...és ha még tovább gondoljuk, talán a második gyűrű pedig azt a célt szolgálja, hogy figyelembe véve az L gyűrű működését, miután a munkaütem megszűnik a kipufogás pillanatában, de még nem nyitott a felömlő, a kartelbe sűrített keverék nyomását jobban képes megtartani. (Ezt megint csak én feltételezem róla, mindenféle alapismeret nélkül) Viszont olyan dugón, amin eltörött a gyűrű, mert beakadt, láthatóan a sima gyűrű kezdte a balhét és annak a törmeléke szakította le az L gyűrűt felfelé. És ilyenből már nem egy darabot láttam!
"Az L gyűrű kialkításából fakadóan,egy vékoyn kis pilincka, amivel nem lehet elegendően széles ablakokat elkövetn a hengerben, mert csinosan beletörik.
Szerntem ez a hátránya, ami miatt a pnege motorokban nem alkalmazzák."
Nem akarok beleszólni, de csak maga a gyűrűhorony vékony! Maga a felület szélesebb, mint a második, sima gyűrű..
És ha jobban belegondolsz, (ezt már csak én feltételezem!) talán azért van a dugó legtetején, hogy azzal is kevesebb legyen a dugó és henger közötti illesztésből fakadó káros tér, ami ugyebár oldalirányban nyomja össze a dugót, amikor azt kizárólag lefelé is nyomhatná.. És mivel az illetést kizárja, az ablakoknál is valamilyen szinten pontosabb a nyitás-zárás.. Úgy értem, hogy azonnal nyit és akkor, amikor odaér a dugó közvetlen teteje.. Nincs az előkipufogáshoz hasonló jelenség a többi ablakban. És hogy miért nem használják? Szerintem inkább csak azért, mert önmagában nem képvisel akkora teljesítményjavulást, amiért anyagi szempontból érdemes vele foglalkozni. Helyette inkább máshová koncentrálnak, mint pl a membránok.. De ez megint csak az én eszmefuttatásom és senki ne vegye magára! Viszont a vékony pilinckát, határozottan tudom cáfolni!
Bizonyos megoldásoakat egyes gyárak, szerntem nem műszaki meggyőződésből, hanem valamiféle üzleti vagy marketing érdekből prefereálnak, hajlok rá, hogy azt gondoljam, ez a Vand Dykes féle L gyűrűs megoldás is iylen.
el lehet rá mondani, hogy "húdebaromkikülönleges gyűrű van a motorban" és azt akár műszakilag meg is lehet indokolni.
Oszt az egész rizsa vagy simán a szokásos merketingbullshit, ami arról szól, hogy egy kiragadott lényegtelen részletet úgy álíltanak be,mint ha az alapvetően meghatározná egy motor(termék) minőségét.
Meg vagyok róla győződve, hogy ha ez a Van Dykes féle megoldás TÉNYLEGESEN előnyös lenne, akkor a versenysportban legalább valamelyik szakág hazsnálná.
De nem hazsnálja.
Még akár azt is el tudom fogdni, hogy BIZONYOS PARAMÉTEREIBEN ténylegesen jobb lehet, mint a sima széles öntvény gyűrű, viszont egészen biztos, hogy van oylan paramétere, ami meg sokkal rosszabb mint akár egy mezei széles öntvénygyűrűnek, és ez szerintem a tartósság.
Az L gyűrű kialkításából fakadóan,egy vékoyn kis pilincka, amivel nem lehet elegendően széles ablakokat elkövetn a hengerben, mert csinosan beletörik.
Szerntem ez a hátránya, ami miatt a pnege motorokban nem alkalmazzák.
Azt gondolom, az L gyűrű forradalmi lehetett a széles öntvény gyűrűk korában, de kiszorult az élvonalból elég gyorsan, amikor megjelentek a krómozott acélgyűrűk.
Ezek minden tekintetben jobbak mint az L gyűrű.
Kevéssbé koptatják a hengert még nagyobb felületi nyomás esetén is,, tartósak, nem t9rékenyek, nagy ablakokat lehet velük csinálni a gyűrűtörés vezsélye nélkül.
Én semmi oylan műszaki indokot nem tudok ami 2012 ben az L gyűrű létjogosultságát alátámasztaná.
ja az időközben lecseréltem 70 cc 4T-re :) és így már nem lesz gyanakvó a magyarkártyásoknak. :) mert jóval kisebb a hangja. :) e ahaverom szerint ezzel a blokkal mentek 80km felett
azaz körül. remélem így is lesz. és akkor pont jó lesz.
Remélem legközelebb valamelyik találkozón is összefutunk, és sörözünk egy rohadt nagyot! Az első 10-et én fizetem! (a többit meg már nem számoljuk)
Pisti haverom is mondta, hogy ide érdemes lejönni máskor is!
Ha meg kicsit fura a gyerek, akkor tudni kell róla, hogy 4pontos agyérszűkülete van, amitől, ha fáradt, néha jobban akadozik a dumája. Az orvosok azt mondták a műtétre, hogy 50%, hogy nem éli túl, azon belül 50%, hogy nyaktól lefelé béna lesz! Így meg bármikor meghalhat. Azt mondta, hogy csak a jogsija maradjon meg, a többi nem számít!
Ezt csak azért írtam ide, mert ha bárkivel találkozunk még, nehogy úgy menjen át, hogy elmebeteg.
mondom megvan a rendszáma nna! és mi van hogy ha elveszted a forgalmit, mitcsinálsz? hát arendszám alapján bemész a okmnyirodába nem? és akkor lekérik az adatot, és kikiállítják.
Már bocsánat, de számomra ez a video már ott megbukott, hogy nem egész 3mp alatt 105-ről 40-re lassított, miközben a motor orra meg sem bukott lefelé.. Lehet, hogy nekem a 118kg-ommal van baj, de nálam a puch egy keményebb lassításnál "orral túrja" az aszfaltot.. :)
A hétvégén megszaporodtak a szétszedett blokkok...
A fehér Zündappon elkopott a váltótengelyen a ricni. A 125-ösé hosszú volt, a 4 sebességesé rövid. Egy 3. blokkot már nem mertünk szétszedni, mert bár valójában 5-ösnek kellett lennie, de csak 4 működött.
Végül aki mer, az nyer, és jó lett.
Én is örülök neki hogy megismerkedtünk a hondás komád és te is jo arcok vagytok hátha összefutunk még a jövöben ha tudok segiteni valamiben tudod hol találsz.
üdv
Azárt van a tetején, hogy a nyomás jobban a hengerfalra szorítsa.
Bár legyen most a memrán téma is hogy mi hogy jó?
mert terveznék egy membrános hengert építeni... :)
http://www.bridgestonemotorcyc...
Szerntem ez a hátránya, ami miatt a pnege motorokban nem alkalmazzák."
Nem akarok beleszólni, de csak maga a gyűrűhorony vékony! Maga a felület szélesebb, mint a második, sima gyűrű..
És ha jobban belegondolsz, (ezt már csak én feltételezem!) talán azért van a dugó legtetején, hogy azzal is kevesebb legyen a dugó és henger közötti illesztésből fakadó káros tér, ami ugyebár oldalirányban nyomja össze a dugót, amikor azt kizárólag lefelé is nyomhatná.. És mivel az illetést kizárja, az ablakoknál is valamilyen szinten pontosabb a nyitás-zárás.. Úgy értem, hogy azonnal nyit és akkor, amikor odaér a dugó közvetlen teteje.. Nincs az előkipufogáshoz hasonló jelenség a többi ablakban. És hogy miért nem használják? Szerintem inkább csak azért, mert önmagában nem képvisel akkora teljesítményjavulást, amiért anyagi szempontból érdemes vele foglalkozni. Helyette inkább máshová koncentrálnak, mint pl a membránok.. De ez megint csak az én eszmefuttatásom és senki ne vegye magára! Viszont a vékony pilinckát, határozottan tudom cáfolni!
el lehet rá mondani, hogy "húdebaromkikülönleges gyűrű van a motorban" és azt akár műszakilag meg is lehet indokolni.
Oszt az egész rizsa vagy simán a szokásos merketingbullshit, ami arról szól, hogy egy kiragadott lényegtelen részletet úgy álíltanak be,mint ha az alapvetően meghatározná egy motor(termék) minőségét.
Meg vagyok róla győződve, hogy ha ez a Van Dykes féle megoldás TÉNYLEGESEN előnyös lenne, akkor a versenysportban legalább valamelyik szakág hazsnálná.
De nem hazsnálja.
Még akár azt is el tudom fogdni, hogy BIZONYOS PARAMÉTEREIBEN ténylegesen jobb lehet, mint a sima széles öntvény gyűrű, viszont egészen biztos, hogy van oylan paramétere, ami meg sokkal rosszabb mint akár egy mezei széles öntvénygyűrűnek, és ez szerintem a tartósság.
Az L gyűrű kialkításából fakadóan,egy vékoyn kis pilincka, amivel nem lehet elegendően széles ablakokat elkövetn a hengerben, mert csinosan beletörik.
Szerntem ez a hátránya, ami miatt a pnege motorokban nem alkalmazzák.
Azt gondolom, az L gyűrű forradalmi lehetett a széles öntvény gyűrűk korában, de kiszorult az élvonalból elég gyorsan, amikor megjelentek a krómozott acélgyűrűk.
Ezek minden tekintetben jobbak mint az L gyűrű.
Kevéssbé koptatják a hengert még nagyobb felületi nyomás esetén is,, tartósak, nem t9rékenyek, nagy ablakokat lehet velük csinálni a gyűrűtörés vezsélye nélkül.
Én semmi oylan műszaki indokot nem tudok ami 2012 ben az L gyűrű létjogosultságát alátámasztaná.
A 70-es meg kamu. Mutass képet!
azaz körül. remélem így is lesz. és akkor pont jó lesz.
Pisti haverom is mondta, hogy ide érdemes lejönni máskor is!
Ha meg kicsit fura a gyerek, akkor tudni kell róla, hogy 4pontos agyérszűkülete van, amitől, ha fáradt, néha jobban akadozik a dumája. Az orvosok azt mondták a műtétre, hogy 50%, hogy nem éli túl, azon belül 50%, hogy nyaktól lefelé béna lesz! Így meg bármikor meghalhat. Azt mondta, hogy csak a jogsija maradjon meg, a többi nem számít!
Ezt csak azért írtam ide, mert ha bárkivel találkozunk még, nehogy úgy menjen át, hogy elmebeteg.
De éppen a KTM 4T-re gondoltam...
A fehér Zündappon elkopott a váltótengelyen a ricni. A 125-ösé hosszú volt, a 4 sebességesé rövid. Egy 3. blokkot már nem mertünk szétszedni, mert bár valójában 5-ösnek kellett lennie, de csak 4 működött.
Végül aki mer, az nyer, és jó lett.
üdv