Nagyon jó lenne 20000forintért menni 6x20 percet + versenyt mint anno a GSX-R Klub Kupán...de sajnos ezek az idők elmúltak.
Rengeteg pénz kell ahhoz,hogy az ember végig csináljon egy versenysorozatot.Még akinek van bőven pénz az is elgondolkozik rajta hogy épp eszű e,hogy a hobbija 1-5-2 millába kerül.
A mams-ot én már régóta a neki járó tisztelet szerint kis betűvel írom. Mondjuk pont leszarom mit csinálnak mert nem motorozom már. De azokat akik ezt még szeretnék megtenni sajnálom. Talán egy két elnököt nyilvánosan el kellene küldeni a jó szájon B..ZOTT ANYJÁBA ÉS AZ SEGÍTENE. Na persze nem biztos.
Nyilván. Csak nekem eleve furcsa, hogy Magyarországon az egész dolog úgy néz ki, hogy a motorosok akarnak pályázni. A jó szemlélet az lenne, hogy a pályáknak van szüksége a kliensekre. Így az ő feladatuk a szolgáltatás minőségét javítani. Mért nekünk kell gondolkodni ezen az egészen, mért nem evidens, hogy mindent megtesznek az ügyfélért? Verseny pálya köridő mérés nélkül. Nem hangzik hülyén? Rockkoncert büfé nélkül, de ha viszel is piát, tilos meginni.
Ugye Te is érzed hol a gond. Nem mindenhol van, nem általános szolgáltatása ez a pályáknak. Én is voltam kecsón, én nem kaptam semmilyen papírt. Nyilván, ha még egyszer annyit fizetek akkor igen, na de kérdem én ez jogos? Jeladók, egy jel vevő kapu, meg egy központi izé, ami rögzíti az adatot. Jobb esetben egy 10 éve elavult számítógépe megteszi. Annyiba kerül, mint egy kamera rendszer egy vegyesboltban. Azt meg ki tudják szorítani a túró rudi árából.
Kötelező transzponder, vagy kötelezően biztosítandó transzponder? Már rég óta gondolkodom azon, hogy a napi 15-20e Ft-os jegyárból hogy nem képesek egy alap köridő mérési szolgáltatást nyújtani, amikor ezt bármelyik bérgokart pálya tudja. A köridő mérésnek többek közt az lehetne a hozadéka, hogy ezt a rangsorolást pofon egyszerű lenne megoldani és nem kellene képleteket gyártani. Üzletileg is megtérülne szerintem, mert mindenkit érdekel a körideje még akkor is, ha az ember tisztában van vele, hogy gyenge idő. A gokart pályán is segít, hogy minden kör végén látom mennyi lett. Persze lehet úgy is, hogy "hát akkor vegyél magadnak olyat és szereld fel". Esetleg úgy is lehet, hogy "kötelező magaddal hozni". Utóbbi megoldás esetén pl. én az eddigi ritka alkalom helyett soha többé nem mennék pályára. A fizetős klotyóba is elég a szart vinnem, papírt adnak odabent.
Tényleg számomra hihetetlen hogy ha egyszer van szervező aki megoldja normálisan a motoroztatást (külföldi), akkor miért kell kitalálni a tutit, miért nem lehet csak egyszerűen lemásolni?
Csoport bontás 3 vagy 4 fele. A leglassabb csoportban csak az intstruktor mögött lehet menni vonatozva, és csak jelzésre előzhetik meg.
Kötelező transzponder, aki nem a csoportjába motorozik, átsorolják.
Ebben mi a bonyult?
Szerencsére akik olyan szerencsések (én is) hogy a 2 nagy magyar pálya között laknak fél úton, nem kell gondolkozni merre iduljanak.
Az én senkiházi véleményem az, hogy a szabályok betartásával és betartatásával van csak a gond.
Ha meglenne ez a hármas csoport bontás, és be lenne tart(at)va a már most is meglévő alap szabályokkal együtt (sztem a két kezem elég lenne, hogy összeszámoljam a legfontosabbakat), akkor sokkal jobb lenne a helyzet, és nem kéne a világot újra megváltani.
A részerek közt józan határok közt mehetne a booggie. A B csoportban már nem kell seggecskénket másnak kitörölni, jártunk már pályán, de az extrém kamikázékat ki lehetne (kéne) venni, sőt ha emiatt(!) bajt csinál, egy évre eltiltani. A kezdő csoportban meg mehetne a "biztonság az első!" szabály komolyan figyelve az önjelölt 2:30+-os Rossik (groteszk, de ott megy ám csak az igazi élet-halál harc ) ámokfutását.
Ezzel ott tartunk, hogy nem a rendszámos Jóska kedvét vesszük el, hogy kipróbálja a pályát, és sarkon fordulva a Mátrában szálljon bele szikrázva a buszmegállóba. A pályanap rendezőknek lenne komolyabb feladata a rend megtart(at)ása. Tudunk olyan rendezőről, aki erre képes, és olyan(ok)ról, aki(k) leszarják. Ezen sajnos sem az esti motorozásra néha kijáró emberek licenszeltetése, sem 172 db új szabály nem fog segíteni.
Sovány vigasz tudom, de a MAMI kupában idén lesz két E-ring... ha maradt esetleg valami motor... és idén valószínűleg valahogy beférnek nagy gépek is...
Látom Te is indultál 2013-ban is gyorsasági motoros ÓBégatás SBK kategóriában....
Hallom te is árulod a teljesen felkészített versenymotorkerékpárodat.
Nevezünk sakkozni? Vagy 8gumibankurni versenyre?
Lehet ott nem
Lehet bajunk..
Pedig én még élvezem is ezeket a 200nál eséseket és a high-side különböző formáit...elvégre aláírom a papírt:"saját felelősségre"....holapicsába van a fákkjel?
Szerintem meg korlátozzunk le mindent, mert olyan hülye a nép (és a motoros is), mint a birka és mindent meg kell neki szabni, a "saját" érdekében. "Hiszen ez neked jó, ez érted van." Minden motorra tegyünk két oldali támasztó kereket, a forgó kerekekre teljes burkolatot, a láncot simson mintára védőbe bujtassuk, mindent lássunk el becsípődés elleni védelemmel és vészgombbal, és csak sárga mellényben lehessen motorozni. És kellene egy szabály a napi facebook belépések és hozzászólások számának korlátozására is.
Szerintem meg zárják be inkább az összes magyar kézben lévő motoros pályát ,mert a motorosok pénze ott nem kell-szarnak rájuk..
Hol csúszik a csik egy OB előtt ,majd két hét mulva ugyanaz a csik már nem csúszik..bálázzunk a kanyarokban..válasszunk mamsz elnököket hatot,és minden jobb lesz meglátjátok.ha valaki esetleg vitatkozni akarna akkor nem vagyok itt..de csak mert ezek tények nem vitatéma
Ez alap dolog lenne. De ahogy látom egyből vannak ellenzők. Miről is beszélünk? Lassú, közepes, gyors, versenyző csoportról?
Pár éve még a Hungaroringen is volt ilyen. Most csak gyors és lassú van és ott is szarnak rá, hogy ki hol megy.
Putz György
1. számú javaslat, a nem sportcélú pályamotorozás tevékenységhez
Annak érdekében, hogy eltérő teljesítményű motorok és eltérő tudásszintű motorosok egy "szakmailag" meghatározott szinten túl ne keveredjenek a pályán, megfontolásra közzéteszek egy javaslatot, melynek megvitatását követően ezt ajánlásként el lehetne juttatni a pályák üzemeltetői felé ...
*********************************************
Szétválasztá
si szabály:
a.) Teljesítmény alapján
- Amennyiben a pályára felmenetel alkalmával a megjelent motorkerékpárok közül a legkisebb és a legnagyobb teljesítményű motorok teljesítményeinek arányszáma eléri a XY értéket, abban a felmenetelben a szélsőértéket képviselő motor(oka)t le kell választani a csoportról.
- Az arányosítást addig kell folytatni, amíg a pályára felmenni szándékozó motorkerékpárok mindegyike esetén, az arányszám a megkívánt érték alatt van.
- Ha több motorkerékpár esetében sem teljesül a fenti arányszám, a darabra kevesebb motor(oka)t - vagyis a legkisebb teljesítményű(eke)t vagy a legnagyobb teljesítményű(eke)t - kell leválasztani a csoportról.
- Ha a leválasztandó motorok darabszáma az alsó és a felső teljesítménykategóriában azonos, felváltva kell leválasztani ezen motorokat a csoportról.
- Ha a csoport összetétele megváltozik, az arányosítást az új motorokkal ismét el kell végezni.
- A fenti szabály alkalmazása mellett is felmehetnek a pályára a csoportról a teljesítményük alapján leválasztott motorosok, amennyiben:
i.) valamilyen megkülönböztető jelzést alkalmaznak a ruházatukon (pl. a legnagyobb teljesítményű motor -- piros láthatósági mellény, legkisebb teljesítményű motor -- sárga láthatósági mellény);
ii.) és a felmenetel előtt pálya üzemeltetője a csoportról leválasztott motorok vezetőit külön figyelmezteti a teljesítménykülönbségekből eredő extra kockázatokra, és meggyőződik arról, hogy ezen figyelmeztetést a motorosok megértették;
- Az arányszámot úgy kell képezni, hogy a legnagyobb teljesítményű motor teljesítményét kell a számlálóba (felülre) írni, a legkisebb teljesítményű motor teljesítményét kell a nevezőbe (alulra) írni, az eredményt két tizedesre kell kerekíteni.
b.) Tudásszint alapján
- Amennyiben a pályán a teljesítmény arányszám alapján egy kategóriába sorolt motorosok közül a leglassabb és a leggyorsabb motorosok köridőinek arányszáma eléri a XY értéket, a pálya üzemeltetője jogosult szélsőértéket képviselő motorost kiinteni a pályáról.
- Ha a köridő mérése technikai okokból nem megoldható, az egységnyi idő alatt megtett körök számát kell arányosítani.
- Az arányosítást addig kell folytatni, amíg a pályán lévő motorosok mindegyike esetén, az arányszám a megkívánt érték alatt van.
- Ha több motoros esetében sem teljesül a fenti arányszám, a darabra kevesebb motoros(oka)t - vagyis a leglassabba(ka)t vagy a leggyorsabba(ka)t - kell kiinteni a pályáról.
- Ha a leválasztandó motorosok létszáma az alsó és a felső sebesség kategóriában azonos, felváltva mehetnek fel a csoporttal.
- Ha a csoport összetétele megváltozik, az arányosítást az új motorosokkal ismét el kell végezni.
- A fenti szabály alkalmazása mellett is felmehetnek a pályára a sebességük alapján elkülönített motorosok, amennyiben:
i.) valamilyen megkülönböztető jelzést alkalmaznak a ruházatukon (pl. a leggyorsabb motoros(ok) -- piros láthatósági mellény, leglassabb motoros(ok) -- sárga láthatósági mellény);
ii.) és a felmenetel előtt a pálya üzemeltetője a motorosokat külön figyelmezteti a sebesség különbségekből eredő extra kockázatokra, és meggyőződik arról, hogy ezen figyelmeztetést a motorosok megértették;
- Az arányszámot úgy kell képezni, hogy a leggyorsabb motoros köridejét, vagy az általa megtett körök számát kell a számlálóba (felülre) írni, a leglassabb motoros köridejét, vagy az általa megtett körök számát kell a nevezőbe (alulra) írni, az eredményt két tizedesre kell kerekíteni.
*****************************************
Magyaráza
t és indoklás:
Extra veszélyt jelent a pályán a kiugróan nagy teljesítmény és/vagy tudásbéli különbség. Statisztikai alapon és méréssel ezek a kiugró értékek egyszerű arányszámokkal meghatározhatók. Az eljárás kétlépcsős, és már az első lépésben jelentős kockázat csökkenés érhető el.
Az extra kockázat ismeretében a csoport tagjai tájékoztatást kaphatnak arról, hogy mire kell különösen figyelniük, az extra kockázatot jelentő motorosok pedig figyelemfelhívásban részesülnek a tárgyban, hogy jelenlétük extra kockázatot jelent a többiekre nézve, így nekik kell alkalmazkodniuk a többséghez.
A javaslatban foglalt eljárás alkalmazása:
- előnyös az "átlagnak", mert előre tudják a szélsőértékeket, így már a felmenetelnél megismerhetik az extra kockázatot;
- előnyös a "szélsőértéknek", mert figyelemfelkeltő megkülönböztetésük miatt az általuk képviselt extra kockázat kezelhetőbbé válik;
- előnyös a pályának, mert valós kockázati szint csökkenést eredményez, már pusztán az által, hogy ezen extra kockázatok kiszűrésre kerülnek, így kezelhetővé válnak;
A teljesítmény különbség és a tudásszint különbség helyes arányszámának meghatározásával az extra kockázatok kezelése eredményesen menedzselhető, ezen arányszámokat akár pályánként is meg lehet határozni.
Az eljárás szelektál, megkülönböztet, de ez nem hátrányos megkülönböztetés, plusz kötelezettségeket csak arra hárít, aki extra kockázatot jelent, ez méltányolható és elfogadható.
Az eljárás eszközigénye: néhány darab láthatósági mellény, számológép, papír, ceruza.
Rengeteg pénz kell ahhoz,hogy az ember végig csináljon egy versenysorozatot.Még akinek van bőven pénz az is elgondolkozik rajta hogy épp eszű e,hogy a hobbija 1-5-2 millába kerül.