Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Na, de valahol csak el kell kezdeni a visszaalakítást a gyári irányában.. ..
Az a bajom, hogy ami most van benne, az a nehezebb! és nem is L-gyűrűs!
tegye csak tönkre a motorját,nem számit...de a kipuff,az fontos!
mán megii hujee vááágy
De ha nem rávaló a kipufogód akkor kár a dugattyútömegen rágódni!
Simson Duo névre halllgat, gyári cucc.
én ugy tudom,hogy ezt a rokkantak számára gyártották,mint a velorexet...egyébként pedig az l gyürüvel jobban fog pörögni a 80-asod,de nem biztos hogy megéri az átalakitás,mert a nagyobb dugotömeg miatti fötengö terhelés miatt hamar csapágyas lehet,ha forgatod..
Ez most gyári, vagy épített ritkaság?
Bármiylen furcsa, a ritka vagy ygári állapotu simsonok ára perverzül magas.
Ugyan ez érvényes például a tbl Pannoniára.
Például egy másik, nem azonos domborúságú dugó, a sűrítést alig növeli, de mivel a péssáv szöge a ksiebb ívhez való, így a présrés befelé fog szűkülni, és ez már önmagában képes detonáltatni a motort
Nem lomha, ellenkezőleg! Dinamikus, de nem gyors. Hozzáteszem, nem a végsebesség növelése miatt kérdezek ennyit, hanem azért, mert szeretnék egy, a mások trehányságából, ill. hozzá nem értéséből fakadó hibát megelőzni! Egyszóval nem szeretném, hogy a tömegeltérés miatt megöljem a csapágyakat, főtengelyt, stb... Inkább most költsek rá X összeget, mint a szétesett blokkra XXX összeget!
Akkor a továbbiakban a robbanó tér fogalma maximum az Alkaida esetében használandó.. :D A présmagasság milyen (nem odavaló) alkatrész beszerelésével tud megváltozni? Csak a dugattyú? Vagy a hengerfej? Hallottam olyat, hogy felhegesztette valaki a hengerfejet és jóval "szűkebbre" lett visszamarva...
Úgy értem, hogy még az sincs kizárva, hogy tökéletesen működik egy nagyobb tömegü dugóval.

HA a motorod lomha, biztosan nem a dugó súlyával van probléma.
A "robbanótér" (égéstér) pár százalékos csökkentése nem befolyásolja egy utcai motor működését, viszont a présmagasság iyletén változása nagyon is.
Most, hogy mondod, volt egy simson star motorom, aminél egy kiadós hajtás után rendszerint elcsöppent a gyertya elektródája és vörösen izzott a kipufogókönyök, 1x még a cipőm oldala is megolvadt tőle. Sosem tudtam rájönni, hogy miért csinálja.. Ellenben nem volt olyan simson, amit nem értem utol vele.. Úgy vettem nem piszkáltam, egyszer vettem le a gyújtásrészt, mert áttekercseltem a világítástekercseket vastagabb huzallal, nem kötöttem testre, hanem egyenirányítottam, stabilizáltam a villanyt és ment az akkura minden! Onnan ment tovább az elektromos rész.. Nagyon vagány volt az álló motornál is működő fényszóró, stb.. :D

Szóval úgy is adtam el..
egyébkénr akkor van a öngyulladás hogy ha elég szegény a keverék, és/vagy a alacsony hőértékű gyújtógyertya szépen vörösre beizzik a csúcsa akkor már a magasabb kompressziónál bedurranhat.
egyébként ez hívják kopogásos égésnek is. és ilyenkor a szoktak mondani hogy elcsöppent a dugó. :)
ájjámále a hülye pijjával......
na most azt mondom illik megmérni a kompressziót és a présmagasságot, nyilván az 50 hfejét rá lehet tenni csak nem lessz jó, már az átmérö miatt se. Ha minden optimális és nem megy 12:1
fölé és a prés is 0,8-1 mm akkor nem fog detonálni ha még a gyertya is belevaló.Az hogy a 80ccm nem foeog annyit nyilván vezérlés és csö határozza meg. Hosszab élettartamra tervezték
ezért a teljesitményt minimalizáltak. az yz 80as gyárilag 25-27 le és üzemórás azaz 20h-ként dugócserés ,cserébe azért fajlagosan erös is.
Bocsánat a sok kérdés miatt, de van mit helyretenni a fejemben, ezért kérdezek inkább, mint önállóan gondolkodok..

Gyakorlatilag ezt értsem úgy, hogy ne piszkáljam, baja nem lesz, legfeljebb más a menettulajdonság?
Ez jelenthet olyat, hogy adott esetben egy utángyártott dugó fejprofilja a gyáritól eltérő, ezáltal szűkül a robbanótér és bekövetkezik az öngyulladás?
Mindg a simsont szoktam példának hozni.
Abban, tök uygan az a főci volt a gyári 70es motoroban is mint az 50-es ben, a dugó suúlya konkrétan a kétszerese az 50es nek, még sem ráz jobban.

Vélhetően ott az 50es túl van súlyozva kissé, a 70es meg alul.

Ezek a régi motorok általában nagyn durván túl vannak méretezve.
Ha megnézel egy msotani kis sportmotor fos pilincka főtengelyét megérted miről bezsélek.
És még ezekre is viszonylag gond nélkül rá lehet akasztani a 70es hengert.