nem tudom mikori a dr500- de nagyon 34le nem több alapulvéve az xt500 ast nyomatékban sem egy bajnok de nem is arra csinálták.
Az lehet hogy minden fokozatban szorja a murvát de ez csak külsö belsö áttétel kérdése.
Te engem nem ismersz.
Rendkívül vitriolos válaszokat tudok írni, csak nem feltétlenül akarok mindig, mert a célom nem a hadakozás.
Gondoltam valamit megbeszélünk, de ha nem, hát nem.
Én igyekeztem megmagyarázni mi az a jelenség valójában amit nyomatékos motornak szokás nevezni.
Láthatóan meg sem próbáltad megérteni amit összehordtam, ami nem volna baj, csak nem értem miért vagy megsértve.
Semmi sértő vagy sértő szándék nem volt abban amit írtam, egy sima technikai magyarázat volt, amiben a legdurvább szó a "zöldség" volt.
Rendben van, ha nem érted, vagy ha nem fogadod el, felesleges ezen berágni vagy veszekedni.
Időnként iylen fórumokon leírom, hogy szerintem mi van, vagy elfogadják, vagy nem, vagy egyetértenek, vagy vitatják, kb ennyi ennél mélyebben nem érdekel.
Akkor kapd be a Gyuribácsiét! Valahogy még mindig nem érzem a szavaid mögött a gyakorlati tapasztalat erejét! Ezért írtam, hogy gyakorlatilag szarok az elméletedre! És ha nem vetted volna észre, amíg énekelek, addig te vagy az a bohóc, aki erre táncol!
Másrészt kétféle motor tetszik! Az egyik megfelel az én igényeimnek, a másik pedig a ritkaság, amitől max annyit várok el. hogy induljon be és ne csörömpöljön!
Gyönyörű motorok! És nem összehasonlítani akartam, hanem csak annyit akartam kihozni belőle, hogy attól, hogy 120felett rosszul van a gép, viszont terepen szétszaggatom vele az erdőt, ergo: hosszú löket mellett magas a forgatónyomaték, nem tartom gyengének. A literteljesítményt is értem, de az ugyebár arra szolgál, hogy az adott motornak legyen tartaléka a kívánt feladat időtartamának elvégzéséhez. Tehát tartós legyen. Ezért jöttem elő az S100-as, kontra VF750 témával. De mondhattam volna az 50-es derbi sendát is, ami 60-nál többet nem ment alattam, de azt hegyről le és arra fel is tartotta és probléma nélkül, teljes gázon át motoroztam vele a fél országot, ugyanakkor az 50-es cobra, bár gyorsabb, nem biztos, hogy olyan "izomból" bírná a Mátra-túrát és az egész napos teljesgázt.. Így aztán nem tartom gyengébbnek a Derbit, mint a Cobrát, függetlenül attól, hogy rövid távon, sík egyenes úton a Cobra keresztben-hosszában körberöhögi. Viszont a hegyremenetben már igencsak gondban van. Tehát, összefoglalva: Ami nyomatékos, azt nem tartom gyengének. Ami gyenge, az viszont kopott szar és annak gépműhely a gyógyszere! Ami pörgős, az sem gyenge, csak máshol jön elő a nyomaték. Ezért írtam, hogy NEKEM kényelmesebb NEM vinnyogtatni és váltogatni, hanem egy fokozatban legyőzni ugyanazt az akadályt. Viszont részemről nem elvárás az 50ccm-től a 100km/h.. Csakhogy valahol ez a téma elkanyarodott az okoskodásba.. :D
Most mi a fasznak vitatkozzak komoly emberekkel? :D Igaz, 32 évesen most eszem a 9-ik autómat és a jó Isten sem tudja már, hogy hányadik motoromat, amikért az utolsó csavarig én dolgoztam meg és az előzőekben is konkrét példákat írtam konkrét járművekkel, me wazzeg én egy konkrét csávó vagyok! :D De imádok hülyének is lenni, szóval légyszi, próbáljatok még meggyőzni az okosságokkal! De legalább annyit írjatok, hogy milyen kibaszott motorral mentetek, amiről élő példát tudsz felhozni! Vagy neked nem volt még járműved?!
Azonos löketünél is megvan a differencia lapos és meredek görbe esetén.
LApos görbét viszont csak kis literteljesítmény mellett lehet elérni.
A nagy litterteljesítmányű motor görbéje szükségserúen meredekebb.
ezért érezni a kisebb literteljesítmányűt nyomatékosnak, miközben egyszerűen csak gyenge.
látod,mondtam én,ilyen ez a forum! tele van okostojásokkal,akik mindent jobban tudnak de a lényeg a következö: azonos ccm-nél a hosszu löketünél elöbb jön a nyomaték,de hamar el is fogy,a rövid löketünél pedig késöbb jön elö,de akár többszöröse is lehet,mint a másiknak kb. olyan,mint a dizel-benzines harc az autoknál!
Egyik ismerősöm szerzett egy eléggé lelakott állapotban lévő Puch M 50 Racing típusú motort. Körülbelül 15 évet állt egy pajtában, ma került elő lomtalanítás közben. A motor karbipucolás és egy gyertya csere után el is indult, viszont a sebességeket csak nagyon nehezen veszi. Amúgy kb 95%-ban eredeti, de azért felfedezhető már rajta némi gányolás.
Körülbelül mennyit érhet most egy ilyen motor? Úgy hallottam elég ritka típusról van.
Az lehet hogy minden fokozatban szorja a murvát de ez csak külsö belsö áttétel kérdése.