Ha valakit érdekel hogy mi volt tegnap a Pannonia ringen.. és energiája is van elolvasni.. vigyázat, hosszú.. akit nem érdekel, ne olvassa (fikázások elkerülése végett )
Március 31. : Lázas készülődés, motor már a tréleren, minden bepakolva a kocsiba. De még dolgoznom. Nem nagyon motoroztam még az idén, csak néhány kört sikerült mennem hétfőn a Hungaroringen. Az izgalom nagy, mert már nagyon vártam hogy mehessek. Viszont a tél, és a gazdasági válság erre is rányomta a bélyegét. A fele csapat nem jön, a hangulat sem lesz olyan mint tavaly. De lehet végre húzni a gázt. Este 19:15. Végre végeztem a munka nagy részével. Kocsiba be, indulás. Eseménytelen út.. Legalább van időm felidézni a pálya vonalát, és hogy hol mit, és mikor kell csinálni.. A kocsiban már csendben mosolygok, képzeletben már a versenyen előzök.. Elhagyom Csornát, és megjelenik néhány csepp eső a kocsi szélvédőjén.. Sebaj, ártalmatlan.. gondoltam akkor. Mire Sárvárra érek már esik rendesen. Csak pozitívan.. reggelre eláll, nap kisüt, pálya 10 perc alatt felszárad.. Esti két sör, aztán alvás.. Szokatlan hogy egyedül jöttem le.. Április 1, a bolondok napja : Reggel már nem nagyon tudok aludni.. 6-kor kelés.. Rohanás az ablakhoz.. első sokk (!) : csepereg az eső.. vizes minden.. Na sebaj, iszok egy kv-t majd irány a pálya. Hívom Lacikát, és szólok neki hogy ne seissen.. Én azért kirongyolok a pályára.. Ott még rosszabb a helyzet. A pályán áll a víz (07:30) Ennek ellenére azért van jó néhány autó a parkolóban.. Lassan ébredezik a párába burkolózó pálya, és a parkoló. Meleg kv illata érződik a büfé közelében. Jobb híján itt gyülekeznek az emberek.. Motorozás, és készülődés helyett most beszélgetés, és reménykedés van.. A helyzet, és az időjárás egész délelőtt nem nagyon változik.. esni nem esik, de párás, felhős az idő, és vizes a pálya.. Azért van olyan elvetemült aki felmegy a pályára.. Esés a vége. Látom hogy megy ki a dögszállító.. Majd jönnek vissza, és flexet visznek ki.. Megy a viccelődés, aztán rádöbbenünk hogy ez nem is vicces. Lehet hogy baj van. Aztán kiderült.. A srác keze beszorult a lánckerékhez, és flexszel kellett levágni a láncot. Ahogy hallottam, végül is talán töréssel megúszta.. Mindenestre hátborzongató volt még a gondolat is ahogy elképzeltem.. Mivel motorozni ilyen időben nem nagyon akartam, ezért inkább nekiálltam olajat cserélni :) Rég meg kellett volna már tennem.. Most időm is volt rá.. A pálya állapota lassan kezdett javulni, és egyre többen mertek felmenni.. A köridők arról árulkodtak hogy nem nagyon lehet száguldozni.. Aki felment, szinte mind arról számolt be hogy sok helyen még vizes a pálya. De az idő melegedett.. viszont közeledett a 12:00, és nekem még nem volt mér köröm.. már épp eldöntöttem hogy kimegyek és megteszek kb. 2 kört, amikor Andris bemondta, hogy a versenyt eltolják 16:30-ra, és így délután is lehet még edzeni, mért kört teljesíteni.. Huuhh.. abba is hagytam a készülődést.. Ismét megnéztem az időket.. Bitti karcolt egy 2,04-et, de ugye ő más dimenzió (Rosival Ágóval köröztek..) az őt követő legjobb idő 2,14 (!) volt.. Így kivárásra játszottam.. Megebédeltem, majd vártam hogy süssön ki a nap na az várhattam.. eljött az ebédszünet vége, és nem nagyon akart javulni a szitu.. Bár a pálya már elég száraznak tűnt, de nem nagyon volt bizalmam hozzá.. Mire eldöntöttem hogy felmegyek, tele lett a pálya.. majd' 60 motoros körözött, teljes mixben.. az "egyenesen kanyarodótól" a vér profiig minden volt a pályán.. Hát vártam még egy kicsit.. Mi, közben a pálya széléről néztük, ahogy a vegyes csapat motorozik.. Amikor megcsillantak a nap sugarai a felhőkön át, na akkor kezdtem el öltözni.. Ekkor szólnak hogy ismét csoportbontás lesz.. Tehát várunk még egy kicsit.. Motor indít, adrenalin felmegy.. Öltözés.. Köridőmérő indít, ellenőriz mindent még1x, aztán indulás.. Megszűnik minden.. Csak a pálya a motor és én vagyunk.. Bár ismerjük egymást, de még barátkoznunk kell.. régen láttuk egymást.. Ismerős hangok, ismerős benzingőz illat.. ismerős pálya... Na uccu.. nem is nagyon nézem az időt.. (azért persze a szemem sarkából látom hogy messze van a legjobbtól).. Két említésre méltó dolog történik.. Az egyik az hogy a -2-ben a Rosival Ágó, és Bitti úgy mennek el féktávon mintha állnék.. szépen vonatozva.. nagyon mélyen, szinte könyékig döntve.. még nézni is jó volt.. Próbálok gyorsulni.. agyalok.. jön a 14-es kanyar.. próbáljuk meg egyel magasabb fokozatban, nagyobb tempóval.. Egész jól indul.. aztán az érintési pontnál leesik, hogy az íz vége a füvön fog véget érni.. gyors döntés, beleállítok, és hatalmasat fékezek.. ki a fűre, egyenesen.. Meglepetten veszem észre hogy nyugodt maradtam, és a hátsó féket taposva próbálok megállni.. sikerül lelassítanom, majd visszafordulok, és begurulok a boxba.. Az idő amit futottam, nem túl jó, de a többiek sem nagyon vitézkednek... Tankolnom kell.. És várni hogy megint mi következzünk.. Már nyugodtabb vagyok.. Már sokkal ismerősebb minden.. Szeretnék a következő menetben egy 10 alatti időt menni, hogy viszonylag jó helyem legyen.. Amikor kimegyek, látom hogy szinte senki sincs előttem. Neki is gyürkőzök.. És a harmadik körben villan is a GPT kijelzője : 2,09,5.. Tudom ez is 1,5 mp-el a legjobbam mögött van (ami amúgy persze nem egy űridő..) de most elégedett vagyok ezzel.. Ki is jövök.. Legnagyobb örömömre, Barta Laci mögöttem van az 1000-es Gixxerrel.. Valamivel több mint egy órám van a versenyig. Át kell még gumizni.. Azért rohanok, bőrruhában kikapom a hátsót, és viszem a gumishoz. Új gumi nincs, ezért egy kevésbé használt Dunlop kerül fel a motorra.. Minden kész, akkor már csak egy kis pihenés van a versenyig.. Bőrruhát már nem veszem le.. Viszont a nap kezd sütni.. egyre intenzívebben, és gyorsan oszlanak a felhők.. Nagyon jó.. Szép idők lesz a versenyre.. A verseny előtti utolsó időmérőn már sokkal jobbak voltak a feltételek, így idők is javultak persze ennek megfelelően.. Balogh Csabi egy nagyon szép idővel (2,05 azt hiszem) az első sorba kvalifikálta magát.. Én a nyolcadik helyet foglalhattam el. Lacika mögöttem a 9. helyről vág majd neki a versenytávnak... A procedúra elég érdekesen kezdődött. Meghallottuk a "dudát", és szépen elkezdtünk készülődni. Beöltöztünk, motor indít, gumimelegítő le, majd indulást a box kijárathoz.. Ahol nem engedtek fel minket a pályára.. mondván, hogy elkéstünk. Esküdöztünk hogy nem volt második jelzés (mellesleg tényleg nem hallottunk ilyet..) Végül megegyeztünk, hogy ha a többiek elindulnak a felvezető körre, akkor a lámpa zöld jelzésére, elindulhatunk utánuk, és így még felállhatunk a rajthelyünkre.. meg is történt.. Állok a 8-as kockában, előttünk a piros zászlós hölgy.. Andris csinál még néhány képet, majd elhagyja a pályát, a zászlós kislány előtt.. Feszült várakozás.. bőgnek a motorok.. minden pilóta ugrásra készen lesi a lámpát.. Előre dőlve, mint egy ragadozó vadmacska, a prédára lesve.. PIROS LÁMPA.. nagyon gyorsan el is alszik.. mire eszmélek, már el is szúrtam a rajtot.. Ahogy látom, Hirczi Zoli is nagyon elrontotta.. Zoli haverom viszont mint a villám vág be mögülem, Lacikával egyetemben, meg még a jó Isten tudja még ki ment el mellettem.. Első kanyarnál nem voltam jó helyen.. gázt is el kellett venni rendesen.. Nem volt mit tenni, besoroltam Zoli mögé, akiről tudtam hogy 2 - 3 mp-el lassabb mint én.. Minden féktávon esek rá, de lassítanom kell, így mire a kigyorsításhoz érünk persze az ezres elhúz.. Tudom hogy gyorsabb vagyok, és hogy meg kell előznöm ha dobogóra akarok állni a 600-asok között.. Kb. két kört küzdök mögötte.. Ő folyamatosan nézeget hátra.. én meg morgok a sisakban.. "Ne nézegess, húzd a gázt, vagy engedj el.." Aztán elszánom magam.. 14-es kanyar.. kifékezem.. sikerült.. Tudtam hogy innen már nem előz vissza.. bebújtam a plexi mögé, és csavartam a gázt.. Jó messze előttem láttam egy motort.. Ekkor támadt fel bennem a remény hogy lesz itt még valami verseny.. El is kezdtem hát (önmagamhoz mérten, mielőtt megszólna bárki ) sietni.. Közeledtem is rendesen a delikvensre.. a köridők is javultak.. (9,1 / 8,8 / 8,5) és az utolsó körre utolértem.. Valami „egyeneskormányos” moci volt.. beestem mögé.. ugyanaz a játék.. féktávon rá, gáz el.. kigyorsításon pedig már nem tudtam megelőzni, mivel lendületet veszítettem azzal hogy rossz ütemben érkeztem mögé.. A -2-ben majdnem kiütöttem alóla a motort az utolsó körben, annyira közel kerültem hozzá. De mivel úgy láttam hogy egy ezres, ezért nem erőltettem annyira hogy be is bújjak.. És ezzel buktam el a dobogót.. mivel a srác 600-ban indult (nem tudom milyen motor volt..) így ő vitte el előlem (2,10,5-ös legjobb idővel.. ) a hőn áhított tányért.. Dühöngtem magamban később hogy miért nem előztem meg Zolit is hamarabb, mit kellett mögötte bénáznom, hiszen nem ő tehetett róla hogy én nem bírtam megelőzni.. De összességében azt kell mondjam, írjam hogy jól éreztem magam. Jó volt megint motorosok, és motorok között létezni, beszívni a benzingőzt, élvezni a sebességet és hallgatni ahogy a térdkoptató karistolja az aszfaltot. Továbbá mélységes tiszteletem BALOGH CSABÁnak aki 2,03,1-et(!) karcolt a Pannonia ringen! Nagyon szép teljesítmény. Ahogy az is hogy GREKSA ATTILA 750-es Gixxerével második lett az1000-esek versenyében! Illetve gratulálok a többi helyezettnek, és résztvevőnek is.. JÓ VOLT! Május 8.-án ugyanitt!
Szaraxik a GPT-m. Nem hajlandó elkezdeni a köridőmérést, csak villog a "Start". Jobb felső gombbal el lehet indítani, jobb alsóval meg megállítani, de ez így elég macerás a pályán... Valakinek van ötlete, hogyan lehetne ezt orvosolni?
Hát lekopogom, de büszke is vagyok a csiklomra, hiszen ugy jutottem el 2:20 ról erre a 2:03 ra hogy 2005 óta nem estem és bizony ezresnél ez kurvára ritka, sajnos félek töle hogy a köridö javulással ez a pozitiv statisztika is változni fog. És pont nyugdij elött milyen szarul néznék ki toloszékben
Basszák meg a nénikéjüket
Most jött Broklynbol a Suzuki kereskedésböl a mail hogy amit 2 hete megrendeltem K9, megérkezett az utalásom hozzájuk, de a szállitás a gyárbol késik mert utolso pillanatban még egy fontos fejlesztést bele akarnak tenni, igy 3 hónap várakozás lenne, tehát juliusban kapnak a kereskedések csak K9-et.
Ha nem tudok várni akkor kaphatok K8-at 3000 USD kedvezménnyel
Kapják be
Remélem Traction Controlt tesznek bele
A gyors-lassú csoport szigorú figyelésével mindenki egyetért. Ehhez mindenkiről mért adatok kellenének. Meg az, hogy egy időben ne 70-en legyenek a pályán és jóval több lehetőség a motorozásra. Pénz. Erről szól. Miért küldjék haza a motorost, ha becsengetné a 13,000-et? Nem fogják. "Persze Pistikém, mennyé fel, oszt jóvan."
Viszont ne reagáljuk már túl ezt a kerekezés dolgot! Nekem is volt h kigyorsításon feljött (mindig ), elkezdtem vigyorogni és nem engedtem vissza. Ha ez vkit megijesztett, vagy valaki sokkot kapott tőle, attól nem fogok bocsánatot kérni, hanem inkább egy balfasznak gondolom. Sőt olyan is volt h direkt kerekeztem. Bumm a fejbe, tudom. Én vagyok az antikrisztus.
Na az menjen lezárt parkolóba, aki egy pályanapon egy kerekező motort nem tud kikerülni.
Március 31. : Lázas készülődés, motor már a tréleren, minden bepakolva a kocsiba. De még dolgoznom. Nem nagyon motoroztam még az idén, csak néhány kört sikerült mennem hétfőn a Hungaroringen. Az izgalom nagy, mert már nagyon vártam hogy mehessek. Viszont a tél, és a gazdasági válság erre is rányomta a bélyegét. A fele csapat nem jön, a hangulat sem lesz olyan mint tavaly. De lehet végre húzni a gázt. Este 19:15. Végre végeztem a munka nagy részével. Kocsiba be, indulás. Eseménytelen út.. Legalább van időm felidézni a pálya vonalát, és hogy hol mit, és mikor kell csinálni.. A kocsiban már csendben mosolygok, képzeletben már a versenyen előzök.. Elhagyom Csornát, és megjelenik néhány csepp eső a kocsi szélvédőjén.. Sebaj, ártalmatlan.. gondoltam akkor. Mire Sárvárra érek már esik rendesen. Csak pozitívan.. reggelre eláll, nap kisüt, pálya 10 perc alatt felszárad.. Esti két sör, aztán alvás.. Szokatlan hogy egyedül jöttem le.. Április 1, a bolondok napja : Reggel már nem nagyon tudok aludni.. 6-kor kelés.. Rohanás az ablakhoz.. első sokk (!) : csepereg az eső.. vizes minden.. Na sebaj, iszok egy kv-t majd irány a pálya. Hívom Lacikát, és szólok neki hogy ne seissen.. Én azért kirongyolok a pályára.. Ott még rosszabb a helyzet. A pályán áll a víz (07:30) Ennek ellenére azért van jó néhány autó a parkolóban.. Lassan ébredezik a párába burkolózó pálya, és a parkoló. Meleg kv illata érződik a büfé közelében. Jobb híján itt gyülekeznek az emberek.. Motorozás, és készülődés helyett most beszélgetés, és reménykedés van.. A helyzet, és az időjárás egész délelőtt nem nagyon változik.. esni nem esik, de párás, felhős az idő, és vizes a pálya.. Azért van olyan elvetemült aki felmegy a pályára.. Esés a vége. Látom hogy megy ki a dögszállító.. Majd jönnek vissza, és flexet visznek ki.. Megy a viccelődés, aztán rádöbbenünk hogy ez nem is vicces. Lehet hogy baj van. Aztán kiderült.. A srác keze beszorult a lánckerékhez, és flexszel kellett levágni a láncot. Ahogy hallottam, végül is talán töréssel megúszta.. Mindenestre hátborzongató volt még a gondolat is ahogy elképzeltem.. Mivel motorozni ilyen időben nem nagyon akartam, ezért inkább nekiálltam olajat cserélni :) Rég meg kellett volna már tennem.. Most időm is volt rá.. A pálya állapota lassan kezdett javulni, és egyre többen mertek felmenni.. A köridők arról árulkodtak hogy nem nagyon lehet száguldozni.. Aki felment, szinte mind arról számolt be hogy sok helyen még vizes a pálya. De az idő melegedett.. viszont közeledett a 12:00, és nekem még nem volt mér köröm.. már épp eldöntöttem hogy kimegyek és megteszek kb. 2 kört, amikor Andris bemondta, hogy a versenyt eltolják 16:30-ra, és így délután is lehet még edzeni, mért kört teljesíteni.. Huuhh.. abba is hagytam a készülődést.. Ismét megnéztem az időket.. Bitti karcolt egy 2,04-et, de ugye ő más dimenzió (Rosival Ágóval köröztek..) az őt követő legjobb idő 2,14 (!) volt.. Így kivárásra játszottam.. Megebédeltem, majd vártam hogy süssön ki a nap na az várhattam.. eljött az ebédszünet vége, és nem nagyon akart javulni a szitu.. Bár a pálya már elég száraznak tűnt, de nem nagyon volt bizalmam hozzá.. Mire eldöntöttem hogy felmegyek, tele lett a pálya.. majd' 60 motoros körözött, teljes mixben.. az "egyenesen kanyarodótól" a vér profiig minden volt a pályán.. Hát vártam még egy kicsit.. Mi, közben a pálya széléről néztük, ahogy a vegyes csapat motorozik.. Amikor megcsillantak a nap sugarai a felhőkön át, na akkor kezdtem el öltözni.. Ekkor szólnak hogy ismét csoportbontás lesz.. Tehát várunk még egy kicsit.. Motor indít, adrenalin felmegy.. Öltözés.. Köridőmérő indít, ellenőriz mindent még1x, aztán indulás.. Megszűnik minden.. Csak a pálya a motor és én vagyunk.. Bár ismerjük egymást, de még barátkoznunk kell.. régen láttuk egymást.. Ismerős hangok, ismerős benzingőz illat.. ismerős pálya... Na uccu.. nem is nagyon nézem az időt.. (azért persze a szemem sarkából látom hogy messze van a legjobbtól).. Két említésre méltó dolog történik.. Az egyik az hogy a -2-ben a Rosival Ágó, és Bitti úgy mennek el féktávon mintha állnék.. szépen vonatozva.. nagyon mélyen, szinte könyékig döntve.. még nézni is jó volt.. Próbálok gyorsulni.. agyalok.. jön a 14-es kanyar.. próbáljuk meg egyel magasabb fokozatban, nagyobb tempóval.. Egész jól indul.. aztán az érintési pontnál leesik, hogy az íz vége a füvön fog véget érni.. gyors döntés, beleállítok, és hatalmasat fékezek.. ki a fűre, egyenesen.. Meglepetten veszem észre hogy nyugodt maradtam, és a hátsó féket taposva próbálok megállni.. sikerül lelassítanom, majd visszafordulok, és begurulok a boxba.. Az idő amit futottam, nem túl jó, de a többiek sem nagyon vitézkednek... Tankolnom kell.. És várni hogy megint mi következzünk.. Már nyugodtabb vagyok.. Már sokkal ismerősebb minden.. Szeretnék a következő menetben egy 10 alatti időt menni, hogy viszonylag jó helyem legyen.. Amikor kimegyek, látom hogy szinte senki sincs előttem. Neki is gyürkőzök.. És a harmadik körben villan is a GPT kijelzője : 2,09,5.. Tudom ez is 1,5 mp-el a legjobbam mögött van (ami amúgy persze nem egy űridő..) de most elégedett vagyok ezzel.. Ki is jövök.. Legnagyobb örömömre, Barta Laci mögöttem van az 1000-es Gixxerrel.. Valamivel több mint egy órám van a versenyig. Át kell még gumizni.. Azért rohanok, bőrruhában kikapom a hátsót, és viszem a gumishoz. Új gumi nincs, ezért egy kevésbé használt Dunlop kerül fel a motorra.. Minden kész, akkor már csak egy kis pihenés van a versenyig.. Bőrruhát már nem veszem le.. Viszont a nap kezd sütni.. egyre intenzívebben, és gyorsan oszlanak a felhők.. Nagyon jó.. Szép idők lesz a versenyre.. A verseny előtti utolsó időmérőn már sokkal jobbak voltak a feltételek, így idők is javultak persze ennek megfelelően.. Balogh Csabi egy nagyon szép idővel (2,05 azt hiszem) az első sorba kvalifikálta magát.. Én a nyolcadik helyet foglalhattam el. Lacika mögöttem a 9. helyről vág majd neki a versenytávnak... A procedúra elég érdekesen kezdődött. Meghallottuk a "dudát", és szépen elkezdtünk készülődni. Beöltöztünk, motor indít, gumimelegítő le, majd indulást a box kijárathoz.. Ahol nem engedtek fel minket a pályára.. mondván, hogy elkéstünk. Esküdöztünk hogy nem volt második jelzés (mellesleg tényleg nem hallottunk ilyet..) Végül megegyeztünk, hogy ha a többiek elindulnak a felvezető körre, akkor a lámpa zöld jelzésére, elindulhatunk utánuk, és így még felállhatunk a rajthelyünkre.. meg is történt.. Állok a 8-as kockában, előttünk a piros zászlós hölgy.. Andris csinál még néhány képet, majd elhagyja a pályát, a zászlós kislány előtt.. Feszült várakozás.. bőgnek a motorok.. minden pilóta ugrásra készen lesi a lámpát.. Előre dőlve, mint egy ragadozó vadmacska, a prédára lesve.. PIROS LÁMPA.. nagyon gyorsan el is alszik.. mire eszmélek, már el is szúrtam a rajtot.. Ahogy látom, Hirczi Zoli is nagyon elrontotta.. Zoli haverom viszont mint a villám vág be mögülem, Lacikával egyetemben, meg még a jó Isten tudja még ki ment el mellettem.. Első kanyarnál nem voltam jó helyen.. gázt is el kellett venni rendesen.. Nem volt mit tenni, besoroltam Zoli mögé, akiről tudtam hogy 2 - 3 mp-el lassabb mint én.. Minden féktávon esek rá, de lassítanom kell, így mire a kigyorsításhoz érünk persze az ezres elhúz.. Tudom hogy gyorsabb vagyok, és hogy meg kell előznöm ha dobogóra akarok állni a 600-asok között.. Kb. két kört küzdök mögötte.. Ő folyamatosan nézeget hátra.. én meg morgok a sisakban.. "Ne nézegess, húzd a gázt, vagy engedj el.." Aztán elszánom magam.. 14-es kanyar.. kifékezem.. sikerült.. Tudtam hogy innen már nem előz vissza.. bebújtam a plexi mögé, és csavartam a gázt.. Jó messze előttem láttam egy motort.. Ekkor támadt fel bennem a remény hogy lesz itt még valami verseny.. El is kezdtem hát (önmagamhoz mérten, mielőtt megszólna bárki ) sietni.. Közeledtem is rendesen a delikvensre.. a köridők is javultak.. (9,1 / 8,8 / 8,5) és az utolsó körre utolértem.. Valami „egyeneskormányos” moci volt.. beestem mögé.. ugyanaz a játék.. féktávon rá, gáz el.. kigyorsításon pedig már nem tudtam megelőzni, mivel lendületet veszítettem azzal hogy rossz ütemben érkeztem mögé.. A -2-ben majdnem kiütöttem alóla a motort az utolsó körben, annyira közel kerültem hozzá. De mivel úgy láttam hogy egy ezres, ezért nem erőltettem annyira hogy be is bújjak.. És ezzel buktam el a dobogót.. mivel a srác 600-ban indult (nem tudom milyen motor volt..) így ő vitte el előlem (2,10,5-ös legjobb idővel.. ) a hőn áhított tányért.. Dühöngtem magamban később hogy miért nem előztem meg Zolit is hamarabb, mit kellett mögötte bénáznom, hiszen nem ő tehetett róla hogy én nem bírtam megelőzni.. De összességében azt kell mondjam, írjam hogy jól éreztem magam. Jó volt megint motorosok, és motorok között létezni, beszívni a benzingőzt, élvezni a sebességet és hallgatni ahogy a térdkoptató karistolja az aszfaltot. Továbbá mélységes tiszteletem BALOGH CSABÁnak aki 2,03,1-et(!) karcolt a Pannonia ringen! Nagyon szép teljesítmény. Ahogy az is hogy GREKSA ATTILA 750-es Gixxerével második lett az1000-esek versenyében! Illetve gratulálok a többi helyezettnek, és résztvevőnek is.. JÓ VOLT! Május 8.-án ugyanitt!