Ahogy teccel mondani.
Ráadásul a simsonokat nem is lehet nagymotorra levizsgáztatni, mert nem képesek önerejükből két személlyel 60-nal menni ótópályán két személlyel,, mert vannak olyan emelkedők mondjuk az 1es pályán, amire annyival nem mennek fel.
Szóval a 2 loerős babetta stílusú mofa, és a 8 loerős kínai négyütemű között van egy senkiföldje, amibe beletartozik pár száz ezer motor, és ez nem érdekel senkit.
ezek alapján az összes simsont is rendszámoztatni kellene,mármint ami nem n 50-es...abból pedig nagyon nagy balhé vóna,mert ugyi vidéken szinte mindenki azt használja..tehát száguldunk és félünk továbbra is:))
Tavaly egy Dunakanyarban (pilis-börzsöny) abszolvált két napos túráról jöttünk hazafelé egy szakival ketten.
Békés 70-nel csurogtunk vácról, amikor utolértünk egy lámpánál két motorosrendőrt, akik zöldnél járőrtempóban (35) haladtak tovább.
Mink meg a forgalom ritmusában ami a váci úton 70-80 környéke.
Láttam a tükörből, hogy utánunk jöttek, akor valami szabályosabb tampóra váltottam, de még az is jelentősen túl volt a megengedett 40-es sebességen.
A fószer mellém jött, megnézte mit mutat az órám, egymásra néztünk, olyan te is tudod,én is tudom módon, és mentünk tovább.
Ezt a segédmotoros kerékpár rendeletet az 50-es években találták ki, valósan bicóra szerelhető segédmotorokhoz pédául Dongo-hoz (ami amúgy 1/1-es Gilera koppintás)
Most is létezik ilyen segédmotoros cucc, benzinmotorosban és voltaképpen a vellanybicikli is az.
Ezek a mi kis motorkáink meg nem felelnek meg semmilyen szabálynak, de van belőlük több 100 ezer, ennek ellenére kurtára nem érdekel senkit ez a valósan létező, mondjuk "könnyű motorkerékpár" kategória.
Egy ésszerű világban, a törvényeknek a gyakorlatban kialakult dolgokhoz kellene igazodni, vagy azokat kellene szabályozni, de nem így történik...
A törvénylakotók úgy csinálnak, mintha nem létezne ez a katagória ami a segédmotor és a B125 vagy A1 között helyezkedik el.
Pedig létezik...
Pontosan így van, ahigy Gorcsa írta, mindössze egy kis kiegészítés; sokat változott a kismotor állomány a rendelet életbe lépése óta. Főleg a modern variátoros robogók, meg a membrános, rezós kis sportgépek mind szabálytalanul közlekednek elvben. A hatóság ugyan úgy önuralmat és a szabályok betartását várja el, mint a rendszámos gépeknél. Velem az történt, hogy a Kreidlerrel vidáman közlekedtem, ( nem negyvennel ) kiszúrt egy motoros rendőr utánam jött, amit meg én szúrtam ki, ezért 5.-ből visszatettem 3.-ba és 35 km/h-val mentem tovább. 1-2 km-t jött még, azután megunta.
Eredetileg a sógoréknál még a segédmotoroknak is kellett mindig is a rendszám, ezért a rendszámvilágítás is! Itthon mindenki segédként használja, bár mindenki tudja, hogy szabálytalanul! A kresz szerint a segédmotor max:4 le és önerejéből 45 Km/ó-nál gyorsabban haladni képtelen. Ezen kitételek egyikének sem felel meg, tehát büntethető vastagon!Ha olyan állít meg, aki ért egy kicsit a mocikhoz, és büntetni akar, vagy szívózol vele és arcoskodsz akkor tuti te húzod a rövidebbet. Ha teljesítménymérő pados fog meg, akkor szintén ( szerencsére ilyen alig akad. Azért a legtöbb rendőr simán továbbenged, ha nincs más sarad. Hivatalosan rendszámköteles lenne, de az eredeti osztrák papírok nélkül ez lehetetlen, mert kétüteműt újonan nem lehet már forgalomba helyezni, csak, ha igazolhatóan már forgalomban volt az eu-ban( nem tudom melyik évtől, de már régen így van. Elvben ha az osztrák hatóság igazolná, hogy ott forgalomban volt, akkor lehetne kérni itthon a forgalombahelyezését, egyébbként igen tetemes költséggel (Éljen a rezsicsökkentés, és a polgárbarát ügyintézés)! Szóval közlekedünk, ésszel száguldozunk és félünk!
Én is így gondoltam. Míít? Rendszámot? Nálunk nem rendszám köteles nem? Kötöttem rá biztosítást, de azon tűnődöm mi van ha megállít a rendőr és meglátja a 120-as órát,stb..? Nem vágnak meg? Vagy csak ha gyorshajtásért csípnek el vele?
Igen, le kell szedni az indextartót is, persze előbb az indexet veszed le és kötöd ki. utána a müszerfalból kell kivenni a két csavart, és ar alsó villahídból. Tiszta szívás az egész, főleg, ha rövidek és vastagok az újaid!
A km meghajtót szedd szét és nézd meg, mert sokszor csak nincs rendesen a helyén a két meghajtó pöcök vagy el van hajolva. Ha a fogazás ment el, ahhoz tudok adni mindkét felét, és a meghajtó tárcsából is akadt a kezembe, de komplettet eddig nem találtam, bár úgy rémlik, hogy az is van valahol a kupiban!
A fejidomot szeretném levenni, hogy hozzá férjek az alatta lévő vezeték sarukhoz. Ezt csak úgy lehet ha leoperálom a két index szárat, vagy? Nem tudom mitől, de a hátsó lámpa izzójának felső szála kiégett. Ez a fék lámpa szála, igaz? A kilóméter óra spirál jó és az óra is. Lent lehet rossz a meghajtó.
Simson kilóméteróra spirál egy az egybe jó hozzá átalakítás nélkül?Szerintem minden elektromos sarut szét kell húznom és befújni az oxidáció miatt, ugyanis észrevettem több helyen érintkezési hibát.
Az indexeknek milyen fényerővel kell villogniuk? Mert az enyémek eléggé sovány fényt adnak. Előbb próbáltam ki a gépet mióta megvan! Brutálisan jól megy, iszonyatosan húz ahhoz képest hogy 50-es és nagyon tetszik a hangja. Fordultak is a fejek a motor hangjának hallatán. :-) Csak egy valamit kell megszoknom, méghozzá azt hogy éppen hányadikban vagyok mikor vissza kapcsolgatok lakott területen közlekedve. :-)
Kapcsolási rajz van a neten, nézd át. vagy a "google képek között Puch Cobra 50 Gtl ként, vagy a "motelek" oldalán. A meghajtót megnézem, bowden pedig a Szimóról.
Sikerült beszereznem a megfelelő aksit a motorhoz.Világítás, irányjelzők, kürt működik. Viszont a féklámpák nem, sem az első sem a hátsó. A hátsó lámpa pedig önmagában ha gyújtást kapcsolok és elindítom a motort világít! Ebben tudtok segíteni mit nézzek meg, hol keressem a hibát? Köszönöm! Ja és még azt szeretném kérdezni hogy kilométer óra meghajtót, spirált hol lehetne beszerezni vagy milyen más motoré lenne jó bele?
Képen látható Sachs 501/4 megmaradt alkatrészek.
Ami a képen nincsen rajta,de van az egy gyújtás felőli dekni és egy sérült nicasilos henger természetesen ez is jár hozzá.
Egyik blokkfél teljesen üres,blokkfelek össze tartoznak.
Cakk pakk 7000Ft.
Bing hiányos karburátor,síber tű biztosan hiányzik belőle ennek az ára legyen 2500Ft.
Azért megnézném, hogy keleteurópában, vagy egyáltalán a kontinensen mennyi van belőle?! Szerintem alig, és akkor még a használati értékét nem is néztük, vagy azt, hogy mit lehetne építeni belőle!
Jó kis videó ez. Az ember azt gondolná, hogy micsoda értékek mennek így veszendőbe, mennyi jó cuccot tudnék magamnak is kiválogatni. De, a vérvalóság sajna kiábrándító. Embertelen mennyiségű alkatrészt kiválogasz és nagyobb részükre soha az életben nem lesz szükséged. Vannak ugyan bizonyos típusok, melyek később értékes veteránná vállnak, ám azok szinte soha nem kerülnek ilyen telepre. Volt ott egy Matchless, ami értéknek tűnik a klasszikus vonalai miatt, de mivel rengeteg készült belőle mégsem az.
Ráadásul a simsonokat nem is lehet nagymotorra levizsgáztatni, mert nem képesek önerejükből két személlyel 60-nal menni ótópályán két személlyel,, mert vannak olyan emelkedők mondjuk az 1es pályán, amire annyival nem mennek fel.
Szóval a 2 loerős babetta stílusú mofa, és a 8 loerős kínai négyütemű között van egy senkiföldje, amibe beletartozik pár száz ezer motor, és ez nem érdekel senkit.