Piros zászló nem tiltja az előzést! Én a mams szabályzatából írtam ki a piros jelentését lejebb:)) Persze más kérdés,hogy nem tépünk el ezerrel más mellett ilyenkor,de nem tiltja,hogy előzzél..
Kék zászló: Lengetve használható. Azt jelenti, hogy hamarosan
gyorsabb versenyző előzi meg az adott versenyzőt. Edzésen az adott versenyzőnek nyomvonalát tartva fokozatosan lassítania kell, hogy az előzést lehetővé tegye. Versenyfutam során csak lekörözés esetén használható. Az adott versenyzőnek a lehető legkorábban el kell engednie az őt leköröző versenyzőt vagy versenyzőket.Minden esetben alkalmazni kell azon versenyzők
számára, akik a pályán érkező versenyzők elé hajtanak
ki a boxkijárattól.
Tény és való, hogy a kék zászlót ritkán láthatod. Inkább csak akkor, ha hozzád képest a másik motoros nagy sebesség különbséggel közlekedik. Ha előtted, akkor neki szól, ha mögötted jön, akkor neked. És nyiltnapokon elég ritka, nem is nagyon emlékszem olyan Mersz estre, ahol lengették volna, pedig ott is voltak gyorsak és lassabbak együtt a pályán.
Hétfőn is leginkább a célvégén, meg a Mansell előtt láttam én is, de mivel jól látható volt, hogy akinek bemutatták, az nem tudott vele mit kezdeni, inkább udvariaskodtam és elengedtem magam előtt a kanyarban, aztán kigyorsításon előztem meg. Főleg, hogy nem az a cél, hogy Rossi legyek és pláne nem szeretném mások szórakozását sem elrontani.
De ettől még tény, hogy igenis tudni kéne az alap zászlójeleket (kék, sárga, piros, zöld), hogy nem használunk tükröt (behajt, leragaszt, leszerel), nem viszünk be a pályára még deréktáskát sem, nemhogy dobozt, tanktáskát, stb., és legfőképpen nem "bandázunk", azaz nem várogatjuk be egymást, nem megyünk egymás mellett, nem állunk meg még ha baleset van akkor sem, nem megyünk át a fehér vonalon a boxkijáratnál, nem kacsázunk a kanyarokban, stb-stb-stb...
Na látod nem ezzel van a baj hanem hogy megkérdezem hogy mit jelent a kék zászló és te sem a választ mondod hanem lebaszol hogy hogy megyek így fel...stb stb
Nézd meg légy szíves a 32121 es hozzászólásnál a nyilatkozatot.
a 3.oldalon ott vannak a zászlók. Látsz közöttük kéket? én nem lehet színtévesztő vagyok de nem látok! Akkor honnan kellene tudnom laikusként hogy mit jelent?
Tükröt becsukni, azt tudom... nincs is tükör rajta. Meg azt is hallottam már hogy alámpát is le kell ragasztani.. de az sincs rajta,...
Anno ez volt a MERSZ oldalán is fent a tudnivalók között. Nem biztos, hogy pontos és teljes, de ez alapnak biztosan megfelelő a pályán való közlekedéshez:
Pályabírók zászlójelzései:
Kockás zászló: az edzés vagy verseny végét jelenti és mindig a célvonalon lengetve, mutatják be. A célvonalon áthaladt versenyzőnek a levezető kör végén a boxba kell hajtani (verseny végén a parc fermében leparkolni motorját/autóját).
Sárga zászló: veszély a pályán, vagy annak közelében. Lengetve mutatják be (legtöbbször baleset, bukás esetén), abban a szektorban, ahol a veszélyforrás van. Szokás két sárga zászlót lengetni egyszerre, ekkor nagyobb veszélyforrás van a pályán (pl. ideális íven fekvő motor, pályán fekvő versenyző). Amíg a sárga zászlót a zöld zászló bemutatásával fel nem oldják, tilos előzni, a tempót lassítani kell (nincs előírva, hogy mennyivel, tehát ez valójában óvatosabb vezetést jelent), fel kell készülni jelentősebb sebességcsökkentésre, esetleg megállásra is.
Piros zászló: az edzés, vagy verseny valamilyen rendkívüli esemény miatti azonnali megszakítását/befejezését jelenti. A versenytempót mérsékelni kell (nincs előírva, hogy mennyivel – ld. sárga zászló), és minden versenyzőnek a boxba kell hajtani, majd várni a további utasításokra. A piros zászlót az egész pályán egyszerre mutatják be minden poszton. Hatálya alatt előzni tilos, nem oldják fel zöld zászlóval! Piros zászló esetén a boxutca kijáratát is zárják, tehát a pályára felmenni tilos.
Zöld zászló: a pálya szabad, minden veszélyforrástól mentes. Edzés vagy verseny első körében minden poszton mutatják, illetve egy-egy poszton bemutatva feloldja az addig érvényes tilalmat.
Kék zászló: álló és lengetett változata használatos. Álló kék zászló bemutatása esetén fel kell készülni, hogy hamarosan egy gyorsabb versenyző ér utol minket és le fog körözni. Lengetett formában azt jelenti, a gyorsabb versenyző mögöttünk, előzési távolságban van, el fog haladni mellettünk. Nem kell lassítani, nem kell félrehúzódni, tartani kell a tempónkat, az irányvonalat és kiszámítható haladással lehetővé tenni az előzést. Ha akarunk és hirtelen irányváltás nélkül megtehetjük, természetesen le lehet húzódni az ideális ívről kissé, hogy elősegítsük a versenyző elhaladását, de ez NEM KÖTELEZŐ! Az előzést azonban engedni kell, vagyis tilos szándékosan szűkíteni a kanyar ívét, ide-oda kormányozni a járművünket, hogy a gyorsabb versenyző ne tudjon megelőzni.
Piros-sárga csíkos zászló: a pályán megváltozott tapadási viszonyokat jelent, vagyis az aszfalton lehet víz, olaj, por, valamilyen apró alkatrészdarabok az adott szektorban, vagy az egész pályán. Fel kell készülni a rosszabb tapadás miatti esetleges megcsúszásra. A zászló csak informál minket, nem kötelező lassítani, folytatható az edzés vagy a verseny, lehet előzni is.
Fehér zászló: általában sárgával együtt mutatják be, a zászló jelentése: a pályán lassan haladó jármű van az adott szektorban. Ez lehet egy műszaki hibás motor, ami a versenytempónál jóval lassabban haladva épp visszatér a boxutcába, lehet mentőautó, lehet a biztonsági autó. Fel kell készülni lassításra, viszont a lassan haladó jármű fokozott óvatossággal megelőzhető.
Fekete zászló narancssárga körrel: egy kiegészítő táblával mutatják, melyen az adott versenyző rajtszáma van. (Ha nincs rajtszáma, mert pl. csak edzés vagy nyílt pályanap van, a versenybíró határozott mozdulattal az adott versenyzőre mutat) Jelentése: a versenyző járművén olyan műszaki hiba van, mely a további versenyzést és esetleg a többi versenyzőt is veszélyezteti, ezért azonnal le kell lassítania és lehetőség szerint a pályát elhagyni. (pl. olaj, víz, üzemanyag folyik a járműből, leszakadt, lelógó, lobogó alkatrész, melyet a versenyző nem vesz észre, stb.)
Piros zászló és piros fény: Lengetett piros zászló jelzi a versenyfutam vagy edzés megszakítását. A versenyzőknek lassan vissza kell térniük a boxutcába. A boxkijárat bezárásakor ott álló piros zászlót kell alkalmazni a fényjelzés mellé. Ugyancsak álló piros zászlót kell mutatni a rajtvonalon az ismerkedő, és a melegítő kör végén. Pályazárásra is használható piros zászló.
Na látod,ezzel van a baj,mert úgy felmenni egy versenypályára,hogy nem tudod az alap dolgokat,pl.: tükör alapból becsukni, aztán a zászlók jelentése,nagyon veszélyes lehet rád is és másokra is nézve !biztos vagyok benne,hogy a mams oldalon,vagy a hungaroring oldalon lehet találni a zászlókról valamit,mi mit jelent..de ha esetleg nem is,akkor meg meg lehet kérdezni másik motorost,aki már járt versenypályán,és tudja..:)))
A piros zászló a nyilatkozaton azt írja: Lassítson majd hajtson a box utcába.. ha jól emlékezem....
Én se 50 el mentem végig...(gondolom ez azt akarja jelenteni hogy ne akarj pályacsúcsot dönteni hanem light-osan vonszold vissza magad a box utcába.)
Rosszul gondolom?
Ilyen piros zászlós okosság velem is történt a P.ringen tavaly és még nekem mutogattak (két motoros srác),akik majdnem hogy leálltak beszélgetni a pályán,csak mert piros zászló volt..Sőt,még ők mentek oda háborogni Andráshoz,hogy egy csaj így-meg úgy ment el közöttük..fingjuk nem volt róla kb,mi az a piros zászló és mit jelent..sajnos! Könyörgöm,ha valaki pályára lép,legyen már tisztába a szabályokkal,azok azért vannak,hogy figyeljünk rájuk,nem azért,hogy tojjunk rá!
még egy hasonlatos kérdést tennék fel ezügyben ,ami azt hiszem mindenkit érint aki pályázik.Tudom ,hogy nincs erre szabály ,de talán valahogyan mégis.Amikor beintik a piros zászlót a menet lejártával-a csapat fele része kb 50 re lassítva végiggurulja a pályát,és ezek okosabbik része még hőzöng is amikor megelőzöd./piros zászló nem tiltja az előzést ugyebár-de ezt kevesen tudják/Talán egy nyiltnap elején tartott eligazításon erre is fel kellene-lehetne hívni a figyelmet.A vonalátlépés pedig nem játék-mint ahogyan a medve sem...lehet ,hogy ő figyel és látja ,hogy érkezem,de ha mondjuk épp kifékezni szeretnék valakit célvégén akkor lehet nem annyira könnyű pályátmódosítani egy 30 fokos szögben érkező donorjelölt előtt..
Tamás. én is támogatom a fehér vonal átlépés legszigorubb szankcionálását.
A kérdés hogy akkor is kell-e / lehet- e büntetni amikor a boxutca lámpája pirosrol zöldre vált és egyszerre kiengednek 20-30 motorost... Akkor ugyanis még senki nem jöhet a célegyenes felől....
Elsőre figyelmeztetés, másodikra matrica le. Ez eddig is így ment ám, idén már egy eset történt is. Autós nyílt napon pedig több. A probléma az, hogy rajtszám híján nagyon nehéz megjegyezni, megtalálni, de azért elég keveset tévedünk szerencsére. Amit meg lehet tenni ésszerű határokon belül, azt megtesszük.
Az még mindig nem fog jelenteni semmit, mert magasról szarik rá mindenki.
Ez olyan, mintha azzal fenyegetőznétek, hogy ddt Tibi ad egy gyomrost.
Visszatartó ereje csak akkor lesz ha szankcionáljátok, és pár kamikazénak aznap ugrik a karszalagja / matricája.
Kék zászló: Lengetve használható. Azt jelenti, hogy hamarosan
gyorsabb versenyző előzi meg az adott versenyzőt. Edzésen az adott versenyzőnek nyomvonalát tartva fokozatosan lassítania kell, hogy az előzést lehetővé tegye. Versenyfutam során csak lekörözés esetén használható. Az adott versenyzőnek a lehető legkorábban el kell engednie az őt leköröző versenyzőt vagy versenyzőket.Minden esetben alkalmazni kell azon versenyzők
számára, akik a pályán érkező versenyzők elé hajtanak
ki a boxkijárattól.
Hétfőn is leginkább a célvégén, meg a Mansell előtt láttam én is, de mivel jól látható volt, hogy akinek bemutatták, az nem tudott vele mit kezdeni, inkább udvariaskodtam és elengedtem magam előtt a kanyarban, aztán kigyorsításon előztem meg. Főleg, hogy nem az a cél, hogy Rossi legyek és pláne nem szeretném mások szórakozását sem elrontani.
De ettől még tény, hogy igenis tudni kéne az alap zászlójeleket (kék, sárga, piros, zöld), hogy nem használunk tükröt (behajt, leragaszt, leszerel), nem viszünk be a pályára még deréktáskát sem, nemhogy dobozt, tanktáskát, stb., és legfőképpen nem "bandázunk", azaz nem várogatjuk be egymást, nem megyünk egymás mellett, nem állunk meg még ha baleset van akkor sem, nem megyünk át a fehér vonalon a boxkijáratnál, nem kacsázunk a kanyarokban, stb-stb-stb...
Ennyit kértem
Akkor a kék zászló segítség hogy számíts rá hogy megfognak előzni.
Most már értem miért mutogatták annyit
Na jó 3-4 embert én is bebírtam fogni
Nézd meg légy szíves a 32121 es hozzászólásnál a nyilatkozatot.
a 3.oldalon ott vannak a zászlók. Látsz közöttük kéket? én nem lehet színtévesztő vagyok de nem látok! Akkor honnan kellene tudnom laikusként hogy mit jelent?
Tükröt becsukni, azt tudom... nincs is tükör rajta. Meg azt is hallottam már hogy alámpát is le kell ragasztani.. de az sincs rajta,...
Pályabírók zászlójelzései:
Kockás zászló: az edzés vagy verseny végét jelenti és mindig a célvonalon lengetve, mutatják be. A célvonalon áthaladt versenyzőnek a levezető kör végén a boxba kell hajtani (verseny végén a parc fermében leparkolni motorját/autóját).
Sárga zászló: veszély a pályán, vagy annak közelében. Lengetve mutatják be (legtöbbször baleset, bukás esetén), abban a szektorban, ahol a veszélyforrás van. Szokás két sárga zászlót lengetni egyszerre, ekkor nagyobb veszélyforrás van a pályán (pl. ideális íven fekvő motor, pályán fekvő versenyző). Amíg a sárga zászlót a zöld zászló bemutatásával fel nem oldják, tilos előzni, a tempót lassítani kell (nincs előírva, hogy mennyivel, tehát ez valójában óvatosabb vezetést jelent), fel kell készülni jelentősebb sebességcsökkentésre, esetleg megállásra is.
Piros zászló: az edzés, vagy verseny valamilyen rendkívüli esemény miatti azonnali megszakítását/befejezését jelenti. A versenytempót mérsékelni kell (nincs előírva, hogy mennyivel – ld. sárga zászló), és minden versenyzőnek a boxba kell hajtani, majd várni a további utasításokra. A piros zászlót az egész pályán egyszerre mutatják be minden poszton. Hatálya alatt előzni tilos, nem oldják fel zöld zászlóval! Piros zászló esetén a boxutca kijáratát is zárják, tehát a pályára felmenni tilos.
Zöld zászló: a pálya szabad, minden veszélyforrástól mentes. Edzés vagy verseny első körében minden poszton mutatják, illetve egy-egy poszton bemutatva feloldja az addig érvényes tilalmat.
Kék zászló: álló és lengetett változata használatos. Álló kék zászló bemutatása esetén fel kell készülni, hogy hamarosan egy gyorsabb versenyző ér utol minket és le fog körözni. Lengetett formában azt jelenti, a gyorsabb versenyző mögöttünk, előzési távolságban van, el fog haladni mellettünk. Nem kell lassítani, nem kell félrehúzódni, tartani kell a tempónkat, az irányvonalat és kiszámítható haladással lehetővé tenni az előzést. Ha akarunk és hirtelen irányváltás nélkül megtehetjük, természetesen le lehet húzódni az ideális ívről kissé, hogy elősegítsük a versenyző elhaladását, de ez NEM KÖTELEZŐ! Az előzést azonban engedni kell, vagyis tilos szándékosan szűkíteni a kanyar ívét, ide-oda kormányozni a járművünket, hogy a gyorsabb versenyző ne tudjon megelőzni.
Piros-sárga csíkos zászló: a pályán megváltozott tapadási viszonyokat jelent, vagyis az aszfalton lehet víz, olaj, por, valamilyen apró alkatrészdarabok az adott szektorban, vagy az egész pályán. Fel kell készülni a rosszabb tapadás miatti esetleges megcsúszásra. A zászló csak informál minket, nem kötelező lassítani, folytatható az edzés vagy a verseny, lehet előzni is.
Fehér zászló: általában sárgával együtt mutatják be, a zászló jelentése: a pályán lassan haladó jármű van az adott szektorban. Ez lehet egy műszaki hibás motor, ami a versenytempónál jóval lassabban haladva épp visszatér a boxutcába, lehet mentőautó, lehet a biztonsági autó. Fel kell készülni lassításra, viszont a lassan haladó jármű fokozott óvatossággal megelőzhető.
Fekete zászló narancssárga körrel: egy kiegészítő táblával mutatják, melyen az adott versenyző rajtszáma van. (Ha nincs rajtszáma, mert pl. csak edzés vagy nyílt pályanap van, a versenybíró határozott mozdulattal az adott versenyzőre mutat) Jelentése: a versenyző járművén olyan műszaki hiba van, mely a további versenyzést és esetleg a többi versenyzőt is veszélyezteti, ezért azonnal le kell lassítania és lehetőség szerint a pályát elhagyni. (pl. olaj, víz, üzemanyag folyik a járműből, leszakadt, lelógó, lobogó alkatrész, melyet a versenyző nem vesz észre, stb.)
Én se 50 el mentem végig...(gondolom ez azt akarja jelenteni hogy ne akarj pályacsúcsot dönteni hanem light-osan vonszold vissza magad a box utcába.)
Rosszul gondolom?
Mert a leírásban nincs benne. Akkor honnan az anyámból tudjam hogy mit jelent...
Elméletileg rajt előtt sem tépünk el a zászlós lány mellett kétkilóval
Mindig vannak kivételek ezért jobb a soha semmilyen körülmények között szabály.
A kérdés hogy akkor is kell-e / lehet- e büntetni amikor a boxutca lámpája pirosrol zöldre vált és egyszerre kiengednek 20-30 motorost... Akkor ugyanis még senki nem jöhet a célegyenes felől....
Minden egyéb valamire való pályán csak rajtszámmal lehet felmenni. Tudjátok ti(Hring) is mi a gond(pl: rajtszám) csak le se szarjátok.
Ez olyan, mintha azzal fenyegetőznétek, hogy ddt Tibi ad egy gyomrost.
Visszatartó ereje csak akkor lesz ha szankcionáljátok, és pár kamikazénak aznap ugrik a karszalagja / matricája.