Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

igazad van cápa...tükröt mindenkinek.csak fejezd be ezt a hujeséget.
Látod ez is egy magyarázat!

Megint biztos én vagyok a speciális, de közúton sem nagyon nézek bele. Csak akkor, ha kereszteződésnél kanyarodok, vagy ha úgy előzök, hogy előtte be voltam ragadva. Máskor nemigen. Hogy miért? Mert nincs rá időm. Bizony. De HA bele akarok nézni, AKKOR legyen ott, hogy belenézzek. És HA nem vagyok tök hülye, AKKOR nem akarok belenézni olyankor, amikor fizikailag nem lehet.

Ami konkrét, hogy pl. E-Ringen, miután úgy-ahogy elkaptam a fonalat a Z750 tükrébe bele néztem az egyenesben. Pl. a felénél. Belenéztem és bőven volt időm látni, hogy ugyanaz a fickó, aki az előző körben még épphogy előjött a kanyarból mostmár 10m-re van mögöttem. Ebből pontosan tudtam, hogy a sikánt (ami nekem úgyis szarul megy) követő balos (ahol nem lehet előzni) utáni rövid szakasz végén lévő féktávon be fog bújni. Amikor oda értem, 1mp-vel előbb fékeztem és az ideális vonaltól 1m-rel kiljebb vezettem a motort a fordulóra. Az eredmény az volt, hogy a muki simán elment úgy, hogy nemigen kellett a féktávot jobban kihegyeznie annál, mint ahogy magától, üres pályán ment volna. Ez nem teljesült volna akkor, ha úgy gondolkodok, hogy ha gyorsabb, majd elmegy. Igen, lehet, hogy elmegy. Csak nem ott. Hanem esetleg csak 2 kör múlva, amikor rontok valahol. Vagy ha berág - mint én magam is szoktam - akkor megpróbál beszúrni kis túlzással lehetetlen módon, vagy Rossisan kiljebb kényszerít engem. Amivel tudok együtt élni, kivétel, ha közben ő maga is elcsúszik és engem is kiüt. Az már nem olyan frankó. És mivel szerintem nem szólhatnék egy rossz szót sem - hisz végülis nem az volt a cél, hogy kiüssön - így a következtetés oda vezet, hogy célszerű helyet hagyni a kis mértékben gyorsabbaknak. De ehhez tudni kell azt, hogy jönnek.

Azt oké, hogy ha sokan vannak, akkor mindíg jönnek. De ez sem a tükör hibája...

Te egy beteg fasz vagy!
Szívemből beszélsz
várjááá sejtem máááán....mész az egyenesben,látod hogy valaki gyorsabb jön mögötted(tükörböl ez simán kiderül,még jo hogy van mer még baleset lenne,nemhiábavanazamotoron)ekkor te eldöntöd hogy elengeded ötetet az egyes kanyarban,nem tennéd de te bölcs és belátod hogy ebből baleset is lehet,de te nem okozol ilyesmit mer van tükörödehe,tehát jön az egyes kanyar,kimész az ideális ivröl,és ha ezt mondjuk nem a bejárat és a benzinkut közé lövöd be akkor márisottabajvan.hogy miért?lássuk csak...jövök én,vagy a inkább a krézi cica,én nem szivesen esnék,de majd ö na...szoval jön a kawasakis takonygyuro,lássa aztat hogy egy egyébként vizben élö állat szarakodik elötte,és gondolja hogy a kanyarban pont utoléri,ezért kicsit killyjjebb engedi a motort hogy körbemotorozva leckét adjon neked...odaértek... bazmeg...cápa kihuzodik a tükör projekt miatt,krézi is kihuzodik az oktatoprogram miatt,baszki két motor egy azon koordinácios ponton egy idöben ....NOORMÁLIS!?szegény cápa kitört a foga,de mint tudjuk potolja mert a természet egyik brutális csodája,amin még a rákos sejtek sem fognak,na de ez csafadt krézi mokus...ez nem egy genetikai csoda cápa fivérem,ez megmihélylik hama...

szoval hagyd a faszba azt a tükröt,mert szegény krézinke van két gyereke....ha másért nem hát ezért.
Azért mert az tükörbe nézegetős dolog addig működik amíg 10-en vagytok a pályán. Normál esetben vagytok 50-en, utolérsz 4 embert téged utolérnek közben ketten és találd ki, hogy aki mögötted van az most az-e akit 5mp előztél meg vagy valaki más? És ne mond, hogy akkor nem nézel bele mert ezek a dolgok beidegződnek. Ott van a tükör hát belenézel. Ha nincs ott akkor nyilván nem.
Egyébként ha te állandóan a 100%-ra törekszel akkor ne pazarold az erődet tükörnézegetésre.
Honnan tudnád te eztet, pfff.
az attol függ hogy egy belenézés meddig tart!?mert ha 12mp-ig akkor csak egyszer,de ha vadul pislogsz akkor akár 15-16 alkalom is összejöhet egy célegyenes alatt,csak azt nnem tudom hogy m i a megmeredt faszt lesnél benne!?pláne az egyenesben nem mindegy hogy valaki gyorsabb?ott aztán nem kell ideális iv amin elférj faszika.van vagy 10méter széles csik amin választhatsz hun mész,mer ha ott is elbaszod akkor tényleg nagy balfasz vagy.
Én csak arra voltam kiváncsi miért alapelv a tükör off. Úgy gondolkodtam, hogy ha bárnilyen helyzetben van megfelelő pillanat belenézni, akkor legalább legyen ott. Nem azt mondtam, hogy én abban nézelődöm. Meg azt sem mondtam, hogy átmegyek a fehér vonalon.

Amúgy én nem szoktam teljesen ráhasalni a motorra, rendszerint a plexi felett nézek el. Pici fejfordítással látom is a tükröt. Igaz, hogy amióta szélesebb a csutka, azóta így nem látok benne semmit. Azóta már én sem nézek bele. De magamtól nem is szedném le. De ha kötelező lesz, akkor majd leszedem én is. Meg nyilvános pányanapról volt szó, ahol mennek utcai motorokkal is néha. Azokon máshol van a tükör.

Mindenesetre a válaszodat elfogadom jó megodásnak. Én még nem ismertem magamra. És rá se találtam.
én konkrétan annyira szoktam félni ..és sietni ,hogy nincs időm lenézni a köridőmérőre...el vagyok vele foglalva hogy a legkisebb cv értéket csavaringózzam ki,a tükörbenézéshez fel kell egyenesedni tehát máris nem siethetsz..aztán figyelek hogy eléggé hátraüljek a kigyorsításból ,hogy ne tépje ki a kezemből a kormányt a fejrisza és akkor ott van még hogy a híd környékén rákészülök a lepencei vadakra akik a boxutcából kitéblábolnak,mindegy merre csak az ideális ívre... amikor minden méter ki van számolva hogy meddig húzd a félelemkart akkor no sminktime....no ehhez miccósz?marad idő ?persze nem kúrni akarlak ezzel ,csak hátha sokan magukraismernek és legalább elgondolkodnak ezen
1xsem mert nincs fenn nem tolatunk értsd meg ez nem közút hogy keljen, ne akard tudni kivan mögötted elég neked előre + műszerfalra koncentrálni
Sziasztok van eladó IRC gumimelegítőm meg egy Yamaha R1 04-06 hátsó felni 40péz per darab áron ha valakit érdekel
Hány másodpecig megy a motor nyíl egyenesen a célegyenesben? És ezalatt hányszor is lehetne belenézni?
a célvonalnál belepillantok -a visszapillantókat célszerű leragasztani vagy leszerelni....nem véletlenül.Sminkelni jársz féktávon?
Tudom, hogy kezdőbuzivagyok,de én örülök ha be tudom lőni 5 m-es pontossággal a célvégét-namost.. amikor ilyenkor tükörbepillantó elmanőverező csávókat kell kerülgetni ,akkor van a baj.ne nézegess tükörbe mert szarul fogsz egyszer járni
Igen. Ezeket a lehetőségeket egyszerre húzná át, ha a boxkijárat a kanyar után lenne....
Én kérdést tettem fel. Nem írtam véleményt, nem foglaltam állást. Csak valamiről megkérdeztem, hogy MIÉRT! (Mellesleg pont azért, mert nincs tapasztalatom, nincs honnan tudjam a megoldást és amit eddig én tapasztaltam, az alapján a válasz nem egyértelmű.) Pl. predi a tudálékoskodás között meglátta a választ és a kötelező oltás mellett válaszolt is.
Nem mondtam, hogy akarok. Hanem, hogy valószínüleg az, aki 30-fokos szögben, a vonalat átlépve a 270-el közlekedő ddt, vagy crazyJoe elé keveredett, az a versenyvonalat kereste, amikor oda tévedt. Vagy valami elgondolása csak volt, hogy onnan mér jobb fordulni...

És ugye tükre, ha nem volt, akkor csak hátranézéssel lehetett volna operálni, de az meg még nehezebb féktávon...
Na jó csak a lényeg maradt le. Szóval féktávon természetesen NEM nézek a tükörbe. Olyankor van baj épp elég...
predi, de Te most nem a tükörről beszélsz, hanem arról, hogy hülyék-e az emberek?! Nyílván nem a féktávon nézek a tükörbe, hanem pl. az egyenesben. Mint ahogy a motorrolól is akkor szállok le, amikor már megállt, nem menet közben. De legközelebb majd hozzá teszem külön, hogy így értettem. Ha körről körre 20m-rel közelebb ér valaki, akkor nem túl nagy kunsz kikövetkeztetni, hogy melyik féktávon fog megelőzni és akkor legalább tudok róla. De a féktávon természetesen(!) nézek a tükörbe, nem mozgolódok ide-oda, de mondjuk kicsit előbb fékezek, kicsit kissebbet, hogy simábban menjen el. Esetleg. Ha tudok róla.

Nem értem miért kell kiforgatni, amit mondtam. Nem azt mondtam, hogy ha jössz Te a 1:55-öddel, akkor a 2:30-ammal előled fogok félre cikk-cakkolni. Teljesen mindegy mit csinálok, körbemotorozol, ahogy írod.

De ugye minél gyorsabban (jobb időt) megyünk, annál nehezebb valakit megelőzni. Ideális esetben ez csak kifékezéssel lehetséges, mint egy versenyen, ami ugye a határok kockázatos túlfeszítését jelenti. Velem is fordult elő (gondolom ez főleg a kis pályákon jellemző), hogy utolértem valakit, mert gyorsabb voltam, de csak annyival, hogy nem bírtam megelőzni, mert az már nagy falat volt. Onnantól feltartott. Helyet nem hagyott, be kellett szúrnom, össze-vissza bicskáztam, meg izzadtam, végül mindketten majdnem elestünk - miattam - mert nem volt elég az amatőr készségem ahhoz, hogy is megelőzzem. Illetve, csak így sikerült. A következő menetben megint utol értem, megint nem tudtam megelőzni, de nem akarva a bajt, inkább maradtam mögötte, aztán ki is álltam. Aztán jött a betétfutam, na akkor már másképp gondolkodtam. Ez verseny, tehát megelőztem minden áron. Ő nem is tudott elfordulni...

Mondom, érdekesek vagytok, mert ugye itt állítólag valaki meglökte Félsvéd kerekét... Pedig, majd elmegy ha akar, hisz gyorsabb... Aztán saját felelősség ugye az egész mégis kutatják, ki lehet a fehér csuhás...
na megint tanulta
ezért két lyé,mert a kresz elöirja hogy 8méterenként kell legalább egy.
Meg vagy 16 méter
a kamijon két lyé