azzal kapcsolatban lennek kivancsi a velemenyedre, hogy kulfoldi forumon sokan irnak olyasmit, miszerint ZX-10R-nel PC beallitas elott az AIR rendszert meg kell szuntetni, mert az a kipufogoba levegot engedhet, ami azt eredmenyezne, hogy a beallitas kozben mert AFR ertek nem a valos keverek aranyt mutatja.
Gondolom nem egy ilyen motort allitottal mar be, igy kivancsi lennek Te mit mondasz erre? Hulyeseg az egesz ahogy van, vagy van benne igazsag?
Sziasztok azt szeretném kérdezni ha veszek egy használt power commandert azzal sok macera van ? vagy csaak be kell kötni és kész bocs már a hülye kérdésért de nem tudom :D
Nem hiszem, hogy sor kerül erre. Nyitva fixált pillangósorral már próbálkoztam másfél éve. Akkor nem emulátorral emuláltam a motort és a szenzort, hanem azok rendesen be voltak kötve és működtek is, csak nem a pillangósort forgatták, hanem egy lapított vasat. Ezzel volt az a tapasztalatom, amit Te is írtál. Semmiképpen nem lett jobb a motor, inkább csak rosszabb. Bizonytalanul reagált kis fordulaton. Néha elég robbanékony volt, néha mintha karbis lenne...
Az emulátorral most ugyanezt idézném csak elő. Annak már nem látom értelmét, hogy még leszedjem a lapátokat is. Nem hiszem, hogy az jelent valamit. Ha még esetleg a tengelyt is kihúznám, úgy talán. De az emulátorral kapcsolatban most leginkább csak az
érdekel, hogy működik-e. Holnapra kiderül.
Elfogadom a tapasztalatod, mert én is hasonlót tapasztaltam eddig én is. Megpróbálok működő STVA-t bele varázsolni és marad minden stock állapotban. (A "másik" csapat is ugyanezt tanácsolta annó és meg is fogadtam. Most csak azért kapott újra életre a téma, mert szórakozni kezdett a léptetőmotor.)
Ha az a hibája a motornak, ami szokott lenni, akkor fillérekből javítható.
Én azt javítanám meg elsőre és aha jó, akkor letudod szerelni a pillangókat a teszthez...
Kezdem kapisgálni már. Ami elméletben jó, az a gyakorlatban nem.
Kiváncsiságból kipróbálom az emulátort nyitott pillangókkal és utána rágyúrok a léptetőmotor javítása / cseréje prodzsektre.
1. attól hogy berakod az emulátort, csak az FI hibát iktatod ki, mivel jó stvs jelet fog kapni. Az ECU-ban csak ennyi a visszacsatolás. AZ ECU/ECM térkép is csak ennyit tartalmaz. Azt nem tudom, hogy az ECU/ECM belső logika miylen dolgot művel még (pl gondolok arra, hogy míg el nem éri a STVS a megfelelő pozíciót, addig a pozíciónak megfelelő üzemanyag megy (dinamikus változtatás, illetve lineári változtatás) vagy pedig csak az adott pozícióhoz adott üzemanyagot ad, amit a térkép előír.
2. A másik gond az, hogy mivel a visszcsatolás csak az STVS-re volnatkozik, így ha leszereled a pillangó szelepeket, az felborítja az AFR-t. Mivel mi "kisérleteztünk már ezzel", és PC-vel megpróbáltuk hozzáállítani, a tapasztalatunk az volt, hogy a levegő beáramlás nem volt teljesen stabil iylenkor alul/középen. Nem mondom, hogy full rosz volt, de nem volt stabil...
Annak már több értelmét láttam, hogy az injektort áthelyezni a légszűrőházba a torok fölé..
A léptetőmotor-szenzor pár által mechanikai úton megvalósult visszacsatolást szimulálja a képen látható áramkör. Bár nem vagyok elektroszaki, nem tudok fejben tranzisztor logikát levezetni, de nagyjából jónak tűnik. A léptetőmotor jelei kis lépésekben növelik, vagy csökkentik a kimeneti osztófeszültséget és éppen erre van szükség az ECU STVS bemenetén.
Ami eddig mindig visszatartott bármilyen STV beavatkozástól az az, hogy nem tudom biztosan - mert sosem láttam ECU mapet, semmilyet - hogy az injektálandó üzemanyag mennyiség közvetlenül függ az STVS jelétől (a), vagy csak az általa létrehozott bemenő légáram map-szenzoron (vagy mi a bánat) keresztül visszacsatolt értékétől függ (b).
(b) esetben ha az emulátor működne "csak" az lenne a probléma, amit írsz: esetleges légörvény torzulások miatt a motor tompulna
(a) esetben a motor keverékképzése totál rossz lenne, kis fordulaton hígulna a keverék (szerintem)
Sehol nem olvastam, a Te írásod sem utal erre, hogy (a) probléma fennálhatna. (b) esettel pedig érdemes lenne (tovább) kísérletezni.
Korábban amikor azt csináltam, hogy nyitva hagytam a pillangókat (a motor-szenzor pár külön forgott magában), az lett, amit írtál. Tompult a motor. De nem próbáltam a pillangó szárnyak lecsavarozását (mert nyitolt) és a komplett pillangó tengelyt is ki lehetne szedni, az oldalsó lyukakat pedig be lehetne tömni. Ezzel talán feljavulnának az áramlási viszonyok. Annó nem mertem tovább kisérletezni és nem is volt "muszáj", mert akkor még jó volr az STVA motor.
Igazából másfél éve arra várok ebben a témában, hogy HOZZÁÉRTŐ(!) ember elárulja, hogy az ECU használja-e közvetlenül az STVS jelet az injektor vezérléséhez, vagy nem. Amindennemű STV buzerálásnak ez ugyanis alap kérdése szerintem.
Elméletileg lehet, hogy lehetne csinálni egy "eliminator"-t, de csak akkor ha a bemenő feszültség egyenesen arányos a visszaküldött értékkel, bár ezt kétlem.
Feltehetőleg - bár még nem mértem, mert nem kellett - +12V vezérlőjelet ad a motornak - max polarítást vált - és addig adja, míg a visszajővő jel nem megfelelő.
Na most úgy lehetne egy "eliminator"-t csinálni, hogy +12V-nél 0V-tól +5V-ig nyomni kell egy felfutót, míg -12V-nél egy +5V-tól 0V-ig egy lefutót addig, míg el nem veszi a jelet, akkor ki kell tartani az értéket, mer úgy érzi az ECU, hogy elforgatta a megfelelő helyre.
A veszélye ennek az, mivel pásztázó jelet kap az ECU, hogy közben össze vissza csinál dolgokat. Annyit lehet rajta végül is egyszerűsíteni, hogy az utolsó értéktől folytatod pozítiv vagy negatív irányba.
Ezzel megoldható lenne az FI hiba, de a levegő áramlási gond nem....
meg kell néznem, hogy az OBD-ben van-e aktív teszt, akkor le lehet tesztelni az "eliminator"-t is...
Nem tudom mennyire hallt be az STVA, de van egy típushibája, ami fillérekből megoldható és újra jó lesz.
A következő kérdésedet kicsit pontosítani kellene:
1. Az STVA-t akarod kiiktatni, mert rossz?! Arra jelen pillanatban nincs megoldás.
2. Ha az STVA által vezérlő részt szeretnéd kiiktatni, azt csak úgy lehet, hogy az STVA-nak működnie kell, de a többi leszerelhető.
Próbálkoztunk vele pár motoron, de jelentős eredmény nem jött, csak kisebb. Utcai motorra nem javaslom, mivel az alsó/közép tartományban nem lett "annyira jó". Feltehetőleg másképp keletkeznek az örvények, amik nem jók...
A GSX-R1000 topicban vetettem fel kérdésem, itt is feltenném.
Úgy fest elromlott az STVA-m, így felmerült a kikötés gondolata. Erre tudsz megoldást? Nem kérem, hogy szakértelmed kiáruld, de érdekelne, hogy Te tudsz-e megoldást egyáltalán és ha igen, az mennyire bonyolult / mennyibe kerül Nálad. Ha kérhetem, foglalj állást az ügyben, akár pro vagy kontra!
Ha egy 07-es ZX6R-ből kivágják a katalizátort, amin elméletileg a lambda szonda is van(javítsatok ha tévedek), és helyettesítik egy y-os összekötővel, a szonda hiánya és egy új Yoshi vég, megbolondíthatja az ECU-t vagy bármi más elektronikát a motoron?
Igen, akkor nekem is úgy tűnt, de mint kiderült nem a bekötéssel volt a gond. Szerencsére találtam olyat, aki meg tudta oldani a problémámat, ha már így alakult... Most tökéletesen működik, és ez a lényeg.
Én kerestelek, és enyém a hirdetett Power Commander.
A Commander mint kiderült teljesen új volt, csak így akarnak megszabadulni a készlettől, hogy bármilyen más típusú motorba bekötik, így persze olcsóbb, mint a gyári csatis, viszont a gari elveszik.
Szó nincs gányolásról láttam hogy csinálják, a gyári csatikból kitolják a "tüskéket", nem vágják el a vezetékeket. A probléma nem a bekötéssel volt...
azzal kapcsolatban lennek kivancsi a velemenyedre, hogy kulfoldi forumon sokan irnak olyasmit, miszerint ZX-10R-nel PC beallitas elott az AIR rendszert meg kell szuntetni, mert az a kipufogoba levegot engedhet, ami azt eredmenyezne, hogy a beallitas kozben mert AFR ertek nem a valos keverek aranyt mutatja.
Gondolom nem egy ilyen motort allitottal mar be, igy kivancsi lennek Te mit mondasz erre? Hulyeseg az egesz ahogy van, vagy van benne igazsag?