tud valaki valami 125-ös négyütemű váltós mocit eladóba 150 ezer huf alattit és rendszámosat. lehet lejárt is. hibás is lehet lényeg hogy a papírok rendben legyenek.
Rakj össze az ultrára valami kipufogót. Pl egy kisipari MZ rezó biztos emelne valamit a teljesítményén. Amúgy a gázolaj szerintem jóötlet az kiáztatja a kormot csak nagyon nagyon lassan.
a "fékpumpát" úgy mozgasd át hogy leveszed a kart, (kis átmenő csavar) És ki fog állni alatta az ami mozogna. A kiálló részét jól megfogod egy fugóval és határozott mozdulattal kiszeded. Ami meg kijött mindent nagyon alaposan le és kitakarítasz. A gumi alkatrészeket is. Helyén csináld nehogy sérüljön. Van rá esély hogy így működik majd.
Nem kell bele semmiylen gázolaj.
Meg mosogatni is felesleges, az olajkoxot nem fogja kioldalni semmilyne vegyszer.
A sima festtt rezókat úgy szokás kiéetni, hogy az ember begyújtka mondjuk pörzsölővel, megnyomja kompreszszoprral, ár perc alatt végigég.
Krómozott cuccokat nem célszerű iylen erészakosan.
Én úgy szoktam, hogy begyújtom a kipu végén a koxot gáz forrasztópiszollyal, felakasztom a csövet és hagyom magától végigégni a csőben a cuccot.
Ha függőlegesen áll a kéméynhatás miatt szépen végigég.
A króm megovása érdekében célszerű ronyggyal körbetekerni és folymatosan vizesen tartani a rongyot.
Kurva büdös és füstöl mint az állat, vagy egy órán át.
Üdvözlök mindenkit!
Kipufogó tisztításhoz kérnék tanácsokat (ötleteket, bevált módszereket). Króm, fojtott gyári kipufogóhoz amely teljesen egyben van csak a hangtompításhoz lehet hozzáférni, de itt egy kép a manuálból. Több cikkben olvastam h az égetéses módszer nem a legjobb mivel a króm sérülhet, halottam olyan ötleteket is hogy gázolaj, féktisztító, kromofág, és egyéb maró vegyületek használata nekem a gázolajos áztatás tűnt a legoptimálisabbnak nem tudom mennyire igaz de ha valaki próbálta vagy van egyéb ötlete lenne szívesen fogadnám.
Válaszokat előre is köszönöm!
Puch monzához keresek fékpumpát, gyujtáskapcsolót!
Vagy esetleg van valami tippetek, hogy lehetne kitisztítani a régit? Töltöttem bele olajat, de nem folyik le, ill. az a kis tengely is nagyon nehezen mozog benne.
nem akarlak elkeseriteni de ez a furat löket nem stimmel teljesen,ha több le akarok elérni akkor forgatónyomatékot
reszelek ennek számos modja létezik és nem biztos hogy 6-12 re emelni a fszámot. elég a 6 helyet 7,5 8 e is hozzá 0,1-02kg több nyomaték és már meg is van a hiányzó +paci. A 40 löket nem biztos hogy elönyösebb mint a 44-es. Ha azt mondom hogy a p20 50 -es löketü és forgos de ajapánok az 50löketröl áttértek az 54-es re
mert jobb nyomatékot tudtak vele elöallitani a fszám meg nem változott de a spéci aprillia is 54 löketü. bár én nem tuningolok
simsont,pont a zoli miatt,de nálam a kicsi az 80ccm van is 1-2
ami mondjuk közelébb van a 30le-höz mint a 30-hoz szintén 44 lökettel és 13500 fordulattal. nem a lökethossz a fszám határ,
de van határ. A kicsikkwel forgatni kell nyilván a dugó sebessége is befolyásol mert elolvadhat. de most nem 50le beszélünk. Tapasztalat szerint fékpadi mérések alapján igen a simsonbol is lehet 7-8 le csinálni mindenféle hokusz pokusz nélkül.
azért az elég szomoru,hogy a simsonosok a saját motorjuk paramétereit sem ismerik,csak a zöld köd van az agyukban,és a ködben csak a simson felirat látszik..
ha annyira csucs konstrukcio a simson,akkor miért csak 5,6 lovat szedtek ki 80ccm-böl? mig a zündapp 80-as 9,5 ló!http://translate.google.hu/tra... dehát ezt a fanatikus simsonosok ugyse fogják fel..
sajnos ebben tévedsz,ami erösebb volt,az jobban is forgott...a fizikát egyenlöre még nem lehet felülirni,ha jelentösebb lóeröt akarsz elérni,akkor vagy lökettérfogatot növelsz,vagy fordulatszámot emelsz!mivel a simson hosszulöketü konstrukció,nem alkalmas tartós nagy fordulatokra,mertr elöbb-utóbb csapágyas lesz,vagy megragad.arra amire tervezték,arra tökéletes,de tuningolási célokra alkalmatlan.arra olyan tipust kell választani,ami rövidlöketü nagy fordulatra tervezett masina:pld. ktm,sachs,stb nem is értem,hogy mzoli és haverjai miért itt akarják meggyözni a hülyeségeikröl az embereket,miért nem a simson fórumon?
A vergődésénél sokkal érdekesebb ez a Motobecane mobylett vagy mi motor.
Külsőre a szokásos 70es évek szögletestankos bumfordi megjelenése, (kb ktm)de a blokkja az igazi perverz francia:) link
Az, hogy membrános, még rendben is volna, de ha jól megnézed, a fpcire ráakasztottak lefelé még egy dugattyút, ami valamiféle légsűrítőként dolgozik.
Viszont, ha jól látom, az alsó henger az nem szív semmit sehonnan (értelme sem lenne hiszen ha szívna nema akrbin keresztül szívná) hanem egyszerűen csak szívás ütemben megnöveli a karterban a légritkítást, felümláskor meg nyomja felfelé a zaccot.
További perverszó, hogy a hengerfejben valami szelep szerűség is van ami ugyan válhetően csak egy dekompresszor a könnyebb indításhoz, de ez nem biztos, mert más rajzokon meg csatorna vezet hozzá a karterból:)
hát tényleg, a sachsnak meg a zündappnak is van olyan tipusa ami ne 6,25le hanem csak a fele. az hogy 1 motorbol ami 3 le és csinálsz belőle 7 le az nem jelenti azt hogy 6 helyett 12 kell forgatni vele ahogy a zündapp esetében sem. ha összeméred a zündapp hengereit rájöhetsz hogy kis modositással nagyobb kerbival más kompresszióval már 7 le.Az hogy a mérnökök mit terveznek nem tölük függ hanem hogy mi eladható. mondjuk én tapasztalatbol beszélek volt 5 évem a pkisérleti üzemben látni.
A simson meg jól el van butitva bármikor elövehetö a 6,25 le mint a sasch esetében mert lényegében ugyanaz a felömlök kialakitása is.
az hogy hány le találtak ki rá az csak a tartosság miatt van.
a speciál mz a maga korában volt olyan gyors ha nem gyorsabb mint bármelyik más versenymotor,csak nem volt benne igazábol
anyag mert másra kellet,mint itthon.
Szerintem hagyd.
Ennek a szabójózsi nevűnek fogalma sincs semmi olyasmiről amiben nekünk viszonylag nagy jártasságunk van .
Mi feljesztgetünk ezt azt , amihez meglehetősen szerteágazó tudást kell összeszedni, metallurgiát, tribológiát, motortechnikát, forgácsolástechnolügiát satöbbi.
Az ő tudása addig terjed, hogy szervízmauál alapján képes szét és összecsavarozni egy Zündappot.
( mit előtte már kitalált valaki.)
Mivel mint mondtam fogalma sincs azokról a dolgokról amivel mi foglalkozunk, kb annyi értelme van vitatkozni vele, mint, ha egy kaktusznak olvasnál fel Federico Garcia Lorca verseket.
majd ha egy akármilyen simson megcsinálja ezt:http://www.zseft-zundapp.com/a... hogy 6 napon keresztül folyamatos csutka gázzal 12000km távot egyben végigmegy,akkor beszélhetünk megbizhatóságról! de ilyen baromságot nem veszek be,hogy tizezer kilométereket elmész egy tuning simsonnal...
A tuningról értekeztél.. Arról, hogy egy 7 lóerős simson nem fog elmenni éveket, de még hónapokat sem.
1. Nálunk nem időben, hanem kilóméterben mérnek. Egy ilyen utcai 7 lóerős tuninggal tízezreket lehet elmenni.
2. Van teljesen szériám és van amivel kupázok. Utóbbiról még képről sem mondanád meg, hogy 100 fölött szalad, ezért is az a neve a kategóriának, hogy "széria". Az idegen hengeres tuningokat nem szeretem, de van az ésszerűségnek egy határa mikor már előtérbe kerülnek azok is.
3. Ezennel ezt a vitának sem nevezhető "eszmecserét" lezártnak tekintem, ha a továbbiakban nem fogsz hamisakat állítani. Nem azért mert a fanatizmusom azt kívánja, hogy közbe avatkozzak.. Nemes egyszerűséggel a nem valós alapokon nyugvó dobálózást nem szeretem.
a simsont nem magas fordulatra tervezték,a henger-dugó hötágulási és egyéb jellemzöi nem birják a 10-12 ezres fordulatot,mig a nyugati verziók,lásd kreidler,sachs,zündapp,stb. komoly gyári fejlesztöcsapat több éves munkájának köszönheti,hogy az elért teljesitményt éveken keresztül tudja.tehát,ha elémraknak egy olyan simsont,amin minden eredeti,csak max. reszelgetve,faragva van és joban megy,mint egy 50-es kreidler,akkor meghajolok elötte.a többi próbálkozás csak szemfényvesztés
Ez jó lehet a GTL Cobrára is?
De ismerős...
Meg mosogatni is felesleges, az olajkoxot nem fogja kioldalni semmilyne vegyszer.
A sima festtt rezókat úgy szokás kiéetni, hogy az ember begyújtka mondjuk pörzsölővel, megnyomja kompreszszoprral, ár perc alatt végigég.
Krómozott cuccokat nem célszerű iylen erészakosan.
Én úgy szoktam, hogy begyújtom a kipu végén a koxot gáz forrasztópiszollyal, felakasztom a csövet és hagyom magától végigégni a csőben a cuccot.
Ha függőlegesen áll a kéméynhatás miatt szépen végigég.
A króm megovása érdekében célszerű ronyggyal körbetekerni és folymatosan vizesen tartani a rongyot.
Kurva büdös és füstöl mint az állat, vagy egy órán át.
Kipufogó tisztításhoz kérnék tanácsokat (ötleteket, bevált módszereket). Króm, fojtott gyári kipufogóhoz amely teljesen egyben van csak a hangtompításhoz lehet hozzáférni, de itt egy kép a manuálból. Több cikkben olvastam h az égetéses módszer nem a legjobb mivel a króm sérülhet, halottam olyan ötleteket is hogy gázolaj, féktisztító, kromofág, és egyéb maró vegyületek használata nekem a gázolajos áztatás tűnt a legoptimálisabbnak nem tudom mennyire igaz de ha valaki próbálta vagy van egyéb ötlete lenne szívesen fogadnám.
Válaszokat előre is köszönöm!
Vagy esetleg van valami tippetek, hogy lehetne kitisztítani a régit? Töltöttem bele olajat, de nem folyik le, ill. az a kis tengely is nagyon nehezen mozog benne.
Előre is köszi.
reszelek ennek számos modja létezik és nem biztos hogy 6-12 re emelni a fszámot. elég a 6 helyet 7,5 8 e is hozzá 0,1-02kg több nyomaték és már meg is van a hiányzó +paci. A 40 löket nem biztos hogy elönyösebb mint a 44-es. Ha azt mondom hogy a p20 50 -es löketü és forgos de ajapánok az 50löketröl áttértek az 54-es re
mert jobb nyomatékot tudtak vele elöallitani a fszám meg nem változott de a spéci aprillia is 54 löketü. bár én nem tuningolok
simsont,pont a zoli miatt,de nálam a kicsi az 80ccm van is 1-2
ami mondjuk közelébb van a 30le-höz mint a 30-hoz szintén 44 lökettel és 13500 fordulattal. nem a lökethossz a fszám határ,
de van határ. A kicsikkwel forgatni kell nyilván a dugó sebessége is befolyásol mert elolvadhat. de most nem 50le beszélünk. Tapasztalat szerint fékpadi mérések alapján igen a simsonbol is lehet 7-8 le csinálni mindenféle hokusz pokusz nélkül.
A vergődésénél sokkal érdekesebb ez a Motobecane mobylett vagy mi motor.
Külsőre a szokásos 70es évek szögletestankos bumfordi megjelenése, (kb ktm)de a blokkja az igazi perverz francia:)
link
Az, hogy membrános, még rendben is volna, de ha jól megnézed, a fpcire ráakasztottak lefelé még egy dugattyút, ami valamiféle légsűrítőként dolgozik.
Viszont, ha jól látom, az alsó henger az nem szív semmit sehonnan (értelme sem lenne hiszen ha szívna nema akrbin keresztül szívná) hanem egyszerűen csak szívás ütemben megnöveli a karterban a légritkítást, felümláskor meg nyomja felfelé a zaccot.
További perverszó, hogy a hengerfejben valami szelep szerűség is van ami ugyan válhetően csak egy dekompresszor a könnyebb indításhoz, de ez nem biztos, mert más rajzokon meg csatorna vezet hozzá a karterból:)
A simson meg jól el van butitva bármikor elövehetö a 6,25 le mint a sasch esetében mert lényegében ugyanaz a felömlök kialakitása is.
az hogy hány le találtak ki rá az csak a tartosság miatt van.
a speciál mz a maga korában volt olyan gyors ha nem gyorsabb mint bármelyik más versenymotor,csak nem volt benne igazábol
anyag mert másra kellet,mint itthon.
Ennek a szabójózsi nevűnek fogalma sincs semmi olyasmiről amiben nekünk viszonylag nagy jártasságunk van .
Mi feljesztgetünk ezt azt , amihez meglehetősen szerteágazó tudást kell összeszedni, metallurgiát, tribológiát, motortechnikát, forgácsolástechnolügiát satöbbi.
Az ő tudása addig terjed, hogy szervízmauál alapján képes szét és összecsavarozni egy Zündappot.
( mit előtte már kitalált valaki.)
Mivel mint mondtam fogalma sincs azokról a dolgokról amivel mi foglalkozunk, kb annyi értelme van vitatkozni vele, mint, ha egy kaktusznak olvasnál fel Federico Garcia Lorca verseket.
1. Nálunk nem időben, hanem kilóméterben mérnek. Egy ilyen utcai 7 lóerős tuninggal tízezreket lehet elmenni.
2. Van teljesen szériám és van amivel kupázok. Utóbbiról még képről sem mondanád meg, hogy 100 fölött szalad, ezért is az a neve a kategóriának, hogy "széria". Az idegen hengeres tuningokat nem szeretem, de van az ésszerűségnek egy határa mikor már előtérbe kerülnek azok is.
3. Ezennel ezt a vitának sem nevezhető "eszmecserét" lezártnak tekintem, ha a továbbiakban nem fogsz hamisakat állítani. Nem azért mert a fanatizmusom azt kívánja, hogy közbe avatkozzak.. Nemes egyszerűséggel a nem valós alapokon nyugvó dobálózást nem szeretem.
További szép estét!