Pl a derbinél a külön olajzást egy apró kis szivattyú csinálja, amelyhez le van osztva a gázbowden és az szabályozza a gázhúzás mértékétől függően az olaj mennyiségét, amit egyenesen a karbiba nyomott be.. Inkább a gázinjectort lenne nehezebb kivitelezni.
Egyébként a gáz is, nagyon hasonló a bioethanolhoz abból a szemszögből nézve, hogy alacsonyabb az égése során keletkezett hőmennyiség és magasabb a gyulladáspontja, ami kizárja a kopogásos égést, mitöbb, a levegővel keveredve teljesen homogén szerkezetet hoz létre, ami az égést tökéletesíti.
Tiszta alkoholban az olaj kicsapódik, nem keveredik.
Kétes, hogy eljut e a megfeleő helyekre, így magában nem alkalmas 2t mtoorokba.
(nem mindegyk olaj, de a jobbak rendszerint igen)
ebből kifolyólag pumpás motor sem megy tiszta alkoholollal.
egyébként a különolajzós motoroknál akkor hogy műxik? akkor semmit sem kell keverni külön? :) mmax átfúvokázni.
egy szar ügy hogy nálunk a faluban nem kapható bioüzemanyag... csak legközelebb 20 kmre van innen.... szomszéd faluban
bár azon is filóztam hogy hogyan lehetne gázüzeműre üzemelni egy 2T-t bár a kenést is meg kell oldani valahogy, bár a különolajzós motoroknál esetleg megoldható.
Én is Repsolt használok.. Egyébként a múltkor a Stihl olajjal szemeztem, szerintem nem lenne rossz választás.. A benzinben keveredik az olaj, az ethanolban pedig a benzin. Ha a benzint, mint köztes "hordozó anyagot" használom, akkor mi történik? Max nem E85 lesz belőle, hanem E70, vagy éppen ahány százalékban tartalmaz ethanolt..
tudom :) azaz tudom hogy nem szabad annyira szorulnia mert akkor nem lesz meg a tökéletes kenés. Bár ezek olyanok hogy minden szart eladhassák a "hülyéknek" na ez van..
t motorban teljesen biztonságosan hazsnálható az etanol, vizosnt 2t motorban kikell próbálni, hogy a keverékolajat nem csapja e szét.
Amit mi hazsnálunk (elf, repsol) ezek nem szeretik az etanolt, nem keverednek vele.
A legtöbb gyárnak volt iylan kéthengeres kisérlete, ha másért nem, hát azért, mert a korabeli 125ös motorok iylenek voltak
(70es évek)
A imsonnak is volt, egy kísérleti S 100 nevü modellje, nem lett belőle széria, mert jóval drágább lett volna mint a korabeli versenytárs, az mz 125 ös motorja (csúzli)
Be is állítottad rendesen a keverék arányát? Mert csak belerakva valószínűleg nem jó.. Én arra gondoltam, hogy nagy fordulat mellett sem melegszik annyira a motor.
Próbáltam. Nincs értelme. Alacsony fordulaton szörcsögni fog meg hasonlók. Kisebb gyertyahézag kell neki meg 1mm körüli előgyújtás akkor érdemes. De nincs értelme semmi.:D Max hogy cefreszagú a kipuff.
az , hogy akkor is szar volt az élet 1990-ben,vagy hogy most kevésbé szar,engem nem hat meg.. a hollandoknál már akkor is kerestek annyit,hogy annyit tankolhattak,amennyit nem tudtak elautozni 1 honap alatt,mint most...
1990-ben a minimálbér 4800 forint volt. Vagyis az áremelés előtt 133 liter benzint tudtunk volna belőle vásárolni. Utána már csak 78 litert (61 forintos ólommentessel számolva). 2000-ben 234 forintot kértek egy liter benzinért. Ekkor 25500 forint volt a minimálbér. Ebből 109 liter benzin jött ki. 2005-ben 280 volt a benzin átlagára. Ekkor meglepően sok, 203 liter benzin jött ki az 57 ezres minimárbérből.
És 2009-ben? Ekkor 300 forintos átlagárral és 71500 forintos minimálbérrel számolva 238 liter jön ki.
2012-ben? 435 forintos benzin 93000 forintos minimálbérrel számolva 213 liter. vagyis a minimálbérhez viszonyítva ma jóval több benzint tudunk az autónkba tankolni, mint a rendszerváltáskor......
Nézem a DiscowerySC-t.. Hm.. Ethanol.. magasabb oktánszám.. Hm.. Alacsonyabb égéshő.. Hm.. Keverőolaj.. Mi bajunk lehet? Kipróbálom a 80-asban.. Adok neki többlet üzemanyagot oszt GO! Ha nem megy, az állófűtésem megeszi szívesen.. Legrosszabb esetben nem sül be a motor!
Egyébként a gáz is, nagyon hasonló a bioethanolhoz abból a szemszögből nézve, hogy alacsonyabb az égése során keletkezett hőmennyiség és magasabb a gyulladáspontja, ami kizárja a kopogásos égést, mitöbb, a levegővel keveredve teljesen homogén szerkezetet hoz létre, ami az égést tökéletesíti.