Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szia!
Igen ő lenne az, méghozzá az 1982-es kiadás. Ha jól tudom 100 alatti db számmal jött ki ez a széria, pontosabban 45 db készült belőle. És bizony nagyon hálás lennék, ha találnál valamit róla
Na szóval feladtad a leckét nekem......
De..... ha jól gondolom ezt is megoldottam, néz a képre.
Ő az ?
Elég nagy file, nem szívesen küldeném neten, áttudom adni napközben neked valahol Pécsen akár holnap ? Valamikor 11 után megyek be?
Egy probléma megoldásához elsősorban a probléma fel - és megismerése szükségeltetik....ezért kérem a Kawasaki ZX-9R C2 tulajdonosokat, hogy mondják szépen utánam: " ...a motorom kezelhetősége leginkább egy kétszáz kilós félig felfújt gumicsónakéra emlékeztet..."

A ZX-9R rajongói azzal védekeznek, hogy motorjuk a "... mindennapos használat és kényelem szem előtt tartásával készült..." Hmmm...Kényelem? Praktikum? Erre, a több mint 170 mph végsebességgel és WSB küllemmel megáldott gépre nyilván nem azért teszed rá a segged, mert a kormánycsutkái kissé magasabbra vannak rakva az átlagosnál. Ha ez az amit keresel, akkor talán telefonálj a közeli Harley kereskedőnek hamar...

A ZX-9R kb.125 lóereje több, mint elég a pilóta érdeklődésének ébrentartásához, de a motor kezelhetősége sajnos hagy némi kivánnivalót maga után, de ezen viszonylag könnyen segithetsz és ha ráadásul van még egy kis költőpénzed is a motorra, akkor ennek menettulajdonsága hamarosan hasonlitani fog a külalakjához..

Az alábbi beállitások elvégzése után géped fordulékonyabb lesz, jobban tudod majd a kanyar vonalát követni, de ezért föl kell áldoznod kicsinyt a Gold-Wingéhez hasonlatos kényelemből, de hidd el, megéri.
zx9r-1.jpg - 38095 Bytes Az előfeszités állitócsavarját addig tekerd befelé, mig csak két vonal látszik a tetején.
zx9r-2.jpg - 33146 Bytes Helyezz fel egy kábelkötegelőt a felső villaszárra, majd emeld meg a motor elejét. Igy tudod megmérni a terheletlen rugóutat ( static sag ). Ez 30mm kell legyen.
zx9r-3.jpg - 40056 Bytes A húzófokozat állitócsavarját az óramutató járásával megegyező irányban, a maximumig tekerd be. Ezután állits vissza belőle négy klikket. ( Valaki kérdezte egyszer, hogy mi ez a " katt " vagy " klikk ". Nos, néhány motor villájában és hátsó rugóstagjában az állitócsavar(ok) ún. fokozat nélküliek, ami azt jelenti, hogy állitás közben nem adnak ki hangot. Ezeknél általában a fordulatok számát adom meg. Más vasaknál az állitócsavarok az állitás közben kis kattanó hangot adnak ki, ahogyan fokozatról - fokozatra lépteted. Innen a "klikk " )
zx9r-4.jpg - 37354 Bytes Ez itt az első villa nyomófokozati állitócsavarja. Tekerd be a maximumig, majd vissza addig, amig a harmadik kis kattanást hallod.
zx9r-5.jpg - 47884 Bytes Ez itt a hátsó rugóstag nyomófokozati állitócsavarja. Tekerd be a maximumig, majd vissza a második kattanásig.
zx9r-6.jpg - 45950 Bytes Hátsó rugóstag, húzófokozati állitócsavar. Négy kattanás vissza a max-ból. Nehéz hozzáférni, ezért hosszú, vékony csavarhúzó használata ajánlott.
zx9r-7.jpg - 41302 Bytes Hátsó rugóstag, előfeszités. Lazitsd meg a felső záróanyát, majd tekerd a szabályzóanyát lefelé addig, amig a terheletlen rugóút ( static sag ) kb. 5mm lesz.
zx9r-8.jpg - 43101 Bytes A terheletlen rugóút megállapitása: megemeled a motor hátulját annyira, hogy a rugóról a terhelést levedd, majd megméred a távolságot az ülés alja és a hátsó keréktengely közepe között. Mérj újra miután leengedted a motort. A különbség a terheletlen rugóút nagyságát adja.
zx9r-9.jpg - 24637 Bytes A túl feszesre állitott lánc károsan befolyásolja a hátsó rugóstag mozgását. A láncnak legyen legalább 3 cm játéka.
zx9r-10.jpg - 44579 Bytes Új gumi, régi gumi...a pályán eltöltött két futam után - gyári beállitásokkal - a gumi teljesen roncsolttá és használhatatlanná vált.

Összegzés:

Első futómű:

Terheletlen rugóút ( static sag ): 30mm
Nyomófokozat: 3 klikk vissza a max-ból
Húzófokozat: 4 klikk vissza a max-ból
Előfeszités: 2 vonal látszik az állitócsavaron
Guminyomás: 32 psi ( pálya ), 34 psi ( utca )

Hátsó futómű:

Terheletlen rugóút ( static sag ): 5mm
Nyomófokozat: 2 klikk vissza a max-ból
Húzófokozat: 4 klikk vissza a max-ból
Guminyomás: 34 psi ( pálya ) 36 psi ( utca )

További tuningjavaslatok: fém fékcsövek és Carbone Lorraine fékbetétek ( a gyári előirásoknak megfelelően készülnek ) nagyban javitják a fékhatást és az adagolhatóságot.

A motor megérdemelne egy teljes kipufogórendszert, jet-kitet és egy karbiösszehangolást. Az eredmény: 10-15 kg súlymegtakaritás, és több paci a felső ford.szám tartományban.

A Performance Bikes c. angol szaklap cikke alapján
Martin
A cikkel kapcsolatos észrevételeket ide küldjétek: martin66@mindspring.com
E és F tipus.Ha valaki más tud az is jóóóó lenne.Vagy valaki aki nagyon nagyon ért a beállításához?
Futómű beállításokat nem tudsz valahonnan?2001-2004 zx9r hez kellene.Van könyven hozzá de az nem ír túl jó beállítást (túl puha-és nem,nem az olajat kellene cserélni a telókba szerintem) és kéne valami sportosabb és egyben stabilabb tekergetést végrehajtani rajta ami összhangba is van (eleje-hátulja).Régebbi 98-99 évjárathoz találtam,de sok a változtatás a 2 évjárat között.
Te varázsló vagy.Szerintem a srácok örülhetnek hogy segítesz nekik .Nem 1 perces feladat ilyen kincsre bukkanni ilyen ritka mocchoz.
Ő lenne az?
http://www.suzukicycles.org/GS...
Mert akkor megkeresem ha létezik hozzáférhető cucc....
És persze olcsóbb is volt így erre nem kellett hiteleznie bankoktól
Mármint a tanulómotort arra értettem ( neked már nem az első motorod) hogy sógorom gixxer 600 sradot akart elsőnek mert mikor meglátta már beleszeretett a formályába és hangjába.Kicsit sok (sokkkk) lett volna szerintem első motornak az a motor.Ez legalább kezelhetőbb számára mint egy 100 lovas speed mocc.
Hy.Huhh.Akkor imádkozz hogy ne legyen baja.Az o.k.hogy rendelnek hozzá alkatrészt (gondolom akkor a Szösziéknél kérdezted-suzukisok-vagy az enduró motornál) de mire megjön az nem 2 nap lessz és nem 2 ft.És igaz lehet amit írsz mert sehogy sem értettem én se hogy hogy lehet csak szimpla kipuffos ha sor 4 esbe és dupla kipufogósan gyártották ezeket .Akkor már ott van a megoldás is abban amit mondassz.És más az ülés alatti oldaldekni is mint az F es 400 as on és még jópár dologban különbözik már ránézésre is,de most nem sorolnám mert felesleges.De akkor is fasza kis tanulómotor.Bárcsak nekem is ilyen lett volna a kezdetekkor .
Szia!
A forgalmiban levő típus az tényleg gagyi, mert FS típus szerepel benne, nos ilyent sem is gyártottak. Akkor honnan tudom, hát utánanéztem képek, leírások alapján, és a pontos beazonosítás miatt felhívtam az egyik pécsi Suzuki márkakereskedőt, és mikrofilm alapján sikerült az azonosítás. Sajnos kiderült, hogy ezt a típust Japcsi belpiacra gyártották, és a kis genya ferdeszemüek, nem adtak ki a kezükből egy deka szerelési könyvet sem ehez a típushoz. Viszont alkatrészt tudnak rendelni hozzá!
Szia!
Köszönöm a leendő segítséget, remélem nem lesz rá szükségem. A típussal kapcsolatban pedig, az F típusu az négyhengeres soros, elöl dupla tárcsás, az E-s pedig soros kettes elöl szimpla tárcsás. Hála az égnek nekem pöpec állapotban van a gép, csak tömítést kell cserélni a szelep dekninél.
holnap hazavihetem a motoromat
nem maratt hanem maradt a vasból tudom csak sietek
Hyyyy.Akkor már nem tudod tovább halogatni a gumacserét .Kénytelen leszel lecserélni.Amúgy most beszéltem a 2 hete bukott (vajszlónál) motoros társunkkal(Gyuri),itt fekszik nálunk.Ja.És neki is zx9r-je van (most már csak félig) és szerencsére "olcsón" megúszta ahhoz képest amekkorát bukhatott volna ha nem rántja el a kormánt az árokba.De szerencsére most már jobban van( a lépét kivették stb).Nemrég rakott fel képgalériát is -motorjaim- néven gyurika felhasználónévvel.Ha átküldte a képet a tört motorrol akkor majd megmutasztom azt is mi maratt a vasból.Amúgy ha már itt tartunk érdemes lenne megvenned és megcsinálnod biznisznek-szerintem.Na ez csak a rossz gumiról jutott az eszembe-nehogy széthulljon alattad és összetörd magad-ne húzd tovább a cserét .
jóreggeltám
Reggelt! Gabo! A gumiról tegnap már kezdett leválni itt-ott a futófelület
Sziasztok. Hát nem tudom, nekem közel 25 Gb szervizkönyvem van begyűjtve, de kiemelten "SUZUKI GSX400E-t" még utalásban sem találtam. Max úgy ha beazonosítható úgy, hogy "Suzuki GS-GSX 250, 400 & 450 Twins '79 a '85 - Service Manual Hay" Ez egy külön manual...
Egyébként miből veszed az "E" betűt, valahol a motoron van feltüntetve ? Mert ha csak a Magyar papírjaiban akkor az semmit nem jelent......:) Az én régi yamaha 250 Phaser-em. Itt nálunk fz-250....pedig köze sincs egymáshoz felépítésre....
De alvázszámból elvileg kideríthető, legalább is hondánál, yamahánál ment ......
Hy.Valaki?
Csáó!Nem igazán értek hozzá de nem nagy különbség van szerintem a 2 tipus között!Nekem eddig a fesszabályzót kellett kicserélnem,persze ujjonan meg se kiséreld az ilyet ,mert ehez a kis öregúrhoz NEM VICC 70.000ft lett volna !Igy kb a 20-dik motoros bolt ill bonto után rábukkantam egyre ami csak 5000ft-ba került!Nem mindegy!Vannak még azért apróságok spirált,irányjelzőket kell még cserélnem!JA utólagis GRATULÁLOK a motor vételhez !Nekem a hangja tetszik nagyon!Ha bármiben tudok segiteni nagyon szivesen állok rendelkezésre!
Üdv Mindenkinek!
Köszönöm a linket a gépkönyvel kapcsolatban, de sajnos nincs a gépemhez való, mert nekem GSX 400E típusu a moci és nem F. Ezért vagyok bajban, mert már vagy tíz ilyen oldalt megnéztem, és sehol nem találtam a megfelelőt. Viszont ma volt a moci eredetvizsgája! A ua annyát állam bácsinak, kifizettem 15500 Ft-ot, 2! percért. Kijött a fószer házhoz, kitoltam a mocit a garázs elé, ő lefotózta a motor és a váz számot, megnézte a forgalmiban szereplőt, majd elégedetten mint aki jól végezte dolgát azt monda fennhangon " ez eggyezik" Baze én ezzel kezdtem a motor vásárlást, hogy ellenőriztem ezeket! Egyszóval szopjon forró kipuffogót aki ezt az ökörséget kitalálta!
Szia.ugyan nem nekem küldted a gépkönyvel kapcsolatos cimet!De szeretném énis megköszönni !Nem akarok HIÉNÁNAK tünni de nekem is nagyon jól jön.!Nagyon nehezen találok bármitis hozzá,lehet hogy azért mert régi már!De ettől függetlenül nagyon jó kis gép!Remélem nem haragszól,NAGYON KÖSZI mégegyszer
Haggyad máááá .Mi itt lakunk és még mi se tudjuk .Van hogy reggel megyek dolgozni és haza már nem jutok ugyanazon az útvonalon.Ez pozitív hogy csinálgatják de hogy ennyire rendszertelenül az azért gázosabb dolog.De csak kész lesz egyszer és akkor csak jó lessz (vagy ennél jobb remélem).
Eddig ahányszor voltam mostanság Pécsett mindig másfele kellett megközelítenem a célt, mindig új lezárások, építkezés. pedig volt hogy 1 héten belül mentem 2x is. Sztem most mennék már megint nem tudnám merre menjek.
Amúgy tényleg kezd full káosszá válni minden ebben a városban.A bőrt is lenyúzzák rólad és még az sem elég.Jogaid pedig full nincsenek.Fizess paraszt a benzinért,a parkolásért, és adózz is a vas után ,és járj a szar kátyus utakon parkolóhelyek nélkül ha esetleg meg akarnál mégis állni valahol.Röhej.Azért szeretek én is moccal járni aha dolgom van a belvárosban hogy legalább a parkolásra ne kelljen fizetni ha megállok ügyintézni.