Azt hogy a gyártó ajánl egy nyomást, és a neten ezt meg lehet nézni, azt mindenki tudja...
Persze az a nyomás "valamennyire" jó, de azzal nem fogsz gyorsan menni...
Sokat kell menni, kísérletezni, és akkor majd megjön a "tudás" is, a megfelelő nyomás beállításához...
A gumi gyártási időpontját is mindenki tudja hol van, de használt egy két éves gumival nem fogsz gyorsan menni, hiába állítgatod a nyomást...
A hozzászólásodból, és az adatlapodon lévő "dumából" ítélve, nem sok közöd van a guminyomás helyes beállításához...
Bocs!
Na ez ismerős az év elejéről, mert az R seria kupa is így indult! azt én is hallottam, hogy szeretnének indítani. bízzunk benne, hogy lesz, az új vezetés eddig pozitívan áll az amatőr kupákhoz!
Elöljáróban: nem az általam - szintén netről szerzett - magyarul leírt "tudás védelmében:
1. hozzászólásodból hol vannak a tények? úgymint mislen power 220V 50Hz abroncs 5,84 bar elöl 8,65 hátul? vagy egy link oda, ahol ezt a gyártó leírja, esetleg...? mondhatod hangosan is
2. Ha végiggondolod/-tad volna: ha én örülök, ha megtalálom újra a célegyenest (legközelebbre viszek gps-t), akkor vélhetően nem sokra megyek a gyárilag ajánlott versenygumi-nyomással, alacsonyabbra kell állítanom, ha még lehet, mert nem terhelem eléggé annál a nyomásnál a gumit az optimum tapadáshoz tartozó hőfok eléréséhez.
3. Akkor sem lesz jó a gyári ajánlás (amit várunk szeretettel), ha 20-40-60 kg-al nehezebb vagyok motorral együtt, mint amennyi az a konfig amelyik esetében az ajánlást tette a gyár..
4. Mondd el, hogyan befolyásolja a nyomást "amivel menni kell" egy gumival, a gumi gyártási ideje? Hol olvasható ez? (eszerint ahogy öregszik pl az autón a gumi, úgy kell lejjebb engedni/többet fújni bele? )
Mivel te vetted a fáradtságot és utánanéztél, ami alapján megállapítottad, hogy itten ámokfutás zajlik, oszlasd a homályt! :)
1. Már abban amire válaszoltál, jeleztem: ne is törődj vele.
2. Cinizmus oka (a:) ilyen vagyok/lettem; (b:) azok a válaszok mosolyra késztetnek amik valójában nem válaszok.
3. A regénynek van hasznosítható része, vagy nem? (ez az egy lényeges, a többit le lehet ...-ni)
4. A jó szándék sok nagy bajt okozott már. A másik, hogy én is laikus motoros vagyok.
1. Én értettem félre amit írtál, ezért elnézésedet kértem, oktalan volt a megjegyzésem, bár a smile-ok jelezték nem véresen komolyan írom amit írok...
2. Te viszont hamar átmész cinikusba, okkal - ok nélkül....
3. Régóta folytatott beszélgetések folytatásaként írtam amit írtam, ezért nem akartam regényt írni (veled ellentétben)!
4. Ja és persze amatőr motorosként, és nem gumidoktorként nyilatkoztam, kizárólag jó szándékkal!
Értem én pedig, azonban Leslie mondandójába ÉN gabalyodtam ezek szerint, ugyanis én a "HARD" szót úgy értelmeztem mint kemény utcai túragumi....na mind1..ezért bocsánat! Én a Hard szót csak a HardCore összefüggésben ismerem!
Gyerekek annyit olvasgattam már itt ezeket a guminyomás így meg guminyomás úgy hogy már kezdem úgy érezni itt mindenki eszement nagy spiler, pedig szerintem (Bár nem akarok senkit megbántani) örültök ha körbetaláltok a pályán. X ezt mondta y azt mondta ez ennyit ment az annyit ment bla bla bla.......... De mindenki nyomkodja itt a gépet és qrva okos , de egyikőtök sem vette a fáradságot hogy utánanézzen a neten, (bár elötte ücsörögtök) mert megsúgom nektek, hogy minden gyártó megadja az ideális guminyomást a versenygumikhoz és az bizony évről évre változhat a fejlesztések függvényében. Egyáltalán ha kezetekbe vesztek egy használt gumit tisztában vagytok vele h mikor gyártották? ergo milyen nyomással kellene vele menni? ez is olvasható a neten. uff szóltam.
Szerintem hétvégén már úgysem lehet pálya közelébe kerülni , hacsak valamelyik autópályára nem! . Az idő is rossznak mutatkozik. Szerintem jövőhét hétköznap Kakucs!
Figy, hallottad már, hogy a slickeknél vannak gumikeverékek, nem? Ilyen a soft, a medium és a _hard_.
A százalékos dolgot ki írta le? Vagy annál mérhetőbb, kézzelfoghatóbb módot az ideális nyomás megtalálására?
Itten most nem okosság-villogtatásról van szó, mert ezeket a b-betűs csávókat (balagee, brian) felülteted egy mz-re, akkor is mennek vagy 2:20-at, ha nincs rajta gumi. Én meg nem. (Meg nem is érdekel, hányan szeretnek, vagy elismernek-e.)
Ecsetelted a nyomás fontosságát, mintegy tanácsként, de konkrétummal nem szolgáltál. Nem baj, nem is lényeges, kérem ezt elhinni (mert ha holnap elolvasod amit én holnap után se, máris "több" leszel abban a témában hozzám képest). Amikor konkrétumot kérdeztem, elindultak mások a témán.
Tény 1: aki jó időt megy, annak általában oka van: tudja hogyan motorozzon ki egy gumit, futóművet. Ergo nem okul, hanem okít itt, nem is feltétlen kell érdekelje a %-os megközelítés.
Tény 2: sokan csak tapógatóznak a sötétben. Nekik hót mindegy, hogy a pro ember milyen nyomással megy, mert ha nem gyűri meg a gumit bemelegedésig, akkor számára ugyanaz a gumi sem tapadhat úgy. A 2,1/1,9 nem fog csodát tenni a számára, ahogy az a mondat se, hogy a rosszul beállított nyomás miatt el lehet esni, főleg, ha egy "miért?" kérdéssel már nem tud mit kezdeni a véleményező. Neki haszna lehet a %-os megközelítésből és ez esetben a gumi jobb tapadása révén biztonságosabban tud majd körözni.
Amit leírtál, már sokan leírták - hellyel közzel - előtted, ebben a témában, vagy a gumitopicban..."Kézenfekvő, hogy 3:00-ás köridővel a ringen nem fog sikerülni egy hard gumit bemelegíteni", ebbe a mondatba kicsit belezavarodtál, vagy én nem értem az eszmefuttatásod... A "Hard gumi" pont hogy hamar eléri az üzemi hőfokát, persze uo. gyorsan túl is melegszik pályán... Egyébként pedig az okosok azt mondják mindíg melegen mérj guminyomást, az a mérvadó!
Szia!Az r125 kupáról te tudsz valamit?Indítanak nem indítanak cbresekkel vagy anélkül?mert kérdeztem a yamahába de eddig csak olyan választ kaptam hogy :"szeretnénk indítani de fogalmunk sincs semmiről"szal
Csabi!
Az E-Ringen szombaton Euro-Ring Kupa utolsó fordulója lesz! Vaszárnap pedig csak déleőtt lehet menni mert du-n zártkörű rendezvény + autók mehetnek.
Erre mondják azt, hogy SZÍVÁS!
Azaz kiderült, mi alapján kerül megállapításra a hidegen beállítandó nyomás? Nem.
Egy adott gumikeveréknek van ideális működési hőmérséklete, ahol a tapadási maximumát nyújtja. Nyilván a futóműbeállításnak az elfogadható tartományban kell lennie.
Az optimális hőmérséklet elérése illetve megtartása az optimálishoz képest (1.) magas (hidegen beállított) kezdőnyomással nem lesz lehetséges, mert a gumi nem nyer elég hőt a (kisebb mértékű) deformálódásból, sosem éri el a max tapadást; (2.) a túl alacsony kezdőnyomás a gumi túlmelegedését eredményezi és a célzott táv megtétele előtt elkezd kenődni.
Eléggé nyilvánvaló, hogy egy utcai, netán túragumi alacsonyabb ideális üzemi hőfokkal rendelkezik, mint egy versenygumi, aminek adott esetben 20-30 kört muszáj elviselnie (de elég 1-2-szer, nem kell elmennie legalább 5000 km-t), így a két típusnak nem lehet azonos az ideális kezdőnyomása.
Amatőrök a gumigyári input hiányában egy bizonyos % nyomásnövekedést céloznak meg elérni a kitűzött távon a kezdőnyomáshoz képest, melyet a pályáról való lejövetel után azonnal ellenőriznek, majd ha szükséges, korrigálják. A megcélzott százalék természetesen a gumival elérhető tapadáshoz igazodik.
Kézenfekvő, hogy 3:00-ás köridővel a ringen nem fog sikerülni egy hard gumit bemelegíteni, ahogy a túrabakelitnek esetleg 2:xx alatt mindegy lesz a kezdőnyomás, akkor is elmelegszik az egyórás alatt.
Persze az a nyomás "valamennyire" jó, de azzal nem fogsz gyorsan menni...
Sokat kell menni, kísérletezni, és akkor majd megjön a "tudás" is, a megfelelő nyomás beállításához...
A gumi gyártási időpontját is mindenki tudja hol van, de használt egy két éves gumival nem fogsz gyorsan menni, hiába állítgatod a nyomást...
A hozzászólásodból, és az adatlapodon lévő "dumából" ítélve, nem sok közöd van a guminyomás helyes beállításához...
Bocs!