Zolibá!
Segítség kéne Simson ügyben. Adott egy régebben még minden fokozatot vevő Simson de az előbb kimentem vele és nincs 1 es meg 4 es. Csak a 2. at találom meg a 3. at Mi lehet a gondja? Nem fogazta le a váltót mert nem recseg soha. Olyan ha 2 ből 1 be akarok kapcsolni mint amikor nyomom a váltót de ott megáll azaz mintha fal lenne nem mintha nem lenne több sebesség. Mit érdemes megnézni? Amúgy a karbi alatt volt egy csavar ami a blokkba ment azt meghúztam mivel mozgott amikor mozgattam a váltókart de azóta rosszabb:(
Igen! Ezt próbáltam ecsetelni, hogy a gyenge az a hulladék, amit már csak a gépműhely tud orvosolni! Ami nyomatékban gazdag, az szerintem nem feltétlenül gyenge!
Nem baj, engedjük el a témát! Ennek így nincs értelme! Mindenki tudását tiszteletben tartom mindaddig, amíg nem akarnak meggyőzni arról, hogy NEKEM mi a jó! :D. Gyuribácsi, ne haragudj a fokozott hangvitel miatt! Inkább fejtsük meg azt, hogy milyen fajta yamaha dugattyú jó az 50-es cobrába.. Mert én egy bontott blokkot azzal vettem, azt szereltem át és se fúrás-faragás, se eltérés, működik!
Hát persze! Vagy roller! Mondom az sem zavarna, ha... [feltételes mód wazzeg!] Azért feltételes, mert HA lenne olyan... De kismotorban nincs! De ha lenne, nem zavarna! De nincs! Érzed? Érted? Látod?
Egyszóval gyenge! Mert ezt irtad! De a gyenge az a romet és a babetta! Én pedig ezt akartam kifejteni! Engedd már el a témát! Mi Brumo-val a saját igényeinknek megfelelő motort írtuk, ami szerintünk alacsony fordulaton is nyomatékos, szerinted pedig gyenge! A literteljesítmény tökéletesen korrekt hozzászólás!
akkor sajnos neked elektromos motor kell az már 1000 fordulaton
ad nyomatékot. ha 2 ütemü motorrol beszélünk ráadásul kis ccm -röl tudomásul kell venni hogy az általad leirthelyesen képlet alapján
1 50ccm-böl nem sok nyomaték vehető elö, de a literteljesitménye még mindig jobb mint a dr-nek. Ha rákattintasz a nickemre ugyan adatok nincsennek de vannak videok hogy hogyan készül,ott a széria yamaha henger 1,4 kg forgató nyomatéka 2 fölé megy,
de azonos 7500/percnél azonos a teljesitmény.
Az első hsz ben, kifejtettem, példával megvilágítva, hogy a harmadakkora nyomatéku motort "nyomatékosabbnak" érzed, mert traktor módon legalulról is tol, de végeredményben ez azért van, mert a nyomatékgörbe alacsony fordulatra van eltolva, ez meg csak úgy lehetséges, ha a literteljesítmény kicsi.
Hogy a literteljesítmány nagy legyen, azt csak úgy lehet elérni, ha a nyomatékgörbe vizsonylag magas forulatra is elmegy, akor viszont a güörbe szükségszerűen nem lapos, hanem meredek.
Én nem arról értekeztem, hogy kinek vagy miylen célra mi flel meg, azt próbáltammegvilágítani, mit jelent valójában az az érzés, hogy a motor a népnyelv szerint "nyomatékos"
Könynen befogadható példa:
A 91-es Dr 350 békanyálon 30 loerő 8000-en és 30 Nm 6500 on.
ez a motor nyilván nyomatékos érzetet kelt, nyilván alapjáratról is erős.
A hazsnálat céljának, jellegének nyiván ez a karakterisztika felel meg.
a hasonló űrtartalmű ninja 400-as 13 ezren 65 loerő és 36 Nm 10 ezres fordulaton.
Nyilván ez a motor nem fog nyomatékos érzést kelteni, mivel 4000 környékén, ahol a DR már keményen húz, ott a Kawánál még se kép se hang.
öszességében, a Kawa (65ló)kétszer oylan erős mint a DR 30ló) még is, ha városban kell araszolgatni, a DR célszerűbb, mert alulról is megy, nyomatékos érzést kelt.
Viszont, végeredményben a DR "nyomatákossága" abból fakad, hogy kicsi a litertlejesítménye.
Tisztelt Gyuribácsi, én megértem! Ezért mégegyszer, röviden leírom: Engem nem zavarna, ha 1000-nél többet sem forogna egy motor, ha tudja hozni az én igényeimet. De gyengének akkorsem nevezném.
Igen, ezeket a vitriolos válaszokat már jelezték a háttérből.. :D Nem számít, én sem akarok balhézni, a betűháború teljesen értelmetlen. De legalább írj egy példát, hogy mivel mit tapasztaltál! Hátha jobban érti a nehéz felfogásom! Max megint jön a babetta..
Segítség kéne Simson ügyben. Adott egy régebben még minden fokozatot vevő Simson de az előbb kimentem vele és nincs 1 es meg 4 es. Csak a 2. at találom meg a 3. at Mi lehet a gondja? Nem fogazta le a váltót mert nem recseg soha. Olyan ha 2 ből 1 be akarok kapcsolni mint amikor nyomom a váltót de ott megáll azaz mintha fal lenne nem mintha nem lenne több sebesség. Mit érdemes megnézni? Amúgy a karbi alatt volt egy csavar ami a blokkba ment azt meghúztam mivel mozgott amikor mozgattam a váltókart de azóta rosszabb:(
Kicsi a literteljesítménye, vagy gyenge, ez eléggé ugyan az:)
Ez, hogy relatíve gyenege, nem azt jelenti hogy fos, hanem, hogy a megcélzott hazsnálatra így (is) megfelelő.
ad nyomatékot. ha 2 ütemü motorrol beszélünk ráadásul kis ccm -röl tudomásul kell venni hogy az általad leirthelyesen képlet alapján
1 50ccm-böl nem sok nyomaték vehető elö, de a literteljesitménye még mindig jobb mint a dr-nek. Ha rákattintasz a nickemre ugyan adatok nincsennek de vannak videok hogy hogyan készül,ott a széria yamaha henger 1,4 kg forgató nyomatéka 2 fölé megy,
de azonos 7500/percnél azonos a teljesitmény.
Hogy a literteljesítmány nagy legyen, azt csak úgy lehet elérni, ha a nyomatékgörbe vizsonylag magas forulatra is elmegy, akor viszont a güörbe szükségszerűen nem lapos, hanem meredek.
Én nem arról értekeztem, hogy kinek vagy miylen célra mi flel meg, azt próbáltammegvilágítani, mit jelent valójában az az érzés, hogy a motor a népnyelv szerint "nyomatékos"
Könynen befogadható példa:
A 91-es Dr 350 békanyálon 30 loerő 8000-en és 30 Nm 6500 on.
ez a motor nyilván nyomatékos érzetet kelt, nyilván alapjáratról is erős.
A hazsnálat céljának, jellegének nyiván ez a karakterisztika felel meg.
a hasonló űrtartalmű ninja 400-as 13 ezren 65 loerő és 36 Nm 10 ezres fordulaton.
Nyilván ez a motor nem fog nyomatékos érzést kelteni, mivel 4000 környékén, ahol a DR már keményen húz, ott a Kawánál még se kép se hang.
öszességében, a Kawa (65ló)kétszer oylan erős mint a DR 30ló) még is, ha városban kell araszolgatni, a DR célszerűbb, mert alulról is megy, nyomatékos érzést kelt.
Viszont, végeredményben a DR "nyomatákossága" abból fakad, hogy kicsi a litertlejesítménye.