A tisztán tereheléses szabályozású generetorok simán járathatók, az üzeminél kisebb terhelésel, az az 6 volt helyett 12 voltos izzókkal.
(az akku az más tészta, de azt is nagyon könnyű megoldani)
Ennek az a magyarázata, hogy a terheléses szabályozás lényege, hogy a generátor feszültségeét-nem meglepő módon- (ikszdé) a generátorra akasztott terhelés maga szabályozza be.
A szabadon, terhelés nélkül mérhető fesz a generátorok kimentén rendszerin 40-60 volt, ez akkor áll be a kívánt üzemifeszültségre, ha a generátora valamekkora ellenállású terhelést akasztanak.
Ebből fakadóan, ha egy 6 voltos névleges feszültségű generátort 12 voltos izzőkkal terhelnek, az pontosan fele terelés lesz a generátornak, és simán kihajtja ezeket a kétszeres feszültségű cuccokat.
(nem, nem fog leégni a generátor, sőt, mint mondtam ez a kisebb terhelés)
Értelemszerűen fordítva ezt nemlehet eljátszani, a 12 voltos generátor 6 voltos izzóval dupla terhelésen megy, és az izzók nemhogy kipukkadnának, de alig fognak pislákolni, mert a terhelésre a generátor már le fog szabályozni jóval 6 volt alatt.
Értem, akkor gyárilag 12v-os nem is készült!? Ezek szerint akkor elképzelhető, hogy az aksi hiánya miatt nincs világításom, dudám és irányjelzőim. Hány amperes legyen az a 6v-os aksi? Esetleg méretet kaphatnák róla, hogy zselésbe tudjam mekkorát keressek? Első fékem egyáltalán nincs, vagyis nem működik, gondolom ennek több oka lehet.
A legtöbb 6 v-os, egy kevéske 12-es volt ( főleg utólag átalakítottak). Ha minden jó, akkor aksi nélkül az index, és a duda nem szokott menni, más minden igen, bár a fényszóró igencsak fordulatszám függvényében világít ilyenkor. Jó bele: Varta 00714, Yuasa B 39-6, vagy JMT B 39-6. Ezek savasak, zselést nem tudom!
Hány voltos a Cobra elektromos rendszere? Milyen aksit ajánlanátok ami elfér rendesen a dekni alatt? Zselésre gondoltam. Egyébként aksi nélkül mi nem működik rajta?
Hát igen, ez a képek alapján igen soknak tűnik, ugyan úgy, mint a Condor, de az legalább ritka szerkezet. Mindkettőn lenne mit csinálni ahhoz, hogy olcsóbban elmenjen, de amíg lókaka van, addig veréb is akad!
Az olyas,félvezetős (cdi) gyújtások, mint a pukkcündappkreidler Motoplatja, vagy a simson Bosch másolata eléggé szükségszerűen nem fog nagyon egyenes gyújtást produkálni, ha tényleg tökeygenes valamit kellene előállítani, akor direkt kompenzálgatni kellene, még szereincse, hogy pont amegfelelő irányba tolódik elagyújtás időpontja mintegy magától, az elektronikák primitívségéből fakadóan.
Az szokott lenni, hogy az egyenes gyújtásokban a "görbe" egy tól-ig sávban viszonylag egyenes, de felette szükségszerűen visszahajló karakterisztikájú, ez a felépítés primitívségéből fakad.
Például a simsoné úgy műkszik, hogy az eredetileg tervezett működési sávban 2-7 ezer fordulat között viszonylag egyenletes a "görbe" 7 ezer felett viszont rendesen visszahajló, ami ugye lényegtelen hiszen a gyári motor nem forog többet.
Ha viszont kicsit többet forgat az emberfia, akkor szépen elkezdi visszavenni a gyújtást 6-7 ezer felett ami úgy kb éppen jó is lenne, ha ezzel párhuzamosan nem kezdne el esni, a gyújtás energiája is, de elkezd, mert ez megint a működésből,felépítésből fakadó sajátosság.
A motoplatok ugyan ezt művelik, a bennük található, még simsonénál is primitívebb szintén kompenzálatlan "elektornika" gyakorlatlag három alkatrész: tirisztor-kondenzátor-dioda, ennél kevesebből már nem lehet kihozni.. Az áttörést gyújtásgörbe ügyben a 80-as évek végén a PIC technoógia bevezetése hozta, ezzel az alkatrészek által okozott szükségszerű gyújtásgörbe váltzás megszűnt, tetszőleges görbét lehet belőlük kihámozni.
Ennek ellenére több gyár nem túrátatja magát sokat ezen a témán, a legtöbb cdi teljesen hagyományosan diszkrét elemekből felépített igen primitív cucc.Ebben a tekintetben a kedvencem az a kínai "tuning cdi" ami csinos hűtőborda szerű alumínium dobozkában foglal helyet,(miközben ugye ez a cucc egyáltalán nem melegszik:) beleül meg összesen 4 alkaltrész található, gusztustalan gány térforrasztásban összetákolva.
De ne tessék aggódni, a Ducati energia cdi-je sem különb belülről, de a 80 ezres Selettra sem.
Olyanok ezek mint a törvény, meg a kolbász, jobb ha a civil nem tudja hogy készülnek.
Nem állítottam, hogy nem létezik, csak mint te is írtad, bizonyos teljesítmény alatt felesleges. 10000 fordulat alatt , gyönyörű teljesítmény-görbét lehet rajzolni fix előgyújtással is.
ez itten néhány yamakka blokk gyújtásgörbéje.
TZR , Dt, TDR satöbbi
Itt ugyan még némi cifraságot okoz, hogy a gyújtást a nagyon ostoba módon nyitó-záró Powerszelephez igazítják (ezért vannak benne ekkora hirtelen lépcsők középütt) de szóval iylen több töréses, eső görbének kell lenni egy 10 környékéig elforgó 2t motorban
No ne viccolódjon már a kollégaúr, hogy a viharba ne kellene, abba kell csak igazán..
Olyas aacsonyabb fordulatú moorkákhoz mint mz-simon valóban nem érdemes sokat rugózni az előgyújtás huzigálásán, de kicsit forgósabb motorokhoz ez már úgyszólván kötelező.
Nem ritka, hogy alapjárat környékén 30fok fölött van az előgyula, nyélen 10 felett meg le kell húzni 10fok környékére, némely motorokban egészen bonyolult görbe van.
De hogy mást ne mondjak az 1978-as rd125 ben is vidáman szabályozós az előgyújtás, ráadásul az még tisztán mechanikusan, mert ez még megszakítós.
Azt nemtudod, hogy a Cobra/Kreidler/Dapp elektromos gyújtásában van e előgyújtás szabályzás vagy nem? Legutóbb amikor stroboszkóppal néztem akkor úgy emlékszem nem volt
Rick, mi azért nem lepődtünk meg annyira, hiszen négyütemű motorról van szó, amiről tudjuk, hogy 10000 körüli fordulatot tud. Ha nem lenne előgyújtás-szabályzó, akkor bizony erősen kopogna a nyomorult...
egy kis érdekesség...bár elég furcsa,hogy a gyári leirás forditása a szöveg lehet hogy csak átverés az egész?http://www.hasznaltauto.hu/motor/zundapp/zundapp_solo_mk_40-8003
551
Frissen történt velem: SS50 Hondával voltam felvonulni a hétvégén eddig soha semmi baja nem volt de elkezdett kihagyogatni a gyújtás. Felvonuláson még végigvitt de nem valami jól aztán végleg elment a szikra. Szét is szedtem ma a gyújtást oldalt látom hogy valami idegen cucc bekerült a gyújtáshoz és ott mind a két tekercset végleg elintézte. :( Így jártam a hétvégén.
Érdekesség: Az SS50Z ami nekem van Mitsubishi gyújtás van ami megszakítós. Alu lendkerekes ééééés?! Van benne röpsúlyos előgyújtászabályzó! Sosem láttam még ilyet motoron nagyon durva hogy a kis röpsúlyok a lendkereken lévő bütyköt fordítják el pár fokkal a fordulatszám függvényében.
(az akku az más tészta, de azt is nagyon könnyű megoldani)
Ennek az a magyarázata, hogy a terheléses szabályozás lényege, hogy a generátor feszültségeét-nem meglepő módon- (ikszdé) a generátorra akasztott terhelés maga szabályozza be.
A szabadon, terhelés nélkül mérhető fesz a generátorok kimentén rendszerin 40-60 volt, ez akkor áll be a kívánt üzemifeszültségre, ha a generátora valamekkora ellenállású terhelést akasztanak.
Ebből fakadóan, ha egy 6 voltos névleges feszültségű generátort 12 voltos izzőkkal terhelnek, az pontosan fele terelés lesz a generátornak, és simán kihajtja ezeket a kétszeres feszültségű cuccokat.
(nem, nem fog leégni a generátor, sőt, mint mondtam ez a kisebb terhelés)
Értelemszerűen fordítva ezt nemlehet eljátszani, a 12 voltos generátor 6 voltos izzóval dupla terhelésen megy, és az izzók nemhogy kipukkadnának, de alig fognak pislákolni, mert a terhelésre a generátor már le fog szabályozni jóval 6 volt alatt.
Az olyas,félvezetős (cdi) gyújtások, mint a pukkcündappkreidler Motoplatja, vagy a simson Bosch másolata eléggé szükségszerűen nem fog nagyon egyenes gyújtást produkálni, ha tényleg tökeygenes valamit kellene előállítani, akor direkt kompenzálgatni kellene, még szereincse, hogy pont amegfelelő irányba tolódik elagyújtás időpontja mintegy magától, az elektronikák primitívségéből fakadóan.
Az szokott lenni, hogy az egyenes gyújtásokban a "görbe" egy tól-ig sávban viszonylag egyenes, de felette szükségszerűen visszahajló karakterisztikájú, ez a felépítés primitívségéből fakad.
Például a simsoné úgy műkszik, hogy az eredetileg tervezett működési sávban 2-7 ezer fordulat között viszonylag egyenletes a "görbe" 7 ezer felett viszont rendesen visszahajló, ami ugye lényegtelen hiszen a gyári motor nem forog többet.
Ha viszont kicsit többet forgat az emberfia, akkor szépen elkezdi visszavenni a gyújtást 6-7 ezer felett ami úgy kb éppen jó is lenne, ha ezzel párhuzamosan nem kezdne el esni, a gyújtás energiája is, de elkezd, mert ez megint a működésből,felépítésből fakadó sajátosság.
A motoplatok ugyan ezt művelik, a bennük található, még simsonénál is primitívebb szintén kompenzálatlan "elektornika" gyakorlatlag három alkatrész: tirisztor-kondenzátor-dioda, ennél kevesebből már nem lehet kihozni.. Az áttörést gyújtásgörbe ügyben a 80-as évek végén a PIC technoógia bevezetése hozta, ezzel az alkatrészek által okozott szükségszerű gyújtásgörbe váltzás megszűnt, tetszőleges görbét lehet belőlük kihámozni.
Ennek ellenére több gyár nem túrátatja magát sokat ezen a témán, a legtöbb cdi teljesen hagyományosan diszkrét elemekből felépített igen primitív cucc.Ebben a tekintetben a kedvencem az a kínai "tuning cdi" ami csinos hűtőborda szerű alumínium dobozkában foglal helyet,(miközben ugye ez a cucc egyáltalán nem melegszik:) beleül meg összesen 4 alkaltrész található, gusztustalan gány térforrasztásban összetákolva.
De ne tessék aggódni, a Ducati energia cdi-je sem különb belülről, de a 80 ezres Selettra sem.
Olyanok ezek mint a törvény, meg a kolbász, jobb ha a civil nem tudja hogy készülnek.
ezt írtad ugye..
TZR , Dt, TDR satöbbi
Itt ugyan még némi cifraságot okoz, hogy a gyújtást a nagyon ostoba módon nyitó-záró Powerszelephez igazítják (ezért vannak benne ekkora hirtelen lépcsők középütt) de szóval iylen több töréses, eső görbének kell lenni egy 10 környékéig elforgó 2t motorban
Olyas aacsonyabb fordulatú moorkákhoz mint mz-simon valóban nem érdemes sokat rugózni az előgyújtás huzigálásán, de kicsit forgósabb motorokhoz ez már úgyszólván kötelező.
Nem ritka, hogy alapjárat környékén 30fok fölött van az előgyula, nyélen 10 felett meg le kell húzni 10fok környékére, némely motorokban egészen bonyolult görbe van.
De hogy mást ne mondjak az 1978-as rd125 ben is vidáman szabályozós az előgyújtás, ráadásul az még tisztán mechanikusan, mert ez még megszakítós.
551
Érdekesség: Az SS50Z ami nekem van Mitsubishi gyújtás van ami megszakítós. Alu lendkerekes ééééés?! Van benne röpsúlyos előgyújtászabályzó! Sosem láttam még ilyet motoron nagyon durva hogy a kis röpsúlyok a lendkereken lévő bütyköt fordítják el pár fokkal a fordulatszám függvényében.