.
Hát igen... elég gatya szegény..., igazából annyira talán nem gáz mint ahogy kinéz...
Főként esztétikai hibái vannak de az sok... mint az látszik is... ülést kéne újrahúzatnom, egy szép festés kellene neki, a blokkját csak kíváncsiságból szedem szét, de sztem ha már szétszedtem, akkor kap csapágyakat meg szimeringeket is... na meg kitakarítom a sok szutykot belőle... a kézikönyve vagy az a szervizkönyv amit említettem azért kéne, mert a kábelezését is átakarom nézni... amúgy működőképesen hoztam el... jah tényleg, annyi baja van a blokkjának hogy a berúgórészével van vmi gáz mert a tengelyt körbetudom forgatni... de ennyi... am 5 sebességes.... ha vmi még eszembe jut majd írom , de igy hirtelen ennyi... most úgyis k...vára ráérek a télen (munkanélküliség ) úgyhogy vettem magamnak munkát...
Nagyon valószínű hogy az enyémen sem eredeti a lámpafej... ami eléggé aggasztó, meg hát ugye ami tartja a lámpát az sem az...
De majd kitalálok rá vmit
Először is üdvözüljük a fórumban, més másodszor hogy ha lehet add meg a mocinak a pontos típusát és talán utána tudunk járni. :) Mindenesetre zsír vasat szereztél. Bár én is ilyensmi típust kerestem sokáig. Bár van egy a neten csakl az eléggé kókány mert a lámpafej nem eredeti, meg ki van seggelve a ülése. nno mindegy de van egy jó mocim :)
Még elég új vagyok itt a fórumon, de már elég régóta jelen vagyok többnyire olvasóként... Mostantól úgy néz ki hogy egyre többet leszek itt ugyanis, segítségre lenne szükségem, mivel sikerült szert tennem egy ktm-re, és a tél folyamán szeretném felújítani. Képet egyenlőre csak illusztrációként tudok feltenni, de az sem tükrözi teljesen a valóságot, mivel az enyém nem tárcsafékes... Ha valakinek esetleg volna hozzá szervízkönyve, vagy bármilyen leírása azt nagyon megköszönném... képet a motorról még a nap folyamán teszek fel...
Üdv.
Most a cobra nem GP-motor ezért fölös ezen vitázni.A lényeg hogy tegyél rá böszme karbit ne szívjon félre osz jóéjszakát azt hogy sima-e a felületed azt majd az áramló anyag kitalálja.
HA felpolírozod, kb semmivel nem lesz rosszabb, és ha a ppolírt visszamatíttod, akkor sem lesz jobb:)
ott is uygan ez a határréteg téma játszik.
Ami viszonyainkhoz viszont jobban hasonlít egy hajó teste, vagy a cáőabőr, ami szintén még csak véetlenül sem polírozottan síma, hanem érdes.
Mindne csak áramlási sebesség, és áramló köeg kérdése.
Ksiebb sebességhez a turbulens ghatárréteg, nagyobbhoz a lamináris jobb.
A csatornákban nagysebességű áramlás van, de a szívóban azért annyira nem nagy, hogy a határrétegben a lamináris áramlás legyen a kívánatos.
A szívóban a kissé érdes felületen, a a határrétegben az áramlás kissé turbulens.
Ettől aztán a gáz, a csatorna ívét jobban képes követni.
HA lamináris a határréteg, akkor meg nem, mert az áramlás a falról leválik, és hiábanagy a lik, a valós áramlási keresztmetszet leszűkül.
egyrészt ez az ok.
Másrészt meg az, hogy a gáz jobban csúszik saját magán, mint a csatornák falain.
Namost, ha a cucc a falhoz tapad, akkor saját magán csúszik, ha meg leválik(mert tükörsima) akkor meg megintcsak a keresztemtszet csökken, valamit ahol még nem vált le, ott is nehezebben áramlik, mivel a falon kellene elcsúsznia.
Az egészet kb úgy kell elképzelni, mintha mondjuk lenne egy 20 mmes cső, annak e belső felületén a felület közelében, a határrétegben máshogy folyik az áramlás, tehát mintha egy cső lenne a csőben.
Menny fel az index-ra és ott keresd a puch maxi vagy egyéb puch valami hasonló címe van a topicnakott árulnak comet 4rs alkatrészeket.
Főként esztétikai hibái vannak de az sok... mint az látszik is... ülést kéne újrahúzatnom, egy szép festés kellene neki, a blokkját csak kíváncsiságból szedem szét, de sztem ha már szétszedtem, akkor kap csapágyakat meg szimeringeket is...
Mik a bajai?
4 sebességes?
Am. pontosan ez az... a lámpafelfogatása is...
De majd kitalálok rá vmit
Még elég új vagyok itt a fórumon, de már elég régóta jelen vagyok többnyire olvasóként...
Üdv.