Ok, lehet, hogy így van. Örülnénk, ha néhány szempontból, pl. teljesítmény, kényelem, típushiba stb. leírnád a véleményed. A külsõt, vagyis a Zündapp design-ját mindeki elismeri, az tényleg jó.
nem kell elhinni az olyanok véleményét,akik szerint a riga jó motor.. nekem van cobra,ktm,és zündapp is,és a mezönyt a zündapp vezeti,utána a ktm,és utolsó a cobra...és nem a sebesség alapján van a sorrend!
Nekem az a furcsa, hogy a nagyobb motorral járók megmosolyogják a kis rendszám nélküli gépeket. Honnan is tudnák, milyen jól használhatók a városi forgalomban, vagy akár orszàgúton is. Olyan ez, mint a merevszárnyas pilóták megvetõ véleménye a siklóernyõsökrõl. Nekem kimondottan csak hobby célból, magáért a vezetés és a technika szeretete miatt vannak. Akad aki a kenyerét keresi velük.
Nem jelenteném ki annyira mert azért egy 8.5 lovas Sachs RS sem rossz de azzal nehéz elmenni egy hosszabb útra mert kényelmetlen mégha erősebb is és jobban megy. De ez már a korszak végén volt ez a motor. A Cobra 6 os blokkja meg már az elején jelen volt. Az M50 JET igencsak meglepő lehet állandóan integettek nekem amikor mentem vele. Egyszer körgyűrűn megküldtem ami a csövön kifér módra mögöttem szorosan jött egy fehér munkásfurgon ott is bementem az óra 100 as tartományába de itt már be kell hajolni a tankra persze hogy elérje ezt a sebességet. De az első piros lámpánál láttam hogy integetnek meg mutatják hogy jó volt.:) Vicces mivel dobfékes elöl és hátul messziről nézve Simson a laikusnak. Illetve a Cobrából a késői szériák már nem tetszenek nekem amikor az 5 ágú felni volt bennük és nem a szép sokágú magnézium.
Hát igen, a Cobra a csúcsa ennek a kategóriának. Ezen kár lenne vitatkozni. A müanyag korszak hajnalán készült, nyilván ezért az öregedéssel kapcsolatos gond. A korszakváltás valahol 79' után lehetett.
Kinézetre nálam a régi nyugati kismotoroknál a következőek amelyek tetszenek.: 6 sebességes Puchokból az összes, Kreidler K54/1CH, Sachs RS50 Cup Replica (Ez utóbbi nagyon hasonlít valamiért a későbbi Honda NSF re... Gondolhatjuk miért is...)
Mentem már mind Kreidlerrel (ezzel kb 1500-2000km et mentem)
illetve KTM el de ebből a küllőskerekű ritkább verzióval. Nekem a Cobra összeszedettebb konstrukciónak tűnik összeszerelésre könnyebb mint egy Riga blokk. Jól gyorsul lendületes minden fokozatban (6 fokozatú váltó) Végsebességük 85 fölött vannak. Még a full gyári M 50 Jettel (Ha erre jársz lehet már lehet készlesz) előztem meg a klubos MZ-s emberkéket valahol 80 környékén és mellettük raktam a 6. fokozatot. Váltója a Kreidlerhez képest mint egy Winchesterpuska nagyon kis érintésre máris vált szépen kattan a következő fokozatba, Míg a Kreidlerre ez nem mondható el. A KTM ek váltója is precíz de ezeké nem tartós a fokozatkiválasztó vagy mi miatt ami gyakran megadja magát. Viszont nekem eredeti állapotában a Cobra fejidommal nem tetszik nélküle már annál inkább. Valamiért nem illik rá. Menetkomfortra nálam még mindig a Jet/Cobra viszi a pálmát. Állítható rugózás hátul kényelmesen kiszivacsozott ülés. 50km et gond nélkül le lehet vele nyomni egyhuzamban. Úthibákat remekül elnyeli a teleszpók :) Cobránál ami hibát tudok felróni az a fékolajtartály eresztése illetve a kilométeróra meghajtónak elhalálozása. Más típusbetegséget nem láttam rajtuk. Oh vagy mégis. A hátsó idom valami gumiszerű anyagból készült, na az elrohad megöregszik kirepedezik és nem lehet kigittelni mert megreped ugyanúgy.
Ami jobb verzió a Cobrában az a GTL mivel az már 6.5 lóerő. Felső tartományban érezhetően más. Viszont a blokk cserébe viccesen néz ki. A végsebesség nálam nem akkora lényeg ha jó egy Cobra óra szerint megfutja a 100 at óránként. Utazósebességnek meg kb 75-80 at tud ezt 6. fokozatban 6-7000 körül tudja
Ha erre jársz valami motorral nézz be aztán mehetsz egy kört egy jobb fajtával.
No akkor az eredmény: A KTM legalább olyan jó, mint a Kreidler.
Az eredeti holland cikkben is érezhető volt az újságírók elfogultsága a Kreidler iránt. Ami igaz, az igaz kiforrott technika a motor és a futómű kidolgozottak a részletek, jó a váltó elosztása. Az első féktől többet vártam, de a hátsó kifogástalan. A rugózás kicsit sprőd, de a fő szempont valószínűleg az úttartás volt. Ám hiába az epedás ülések, ez a motor kérem fapados. A vége a gyári 85 km/ó, ha nincs szembe szél és emelkedő. Hogy mi a bánatért adnak a németek 2-3 ezer eurót egy ilyen gépért rejtély. A KTM ára az RS negyede volt, igaz vagy száz óra ment a gatyába rázásra. ( Az RS-re kb. 20 óra )
Minden egyes alkatrésze volt a kezemben a felújítás során és nem győztem csodálkozni azon, hogy ennél egyszerűbb és nagyszerűbb módon magam sem tudtam volna megoldani. Mi sem jelzi jobban, mint hogy egyszer sem akadtam el a felújítás során. Igaz a motorblokk tökéletes volt nem kellett vele dolgozni. A gyári dob helyett valaki egy rezót tett fel. Hogy ez valami kihangolt dolog lehetett, vagy csak véletlenül találták el nem tudom, de igen jól szól és jól gyorsul vele a gép. A sebességfokozatoknál annyi a különbség, hogy az ötödik csak picit gyorsít, az RS-nél sokat. Ha a Kreidlerről átülök a Cometre, akkor jön a csoda, mert hihetetlen kényelmes. 187 cm magas vagyok és mégsem érzem kicsinek a gépet. A kormány nagyon el van találva, kezelőszervek a helyükön.
A fékek túl jók egy ilyen kis motorhoz. Azt hiszem ez volt az első 50-es európai, amin elöl-hátul tárcsafék volt. A rugózás igen lágy, ami kanyarban, vagy rossz úton zavaró kicsit. Összegezve: mindkét gép igen jó technika. Hiába majd 50 éves a Kreidler és vagy 40 a Sachs ezek a gépek simán tudják a mai követelményeket, ha nem is mennek olyan nagyot, mint a vizes-poweres modern gépek.
A Zündappról és Cobráról is jó lenne hasonló leírás.
Mostanában elgondolkodtam milyen jópofa lenne egy ilyen!Azért szerintem jól néz ki van benne ötlet és nagyon jó alapnak tűnik!Igazi veterán segédmotor és nem is akár milyen!Szerintem még a nagy veteránosok is vetnének néhány pillantást!
Ma is jóljártam a Zündapp C50 Sporttal. Megyek le Almádiba fagyizni barátnőmmel (ő külön motoron) elcsúsztam a fűben gondoltam minden ok nekem nem lett sem a motornak semmi baja azthittem minden jó, de nem. Utána megyek olyan 40km/h val és még mivel nem voltam teljesen ok de nem vettem észre valahogy sikerült egy nagy követ telibetalálnom így dobtam egy olyan előreszaltót a géppel hogy még Travis Pastrana is megirigyelte volna! Nagyjából egészben maradtam (húzódás, horzsolás, agyrázkódás, égési sérülés a kipuff miatt, rándulás) Protektoros dzseki sokat fogott felsőtestem nem is sérült. A motor ellenben eléggé cudar állapotba került. De még így is hazahozott. Holnap meglátjuk hogy javítható e jelenleg megállni alig tudok a lábamon.
Legjobban itt szegény Dappomat sajnálom mivel nagyon jó kis motor.
ezekenek meg a pukkok )kivéve a cobra) formatevezőjének sürgősen keríteni kellett volna valami kurvát, mert nagyon magukba fordulhattak, hogy iyeneket alkottak...
:)
illetve KTM el de ebből a küllőskerekű ritkább verzióval. Nekem a Cobra összeszedettebb konstrukciónak tűnik összeszerelésre könnyebb mint egy Riga blokk. Jól gyorsul lendületes minden fokozatban (6 fokozatú váltó) Végsebességük 85 fölött vannak. Még a full gyári M 50 Jettel (Ha erre jársz lehet már lehet készlesz) előztem meg a klubos MZ-s emberkéket valahol 80 környékén és mellettük raktam a 6. fokozatot. Váltója a Kreidlerhez képest mint egy Winchesterpuska nagyon kis érintésre máris vált szépen kattan a következő fokozatba, Míg a Kreidlerre ez nem mondható el. A KTM ek váltója is precíz de ezeké nem tartós a fokozatkiválasztó vagy mi miatt ami gyakran megadja magát. Viszont nekem eredeti állapotában a Cobra fejidommal nem tetszik nélküle már annál inkább. Valamiért nem illik rá. Menetkomfortra nálam még mindig a Jet/Cobra viszi a pálmát. Állítható rugózás hátul kényelmesen kiszivacsozott ülés. 50km et gond nélkül le lehet vele nyomni egyhuzamban. Úthibákat remekül elnyeli a teleszpók :) Cobránál ami hibát tudok felróni az a fékolajtartály eresztése illetve a kilométeróra meghajtónak elhalálozása. Más típusbetegséget nem láttam rajtuk. Oh vagy mégis. A hátsó idom valami gumiszerű anyagból készült, na az elrohad megöregszik kirepedezik és nem lehet kigittelni mert megreped ugyanúgy.
Ami jobb verzió a Cobrában az a GTL mivel az már 6.5 lóerő. Felső tartományban érezhetően más. Viszont a blokk cserébe viccesen néz ki. A végsebesség nálam nem akkora lényeg ha jó egy Cobra óra szerint megfutja a 100 at óránként. Utazósebességnek meg kb 75-80 at tud ezt 6. fokozatban 6-7000 körül tudja
Ha erre jársz valami motorral nézz be aztán mehetsz egy kört egy jobb fajtával.
Az eredeti holland cikkben is érezhető volt az újságírók elfogultsága a Kreidler iránt. Ami igaz, az igaz kiforrott technika a motor és a futómű kidolgozottak a részletek, jó a váltó elosztása. Az első féktől többet vártam, de a hátsó kifogástalan. A rugózás kicsit sprőd, de a fő szempont valószínűleg az úttartás volt. Ám hiába az epedás ülések, ez a motor kérem fapados. A vége a gyári 85 km/ó, ha nincs szembe szél és emelkedő. Hogy mi a bánatért adnak a németek 2-3 ezer eurót egy ilyen gépért rejtély. A KTM ára az RS negyede volt, igaz vagy száz óra ment a gatyába rázásra. ( Az RS-re kb. 20 óra )
Minden egyes alkatrésze volt a kezemben a felújítás során és nem győztem csodálkozni azon, hogy ennél egyszerűbb és nagyszerűbb módon magam sem tudtam volna megoldani. Mi sem jelzi jobban, mint hogy egyszer sem akadtam el a felújítás során. Igaz a motorblokk tökéletes volt nem kellett vele dolgozni. A gyári dob helyett valaki egy rezót tett fel. Hogy ez valami kihangolt dolog lehetett, vagy csak véletlenül találták el nem tudom, de igen jól szól és jól gyorsul vele a gép. A sebességfokozatoknál annyi a különbség, hogy az ötödik csak picit gyorsít, az RS-nél sokat. Ha a Kreidlerről átülök a Cometre, akkor jön a csoda, mert hihetetlen kényelmes. 187 cm magas vagyok és mégsem érzem kicsinek a gépet. A kormány nagyon el van találva, kezelőszervek a helyükön.
A fékek túl jók egy ilyen kis motorhoz. Azt hiszem ez volt az első 50-es európai, amin elöl-hátul tárcsafék volt. A rugózás igen lágy, ami kanyarban, vagy rossz úton zavaró kicsit. Összegezve: mindkét gép igen jó technika. Hiába majd 50 éves a Kreidler és vagy 40 a Sachs ezek a gépek simán tudják a mai követelményeket, ha nem is mennek olyan nagyot, mint a vizes-poweres modern gépek.
A Zündappról és Cobráról is jó lenne hasonló leírás.
Akarjátok tudni mire jutottam?
Legjobban itt szegény Dappomat sajnálom mivel nagyon jó kis motor.