Enyém megszakitos
Ano exemnek lett volna ajándék de aztan az ex lett
Motor meg ment a sarokba
Be kellene löni a karbit az airsal hengerhez
De ha valakinek kell a henger akkor azt kölön eladnám
Aszthiszem 38 volt annó
Dugó meg meg henger
Elkezdtem írni egy választ, a sachs-yamaha témában de inkább kitöröltem...
A kis rd nyilvánvalóan filigránabb, érzetre sokkal könnyebb motor, mint a németek általában.
Menet közben még a simsonnál is könnyebbnek érződik pedig valójában nem az.
Úgy általában a német motorok jóval robosztusabbak érzetre is.
A kis rd-t nagyon könnyű nagy(obb) tempónál borogatni, lassabban meg irányítgatni, ez részint a súlyelosztás másrészt a futóműgeometria miatt van.
Vélhetően ténylegesen forszírozott tempóban a yamaha sokkl inkább keljfeljancsi, mert sokkal alacsonyabban lehet a súlypontja mint a németeknek, ezt viszonylag hegyesebb futóműgeometriával akarták kompenzálni, ami tötymörgős tempónál,városi araszoásánál már billegőssé teszi a kis Rd-t.
Persze a forszírozott tempó az átlagfelhasználót legfeljebb csak egynesben érdekli így ez kevéssé szempont, hogy kicsit keljfeljancsi.
Valami miatt a japánok nem fogtak meg eddig. A Sachs gépeken azt tapasztaltam, hogy a szerkezet nagyon ésszerűen van kitalálva. A méretezés a terheléshez igazodik, semmi nem kopik el idő előtt, nem verődik ki, nem kezd lógni. Ha valami elszaródik, azonnal látszik a gazdájának a hülyesége. Van jobb a vonóékes váltónál, de itt az is szépen dolgozik. A fordulatot bírják, feltéve, hogy nem spórolják ki a drága fullszinti olajat. Ha a gyűrűt 4000 km után cserélik a nicasil is sokáig bírja. Visszatérve a Yamahára majd ezer márkával olcsóbb volt, mint a Sachs, a németek mégis elég pozitívan írtak róla.
Eléggé sokáig gyártották ezt a légyhűtéses-vashengeres blokkot, az rd már régen vizes volt, de DT-be még gyártották tovább.
Még 100-as aluhenger is létezik hozzá, annyira nem is horror áron.
A kopó alakatrészek, jó yamahás szokás szerint szinte mind kompatibilsek a későbbi gyártmányokkal.
Én tavaly vettem komplett blokkot 10 ért .
Hát nemtom..
Végül is nem fejtetted ki, melyik Sachsnál jobb a kis Rd szerinted.
Műszakilag a német motorok jobbnak tűnnek, én azt gondolom szándékosan nem váltottak pumpás olajozásra és membránra.
Kétségtelen, hogy az rd membrános, de kicsi féloldalas membrán van benne, ami eléggé nyomi megoldás, ráadásul vas henger..
Kicsi, lehetetlen méretű görgők a hajtókarban, viszont a váltó tényleg precíz.
A kis Rd sokkal könnyebbnek érződik vezetés közben, mint amennyivel ténylegesen könnyebb.
Kösz, a lényeget elmondtad. Sejtettem, hogy a japánok minőséget csinálnak. Viszont az alkatrész-ellátás lényeges kérdés. Ebből az erősebb változatú rd-re már régebb óta vadászom. A Sachs rs-em meg nemrég lett kész és nagyon király. Valami miatt a Sachs alkatrészeket szinte szinesfém-hulladék áron lehet venni. Sokszor jobban megéri egy komplett blokkot megvenni, mint mondjuk egy hengerfejet. Remélem igy marad egy darabig...
Volt 1-2 Sachs-om is. Véleményem szerint a Yamaha sokkal kezesebb, kényelmesebb motor, könnyebb a Sachs-nál, membrános és összességében szerintem kifinomultabb, precízebb érzést kelt. Teljesítményben nem marad el a Sachs-tól, sőt. Alkatrész ellátás nagyon nehézkes ehhez a típushoz (igaz Sachs-hoz sincs minden sarkon). Formailag nekem a Cafe racer feeling-je miatt tetszik.
Ha van még kérdés szívesen válaszolok (ha tudok).
D:)
aki szegedi lakos és kornél a neve?
Nepper-e?
Ano exemnek lett volna ajándék de aztan az ex lett
Motor meg ment a sarokba
Be kellene löni a karbit az airsal hengerhez
De ha valakinek kell a henger akkor azt kölön eladnám
Aszthiszem 38 volt annó
Dugó meg meg henger
Kis rd 60ccm es airsal hengerel de nem indul a kis mocskos
2 éve áll
De nem eladóó
A kis rd nyilvánvalóan filigránabb, érzetre sokkal könnyebb motor, mint a németek általában.
Menet közben még a simsonnál is könnyebbnek érződik pedig valójában nem az.
Úgy általában a német motorok jóval robosztusabbak érzetre is.
A kis rd-t nagyon könnyű nagy(obb) tempónál borogatni, lassabban meg irányítgatni, ez részint a súlyelosztás másrészt a futóműgeometria miatt van.
Vélhetően ténylegesen forszírozott tempóban a yamaha sokkl inkább keljfeljancsi, mert sokkal alacsonyabban lehet a súlypontja mint a németeknek, ezt viszonylag hegyesebb futóműgeometriával akarták kompenzálni, ami tötymörgős tempónál,városi araszoásánál már billegőssé teszi a kis Rd-t.
Persze a forszírozott tempó az átlagfelhasználót legfeljebb csak egynesben érdekli így ez kevéssé szempont, hogy kicsit keljfeljancsi.
Még 100-as aluhenger is létezik hozzá, annyira nem is horror áron.
A kopó alakatrészek, jó yamahás szokás szerint szinte mind kompatibilsek a későbbi gyártmányokkal.
Én tavaly vettem komplett blokkot 10 ért .
Végül is nem fejtetted ki, melyik Sachsnál jobb a kis Rd szerinted.
Műszakilag a német motorok jobbnak tűnnek, én azt gondolom szándékosan nem váltottak pumpás olajozásra és membránra.
Kétségtelen, hogy az rd membrános, de kicsi féloldalas membrán van benne, ami eléggé nyomi megoldás, ráadásul vas henger..
Kicsi, lehetetlen méretű görgők a hajtókarban, viszont a váltó tényleg precíz.
A kis Rd sokkal könnyebbnek érződik vezetés közben, mint amennyivel ténylegesen könnyebb.
Ha van még kérdés szívesen válaszolok (ha tudok).
Koszonom fmcustom@gmail.com