Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Mekkora lett volna, ha a haver meg is veszi.. :D
Igazából nekem hozta ki, csak a madár kirakta árulni...
Bazzeg, hát ezt a motort láttam! Még meg is kérdeztem tőletek, hogy mi az a vas ott alul! Havernak meg mondtam is, hogy itt van egy másik, ne sirassa a pirosat! :D
Eladó Zündapp alkatrészek!
Van komplet blokk ház is.
Persze, így van, igazad van! Brumo és én nyilván nem értjük egészet, valószínűleg hülyék is vagyunk és imádunk gyenge motorral motorozni.. De egy dolgot hadd jegyezzek meg: Mi konkrét példákat írtunk, míg te jössz az elmélettel, ami mögött eddig nem jött át a gyakorlati háttér. Szóval gyakorlatilag pont szarok az elméletre, és ha valaha tanultál fizikát, akkor a P=n*M is sokat fog mondani és rá is jössz ebből, hogy rosszkor húzgáltad az oroszlán bajszát..
bazz én se tudta elmenni börzére mert az egész család lebetegedett. meg én is... :S szar ügy....
Én mondtam, hogy amit nyomatékosnak hívnak, az csak simán genyge:)

De látom nem érted, fuss neki mégegyszer.
De azért egy mail belefért volna..

Nem mert eljönni Slick!
Valamit félre értettél! Senki sem mondta, hogy szar, vagy gyenge! Csupán arról volt szó, hogy számomra, hangsúlyozom SZÁMOMRA kényelmesebb egy olyan motorral menni, amit nem kell vinnyogtatni a természetbeni akadályok legyőzéséhez! Pl: Városban kifejezetten kényelmesebb a 80-as cobrával tartani a forgalom változó ritmusát, mint az 50-essel. Viszont valamiért országúton mégis az 50-es tűnik meggyőzőbbnek, mert magasabb fordulatszám mellett is megvan a maga ereje. Ugyanez igaz a DR500-ra, mert országúton 120felett már nem az ő tartománya, érezhetően nem tetszik neki, ugyanakkor 30-nál már 5-ik fokozatban is rúgja ki maga alól a homokot a terepen. Szóval nem a zöldségekről és a gyümölcsöstálról beszéltünk, hanem arról, hogy kinek mi a kényelmesebb és ki mit vár, ergo mire használja az adott járművet!
Oszt te hol voltál?! Én meg téged kerestelek nagy erőkkel!
Én nem bújkáltam nem tudtam elmenni. Édesanyám lebetegedett maradtam inkább itt. Tüdőgyulladása lett.
Mivan Buksi, bújkáltál a börzén? Nem láttalak.
Te szerencsétlen, NINCS B125!
Ugyan az, mint az A1.
Te is megválaszoltad magadnak...
? he.. nem értelek.
bár van ilyen hogy b125-ös most vezették be. azaz ami ugyanazt jelenti A1-el
Igen ígyvan!De azokról az időkről beszélek amikor van.
És ha nincs pénzed benzinre, akkor egyik sem megy.
Az ám a nyugis!
Olyan nincs, hogy B125.
Könnyített A1 vizsga van.
Köszi Zoli!

Ha nyugisan akarok motorozni akkor MZ-zek ha meg örjöngeni szeretnék ott a Herculesem.A fura az, hogy a két motor kb ugyanannyit megy :) Mondjuk az MZ-azért jóval mérsékeltetbben fogyaszt 80-alatt.
Kb bíztos vagyok benne, hogy olyan válaszokat fogok kapni hogy:
"de a dízel ígymegyúgy" aki ezt kivánja bepötyögni, javasolt mégegyszer elolvasni amit levéstem meg amit GI
Az egész nyomatékos kontra forgós téveszme arról szól rendszerint nem értik meg a zemberek, hogy a "nyomatékos" nak mondott motor egyszerűen csak kis teljesítményű, az adott köbtartalomhoz képest nincs benne póówer.

A nyomatékos motor érzésre annyit tesz, hogy alacsony fordulatról is "erős", tehát, hogy a nyomatékcsúcsa viszonylag alacsony fordulaton már kivehető.
Az iylen motort szokták nyomatékosnak hívni.
Természetesen, ennek az az ára, hogy a csúcsteljesítmény kicsi.

Ezt egy példával világítanám meg.

Vegyük páldának a fojtott N-es simsont és mondjuk a nyitott Sachs blokkot.
A simson 3,7 Nm 4500 on
A csúcsteljesítmény 2,2 loerő 4500 on.

Mivel ennek a motornak a nyomatékgörbéje úgyszólván egyenes 3500 as fordulattól, és a kivehető forgatónyomaték kétharmada a maximális firdulat felénél már rendelkezésre áll, és az alapjárat meg 1700 környéke, így ez a motor tényleg oylan mint egy traktor.
Mindenhol egyenletesen húz, érzésre igen igen nyomatékosnak mutatkozik, egészen a mondott 4500 as fordulatig.

Ugyan ez a sachs blokkal:
(fejből nem tudom, csak saccolok)
Csúcsteljesítmény 6 loerő, gondolom 7000 felett valahol, és gondolom a maximális forgatónyomaték 7Nm környéke, de nyilván valahol 6000 fordulat felett!
Ez a nagyon nagy differencia!

Ez a motor nem fog oylan traktoros jellegű "nyomatékos" érzést kelteni mint a folytott simson, pedig a forgatónyomaték minimum a duplája, a csúcsteljesítmény meg majdnem a háromszorosa :)

Ennek az a magyarázata, hogy a nagyobb fordulaton leadott nagyobb nyomaték, egy jóval meredekebb görbét ad, míg a kis csúcstelejsítményű folytott simson görbéje igen lapos, ez kelti a "nyomatékos" érzetet.

Egy a példában mondott felüljáró ellenállásának legyőzőséhez, viszont x mennyiségű vonoerő kell a keréken.
Ha a felüljáró elég meredek,és a simson 3500 as fordulaton levehető forgatónyomatéka éppen csak elegendő, akkor az a motor oda fel fog menni 3500 as fordulattal.
A sachs meg nyilván ugyan ezen a felüljárón NEM fog felmenni 3500 as fordulattal, mert a meredekebb görbe miatt ezen a fordulaton még nem jelentekizk a szükséges forgatónyomaték.
És akor lehet mondani, hogy a sachs egy szar:)

De ugye ez nyilvánvalóan hyüleség, mert ha a felüljáró oylan meredek, hogy a simsonból kivehető 4,7 Nm már nem elegendő a menetáellenállás legyőzéséhez, akkor azon a simson sehogy sem fog felmenni, a sachs meg simán felmegy félgázon.

Szóval e a nyomatékos szöveg ez egyszerűen zöldség, a nyomatékos csak simán gyenge.
Helló! Megvan még a géped? Havernak azonnal kell! :D
egyformán gondolkozunk:)
amúgy van egy 125-ös 4 sebis 4T motorom csak annak nincs rendszáma és csak 50-esként lehet nyomulni. De én szeretnék rendszámosat inkább. amúgy ezzel élvezet motorozni,. Bár eladnám mert vennék helyette rendszámosat.... :)