Te ezt most nem mondod komolyan ugye? ha nem teszel levegoszurot a gepbe a ram air csovon keresztul mikor pl 250el szakitsz a celegyenesbe nehany gumidarab cecelegy barmi a nyitot pilangoszelpeken at egyenesen a dugatyukig megy ! ezekbol a dolgokbol egy kis zsir nem tul sok mindent fog fel szerintem
Míg nincs összehasonlítva speciális vizsgálattal, addig nem tudhatod melyik szűr jobban. Ameddig ezt csak ilyen jellegű vizsgálattal lehet megállapítani, a gyártó is állíthat amit akar, senki nem fog tudni utána menni a piac ezen szegmenséből (egy többtízmilliós munkagépnél, aminek az olajából a rendszeres vizsgálat során kimutatható ha koszt szív, nemigen találsz ilyen jellegű szűrőt)
A sportlégszűrő azért jó, mert több levegőt enged át, amivel több üzemanyagot tudsz elégetni, azaz több lóerőhöz jutsz általa. Jobb esetben ezt egy nagyobb szűrőfelülettel érik el, ekkor azonos szűrés mellett mint a gyári, több a levegő. Ekkor -bár sport- utcán is használható. Rosszabb esetben kevéssé szűr, viszont pályán ez nem lesz gond, mivel nem sűrűn kell az egyéb közlekedők, vagy a szél által keltett porfelhőben haladni.
Kellhet is, meg nem is utánaállítani, ez ugye függ a gyári beállítás megfelelő, vagy egyéb voltától.
Ezt hol hallottad, hogy kevésbé szűri a levegőt? Felépítés beli különbség van a gyári, és a sport légszűrő között, mert a gyári általában papír szűrő, a sport szűrő pedig szivacs, amit be kell fújni taknyos, ragadós olajjal, kicsit hasonlít a lánc spay-re.
Nekem is van benne egy KnN szűrő. Most már semmit nem érzek belőle, mikor belekerült úgy éreztem mintha kicsit dinamikusabb lett volna az új szűrőtől. Én azért vettem bele mert a gyári szűrőtől pár ezer forinttal volt drágább. És minden szezon elején kimosom majd, aztán csókolom.
Igaz a nagy marketing szöveg több száz ezer km-t ir.
Szerintem ha csak levegőszűrőt cserél vki akkor arra még nem szoktak utánaállítani. De valaki mondja el nekem miért jó a sportlégszűrő? Mennyit dob egy 150 lovas motoron? És mivel kevésbé szűri a levegőt így több kosz jut be a motorba, jobban is kopik, nem? Megéri egyáltalán?
Egy kérdés. Ha kicserélem a gyári levegőszűrőt sport levegőszűrőre (BMC) akkor utánna kell valamit a motoron állitani, illetve szükségtelen? Ezt azért kérdezem mert ugye ha sport légszűrőre cserélem a gyárit akkor ugye több levegőt fog kapni változik ezzel valami..
- Valami infómorzsát csepegtessetek nekem ezzel kapcsolatban
Tudtommal a gáz, az nitrogén, tisztán. Ez azért jobb a levegőnél, mert nem tartalmaz és vesz fel vízpárát, ami a gumi belsejében okoz korróziót, vagyis káros hatású. Vszinűleg kevésbé érzékeny a hőmérsékletre is.
aqua
Én most a Pirellivel is ennyikkel mentem (mondom, nem vagyok nagy spiller), de működött. Igaz, volt, mikor alacsonyabb volt hidegen talán még jobb is volt, de sajnos nem emlékszem az akkori értékre, így visszatértem a kályhához. Jövőre próbálkozom majd vele.
Azon, amit írsz a gumi 2 széle közötti hőmérséklet különbségre, egyáltalán nem csodálkozom, azon már inkább, hogy ezt sokan nem hiszik el. Egyre többen vesznek infrás hőmérőket pontosan amiatt, hogy gyorsan, pontosan kell mérni a lejövetelkor.
Ezt nem értem. Tőlem egyenlőre távol áll a pályázás, de jövőre mindenképp szeretnék minél többet kijutni. Nem megengedett a kerékgáz használata, vagy miért nem használnak?
Ennek az lenne a lényege hogy ne ingadozzon a nyomás, vagy tévedek?
Ja!
És amit írsz a gumihőmérséklet mérésről...
Én mindig mérem az aszfaltot is, és a gumit is, jobb oldalon, és bal oldalon is...
Nem ritka a két oldal között a 10-12 fok eltérés!
Ja!
Még mielőtt majd azt mondják itt egy páran hogy csal a hőmérő, azoknak mondom hitelesített, és nem kínai!
Ha minden jól megy,és lesz pénzem akkor jövőre már kiegészítem a telemetriát gumihőmérsékletmérő szenzorokkal...
Az lesz majd érdekes!
Zoli!
Nekem nem a gumimelegítős fázis a meleg!
Beállítom a nyomást amikor a melegítő felfűtött, aztán felmegyek, megyek két három kört,(attól függ milyen meleg van),lejövök, és akkor állítom be a kívánt nyomást...
Tapasztalataim szerint a melegítő, és a "pályameleg" gumi közt, minimum +2 tized külömbség van...
Nyomásértékekről nem beszélek, mert rögtön megköveznének itt egy páran...
Nagyon messze vagyok az 1,9 2,1-től....
Szóval kb akkora "erdő" a guminyomás, mint a futóműállítás...
Szerintem a guminyomás nem titok, hanem olyan, amit mindenkinek magának kell kitapasztalni. Én ugye nem vagyok egy nagy spiller, a magam 2:25 körüli időivel, de eddig nekem az alapszabályként használt, hidegen mért 2.1 elöl, 1.9 hátul nagyjából megfelelt. Az okosok nekem azt mondták, hogy ez kiindulásnak többynire megfelelő, ahogy gyorsul az ember, egyre jobban fogja érzékelni a guminyomást is. Szerintem 2.20-ig ezek az általános értékek megfelelők, az alatt meg már úgyis minden összefügg mindennel.
De ha már a melegen mért guminyomás szóba került, kinek, mi a meleg? Ugyebár akkor ehhez is kell vmi adat, hogy hány fokos guminál kell melegen mérni? És ugye ahhoz nem csak nyomásmérő, hanem hőmérő is kell, elég pontos. Meg a gumi felületén hol is kell mérni a hőfokot? Ugye a ringen több a jobb kanyar, nyilván a jobb fele jobban melegedhet, mint a bal... Mégha csak 2-3 tized fok az eltérés is...
Kellhet is, meg nem is utánaállítani, ez ugye függ a gyári beállítás megfelelő, vagy egyéb voltától.
Nekem is van benne egy KnN szűrő. Most már semmit nem érzek belőle, mikor belekerült úgy éreztem mintha kicsit dinamikusabb lett volna az új szűrőtől. Én azért vettem bele mert a gyári szűrőtől pár ezer forinttal volt drágább. És minden szezon elején kimosom majd, aztán csókolom.
Igaz a nagy marketing szöveg több száz ezer km-t ir.
- Valami infómorzsát csepegtessetek nekem ezzel kapcsolatban
Köszönöm
aqua
Én most a Pirellivel is ennyikkel mentem (mondom, nem vagyok nagy spiller), de működött. Igaz, volt, mikor alacsonyabb volt hidegen talán még jobb is volt, de sajnos nem emlékszem az akkori értékre, így visszatértem a kályhához. Jövőre próbálkozom majd vele.
Azon, amit írsz a gumi 2 széle közötti hőmérséklet különbségre, egyáltalán nem csodálkozom, azon már inkább, hogy ezt sokan nem hiszik el. Egyre többen vesznek infrás hőmérőket pontosan amiatt, hogy gyorsan, pontosan kell mérni a lejövetelkor.
Ennek az lenne a lényege hogy ne ingadozzon a nyomás, vagy tévedek?
Tudtommal nem használnak gázt a versenysportban.
(De lehet hogy igen...?)
Beírom!
Melegen mentem 1,8-1,9-el hátul, elöl meg 2,2-vel...
Viszont a Dunlopot nem írom le!
Az már tényleg erős lenne...
És amit írsz a gumihőmérséklet mérésről...
Én mindig mérem az aszfaltot is, és a gumit is, jobb oldalon, és bal oldalon is...
Nem ritka a két oldal között a 10-12 fok eltérés!
Ja!
Még mielőtt majd azt mondják itt egy páran hogy csal a hőmérő, azoknak mondom hitelesített, és nem kínai!
Ha minden jól megy,és lesz pénzem akkor jövőre már kiegészítem a telemetriát gumihőmérsékletmérő szenzorokkal...
Az lesz majd érdekes!
Nekem nem a gumimelegítős fázis a meleg!
Beállítom a nyomást amikor a melegítő felfűtött, aztán felmegyek, megyek két három kört,(attól függ milyen meleg van),lejövök, és akkor állítom be a kívánt nyomást...
Tapasztalataim szerint a melegítő, és a "pályameleg" gumi közt, minimum +2 tized külömbség van...
Nyomásértékekről nem beszélek, mert rögtön megköveznének itt egy páran...
Nagyon messze vagyok az 1,9 2,1-től....
Szóval kb akkora "erdő" a guminyomás, mint a futóműállítás...
De ha már a melegen mért guminyomás szóba került, kinek, mi a meleg? Ugyebár akkor ehhez is kell vmi adat, hogy hány fokos guminál kell melegen mérni? És ugye ahhoz nem csak nyomásmérő, hanem hőmérő is kell, elég pontos. Meg a gumi felületén hol is kell mérni a hőfokot? Ugye a ringen több a jobb kanyar, nyilván a jobb fele jobban melegedhet, mint a bal... Mégha csak 2-3 tized fok az eltérés is...
LX