H azt jól tudnám ismereteni, azon kívül amit a neten is össze lehet olvasni, akor egy szabad szemmel 100 méterről is jól látható összegért dolgoznék valamelyik versenycsapatnak:)
Az elmélet Walter Kaaden óta nagyjából ismert, Bell bácsi kidolgozta a méretezést is, ennek ellenére a jó rezó készítése nem egyszerű feladat.
Csakhogy, az ördög itt is a részletekben lakozik:)
Bárki, szinte hasraütésre(kis gyakorlattal) tud oylan rezót csinálni ami valahogy műkszik.
HAngsúly a valahogy on.
Bár ki ki tudja számolni a fordulatszámból a rezonáns hosszt, az ismert képletek segítségével be tudja határolni a kipu köbtartalmát, ismertek a hazsnálatos min-max kúpszögek.
Ezek után lhet rezót méretezni.
CSakhogy az így kapott rezó, mág az is lehet, hogy a megfelelő tartomyánban műkszik uygan, csak éppen vígan detonáltatja a motort.
Szimulátorporogi nélkül kb találgatni lehet, méretezni nem.
Persze a rutinos szakik azért szemre is bele szoktak találni, de azért rendszerint nem elsőre.
Minima egy kipugáz-hőmérséklet mérés szükséges, hogy lehessen tudni mit művel a motor.
Engem is érdekel amit zoli ír ezért kértem meg rá, hogy ismertesse mert mindenki mond mindent a zoli meg ért hozzá és legalább egyszerű embernek való nyelven írja le a dolgait oszt én is megértem.
A2t bonyolult nm értem ezt a részét és kicsit szeretnék hozzá jobban érteni ezért kérdeztem.
Ugye azért nem baj Puchi, hogy engem például érdekel amit Zoli ír. Ha ez irónikus megjegyzés volt részedről, akkor inkább fontold meg azt, hogy nem szégyen tanulni tőle. Ha meg nem érdekel, akkor van egy nagyon egyszerű módszer, nem kell elolvasni. Inkább szakmai dolgokat olvasnék itt, mint a nepperkedés újabb fejleményeit.
jelentősen túlvagyunk már a benzinpancsolós korszakon.
Vagy 35 éve versenyen is tilos.
Ha amocc nincs nagyon fejbeütve és a kipu nem tölt ordenáré nagyot vissza, sima benzinkúti 95-ös benzinnel el lehet menni akár 12-13 as kompresszióig is(bar-nban)
Szerintem csinálj egy 80-as dobot könyökkel.HA lenne itthon hengesztőm szívesen leméretezném az enyémet és csinálnék egyet mert amúgyis szeretnék ilyet csinálni.
nembaj, tavasszal megint lesz, megint szólok, oszt aki eljön eljön, aki nem nem.
Tavasszal 13 csapat volt és 28 pilóta, most ősszel 14 csapat és 30 pilóta.
(megjegyzem az a csapat lett a második amiben én mentem:)
(mondjuk, az is igaz, hogy mi hárman voltunk, ha kettem mennek nélkülem, akkor pár körrel több lett volna.)
Érdekes, az üzemanyagról még nem hallottam mint rezónál fontos tényezőről. Annál inkább a fordulatszámról, kipufogóablak alakról, stb. Az biztos, hogy két egyformát nem lehet csinálni. Egykori gokart bajnok barátom meséli, hogy hogyan próbálták anno Drapál motorjának rezóját (talán Benelli, vagy Morbidelli volt) leutánozni. 5 db-ból - amit ugyanolyannak akartak elkészíteni - 5 különböző lett, de egy sem olyan jó, mint az eredeti...
Tisztázzuk a lényeget a rezokat a motorgyártók mindig a használt üzemanyagtól teszik függővé! Hatásfok növelés a csillagos ég, ezért titok a mai napig!
A versennyel kapcsolatban is igaza van mzolinak. Ott volt a verseny amire hívott benneteket, aztán mégsem ment el senki. Túl sokat beszéltek itt ilyen dolgokról, aztán ha menni kellene, van mindenféle kifogás...
Hidd el, amit mzoli mond. A rezót nem lehet csak úgy érzésre rakosgatni le-fel. Én próbáltam a KTM 50 PL-re egy Metrakit rezót (elég komoly cucc), 50-esre valót és olyan szar lett tőle a motor, hogy azt nem lehet elmondani. Az pl. Derbi Sendára való volt. Na azon jó is volt! Eddig a gyárilag rátett Sebring vált be, most nem is bántom. Ha legalább 100-at tud (és tud) akkor nem kell elrontani.
VAn itthon 80-as kipum gyári csak fent van Egy Ultra 80-ason...
És mivel hosszabb és nagyobb nem illik az 50-eshez...
Kikéne számítani mit kell átalakítani a 50-esben...
Az elmélet Walter Kaaden óta nagyjából ismert, Bell bácsi kidolgozta a méretezést is, ennek ellenére a jó rezó készítése nem egyszerű feladat.
Csakhogy, az ördög itt is a részletekben lakozik:)
Bárki, szinte hasraütésre(kis gyakorlattal) tud oylan rezót csinálni ami valahogy műkszik.
HAngsúly a valahogy on.
Bár ki ki tudja számolni a fordulatszámból a rezonáns hosszt, az ismert képletek segítségével be tudja határolni a kipu köbtartalmát, ismertek a hazsnálatos min-max kúpszögek.
Ezek után lhet rezót méretezni.
CSakhogy az így kapott rezó, mág az is lehet, hogy a megfelelő tartomyánban műkszik uygan, csak éppen vígan detonáltatja a motort.
Szimulátorporogi nélkül kb találgatni lehet, méretezni nem.
Persze a rutinos szakik azért szemre is bele szoktak találni, de azért rendszerint nem elsőre.
Minima egy kipugáz-hőmérséklet mérés szükséges, hogy lehessen tudni mit művel a motor.
A2t bonyolult nm értem ezt a részét és kicsit szeretnék hozzá jobban érteni ezért kérdeztem.
Vagy 35 éve versenyen is tilos.
Ha amocc nincs nagyon fejbeütve és a kipu nem tölt ordenáré nagyot vissza, sima benzinkúti 95-ös benzinnel el lehet menni akár 12-13 as kompresszióig is(bar-nban)
Felette meg 100 as benzin.
Tavasszal 13 csapat volt és 28 pilóta, most ősszel 14 csapat és 30 pilóta.
(megjegyzem az a csapat lett a második amiben én mentem:)
(mondjuk, az is igaz, hogy mi hárman voltunk, ha kettem mennek nélkülem, akkor pár körrel több lett volna.)
Morbidelli lesz az vagy YAmaha.
Alumíniumot szeretném tükrösre felpolírozni...
Mit ajánlotok?
Még nem csináltam...
Hogy kell?
A bezin az csak egy eleme a számtalan változónak, ami bejátszik a méretezésbe.
És mivel hosszabb és nagyobb nem illik az 50-eshez...
Kikéne számítani mit kell átalakítani a 50-esben...