80 ra vannak folytva a 80 köbcentis Cobrák. Ha jól tudom a gyári kipuffba még be is volt ütve. Mint pl a többi 80 as motornak akkoriban. Vicces de végsebességre az 50 es többet tud.:D
Sziasztok! Kitisztítottam ma a benzincsapot, minden járata patyolat lett! És, megszűnt a be-befulladással együtt járó ciripelő hang.. :) Valamivel szebben is pörög, de még mindig nem az igazi! Az áttétel viszont nagyon hosszú.. Az 50-es cobrán, 6-ban ahány x1000 a fordulat, nagyjából annyi n/100 a sebesség. Tehát 7000-nél 70km/h. Viszont a 80-as már hosszabb, ott a 7000-nél óra szerint 85-el megyek. Valószínűleg sosem fog 6-ban 9-10ezret forogni.. Na mindegy, csak egy mai friss tapasztalat volt.
Vay valamit rosszul csinálsz, vagy nem érted, hogy működik, vagy valamelyik alkatrész utángyártott és méretpontatlan.
A gyári alkatrészekkel a váltó beálíltása kézmosással együtt 3 perc.
Az m8as anya alatt a hasított csőanya, a váltódob helyzetéhez képes, állatja a vonoék alap helyzetét.
Mivel a váltódob alaphelyzete a reteszelése folytán állandó, csak itt van lehetőség a kettő összehangolására.
A csőanya óramutató járásaával ELLENKEZŐ irányú forgatása, a váltó alaphelyzetét A NAGYOBB FOKOZATOK FELÉ tolja el.
(értelem szerűen, ha erre túltekered, nincs egyes)
A csőanya óramutató járásával EGYEZŐ forgatása a váltó alaphelyzetét a kisebb fokozatok felé tolja el.
(ha túltekered nincs negyedik)
Friss összerakás után célszerű még az asztalon beállítani a váltót.
Beálltod úgy, hogy egyes fokozatba kattintva, a csőtengely lénckerék oldaláról mérve, a csőtengely végétől a vonóék vége 46,6 mm re legyen.
Gyári váltónál ez elég is, ezt megcsinálod, és gyakorlatilag már be is állítottad, minden ótómatikusan a helyére kerül.
Utángyártorr alkatrészek esetén már nehezebb mert azok mind méretpontatlanok, d kiindulűs alapnak jó a 46,6 ennek a környákén lesz a beálíltás.
Minden "okos" ozzászólás ellenére, a sok motor váltóját valami módon be kell állítani.
A függőlegesen osztott blokkoknál gyakran a tömítés összenyomódása okozhat párszázados diffrencát, eztkell kieygenlíteni.
Más váltókben ezt előre, mérés alapján hézagok behelyezésével kell elvgezni.
De tudok oylan kifejezettem moderm 4t motorot,aminek a blokkját ténylegesen kétszer kell összerakni.
Egyszer öszerakod, mérsz, szétszeded, hézagolsz összerakod.
A simson álílthatósága csak egyfajta variációja uygan ennek.
Persze, vannak tudatlan emberek, akik azt hiszik azért állítható mert szar.
Vonóéket is kiszedtem gyári és nincs elkopva. Nemértem most mivan:( Undorító ez az egész. Egyáltalán miért csinálták úgy hogy állítható legyen a váltó? Puchoknál és a többinél összerakom aztán vagy jó vagy nem. Nincs az hogy csak jó is meg nem is.
El tudnád regélni hogy kell S51 nél beállítani a váltót? Mert nekem akárhogyan állítom nem tudom meg alkotni hogy legyen mindegyik sebesség. Vagy van 1 meg 2 vagy van 1-3-4. És már ráment ma pár szál idegünk reggel Toomy val hogy beállítsuk de nem megy:(
A geometriája sem az igazi az anyaga is elég puha.
A gyári alkatrészekkel a váltó beálíltása kézmosással együtt 3 perc.
Az m8as anya alatt a hasított csőanya, a váltódob helyzetéhez képes, állatja a vonoék alap helyzetét.
Mivel a váltódob alaphelyzete a reteszelése folytán állandó, csak itt van lehetőség a kettő összehangolására.
A csőanya óramutató járásaával ELLENKEZŐ irányú forgatása, a váltó alaphelyzetét A NAGYOBB FOKOZATOK FELÉ tolja el.
(értelem szerűen, ha erre túltekered, nincs egyes)
A csőanya óramutató járásával EGYEZŐ forgatása a váltó alaphelyzetét a kisebb fokozatok felé tolja el.
(ha túltekered nincs negyedik)
Friss összerakás után célszerű még az asztalon beállítani a váltót.
Beálltod úgy, hogy egyes fokozatba kattintva, a csőtengely lénckerék oldaláról mérve, a csőtengely végétől a vonóék vége 46,6 mm re legyen.
Gyári váltónál ez elég is, ezt megcsinálod, és gyakorlatilag már be is állítottad, minden ótómatikusan a helyére kerül.
Utángyártorr alkatrészek esetén már nehezebb mert azok mind méretpontatlanok, d kiindulűs alapnak jó a 46,6 ennek a környákén lesz a beálíltás.
"Puchoknál és a többinél összerakom aztán vagy jó vagy nem.
Hát ezért állítható a simson váltójának alaphelyzete:)
A függőlegesen osztott blokkoknál gyakran a tömítés összenyomódása okozhat párszázados diffrencát, eztkell kieygenlíteni.
Más váltókben ezt előre, mérés alapján hézagok behelyezésével kell elvgezni.
De tudok oylan kifejezettem moderm 4t motorot,aminek a blokkját ténylegesen kétszer kell összerakni.
Egyszer öszerakod, mérsz, szétszeded, hézagolsz összerakod.
A simson álílthatósága csak egyfajta variációja uygan ennek.
Persze, vannak tudatlan emberek, akik azt hiszik azért állítható mert szar.